Latvijā ieviesīs jaunas transportlīdzekļu kategorijas 6

 
25.janvāris 2011 14:04

Plānots, ka no 2013. gada Latvijā tiks ieviestas jaunas transportlīdzekļu kategorijas mopēdiem un motocikliem.

To paredz otrdien, 25. janvārī, valdībā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kuru izstrādes nepieciešamību noteikusi jauna Eiropas Savienības (ES) Direktīva par vadītāja apliecībām. Direktīvas mērķis ir harmonizēt transportlīdzekļu kategorijas un apliecības ES, tādējādi veicinot satiksmes drošību.

Likumprojekts papildināts ar divām jaunām transportlīdzekļu vadītāju apliecību kategorijām – AM un A2. Vienotā ES kategorija AM aizvietos Latvijas nacionālo kategoriju M, kas apzīmē mopēdus, bet A2 kategorijā ietilps motocikli, kuru jauda nepārsniedz 35 kilovatus, jaudas attiecība pret svaru nepārsniedz 0,2 kilovatus uz kilogramu un kuri nav atvasināti no transportlīdzekļiem, kuru jauda ir vairāk nekā divas reizes lielāka. Lai iegūtu A2 kategorijas vadītāja apliecību, personai jāsasniedz 18 gadu vecums.

Savukārt A kategorijas bez iepriekšējas motociklu vadīšanas pieredzes, kā arī D kategorijas iegūšana būs iespējama no 24 gadu vecuma. Ieviešot jaunās kategorijas, līdz tam izdotās vadītāja apliecības nevajadzēs mainīt un tās būs spēkā līdz to derīguma termiņa beigām.

Grozījumi Ceļu satiksmes likumā arī paredz, ka transportlīdzekļu vadīšanas tiesības Latvijā nevarēs izmantot, ja personai ārvalstīs tās tikušas atņemtas vai ir spēkā to izmantošanas aizliegums. Arī šobrīd Latvijā nedrīkst braukt ar ārvalstīs zaudētām tiesībām, taču līdz šim ES nebija efektīvas informācijas apmaiņas sistēmas, kur pārbaudīt apliecības spēkā esamību.

Kā jaunums paredzēts, ka ārvalstnieks Latvijā varēs vadīt transportlīdzekli, ja viņš būs sasniedzis attiecīgas kategorijas transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanai Latvijā noteikto vecumu. Šāda norma ir aktuāla ārvalstniekiem, kas savā valstī ir ieguvušas vadītāja apliecību pirms Latvijā atļautā vecuma konkrētas kategorijas spēkrata vadīšanai.

Tiesību akta projektā iestrādāts arī deleģējums valdībai līdz 2011. gada 31. decembrim izstrādāt noteikumus par prasībām transportlīdzekļu vadītāju eksaminācijas inspektoriem.

Ceļu satiksmes likumā veikti arī citi grozījumi, un ar tiem var iepazīties valdības mājaslapā. Lai izstrādātie grozījumi stātos spēkā, vēl jāgūst Saeimas atbalsts.
 

 
Visi komentāri
 
281269. viesis 25.janvāris 2011 15:39
0 0 Atbildēt

Nu re csdd atkal jauns biznesa plaans , nu varees atkal tikt pie naudinas ......

281274. viesis 25.janvāris 2011 16:21
0 0 Atbildēt

Vai, vai,vai...

Drīz Latvijā tikai pensionārs varēs kandidēt uz A un D kategoriju...

Zudīs jēga šīm kategorijām, jo cilvēku vidējais mirstības vecums bus ātrāk par kategorijām derigo...

A_P

281287. viesis 26.janvāris 2011 8:48
0 0 Atbildēt

Šajā vasarā bija vairāki gadījumi,kad zaļš puišels,kuram iedota A kategorija, nositās pats vai apsita citus ar 1000 cm3 motociklu. Pareizi,ka palielina vecumu šajā kategorijā.

281294. viesis 26.janvāris 2011 9:42
0 0 Atbildēt

arii lidz 600kam buus jagaida liidz 24....

281296. viesis 26.janvāris 2011 9:53
0 0 Atbildēt

Kubatūra nav noteicējfaktors. Ar 350-nieku arī var braukt ratā un izpiest 200. Tagad jau pat stock 50 cc mopēdi iet uz 90, pavīlējot uz visiem 100.

289990. viesis 12.aprīlis 2013 11:46
0 0 Atbildēt

Šito nezināju, meklējot netā atradu tikai šeit kautko par A,A1,A2 kategorijām. www.a-kategorija.com/ Nezinu vai tas jau ir pieņemts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti