Jauno Bonus–malus klasi jau var uzzināt tiešsaistē 22

27.augusts 2009 12:59

Jau no šī gada 15.septembra transportlīdzekļu īpašnieku ērtībām OCTA apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmu Bonus – malus, kas iedala transportlīdzekļu īpašniekus riska klasēs pēc to apdrošināšanas un izraisīto negadījumu vēstures, nolemts būtiski pilnveidot. Izmaiņu rezultātā daļai autoīpašnieku ieņemamās riska klases izmainīsies.

Tādēļ jau no šodienas www.ltab.lv sadaļā „Bonus – malus” ir ievietots kalkulators, kas ļaus autoīpašniekiem uzzināt savu jauno ieņemamo riska klasi.

Vienkāršota sistēmas darbība

Risku izvērtēšanas sistēma Bonus – malus darbība tiks vienkāršota. No šī gada 15.septembra transportlīdzekļu īpašniekiem vairs nevajadzēs rakstīt iesniegumu apdrošinātājiem par riska klašu apvienošanu vai pārcelšanu – tas notiks automātiski. Turklāt viena īpašnieka vairākiem vienas kategorijas transportlīdzekļiem būs viena un tā pati riska klase. Pārdodot un nopērkot jaunu transportlīdzekli riska klases pārcelsies automātiski, iegādājoties jaunu transportlīdzekli papildus esošajam, tas iekļūs nevis sākumklasē, bet gan jau esošā transportlīdzekļa riska klasē.

Transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas vēsture visiem viņam piederošajiem transportlīdzekļiem tiks vērtēta par pēdējiem vienpadsmit gadiem. Tas ļaus tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas, savulaik nomainot transportlīdzekli, nebija veikuši pazemināta riska klašu pārnešanu (līdz ar to iekļuvuši zemākā riska klasē, nekā varēja), pēc šī gada 15.septembra iekļūt augstākā Bonus – malus klasē, atgūstot savulaik uz jauno transportlīdzekli nepārnestās klases.

Bonus – malus autoparkam

Jaunā kārtība attieksies arī uz juridiskajām personām un to piederošajiem autoparkiem. Ja īpašniekam pieder vairāki transportlīdzekļi, bet ar kādu no tiem tiks izraisīts negadījums, tad tas var ietekmēt visu piederošo transportlīdzekļu klasi, kas pazemināsies nevis vienam transportlīdzeklim, bet gan automātiski visiem vienādi. Tai pat laikā īpašniekiem ar autoparku negadījums var vispār neatstāt ietekmi uz apdrošināšanas klasi.

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: „Autoparkiem ar lielu kopējo apdrošināto dienu skaitu dažu negadījumu ietekme uz riska klasi var nemaz nebūt. Jo transportlīdzekļiem lielāks kopējo apdrošināto dienu skaits un jo ilgākā laika periodā notikuši negadījumi, jo tiem būs mazāka  ietekme uz kopējo klasi. ”

Piemēram, autoparks, kurā šobrīd ir apdrošināti 46 vienas kategorijas transportlīdzekļi, vēsturē bijuši apdrošināti vēl 37 transportlīdzekļi, izraisīti 22 negadījumi, vienpadsmit gados vairāk nekā 79 tūkstoši apdrošināto dienu, pēc sistēmas izmaiņām ieņems 9.riska klasi. Autoparks ar šobrīd apdrošinātiem 28 transportlīdzekļiem, vēsturē bijuši apdrošināti vēl 75 auto, izraisīti vairāk nekā 30 negadījumi, vienpadsmit gados gandrīz 150 dienas tūkstošu apdrošināto dienu, gala rezultātā ieņems salīdzinoši augsto 11.riska klasi.

Par Bonus – malus

Saskaņā ar izmaiņām Bonus – malus (atlaide - piemaksa) klase tiks rēķināta attiecībā uz īpašnieku un tam piederošo transportlīdzekļu kategorijām. Sistēma sastāv no 17 riska klasēm: pazemināta riska jeb bonus klases no 7.-17. (var tikt piemērots OCTA cenas samazinājums); paaugstināta riska jeb malus klases no 1.-5. (var tikt piemērota cenas piemaksa), 6.klase jeb sākumklase, kurā automātiski nokļūst tie auto īpašnieki, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi sev piederošajam transportlīdzeklim noteiktā kategorijā.

Sistēmas darbība ir centralizēta un pilnībā automātiska, kas nozīmē, ka transportlīdzekļu īpašniekiem tiks piemērotas vienādi augstas vai zemas Bonus – malus riska klases neatkarīgi no tā, kurā apdrošināšanas sabiedrībā tiks slēgts OCTA apdrošināšanas līgums. Atšķirsies tikai konkrētās sabiedrības piedāvātā polises cena, kā arī papildus piešķirtās atlaides, jo, lai arī Bonus – malus klase ir nozīmīgs OCTA polises cenu ietekmējošs faktors, tomēr ne vienīgais. Klases tiek pārskatītas vienu reizi gadā – septembrī.
 
Visi komentāri
 
270543. viesis 27.augusts 2009 13:11
0 0 Atbildēt

tā jau labi - visiem auto no 6-8 klases tagad būšot 10. klase.

Bet - ja kāda sīka avārija tad jāslēpjās/jābēg/jāvienojas dies nedod ierakstīs vēl datu bāzē!

270544. viesis 27.augusts 2009 13:13
0 0 Atbildēt

Tads jau arii ir shiis sistemas meerkjis- lai "laimiigie" klienti pashi tiek galaa kaa maak peec iespejas. Citadi buus jamaksaa kartiigi par pakalpojumiem. :D

270549. viesis 27.augusts 2009 17:40
0 0 Atbildēt

mnde - ja ir vairāki transportlīdzekļi bijuši un ir ar abiem godīgi aizbraukts līdz augstākai klasei - klases nezkāpēc nesummējas...

270550. viesis 27.augusts 2009 18:02
0 0 Atbildēt

sukas bļe, oficiāli iedod kādam braukāt ar auto un viņš uztaisa avāriju man bonus malus pa pieskari. Es neko nesaku ja tādi spēles noteikumi būtu jau sākotnēji, bet kā es varēju paredzēt ka nākotnē ieviesīs šādu sistēmu.

Vai kāds jurists nevar nokomentēt šādas fiškas piemērošanu faktiski ar atpakaļejošu datumu ? Galu galā ja es zinātu ka būs šāda sistēma, nekad mūžē neizīrētu/neaizdotu savu auto kaut vai pazīstamam cilvēkam.

Šitā šlaka jāsāk močīt kopā ar sukām deputātiem un tamlīdzīgiem subjektiem, citādi viīni vairojas un pieņemas spēkā....

270552. viesis 27.augusts 2009 18:35
0 0 Atbildēt

Normālās valstīs tiek apdrošināta vadītāja civiltiesiskā apdrošināšana, nevis īpašnieka civiltiesiskā apdrošināšana...

270555. viesis 27.augusts 2009 19:37
0 0 Atbildēt

vot par to arii es esmu domaajis: kaadas kuces delj apdroshina iipashnieka civiltieisko atbidliibu???

270556. viesis 27.augusts 2009 20:41
0 0 Atbildēt

un ja man ir 6 mašīnas, bet braucu ar tām viens pats - es taču nevaru ar visām sešām reizē pabraukt?

OCTA ir viena vienīga Slaukšana

270557. viesis 27.augusts 2009 21:12
0 0 Atbildēt

Vēl varētu ieviest bonus malus atkarību no pārkāpumu soda punktu skaita un tad CP būs atkal skaista dzīve, maksās ķepā ka tik turies.

270562. viesis 28.augusts 2009 8:15
0 0 Atbildēt

Jūs savu nepatiku pret šo sistēmu verētu izpaust nosūtot LTAB vēstuli (webmaster@ltab.lv), lai viņi saprot kādi viņi ir idioti, jo tas ko uzrakstat šei viņi pilnīgi noteikti nalasa, bet ja viņi katru dienu saņems simtiem vēstules ar pateicības vārdiem varbūt sāks aizdomāties.

P.S. kaut gan ir teiciens: Jesļi ti idiot tokda eto na dolga :)

270567. viesis 28.augusts 2009 12:04
0 0 Atbildēt

Kādā sakarā webmasteram sūtīt kaut kādas sūdzības par sistēmu???

270568. viesis 28.augusts 2009 12:06
0 0 Atbildēt

Apskatījos. Nekas tur nav pārrēķināts- vienam auto 5. klase (BM klases derīguma termiņš - 14.07.2009) un otram 10. klase (BM klases derīguma termiņš - 15.09.2009)

270569. viesis 28.augusts 2009 12:16
0 0 Atbildēt

nu man šobrīd 8 klase, pa jaunam būs 14. nesūdzos.

270570. viesis 28.augusts 2009 12:50
0 0 Atbildēt

Vot shitais pasaakums tieshaam ir p1zd3c..

J: Pēc cik gadiem CSNg tiek izdzēsts no manas apdrošināšanas vēstures un tiks piešķirta labāka Bonus-malus klase?

A: CSNg no Jūsu apdrošināšanas vēstures netiks izdzēsts

PAT KRIMINĀLĀ SODĀMĪBA TIEK DZĒSTA pēc kaut kāda termiņa, bet šie, nē, visu atcerēsies.

J: Ja par CSNg izraisīšanu ir dalītā atbildība, vai par šo CSNg man tiks samazināta BM klase?

A: Ja par CSNg izraisīšanu ir dalīta atbildība, BM klases samazinājums tiks piemērots visiem tiem CSNg iesaistīto transportlīdzekļu īpašniekiem/turētājiem, kuru transportlīdzekļi ir atzīti par atbildīgiem vai daļēji atbildīgiem CSNg izraisīšanā.

Nu un viņi pēdējā laikā uz šito ļoti spiež, negadijums uz 100lvl katram, atzīst ka viens 80% otrs 20% vainīgs un no katra nākamjā gadā inkasē 300LVL...

Un visiem pie D..

270571. viesis 28.augusts 2009 13:05
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka ši sistēma ir ļoti laba un darbojas nevainojami. Protams, uzlabojumi vienmēr ir iespējami (pastāvīgas iegādes atlaides drošiem klientiem), bet kopumā viss ir OK. Ilgus gadus jau darbojās absurda sistēma, kad auto sitēji un nesitēji pirka polises par vienādām cenām.

270572. viesis 28.augusts 2009 13:23
0 0 Atbildēt

Mani arī šī sistēma apmierina, jo vienam auto esmu sadienējis augsto 12.klasi, kamēr otrs (pēdējais piereģistrētais) nepelnīti pa 6 kūļājas - tagad abi būšot augstajā 13.klasē (ja sistēma negļuko)

P.s.tas, ka par sīkiem negadījumiem ir vērts uzreiz uz vietas vienoties jau sen bija skaidrs un darbojās arī vecajā sistēmā - ja esi vainīgs, labāk samaksā Ls 50-100 uz vietas, nekā saņem par Ls 200 dārgāku OCTA nākošgad, nevainīgajam arī labāk Ls 50 uz rokas tagad, nekā čakarēties, tērēt laiku ar vainīgā OCTAs devējiem, kas darīs visu, lai samaksātu mazāk/vēlāk.

270573. viesis 28.augusts 2009 13:25
0 0 Atbildēt

IkdienasViesi, Tu nenonāc pretrunās? Tevi apmierina sistēma, bet tai pat laikā saki, ka sitēji un nesitēji maksāja vienu cenu.

Tā nu gluži nebija, ja vien avāriju izraisītājs vislaik nepārreģistrēja visus savus sasistos auto uz kādu savu radinieku, kam bija laba BM klase

270575. viesis 28.augusts 2009 15:31
0 0 Atbildēt

Man arī klase jūtami pakāpusies, kā skaidroja tas tāpēc, ka esot bijuši vairāki transportlīdzekļi no kuriem vecājā sistēmā nebija pārnestas vai apvienotas klases.

270577. viesis 28.augusts 2009 15:37
0 0 Atbildēt

Maija_Eskuella [?] 28.08.2009 12:04

Kādā sakarā webmasteram sūtīt kaut kādas sūdzības par sistēmu???

================================================

Atvainojos, ne to e-pastu iekopēju. pareizais: ltab@ltab.lv

________________________________________________________

IkdienasViesis [?] 28.08.2009 13:05

Uzskatu, ka ši sistēma ir ļoti laba un darbojas nevainojami.....

================================================

Pastāsti, kāpēc man, kā transportlīdzekļa īpašniekam (piem.: juridiskai pers.), jāmaksā par visām savām mašīnām dārgāka OCTA prēmija, ja viens no vadītājiem izraisījis CSN ?!

________________________________________________________________

Kāpēc jāsarežģī tik vienkāršas lietas?

Kāpēc jāapdrošina īpašnieka civiltiesiskā atbildība, nevis transportlīdzekļa vadītāja civiltiesiskā atbildība ?

Likums it kā pasaka, ka apdrošināta tiek īpašnieka civiltiesiskā atbildībā, bet patiesība tiek apdrošināta transportlīdzekļa atbildība :O ?!?!, varētu padomāt, ka mašīnas izraisa avārijas.

Kāpēc gan būtu nepieciešams apdrošināt piekabes ja mašīna jau ir apdrošināta (vai tad vadītājs var braukt tikai ar piekabi bez mašīnas)?

Ja kāds tiešām uzskata, ka OCTA ir īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošināšana tad kāpēc prēmijas summa ir tieši atkarīga no transportlīdzekļa vecuma un vērtības? Vai tad lētāka un vecāka mašīna nodarīs mazākus bojājumus trešajai personai?

Kāpēc man jāpērk OCTA visām savām automašīnām, ja es vienlaicīgi varu braukt tikai ar vienu no viņām?

270590. viesis 28.augusts 2009 21:10
0 0 Atbildēt

Sisteema debiila. Skaidroju - unjemumam pieder 100 automashinas. Viens no darbiniekiem izraisa avariju un uznjemums delj taa par visaam mashinaam maksaa dargaku octa par 100 latiem, taatad kopa sanaak sods 10000ls gadaa. No kurienes vinjiem tur tajaa ltaboraa taadas glumas idejas?

270608. viesis 29.augusts 2009 12:31
0 0 Atbildēt

270570. viesis 28.08.2009 12:50

Vot shitais pasaakums tieshaam ir p1zd3c..

J: Pēc cik gadiem CSNg tiek izdzēsts no manas apdrošināšanas vēstures un tiks piešķirta labāka Bonus-malus klase?

A: CSNg no Jūsu apdrošināšanas vēstures netiks izdzēsts

===

tas jau nozīmē tikai to, ka datu bāzā glabāsies info, neko vairāk. sodāmība jau arī dzēšas un persona pēc gadiem skaitās nesodīta, bet tas jau nenozīmē, ka ierakstu par sodāmību vispār dzēš no datu bāzes.

270635. viesis 30.augusts 2009 13:52
0 0 Atbildēt

jaaanis, nu ko Tu vari gribeet- apdroshinataja raksta pasi sev likumus, kur veel labaak? :D Tik debila OCTA sisteema, ka mums, cik zinu, vispar civilizetaa eiropaa nav... Bet mes jau nebuusim mees, ja ar ko nelabu neizcelsimies. :)

270642. viesis 31.augusts 2009 8:33
0 0 Atbildēt

To:270635. viesis; man gan liekas, ka Tu nezini, un ja nezini nemuldi. Mini kādas 3 valstis kurās OCTA ir savādāka kā pie mums.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pauls Timrots izsaka viedokli par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti un realitāti Latvijā (+ VIDEO) 15

Satiksmes eksperts Pauls Timrots raida skarbus vārdus Latvijas Valsts ceļu virzienā. "Jārada dienests, kas pārbaudīs vai ceļa infrastruktūra izplānota pareizi". Lasīt vairāk

 

Aculiecinieks nofilmējis kā kungs izmet riepas krūmos (+ VIDEO) 18

Aculiecinieks nofilmējis tik tiešām nesmuku rīcību, ko Berģos pastrādājis kāds kungs. Lasīt vairāk

 

Rīgas Satiksme gadu varētu noslēgt ar peļņu, taču vajag vēl 2.9 miljonus 4

Pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" šogad no pašvaldības budžeta papildu dotācijā lūgs piešķirt 2,9 miljonus eiro, šorīt intervijā Latvijas radio sacīja "Rīgas satiksme" padomes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs. Lasīt vairāk

 

Jeep Gladiator iegūst armijas versiju

Jeep Gladiator pielāgots armijas vajadzībām. Modifikācija ar nosaukumu XMT jau parādīta amerikāņu armijas tehnikas izstādē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti