Lai vēl vairāk uzlabotu auto darbību un mazinātu dīzeļdegvielas ar bio piejaukumu jeb B5 ietekmi uz auto dzinēju, „Statoil” radījis īpašu piedevu savai dīzeļdegvielai „DFortis”.
Tā samazina uzdegumu motoros, CO2 izmešu daudzumu un degvielas patēriņu. Līdz ar siltā laika iestāšanos un degvielas tirgotāju pāreju uz „vasaras” dīzeļdegvielu, visā Latvijā degvielas mazumtirdzniecībā ir noteikta par obligātu un uzsākta dīzeļdegvielas tirdzniecība ar 5% bio piejaukumu jeb B5.
<250>Jauno „DFortis” piedevu, kas novērš nogulsnējumu veidošanos, izstrādājis „Statoil” Produktu un tehnoloģiju kompetenču centrs Norvēģijā. Jaunā „DFortis” efektivitāti apstiprina Vācijā neatkarīgā laboratorijā (APL, Automotive Prüftechnick, Landau GmbH) veikti dīzeļdzinēju jaudas testi. Piedeva paaugstina dzinēja efektivitāti, samazina par 3% degvielas patēriņu, kā arī padara mazāku CO2 izmešu daudzumu.
„Līdz ar Eiropas Savienības valstu pakāpenisku pāreju uz degvielu ar bio piejaukumu, degvielas ražotāji meklē arvien jaunus veidus, kā pilnveidot biodegvielas darbības efektivitāti un to ietekmi uz auto motoru. Jo līdzīgi kā tradicionālās, fosilās degvielas ietekmē, arī no degvielas ar bio piejaukumu veidojas piedegums motorā, kas mazina motora jaudu, kā arī negatīvi ietekmē gan izmešu daudzumu, gan degvielas patēriņu,” skaidro „Latvija Statoil” degvielas kategorijas vadītājs Kaspars Skrābāns.
„Īpaši svarīgi tas ir jaunāko automašīnu modeļos, kur dīzeļdzinēju degvielas iesmidzinātāju uzgaļu diametrs nav lielāks par cilvēka matu. Tādēļ šie iesmidzinātāji ir pakļauti aizblīvējumu riskam, ko rada kaitīgie oglekļa nogulsnējumi, jeb uzdegums. Tāpēc „Statoil” jaunradītā dīzeļdegvielas piedeva, kas neļauj veidoties uzdegumam, ir būtisks uzlabojums motora darbībai,” uzsver K. Skrābāns.
Kopš degvielai ir ar likumu jāpievieno bio piedevas, pat nav nekas papildus jāizgudro, tā kā tas statoil brīnums ir tikpat labs kā jebkurš cits.