Par CSNg, kurus iztaisījuši transportlīdzekļi bez OCTA, izmaksāti 7 miljoni latu 5

15.jūnijs 2011 0:01

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) laika posmā no 2006.gada līdz šim no OCTA Garantijas fonda izmaksājis 7 397 745 Ls.

Zaudējumu atlīdzība no Garantijas fonda tiek izmaksāta galvenokārt tad, ja ceļu satiksmes negadījumu izraisījis transportlīdzeklis bez OCTA. Šādos gadījumos zaudējumu atlīdzības tiek izmaksātas gan par cietušo mantai, gan personas veselībai nodarītajiem zaudējumiem, bet izmaksātās summas regresa kārtībā piedzītas no vainīgā transportlīdzekļa īpašnieka.

Šī gada piecos mēnešos (līdz 01.06.2011.) kopējā no OCTA Garantijas fonda izmaksātā summa ir 476 674 Ls. „Lielākā daļa no Garantijas fonda izmaksātajiem līdzekļiem ir par Latvijā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem, tomēr pērn pieaudzis to atlīdzību skaits, kuras izmaksātas par ārvalstīs notikušajiem CSNg,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka 2008. un 2009.gadā no Garantijas fonda izmaksātās zaudējumu summas par ārvalstīs notikušajiem negadījumiem bija 4 – 8% robežās, bet pērn šī proporcija pieauga līdz 20%.

Visu laiku lielākā kopējā novērtētā zaudējumu summa par transportlīdzekļa bez OCTA nodarītajiem zaudējumiem, kas izmaksājama no OCTA Garantijas fonda ir 247 tūkstoši Ls. Negadījums noticis 2008.gadā Latvijā un patlaban cietušajai pusei izmaksāti 40 579 Ls, bet rezervēti vēl gandrīz 207 tūkstoši Ls. Savukārt izmaksu ziņā lielākais ārvalstīs notikušais CSNg, kuru izraisīja Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis bez OCTA, notika 2006.gadā Īrijā, kur par cietušajai personai un transportlīdzeklim nodarītajiem zaudējumiem jau ir izmaksāts 99 609 Ls, bet kopējā atlīdzību summa sastāda vairāk kā 204 tūkstoši Ls. Arī pērn izmaksu ziņā lielākais ceļu satiksmes negadījums, kurā iesaistīts Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis bez OCTA, noticis tieši ārvalstīs – Zviedrijā, kur par transportlīdzekļa un cietušās personas nemateriālajiem zaudējumiem OCTA Garantijas fonds izmaksājis 48 717 Ls.

J.Stengrevics atzīmē: „Līdz šim lielākā apdrošināšanas atlīdzība, kura jāsedz Latvijas apdrošināšanas kompānijai par Latvijā reģistrēta transportlīdzekļa izraisītu negadījumu ārvalstīs sastāda gandrīz 6 miljonus eiro, līdz ar to iepriekš minētajos gadījumos neapdrošināto transportlīdzekļu vadītāji vai īpašnieki, kuri izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus ārvalstīs bez OCTA, nosacīti ir bijuši veiksmīgāki, jo zaudējumu summas, kuras būs jāatmaksā Garantijas fondā, nav tik milzīgas.”.

OCTA Garantijas fonda līdzekļu administrēšanu veic LTAB un šo fondu veido atskaitījumi no apdrošinātāju pārdotajiem OCTA līgumiem. „No tā izriet, ka apzinīgie auto īpašnieki kolektīvi ir spiesti maksāt par to transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuri piedalījušies ceļu satiksmē bez OCTA,” skaidro J.Stengrevics, piebilstot, ka LTAB apkopotā statistika liecina, ka patlaban uz Latvijas ceļiem ir aptuveni 2- 3% transportlīdzekļu bez OCTA.
 

 
Visi komentāri
 
283130. viesis 15.jūnijs 2011 0:05
0 0 Atbildēt

es tak saku - octa ir par lētu....

283135. viesis 15.jūnijs 2011 11:01
0 0 Atbildēt

iztaisiijushi :D

283147. viesis 16.jūnijs 2011 11:21
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka OCTA pašlaik ir salīdzinoši lēta, un to nopirkt var jebkurš auto īpašņieks. Arī skolnieks, students un pensis. Katrs arī zin, ka par šo noteikumu neievērošanu ir salīdzīnoši liels naudas sods. Bet, redzam, ka daudzi autovadītāji tomēr riskē un apzinati nepērk OCTA polises. īpaši jau lauku rajonos. Protams, kādreiz katram var gadīties arī piemirst termiņus un savlaicīgi polisi atjaunot. BET, arī CP kontrole pēdējā laikā ir ļoti minimala. Pats pēdējā gada laikā CP reidu laikā esmu apturēts tikai 1 reizi, un arī tad OCTA netika pārbaudīta. Iespējams, ka OCTA esamība tuvā nākotnē tiks pārbaudīta arī ar fotoradaru palīdzību. CP šobrīd pienākumus pilda pasīvi, darbojās tikai "akcijās", kur var nopelnīt daudz "ceinerus"bez protokola - sabiedrības intereses viņiem nav saistošas.

Kārtībai tomēr kaut kādai ir jābūt - ja nav naudas OCTA polisei, tad noliec auto žogmalē un brauc ar busu. Elementari.

283148. viesis 16.jūnijs 2011 12:11
0 0 Atbildēt

IV, octu pārbauda, tikai tagad policistam pietiek ar pāris klikšķiem LTAB sistēmā, nav pat mašīna jāaptur, to jau automātā redz kompī, viņiem tev nekas nav jāprasa. Un esmu dzirdējis dažus, kuri braukuši bez octas un uzrāvušies, sūdzāmies, ka tieši viņu izrauj no braucošu mašīnu rindas un notur "uz dokumentu pārbaudi".

Ja netici, pamēģini pats bez octas pabraukt blakus CP mašīnai. :D

283207. viesis 23.jūnijs 2011 1:35
0 0 Atbildēt

Aga, OCTA viņi neprasa, jo viņi caur kompi uzsit un jau zin ir tev viņa vai nav. Tādēļ arī LR teritorijā vairs nav obligāti jābūt OCTAi uz rokas papīrā.

Cita lieta, ja taisies braukt uz ārzemēm.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dārgāks nekā agrāk - Nissan atklāj jaunā Juke cenas

Japānas autobūves kompānija atklājusi jaunās paaudzes Nissan Juke cenas. Vācijā tas maksās nepilni 19 000 eiro, kas ir par veseliem 2500 eiro vairāk nekā līdz šim. Lasīt vairāk

 

Elektrisks vācu kravas auto par nepilniem 29 000 eiro (+ FOTO) 8

Minhenes kompānija Evum Motors plāno uzsākt daudzfunkcionāla elektriskās piedziņas kravas auto ražošanu. Vācijā tas maksās vismaz 28 900 eiro. Lasīt vairāk

 

Droni pārvērš liesmās pasaules lielāko naftas pārstrādes rūpnīcu; naftas ieguve sarūk uz pusi (+ VIDEO) 14

Pēc uzbrukumiem Saūda Arābijas naftas rūpniecības objektiem, par kuriem atbildību uzņēmušies Jemenas hutiešu nemiernieki, naftas ieguve Saūda Arābija sarukusi par vairāk nekā uz pusi. Lasīt vairāk

 

No 23 150 eiro – Ford atklāj krosovera Puma cenu (+ FOTO) 7

Ford paziņojis kompaktā krosovera Puma cenu. Vācijā tas maksās vismaz 23 150 eiro, kas ir ievērojami vairāk nekā ražotājs prasa par citu savu kompakto krosoveru – Ecosport. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti