MK atbalstīti grozījumi CSN, kas paredz vadītājam uzvilkt gaismu atstarojošu apģērbu piespiedu apstāšanās gadījumā, ļaus būtiski samazināt uz ceļiem bojāgājušo skaitu.
Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas Ceļu policijas reģistra datiem, 2009.gadā Latvijā uz valsts autoceļiem tika reģistrēti 998 ceļu satiksmes negadījumi, kuros tika ievainoti 1384 un bojā gāja 170 cilvēki.
Citās ES valstīs prasība lietot atstarojošu apģērbu ir spēkā jau sen, tāpat arī, piemēram, kaimiņvalstī Lietuvā tā darbojas jau vairākus gadus. Līdzīgi arī Latvijā šādā veidā tiktu būtiski samazināta iespēja izraisīt autoavāriju vai nelaimes gadījumu, riteņbraucējam, autovadītājam vai jebkuram citam pasažierim atrodoties brauktuves tuvumā sliktos redzamības apstākļos.
Šādas obligātas prasības ieviešana un ievērošana veicinās arī to ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšanos, kad nepietiekamas redzamības dēļ nodarīti būtiski mantas bojājumi. Autovadītājam gaismu atstarojošo vesti ir pienākums glabāt auto, tāpat kā aptieciņu, avārijas trīsstūri un ugunsdzēšamo aparātu.
Jaunajos noteikumos papildinātas arī prasības velosipēdu aprīkojumam. Proti, braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam abos sānos (riteņos) jābūt diviem oranžiem gaismas atstarotājiem. Tāpat kā līdz šim, ritenim priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē - sarkanam. Gadījumā, ja to nav vai tie nedeg, vietā jānodrošina attiecīgu krāsu atstarotāji.
Obligāta atstarojoša apģērba lietošana ieviesta lielākajā daļā ES dalībvalstu, un ERGO eksperti ļoti pozitīvi vērtē, ka turpmāk arī Latvijā darbosies šādi noteikumi. Tas ir tikai loģiski, ka, atrodoties brauktuves tuvumā sliktas redzamības apstākļos, jābūt pēc iespējas pamanāmam, lai līdz minimumam samazinātu risku izraisīt ceļu satiksmes negadījumu. Tādēļ ERGO arī līdz šim dažādu akciju laikā, tostarp tradicionālās akcijas „Soļo droši!” ietvaros, aicinājis rūpēties par savu un apkārtējo drošību, lietojot atstarotājus.
Saskaņā ar Satiksmes ministrijas informāciju, grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos stāsies spēkā pēc to publicēšanas laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”.
bla bla bla. lai lietotu tādus kategoriskus apgalvojumus kā 'būtiski" prasās pēc konkrētiem datiem - cik no tiem 170 bojāgājušajiem ir bijuši tādi, kad bojā gājis vadītājs piespiedu apstāšanās gadījumā? ja tādu datu nav, tad lai Ergo tur muti.