Latvenergo iegādājas pirmos elektroauto 12

 
17.jūnijs 2011 10:06

Uzsākot pirmo elektroautomašīnu lietošanu ikdienas darba funkciju veikšanai, AS „Latvenergo” kā zaļās elektroenerģijas ražotājs ir spēris nozīmīgu soli elektrotransporta nozares attīstībā.

Ņemot vērā to, ka CO2 izmešu daudzums no transporta sektora atstāj vislielāko ietekmi uz siltumnīcas efektu un globālo sasilšanu, Latvenergo ar šo automašīnu iegādi ir veicis būtisku ieguldījumu nākotnes tehnoloģiju popularizēšanā un vides piesārņojuma mazināšanā pilsētas ielās.

Jaunie elektromobiļi ir ražotāja MICRO-VETT SPA elektroenerģijas uzlādes automašīnas, kas ražotas uz itāļu autobūves pazīstamā koncerna Fiat ražojuma Fiorino Van bāzes, un to modelis ir Fiorino Elettrico. Pilna automašīnas Fiorino Elettrico uzlāde ļauj nobraukt 100 km un sasniegt 100 km/h lielu ātrumu, turklāt tā praktiski darbojas bez trokšņa. Lai arī akumulatora baterijas pilns lādēšanas cikls aizņem līdz pat 8 stundām (ar 220 V spriegumu un 16 ampēriem), Latvenergo gadījumā elektrotransporta izmantošanā nav nepieciešamas papildus uzlādes vietas, jo tās izmantos pa dienu, bet uzlāde uzņēmuma autoparka stāvvietā tiks veikta pa nakti.

Lai arī Eiropas Savienība ir izvirzījusi mērķi līdz 2012. gadam samazināt CO2 emisiju daudzumu līdz 120 g CO2/km, pašlaik Eiropas Savienībā vidējais jauno automobiļu CO2 izmešu daudzums ir ap 160 gramiem uz kilometru.

Ekonomikas ministrs Artis Kampars sarīkojumā pauda pārliecību, ka šī iniciatīva būs labs stimuls arī citiem Latvijas uzņēmējiem rīkoties inovatīvi un meklēt arvien labākus pielietojumus Latvijā sastopamajiem resursiem: ” Šodien ir svarīgi, lai zaļā enerģija būtu kā izaicinājums Latvijas ekonomikas attīstībai, jo mūsu valstij nav naftas un gāzes ieguves. Taču ir daudz atjaunojamo resursu - ūdens, koksne, lai ražotu un arī veicinātu vides atbrīvošanu no izmešiem, kas transporta nozarē ar zaļo elektroenerģiju darbinātām elektroautomašīnām ir nākotne. Paldies Latvenergo par iniciatīvu un reālu spēju uzņēmumā darbībā attīstīt elektrotransporta izmantošanu.
Nākamajā Dakāras rallijā Latvijas komanda piedalīsies ar savu radīto elektroautomašīnu, arī pasaules lielās atomašīnu ražotājkompānijas strādā pie jaunām tehnoloģijām, taču, iespējams, ka latviešu radītā elektroautomašīna būs nozīmīgs izgudrojums, kas savas tehnoloģijas jomā būs pirmais pasaulē.

Āris Žīgurs, AS „Latvenergo” valdes priekšsēdētājs: „Ar šo iniciatīvu, iegādājoties jaunās elektroautomašīnas, mēs ceram patiesi vērst uzmanību vides piesārņojuma jautājumam un popularizēt elektroautomobiļus kā videi draudzīgus un „zaļus” pārvietošanās līdzekļus, jo to izmešu daudzums ir „0”. Mūsuprāt, enerģētikas un transporta sektoru sadarbība var palīdzēt Latvijai CO2 emisiju izmešu līmeņa samazināšanā, īpaši urbanizētās vidēs un lielās pilsētās. Latvenergo ir viena no videi draudzīgākajām energokompānijām Eiropā, jo krietni vairāk par pusi no mūsu saražotās elektroenerģijas tiek ģenerētas no atjaunīgajiem energoresursiem.
Šodien mēs stādām priekšā elektrisko transportu, kas ir nākamais solis zaļās enerģētikas veiksmes stāstā. Ar šo soli mēs vēlamies izpētīt, kā šādas mašīnas darbojas un kas ir to stiprās un vājās puses. Esmu pārliecināts, ka pavisam tuvā nākotnē elektriskie auto būs dažādu lielpilsētās svarīgu pakalpojumu sniedzēju transports!”

Rīgas pilsētas izpilddirektors Juris Radzevičs pasākumā akcentēja ieguvumu Rīgas iedzīvotājiem: ”Šis ir liels notikums, un Latvenergo, ienākot pilsētā ar elektroautomašīnām, ir labs piemērs, kā veicinātu pilsētvides atmosfēras attīrīšanos no izmešiem. Būtiski ir šādas automašīnas izmantot komunālajiem dienestiem, kas klusi, operatīvi, turklāt, paaugstinot dzīves kvalitāti iedzīvotājiem, strādās Rīgas ielās. Rīgas Domei jādomā par pasākumiem, kas veicinātu elektroautomašīnu iegādāšanos un izmantošanu, lai to ienākšana pilsētā paplašinātos.”

Latvenergo elektroautomašīnas tiks izmantotas Rīgā dažādos uzņēmuma uzdevumos, lai tās testētu un vērtētu, kā arī rastu labāko risinājumu elektrotransporta pielietošanai kompānijā. Industriālā pilsētvidē, kur dienas laikā apkalpošanas darbu veikšanai nobrauc ne vairāk kā 30 - 60 km, elektroautomašīnu lietošana ir optimāls risinājums, lai uzturētu pilsētas centrā pēc iespējas tīrāku vidi, aizstājot automašīnas ar fosilo degvielu. Piemēram, Itālijas pilsētas Regio Emilia (Itālija) municipalitāte, ikdienā gādājot par tīru vidi, lieto 370 šādas automašīnas.

Vairāk nekā vienu trešdaļu no automašīnas vērtības sastāda akumulators, turklāt, ja pircēja izvēle būs automašīnai ar lielāku nobraukumu, attiecīgi pieaugs kopējais baterijas lielums un summa, ko par to prasīs ražotājs. Latvenergo iegādātā automašīna ir optimāls modelis, lai ar to veiktu nobraukumu līdz 100 km dienā, kā arī bagāžas nodalījumā varētu pārvadāt vairāk nekā 500 kg smagu kravu. Jaunās elektroautomašīnas Latvenergo iegādājās tieši no ražotāja un tās izmaksāja 49 tūkstošus eiro. Tā kā tehnoloģijas nepārtraukti attīstās, Latvenergo iegādājās tikai divas šādas automašīnas, kuras ne tikai lietos ikdienas darba funkciju veikšanai, bet arī vienlaikus testēs uzņēmuma komercdarbībā reālos darba un klimatiskos apstākļos.

Elektroautomašīnas apkopi Latvijā nodrošina sertificēts serviss, kura apmācību veica MICRO-VETT SPA ražotājs, lai nodrošinātu kvalitatīvu ekspluatāciju un garantijas apkopi. Savukārt Fiat koncerns nodrošina garantijas servisa apkalpošanu par automašīnas neelektrisko daļu.

Ar elektroenerģiju darbināmie automobiļi kā videi draudzīgs un „zaļš” pārvietošanās līdzeklis ir solis uz priekšu cīņā par siltumnīcas efektu radošo izmešu samazinājumu atmosfērā.
 

 
Visi komentāri
 
283158. viesis 17.jūnijs 2011 10:31
0 1 Atbildēt

pa lielam jau viss ir labi.... BET (c godmanis) kurš maksā par zobu pastas kastīti?

rakstā teikts, ka akumulatori maksā trešo daļu no mašīnas.....

bet nekur nav pieminēts cik bieži tie būs jāmaina, jo no sākotnējā 100km resursa pēc gada būs atlicis ~30 ;)

nemaz nerunājot par mūsu karstajām ziemām :D

283162. viesis 17.jūnijs 2011 12:25
0 0 Atbildēt

Kad būs jāmaina elektro auto baterijas, Latvenergo atkal pacels elektrības cenas....un jautājums būs atrisināts. Jau kopš maikelsona laikiem viss tas kantoris ir viens vienīgs spekulantu un žuliku bars. Nekad viņiem nepiedošu notikumu ar skaititāju: skaitītājs kastē aiz plombetā stikla durvīm, bet pašam skaitītājam izrādijās "fabrikas" plombes bojātas. Maitas, vainoja mani, + vēl 15 ls strāfu uzlika. Viņus neinteresēja, ka visas pārējās plombes bija kārtībā. Vispār, tas skaitītājs tajā kastē uzlikts jau bija bojāts.

283169. viesis 18.jūnijs 2011 22:39
0 0 Atbildēt

IV, aizej pie psihologa :D Nepiedevējs :D

283172. viesis 18.jūnijs 2011 23:14
0 0 Atbildēt

Pāris jautājumu:

1. Cik šādus auto iegādājās galu galā?

2. Vai šiem auto ir "Cold countries kit"? Ja tā tad tie vairs nav 0-izmešu auto, jo apsilde tiek darbināta ar benzīnu vai E85. Pie tik niecīga nobraukuma 100km,apsildot ziemā ar elektrību pie -10°C nobraukums vairs būtu tikai 25km.

3.Latvenergo zaļās enerģijas ražotājs? Kopš kura laika TEC ir zaļi...

283173. viesis 18.jūnijs 2011 23:53
0 0 Atbildēt

nu kurš gan cits! :)

283176. viesis 19.jūnijs 2011 22:53
0 0 Atbildēt

Neticu elektroauto nākotnei-visā pasaulē sākas AES slēgšanas bums,alternatīva(zaļā) ir dārga(piedevām ļoti sadārdzinās arī pārtiku).Cilvēki grib kāpināt patēriņu visvisādu komfortu vārdā,bet vienlaicīgi atteikties no visefektīvākā elektrības iegūšanas veida-tātad drīz būs aplauziens...

283178. viesis 20.jūnijs 2011 8:41
0 0 Atbildēt

UUSA, nemaz jau tik efektīvs un lēts nav tas veids, vēl neefektīvāks un "lētāks" tas paliek pēc kādas kļūmītes...

Pirmie televizori tak arī bija dārgi. Savulaik Kanādas ziemeļu smiltājos iegūt naftu arī skaitījās neizdevīgi.

Iekšdedzes dzinējus "attīstīja" > 100 gadiem, elektrovilkmi ne tik intensīvi.

283180. viesis 20.jūnijs 2011 10:36
0 0 Atbildēt

Kanibaals 455 [?] pirms 1 dienas

3.Latvenergo zaļās enerģijas ražotājs? Kopš kura laika TEC ir zaļi...

====================

Tu piemirsi par HES Kaskādi :-)

283181. viesis 20.jūnijs 2011 11:11
0 0 Atbildēt

Nu HESi (izņemot caurplūdes modeļus, arī netiekot vairs uzskatīti par gauži zaļiem

Tātad "īsti zaļi" laikam sanāk vēja, solārās un caurplūdes HESu moduļi.

Pūšanas gāzu vai kurināmās biomasas koģeneracijas uzpariktes...

283184. viesis 20.jūnijs 2011 18:32
0 0 Atbildēt

Lūk,pūšanas un biomasas uzpariktes arī atņems zemi pārtikas ražošanai.

283187. viesis 20.jūnijs 2011 22:09
0 0 Atbildēt

Interesanti zināt - kā tieši govju un cūku mēsli, kas tiek ievietoti "bioreaktorā" savādāk būu izmantojami pārtikas ražošanai?

Kā tieši getliņu izgāztuves dzīlēs pūšanas procesā rodošais metāns būtu izmantojams pārtikas ieguvei?

Un kā tieši rapžu zaļumi, kukurūzas zaļumi utt būtu izmantojami pārtikas ražošanā?

Un vai ir liela starpība audzēt mežu malkai, vai izmantot ātraudzīgus kārklus tajā pat vietā koģenerācijas enerģijas ieguvei?

283215. viesis 26.jūnijs 2011 13:37
0 0 Atbildēt

Audzējot kārklus zeme ātri vien noplicināsies, diez ko atjaunojams resurss tas nav. Bet minerālmēslu ražošana nekāda zaļā arī nav.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti