„Volvo Trucks” tā jau ir tradīcija – izvērtēt satiksmes drošības jautājumus, un pastāvīgi censties uzlabot drošību kravas automašīnā un tās apkārtējā vidē.
Visvairāk apdraudētie ceļu satiksmes dalībnieki ir tie, kurus kravas automašīnas autovadītājam ir grūtības ieraudzīt tā dēvētajā „aklajā zonā”. „Volvo Trucks” risina šo problēmu visos līmeņos, piemēram, ar jauno tehnoloģiju un sabiedrības izglītošanas satiksmes jautājumos palīdzību.
Kravas automašīnai ir vairāk aklo zonu nekā vieglajai automašīnai, un, neņemot vērā to, ka tiek uzstādīti ne mazāk kā četri atpakaļskata spoguļi, ir īpaši sarežģīti pārredzēt visu, kas notiek automašīnas labajā pusē. Statistika ir nepārprotama: 20% no visiem negadījumiem, kuros iesaistītas kravas automašīnas un citi satiksmes dalībnieki, notiek tad, kad kravas automašīna krustojumā griežas pa labi.
Krustojumi pilsētās ir bīstamas vietas. Visu veidu transportlīdzekļi cīnās par vietu, un ir grūti visu skaidri pārredzēt. Visgrūtāk to izdarīt ir kravas automašīnas autovadītājam.
„Kamēr stāvat pie sarkanā luksofora signāla, vide ap jums mainās. Kamēr autovadītājs pievērš uzmanību luksoforam vai meklē brīvu vietu priekšā esošajā satiksmē, šīs izmaiņas var nepamanīt, jo īpaši ja tās notiek aizmugurē. Visgrūtāk ir pamanīt velosipēdistus, kuri var ātri iespraukties brīvajās vietās,” saka Molte Ārholds (Malte Ahrholdt), „Volvo Technology” projektu vadītājs.
Viņš strādā pie Intersafe-2 – Eiropas Savienības finansēta projekta, kas vērsts uz krustojumu bīstamības mazināšanu. „Volvo Trucks” šā projekta ietvaros veido sistēmu, kuras mērķis ir atrisināt problēmu - kravas automašīnas autovadītāja aklā zona pasažiera pusē. Ārholds un viņa kolēģi ir aprīkojuši testa kravas automašīnu ar lāzera skeneriem un ultraskaņas sensoriem, kas novēro automašīnas labo pusi. Kad velosipēdists vai gājējs pietuvojas par tuvu, kravas automašīnas autovadītājs tiek brīdināts ar mirgojošu gaismas un skaņas signālu palīdzību.
„Jo kritiskāka ir situācija, jo intensīvāki kļūst gaismas un skaņas signāli,” stāsta Ārholds.
Saskaņā ar Almkvista teikto tehniskie jauninājumi nav vienīgais problēmas risinājums. „Kopumā cilvēki reti apzinās, ka autovadītājam ir ierobežota redzamība. Ja patiesi vēlamies samazināt negadījumu statistiku, arī pārējiem satiksmes dalībniekiem ir labāk jāizprot to, kā kravas automašīnas darbojas satiksmē. Mēs sakām: „Turieties tālāk no kravas automašīnas pasažiera puses, jo tur jūs esat neredzams!”
Viņš arī piebilst: „Lai uzlabotu drošību, „Volvo Trucks” darbojas visās jomās – gan ar progresīvām tehnoloģijām, gan paplašinātu informāciju.”
Viens no tā apliecinājumiem ir projekts ar nosaukumu „Satiksmes drošība acu augstumā”, kuru „Volvo Trucks” realizē Dānijā. Tā pamatā ir fakts, ka daudzi negadījumi notiek tad, kad kravas automašīnas nogriežas krustojumos pa labi, un daudzi no cietušajiem ir bērni. Projekts paredz skolu apmeklējumus visā Dānijā, un līdz šim mācību programmā ir piedalījušies jau 60 000 bērnu.
Kopš kampaņas uzsākšanas 2003. gadā tādu negadījumu skaits, kuros iesaistīti velosipēdisti un kravas automašīnas, kas veic labo pagriezienu, Dānijā ir kļuvis mazāks, un 2009. gadā bojāgājušo skaits ir samazinājies no apmēram 10 līdz tikai vienam. Protams, ir grūti precīzi novērtēt kampaņas ietekmi uz šo statistiku, taču programma ir ļoti pieprasīta Dānijas skolās. „Volvo Trucks” ir uzņēmies iniciatīvu uzsākt līdzīgus projektus arī citās Eiropas valstīs.
Intersafe-2 veidotā sistēma joprojām ir izstrādes stadijā. Tomēr „Volvo Trucks” jau pašlaik piedāvā risinājumus, kas autovadītājam atvieglo sekošanu līdzi citu satiksmes dalībnieku darbībām. Papildus ar likumu pieprasītajiem atpakaļ skata spoguļiem tiek piedāvātas atpakaļgaitas kameras un braukšanas joslas maiņas palīgsistēma, kas palīdz autovadītājam droši pārkārtoties no vienas joslas citā.
„Mēs nemitīgi turpinām strādāt pie drošības uzlabošanas. Mūsu uzņēmuma koncepcija nosaka, ka mēs nekad nesamierināsimies ar negadījumiem. Tāpēc visu laiku meklējam jaunus un labākus drošības risinājumus. Kā kravas automašīnu ražotājiem tas ir mūsu pienākums,” saka Almkvists.