Veselības speciālisti atzīst: «Opel Meriva» dizains veidots, lai pasargātu muguras veselību 4

 
16.aprīlis 2010 0:00

Ārstu un terapeitu asociācija, kas specializējas tieši cilvēka muguras veselības jomā, ir atzinusi, ka Opel Meriva dizains ir ļoti rūpīgi veidots, lai pasargātu kā vadītāja, tā pasažieru muguras veselību.

Sabiedrība Muguras Veselībai (Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR)) piešķīrusi savu sertifikātu jaunās Opel Meriva ergonomiskajai sistēmai. Meriva saņem AGR sertifikātu par trīs īpaši ergonomiskiem un mugurai draudzīgiem risinājumiem: revolucionārās FlexDoors durvis un FlexSpace sēdekļu koncepcija aizmugures pasažieriem – abi pieejami standartaprīkojumā, kā arī ergonomiskie sēdekļi priekšā. Bez tam šī sertifikācija attiecas arī uz papildaprīkojumu – FlexFix velosipēdu turētāju, kas ir gan praktisks, gan ergonomisks. Ar tā palīdzību iespējams piestiprināt velosipēdus automašīnai vienkārši un neradot papildu slodzi. 

„Jūtamies ārkārtīgi priecīgi būt pirmie starp autoražotājiem, kas saņem šo atzinību par Meriva visaptverošo mugurai draudzīgo koncepciju, jo tajā ietilpst daudz vairāk par vienkārši ergonomiskiem priekšējiem sēdekļiem“, saka Endrjū Leihtmans, Opel sēdekļu attīstības nodaļas vadītājs. „70 procentiem Vācijas iedzīvotāju ir dažādas muguras problēmas. AGR sertifikāts apstiprina, cik ļoti cenšamies atrast īpaši muguru saudzējošus risinājumus Opel automašīnām.”

Saskaņā ar AGR datiem, tieši muguras sāpes ir Eiropā biežākais iemesls darba kavējumiem. Tādēļ jo svarīgāk, lai biroja krēsli, visa darba vieta un pat automašīnas būtu veidotas tā, lai palīdzētu izvairīties no šīm vainām. Tieši tādēļ AGR – vācu, austriešu un šveiciešu speciālistu apvienība uzsāka īpaši mugurai draudzīgu iekārtu novērtēšanu un ieteikšanu – sākot no krēsliem, dažādām citām mēbelēm, pat gultām, līdz velosipēdiem.

Par priekšējo sēdekļu risinājumiem līdz šim AGR sertifikāts piešķirts tikai diviem autoražotājiem - un Opel ir viens no. Tagad Opel ir pirmais uzņēmums, kas saņēmis AGR sertifikātu par vispārējiem ergonomiskiem risinājumiem Meriva modelī.

Meriva – draudzīgs katra braucēja mugurai

Opel inženieri no „Human Vehicle Integration“ (Automobiļa pielāgošana cilvēka vajadzībām) nodaļas izvērtēja, kā tieši cilvēki iekāpj un izkāpj no automašīnas. Šī procesa laikā viņi noteica četrus dažādus kustību tipus:  „Ieslīdētāji“ vispirms mašīnā iekāpj ar abām kājām, pēc tam tikai seko pārējais ķermenis. „Iekritēji“ vienkārši ieveļas automašīnā ar pēcpusi pa priekšu. „Barjerskrējēji“ ielec mašīnā vienlaicīgi ar labo kāju un galvu pa priekšu. Vecākā gadagājuma, kā arī pasažieri ar muguras problēmām parasti lēni apsēžas uz sēdekļa, vispirms balstoties uz abām rokām, kājas ieceļot iekšā pēdējās.

Neatkarīgi no dažādajiem kustību ieradumiem, Meriva jebkurā gadījumā sniegs mugurai optimālo atbalstu: visu četru durvju atvēršanas 84 grādu leņķis ir krietni lielāks nekā caurmēra gadījumos. Bez tam arī augstā jumta dēļ lielākajai daļai pasažieru iekāpjot nav pat jāpieliecas.

AGR ekspertiem īpaši patika FlexDoors sistēma. Aizmugurē piestiprinātās aizmugurējās durvis ļauj eleganti un viegli piekļūt salonam bez neērtas ķermeņa pagriešanas. Stabils rokturis pie vidējā statņa ir labs balsts dabiskajai kustībai, gluži intuitīvi palīdzot izkāpt no automašīnas. FlexDoors durvis ir ļoti praktiskas arī vecākiem: tādējādi iespējams daudz ērtāk piesprādzēt bērnus.

Muguras veselības ekspertiem jau no Insignia un Astra modeļiem bija zināmi ergonomiskie sporta sēdekļi ar elektriski regulējamo mugurkaula un jostasvietas atbalstu, maināmo sēdvirsmas slīpumu, aktīvajiem galvas balstiem un izvelkamo augšstilbu balstu – tiem jau iepriekš bija piešķirts AGR sertifikāts. Šie sēdekļi ar šajā segmentā lielāko regulēšanas amplitūdu - 240 milimetriem garenvirzienā un 65 milimetriem augstumā – sniedz visu komplekciju pasažieriem optimālo sēdpozīciju.

{page}Inteliģentā FlexSpace aizmugurējo sēdekļu koncepcija pieejama standartaprīkojumā - tā ir gan Meriva daudzpusības, gan pasažieru labsajūtas galvenais elements. Salons ātri un vienkārši pārveidojams no piecvietīga automobiļa līdz četrvietīgam, trīsvietīgam un pat tikai divvietīgam – tas viss bez sarežģītas sēdekļu izņemšanas. Abi malējie sēdekļi regulējami par 190 milimetriem (140 mm uz priekšu un 50 mm uz aizmuguri), kā arī pārvietojami uz sāniem par 50 milimetriem – tas nozīmē, ka pasažieriem ir vairāk vietas kājām un ērtāka sēdēšana.

Tāpat AGR eksperti iesaka arī inovatīvo FlexFix  - Opel velosipēda turētāja sistēmu. Velobraucējiem tagad vairs nav jānoslogo sava mugura, vispirms piestiprinot turētājus uz automašīnas un pēc tam ceļot uz tiem velosipēdus. FlexFix gluži kā atvilktne izbīdās no aizmugurējā bufera, un uz tā iespējams novietot divus velosipēdus. Kolīdz velosipēda turētājs  vairs nav nepieciešams, tas gandrīz neredzams atkal pazūd bufera pārsegumā. Nav nepieciešami ne speciāli instrumenti, ne vieta uzglabāšanai garāžā. Tā kā FlexFix turētājs, kas pieejams par papildu samaksu, visu laiku atrodas automašīnā, tas darbojas kā motivācija biežāk izmantot velosipēdu.

Salonā Opel inženieri ir nedaudz slīpi novietojuši arī priekšējo paneli, lai slēdži un pogas būtu aizsniedzamas vēl ērtāk. Daudz ergonomiski izdevīgi izvietotu sīkumu novietņu, tai skaitā arī inovatīvā FlexRail sistēma, paaugstina labsajūtas līmeni un papildus saudzē muguru, novēršot neērtas locīšanās nepieciešamību. Vēl AGR eksperti slavē arī to gaisīguma sajūtu, kāda ir aizmugures sēdekļos pateicoties sānu logu viļņveida formai.

Opel daudzpusība – ergonomisks gan dizains, gan izpildījums

Jaunā Meriva turpina paplašināt savas vadošās lomas potenciālu salona pielāgojamības risinājumu jomā, kuru Opel atklāja jau 1999. gadā ar Flex7 sistēmu Zafira modelī. Tās ergonomika ir nesalīdzināmi augstāka kā visām iepriekšējām koncepcijām. Šī sistēma ir īpaši draudzīga mugurai, jo no automašīnas nav jāizmontē ne sēdekļi, ne kādas citas daļas, nekas nav jāuzglabā ārpus automobiļa. Integrētie bīdāmie un lokāmie mehānismi padara salona konfigurācijas izmainīšanu atbilstoši individuālām vēlmēm par īstu bērnu spēli. Pēc tam inženieri Insignia un vēlāko modeļu vajadzībām izstrādāja jaunas paaudzes sēdekļus, kas ir īpaši ergonomiski, un vienlaicīgi tiem ir arī pieejama cena.

Sēdekļu izstrādes mērķis ir sniegt pasažieriem komfortablu sēdvietu vienlaicīgi ar labu balsta funkciju. Atslābinājums jūtams visā ķermenī. Īpaši lielais durvju atveres leņķis – 84 grādi, kā arī aizmugurējo durvju konstrukcija ievēro dabisko kustību norisi iekāpjot un izkāpjot no automašīnas – šī iezīme īpaši patika AGR speciālistiem.

Vēl viena Meriva priekšrocība pēc AGR pārstāvju domām ir sēdekļu mehānisms: salona konfigurāciju ir iespējams pavisam vienkārši mainīt, jo sēdekļi viegli ieslīd nepieciešamajā pozīcijā un pats process norisinās intuitīvi –  tas nākot par labu īpaši apakšējai muguras zonai cilvēka ķermenī. Šīs īpašības padara Meriva par mugurai draudzīgu auto, kāds nav neviena cita autoražotāja piedāvājumā. Tādēļ arī gluži loģisks šķiet ekspertu ieteikums: „Adam Opel GmbH saņem AGR sertifikātu kā atzinību par mugurai draudzīgu izstrādājumu ražošanu.““

 
Visi komentāri
 
276325. viesis 16.aprīlis 2010 11:19
0 0 Atbildēt

tad jau Dr. Bērziņš OpeļMerivu var uz receptēm izrakstīt :D

276348. viesis 17.aprīlis 2010 11:12
0 0 Atbildēt

btw vecā astras coupe (bertone) ar bija saņēmusi šadu balvu. braukšana pacieta, bet pecāk mugura tik tiešam nesāp.

276359. viesis 18.aprīlis 2010 22:12
0 0 Atbildēt

resume: ja tev radikuliits un ar normaalu auto vars neesi speejiigs braukt - njem merivu :D:D:D

276360. viesis 18.aprīlis 2010 23:22
0 0 Atbildēt

Ceru iegādāties jauno Merivu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti