Sals visvairāk apdraudēs ar nelegālo dīzeļdegvielu darbinātos auto 28

 
26.novembris 2010 10:45

Piepildās sinoptiķu prognozes un laiks strauji kļūst auksts, tāpēc auto servisos kā katru gadu pieaug pieprasījums pēc tehniskās palīdzības dīzeļdegvielas automašīnām.

Taču ņemot vērā, ka ekonomiskās krīzes iespaidā aizvien palielinās nelegālā degvielas tirgus daļa, paredzams, ka visvairāk tehniskā palīdzība būs nepieciešama automašīnām, kas darbinātas ar nelegālo dīzeļdegvielu.

Rezerves daļu un auto servisu tīkla SIA „Gros Auto grupa” apkopotā informācija liecina, ka aptuveni trešajai daļai dīzeļdegvielas automašīnu problēmu cēlonis ir savlaicīgi neveikta mašīnas tehniskā sagatavošana ziemai. Bet gandīz pusei gadījumu degvielas ietekmē tiek bojāti degvielas filtri, jo izmantotās dīzeļdegvielas specifikācija neatbilst aukstiem laika apstākļiem.

„To jau uzreiz redz, ja pie vainas ir degviela. Ne-arktisko klašu dīzeļdegviela satur parafīnu, kas zemās temperatūrās sabiezē un uzkrājas degvielas filtrā, to nosprostojot. Dažos gadījumos tas noticis, jo degvielas tvertnē ir kokteilis - auto kādu laiku stāvējis garāžā un nu vasaras dīzeļdegvielai pievienota ziemas degviela. Tomēr visbiežāk redzam „tīru” vasaras dīzeli. Jautājums ir – kur ziemā tik plašos apmēros nopērkama vasaras dīzeļdegviela, ja vadošie mazum- un vairumtirgotāji arktisko dīzeļdegvielu tirdzniecībā ievieš jau oktobrī, ” saka Igors Lušovs, „Gros Auto” Servisu vadītājs.

„Latvijā legāli pārdotā arktiskā dīzeļdegviela tiek ražota Lietuvā, Mažeiķos un Skandināvijas rūpnīcās,” saka Kaspars Skrābāns, SIA „Latvija Statoil” Degvielas kategorijas vadītājs. „Savukārt visbiežāk nelegālā degviela Latvijā, visticamāk, ieceļo no Krievijas. Un te, pirmkārt, svarīgi ir tas, ka ļoti daudzās Krievijas degvielas uzpildes stacijās netiek tirgota arktiskās klases dīzeļdegviela. Otrkārt, pat tad, ja ir zināma degvielas izcelsmes valsts, pērkot degvielu, piemēram, no privātpersonām, tās ražotājs un apstākļi, kādos degviela pārvadāta un uzglabāta, nav zināms. Taču tie ir svarīgākie fakti degvielas kvalitātes ķēdē.”

Kopumā ziemā var izdalīt piecus populārākos dīzeļdegvielas auto tehnisko problēmu cēloņus:
• laika apstākļiem neatbilstoša dīzeļdegvielas klase vai arī nav laikus veikta degvielas filtra nomaiņa, vienlaikus pārbaudot, vai tajā nav uzkrājies kondensāts – aptuveni 42% gadījumu;
• vājš akumulators, vai lādēšanas ierīču problēmas – aptuveni 30% gadījumu;
• nav laikus veikta eļļas nomaiņa, tāpēc tā ir par biezu, lai eļļotu motoru – aptuveni 16% gadījumu;
• traucējumi kvēlsveču darbībā – aptuveni 12% gadījumu.

„Dīzeļmašīnu sagatavošana ziemai (proti, eļļas un eļļas filtra maiņa, gaisa un salona filtra pārbaude, kvēlsveču vai aizdedzes sveču pārbaude atkarībā no automašīnas motora, logu slotiņu nomaiņa, automašīnas lukturu pārbaude, bremžu uzliku un amortizatoru pārbaude) – tai vajadzētu kļūt par tikpat pašsaprotamu, kā riepu maiņa. Taču ja tas dažādu iemeslu dēļ nav iespējams, man būtu divi ieteikumi. Pirmais – noteikti vērsties pie meistara gadījumā, ja motora darbībai ir traucējumi arī siltā laikā, jo tas ir drošs indikators tam, ka problēmas dubultosies aukstā laikā. Otrkārt – ziemā braukt ar arktisko dīzeļdegvielu,” rezumē Igors Lušovs.
 

 
28 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
280358. viesis 27.novembris 2010 11:05
1 0 Atbildēt

Palaidniex 858 [?] pirms 18 stundām

Interesanti uzzināt, kas tas par burvju līdzekli, kurš parafīniem nepieļauj kristalizēšanos?

-------------------------------------

Tur irgaršstāsts, bet "tautā" tā vielas sauc apmēram kā "brīvo radikāļu polimerizētu kopolimēru šķīdumi ogļūdeņražu šķīdinātājos" :-) Bīstos,

ka precīzas receptūras ir vismaz aiz vienas atslēgas. Savā praksē zinu

ar grand panākumiem pielietoto "Infineum R255", var paskatīties webaa,

ja gribas (seko reklāma), var dabūt VAMotors, Bukultu ielā, t. 67383881 :-)

Un kāda mārrutka pēc degvielas ražotājiem baisi jāfiltrē nost tās degvielas frakcijas, kurām ir tendence parafīnēties, ja vienkāršāk (un spriežot pēc šīs kolosālās pasakas) ir daudz lētāk pievienot pretparafīnēšanās piedevas...

----------------------------------------

Tas sanāktu dārgāk, kas , rēķinot uz kopā patērēto DD apjomu, sastāda tā neko summas. Ja autovadītājam daži santīmi uz tvertni liekas sīkums, tad

uz tūkstošu tūkstošiem tonnu degvielas ...

Vai nu tas ir dārgāk, kaut kas tomēr nav labi, ir ekoloģiskas problēmas, vai tādas mantas nepastāv...

-----------------------------

Pastāv, bet augstāk jau apgaismoju. :-)

280352. viesis pirms 1 stundas

Pērku točkā dīzeli no krievijas par 0.50 Ls litrā, jau 3 gadu braucu un problēmu nekādu, pat -33 grādos dīzelis pielec un strādā kāpuķe.

----------------------------

Viss atkarīgs no tā, kur tam dīzelim Krievijā kājas aug :-) Paši krievi visai

nicīgi izsakās par savu DD, pēc analoģijas ar benzīnu (bodjaga) sauc par

"suslo" :-) Vēl pagājušoziem degvielas testos Piemaskavā 20 DD paraugiem

CFPP bija diapazonā -11 ... -29C , turklāt zem -20 "davilka" tikai 5 vai 6

paraugi :-)

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti