Visbiežāk bez OCTA CSNg izraisa Krāslavas, Rēzeknes un Preiļu rajonos 2

1.jūlijs 2011 12:04

Pamatojoties uz pērnā gada statistiku Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir izveidojis karti ar vietām, kur Latvijā ir augstākais izraisītu Ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars bez OCTA apdrošināšanas.

Kā liecina LTAB apkopotie dati, augstāka varbūtība, ka ceļu satiksmes negadījuma izraisītājs varētu būt bez OCTA apdrošināšanas, pastāv Krāslavas, Rēzeknes un Preiļu rajonos.

Šobrīd Latvijā neapdrošināto autoīpašnieku īpatsvars svārstās no 2 - 3%. Tomēr vēl joprojām Latvijā ir rajoni, kuros vērojams dominējošs CSNg skaits, kurus izraisījuši neapdrošināti transportlīdzekļi. Šajos rajonos neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto CSNg procentuālais apmērs sasniedz pat divkāršu lielumu no vidējā Latvijā, priekšplānā dominējoši izvirzoties Krāslavas, Rēzeknes un Preiļu rajoniem.
Pilsētās neapdrošināto transportlīdzekļu īpatsvars ir daudz mazāks nekā lauku reģionos. Piemēram: Rēzeknē, Jelgavā un Jūrmalā CSNg īpatsvars nav īpaši augsts un nepārsniedz vidējo Latvijā.
Savukārt Latvijas galvaspilsētā Rīgā, kur ir vislielākais reģistrēto transportlīdzekļu skaits un intensīva satiksmes plūsma, satiksmes negadījumus ar neapdrošinātu transportlīdzekli ir izraisījuši tikai 1,3% autoīpašnieku.

„Salīdzinājumā ar iepriekšējos gados konstatēto, tendence reģioniem pārspēt pilsētas neapdrošināto un avāriju izraisījušo skaitā – saglabājas. Nedaudz ir pamainījušās līderpozīcijas. Ja 2009.gadā tie bija Ludzas, Rēzeknes un Jēkabpils rajoni, tad 2010.gadā tie bija Krāslavas, Rēzeknes un Preiļu rajoni. Jāmin, ka šis procentuālais īpatsvars ir arī tieši saistīts ar ceļu satiksmes intensitāti konkrētajās vietās, piemēram, ārpus pilsētām biežāk CSNg notiek tajās vietās, caur kurām iet lielas automaģistrāles.
Tomēr jāatzīmē, ka statistika netika veikta ar mērķi veidot konkrētiem reģioniem negatīvu tēlu, cik vērst atbildīgo institūciju uzmanību uz „vājajiem” punktiem Latvijas kartē. Diemžēl vēl aizvien daļa transportlīdzekļu īpašnieku neapzinās sekas, jo par viņu auto izraisītu negadījumu pašam no savas kabatas būs jāatmaksā cietušajiem segtie zaudējumi, kas var būt no dažiem simtiem latu līdz pat simtiem tūkstošiem latu vai eiro un pat vairāk”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Saskaņā ar LTAB datiem 2010. g. Latvijā notikuši 531 CSNg, kurus izraisījuši neapdrošināti transportlīdzekļi, un kopumā par šiem negadījumiem cietušie no Garantijas fonda saņēmuši zaudējumu atlīdzības gandrīz 362 tūkstoši latu apmērā. Pēc tam šie līdzekļi ar regresa prasību tiek atgūti no vainīgā transportlīdzekļa vadītāja vai īpašnieka. Lielākā naudas summa, kas autoīpašniekam būs jāatlīdzina par 2010.g. jūnijā Latvijā (Jēkabpilī) notikušu CSNg, ir 13 tūkstoši latu. Konkrētajā gadījumā CSNg izraisīja transportlīdzekļa BMW 525 (gaiši pelēks) vadītājs, kurš neievēroja ceļa zīmi „dodiet ceļu”, un tā rezultātā automašīna BMW sadūrās ar TOYOTA LAND CRUISER. Pēc CSNg transportlīdzekļa BMW vadītājs atstāja CSNg vietu. Minētais vadītājs bija 19 gadus vecs un transportlīdzekli vadīja bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām, kā arī transportlīdzeklim nebija veikta tehniskā apskate un OCTA.
Jāmin, ka 2010.gada septembra vidū LTAB saņēma līdz šim lielāko atlīdzības pieprasījumu gandrīz 300 tūkstošu eiro apmērā par Latvijā reģistrēta un neapdrošināta transportlīdzekļa izraisītu negadījumu Īrijā 2006.gadā. Uz šo brīdi par šo negadījumu no Garantijas fonda jau ir veikta izmaksa 142 tūkstoši eiro.
 

 
Visi komentāri
 
283285. viesis 4.jūlijs 2011 16:01
0 0 Atbildēt

Čangaļi nemirst!!!

283299. viesis 5.jūlijs 2011 11:07
0 0 Atbildēt

viņi no visas apkaimes mauc pēc slavenā Preiļu Dzeltenā

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Komercauto, kas brauc ar CNG jeb saspiesto dabasgāzi. Plusi un mīnusi (+VIDEO) 1

Braukšana ar dabasgāzi skaitās mazāk kaitīga videi, jo samazinās ne vien CO2 un slāpekļa savienojumu izmeši, bet arī sīkās daļiņas, kas atbildīgas par gaisa piesārņojumu pilsētās. Dabasgāzes automašīna ir daudz ekonomiskāka par benzīna auto, salīdzināma ar dīzeļdzinēja apetīti, un atšķirībā no pēdējā, CNG mašīnām nav nepieciešama AdBlue piedeva atgāzu attīrīšanai. Un vēl kas - CNG motors tikpat kā nav dzirdams. Lasīt vairāk

 

Kravas auto šoferis mirst pie stūres; fūre turpina braukt (+ VIDEO) 3

Krievijas pilsētā Sanktpēterburgā kravas auto ar mirušu šoferi pie stūres nobrauc vairāk nekā divus kilometrus. Lasīt vairāk

 

Vai uzstādīta nesaprotama ceļa zīme? 39

Aculiecinieks iesūtījis attēlu ar šādu ceļa zīmi, kas uzstādīta Ķekavas pagasta Plakanciemā. Viņš vēlas uzzināt ko par to domā iAuto.lv lasītāji. Lasīt vairāk

 

Autovadītāja uztriecas riteņbraucējam (+ VIDEO) 21

Velosipēdists šķērso krustojumu un tiek notriekts ar kādas jaunas sievietes vadītu automašīnu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti