Autonams ražos sistēmas elektroautomobiļiem

7.janvāris 2011 13:58

Skybrake izgudrotājs, ražotājs un uzstādītājs Autonams uzsāk savas produkcijas pielāgošanu elektroauto vajadzībām.

Pirmais hibrīd un elektro automašīnām pielāgotais produkts ir autoparku uzraudzības sistēmas iekārta Skybrake F20, kura 2009.gadā kļuva par Ekonomikas ministrijas „Eksporta un Inovāciju balva” kategorijas „Inovatīvākais produkts” finālisti.

„Mēs regulāri sekojam tam, kas notiek pasaulē un pēdējo gadu notikumi mums ir devuši pārliecību par virzienu, uz kuru mums nākotnē jāfokusējas – esošās produkcijas pielāgošanu elektroauto un jaunu specifisku produktu radīšana, kas paredzēta tieši hibrīd un elektro automašīnām,’’ vērtē SIA Autonams valdes loceklis Edvīns Panders.

Optimistiskas prognozes

2010.gada nogalē Nissan uzsāka sava pilnībā elektrificētā sērijveida modeļa Leaf piegādes Amerikā un Japānā. Uzņēmums plānoja decembrī pārdot 25 000 automašīnu, savukārt laika periodā līdz 2020.gadam – jau 5.2 miljonus Nissan Leaf. Arī citi autobūves giganti patlaban jau izstrādā vai tuvākajā laikā plāno izstrādāt elektroauto.

Elektroauto attīstību un lielu to skaita pieaugumu prognozē gandrīz visi. Optimistiskākās prognozes rāda, ka jau 2015.gadā pa pasaules ceļiem ripos ap 17 miljoniem elektroauto. Latvijā nopietns solis ceļā uz lielāku skaitu elektroauto parādīšanos ielās, ir 2010.gada nogalē atklātā elektroauto elektrības uzlādes stacija Brīvības ielā.

Izaicinājums – elektrības patēriņš

„Skatoties, kas notiek pasaulē un Latvijā, redzam, ka nākotnē automašīnu papildaprīkojumam būs specifiskas prasības. Sevišķi tādām ierīcēm kā autoparku uzraudzības sistēmas, imobilaizeriem un signalizācijām. Lielākais izaicinājums ir samazināt šo ierīču elektrības patēriņu, lai elektroauto akumulatoru jauda pēc iespējas vairāk tiktu izmantota primārajam mērķim – dzinēja darbināšanai,” izklāsta E.Panders.

Jau šodien liela daļa Autonams produkcijas ir instalējamas elektroauto un to elektrības patēriņš gaidīšanas režīmā ir 0mA. Tomēr, lai vēl sekmīgāk turpinātu apgūt eksporta tirgus, nostabilizētu savas pozīcijas un konkurētu ar citu valstu ražotājiem, ir nepieciešams jau laicīgi apzināt un izvērtēt iespējamos industrijas attīstības virzienus un tajos darboties.

„Līdz šim ar vairākiem izstrādātajiem risinājumiem esam bijuši priekšā konkurentiem visā pasaulē, piemēram, ar unikālo DD jeb Double Dialogue bezvadu saziņas tehnoloģiju. Tagad ir īstais brīdis, kad jāsper soļi, ar kuru palīdzību turpināt izraušanos,” norāda E.Panders.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par šauru "taciņa" (+ VIDEO)

Divi gājēji saskrienas gājēju pārejas centrā. Lasīt vairāk

 

Renault uzsāk savu kopbraukšanas pakalpojumu ar elektriskajiem EZ-1 1

Mobilize – jauns mobilitātes un enerģijas pakalpojumu zīmols. Lasīt vairāk

 

Kad bremzes netur (+ VIDEO) 10

Kravinieks iebrauc krustojumā un sastumj kaudzē visus, kas tam priekšā. Seši motobraucēji vēl var uzskatīt, ka viņiem paveicies. Lasīt vairāk

 

Pārgalvīgu ziemas aktivitāšu laikā dzīvību zaudē meitene, policijā ir uzsākts kriminālprocess 10

Vakar, 14. janvārī, Valsts policijā tika saņemta informācija no Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta par to, ka Talsu novadā, Virbu pagastā ceļu satiksmes negadījumā gāja bojā 14 gadus veca meitene. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti