Kompānija Honda Motor ir izstrādājusi pasaulē pirmo robotizēto pārnesumkārbu ar diviem sajūgiem, paredzētu sporta motocikliem ar lielu dzinēja apjomu. Kā teikts oficiālajā preses relīzē, pirmais modelis, kurš iegūs jauno transmisiju, būs 109 zirgspēku Honda VFR ar 782 cm3 četrcilindru dzinēju.
Divsajūgu pārnesumkārbas darbības princips motocikliem ir tāds pats, kā analoģiskām automobiļu transmisijām. Divi sajūgi kārbā darbojas secīgi. Viens sajūgs kontrolē nepāra pārnesumus (pirmo, trešo, piekto), bet otrs - pāra (otro, ceturto, sesto). Kompānijā apgalvo, ka ātrumu pārslēgšana notiks ātri un laideni, nepārtraucot jaudas plūsmu.Jaunajai sešpakāpju pārnesumkārbai būs trīs režīmi: automātiskais, sporta un manuālais.
Tuvākajā laikā Honda plāno uzstādīt šādu pārnesumkārbu arī citiem sporta motocikliem. Sporta VFR ar jauno transmisiju Eiropā un ASV nonāks pārdošanā nākamgad.
Kad būs motocikli ar automātisko kārbu?