Trim no četriem eiropiešiem, kuri plāno doties vasaras brīvdienās ar auto, pastāv 50% risks, ka viņi pārvietosies ar auto, kurai ir nodilušas riepas.
Nodilušām riepām protektora dziļums ir nepietiekams, kā rezultātā auto daudz vieglāk var zaudēt saķeri ar ceļu, savukārt vadītājs var pazaudēt kontroli pār savu auto.
Jaunākais Goodyear pētījums Eiropā parāda, ka autovadītāji nav pietiekami izglītoti par tehniskajām prasībām riepām . Kā secinājis Goodyear, aptaujājot 3500 autovadītājus Eiropā un veicot nozarē apjomīgāko riepu protektora dziļuma mērīšanas kampaņu Zviedrijā un Somijā , savlaicīga riepu apkope ir satraucoši maznozīmīga autovadītājiem.
Lai uzlabotu satiksmes drošību, Goodyear ir uzsācis līdz šim lielāko satiksmes drošības kampaņu Eiropā, kuras viens no galvenajiem mērķiem ir brīdināt un informēt autovadītājus par potenciālajām briesmām, kas draud braucot, ar pārāk nodilušām riepām. Speciālisti norāda - ar nelielu sagatavošanos var viegli samazināt potenciālos riska faktorus un padarīt braucienu drošu un patīkamu.
- Goodyear ar šo kampaņu vēlas likt autovadītājiem aizdomāties par to, cik ļoti liela nozīme ceļu satiksmes drošībā ir kvalitatīvām riepām. Mūsu mērķis ir palielināt autovadītāju informētību par pieļaujamo riepu protektoru dziļumu, tā būtisko ietekmi uz satiksmes drošību un riepu sniegumu, īpaši jau uz slapjiem ceļiem, norāda Lars Bergmarks (Lars Bergmark), Goodyear Dunlop Nordic Zviedrijas pārstāvniecības vadītājs.
Kopš 2009. gada Goodyear ir veicis riepu protektora dziļuma mērījumus vairāk nekā 200 tūkstošiem riepu Zviedrijā un Somijā. Rezultāti liecina, ka vairāk nekā 11% automašīnu brauc ar riepām, kuru protektoru dziļums ir mazāks kā oficiāli atļautais, bet 50% brauc ar riepām, kuru protektora dziļums ir mazāks kā 3 – 5 mm. Lai gan tendence ir satraucoša, Goodyear kampaņa pārliecinājusi daudzus autovadītājus savlaicīgi atjaunot automašīnu riepas.
- „Goodyear ir aktīvi iesaistījusies satiksmes drošības uzlabošanā. Neviens cits riepu ražotājs iepriekš nav veicis šādas kampaņas ar nolūku pievērst autovadītāju uzmanību riepu kvalitātei un savlaicīgai riepu apkopei,” skaidro Lars Bergmarks.
Goodyear Dunlop plašo Satiksmes drošības pētījumu sāka 2010. gadā. 2011. gadā kampaņas “Izbrauc sagatavojies, ierodies vesels” (Leave Prepared, Arrive Safe), laikā pētījums tika atkārtots, šoreiz 5600 autovadītājiem jautājot viņu viedokli par prasībām un traucējošiem faktoriem auto vadīšanai vasarā. Atbildes parādīja, ka autovadītāji Eiropā reti pārbauda riepu protektora dziļumu un gaisa spiedienu riepās. Viens no pieciem autovadītājiem nespēj atcerēties, kad pēdējo reizi ir pārbaudījis riepu protektora dziļumu. Četri no desmit autovadītājiem dodas tālākā braucienā bez gaisa spiediena pārbaudes riepās. 50% autovadītāju brauc ar nodilušām riepām, cik ilgi vien tas iespējams, cenšoties tās izmantot līdz pēdējam.
Zviedrijas rallija zvaigzne stūrmane Tina Tornere (Tina Thörner) ir profesionāle rallijā ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi un Goodyear 2011. gada satiksmes drošības kampaņas vēstniece Zviedrijā.
- „Diemžēl autovadītāji nezina, cik bīstami ir braukt ar riepām ar nepietiekamu protektora dziļumu, un tai pat laikā viņi nezina, cik tieši labāks varētu būt viņu ceļojums, ja viņi brauktu ar kvalitatīvām riepām,” skaidro Tina Tornere..
Goodyear testi rāda, braucot ar ātrumu 125 km/h pa ceļu, kuru klāj ūdens 3 mm, jaunu riepu saskare ar ceļu ir 47%. 4 mm protektora dziļums samazina riepu kontaktu ar ceļu līdz 11%, un, braucot ar likumā atļauto minimālo protektoru dziļumu 1,6 mm, riepu kontakts ar ceļu būs tikai 6%.
- Nodilušas riepas zaudē saķeri ar ceļu, ietekmē bremzēšanu, līkumu izbraukšanu un satiksmes drošību uz ceļa kopumā. Arī degvielas ekonomija ar šādām riepām ir nožēlojama, saka Tina Tornere.
Vēl pētījumā iegūtas ziņas liecina, ka 20% no tiem, kas brauca ar nodilušām riepām, jau bija piedzīvojuši gadījumus, kad brauciena laikā viņi zaudēja saķeri uz slapja ceļa, 40% atzina, ka brauciens beidzies ar to, ka viņi zaudējuši kontroli pār automašīnu. 100% atzina, ka nav izgājuši tehnisko apskati tieši nodilušo riepu dēļ.
- Esmu satraukta par pētījuma rezultātiem, es neapjautu, ka cilvēki savu dzīvi nemīl vairāk kā visu citu, pētījuma rezultātus komentē Tina Tornere.
Satiksmes drošības kampaņu Goodyear īstenos Ziemeļeiropas valstīs un Baltijā, īpašu uzmanību pievēršot tieši riepu protektora dziļuma nozīmei satiksmes drošībā. Kampaņa sākās jūlijā Zviedrijā, Mārstrandā, Zviedrijas lielākā starptautiskā burāšanās čempionāta Stena Match Cup laikā un noslēdzās Stokholmā jūlija beigās. Tagad tā turpināsies kaimiņu valstīs, bet rudenī norisināsies arī Baltijas valstīs.
Sarakstīts daudz muļķību, bet reāli sanāk ka katram desmitajam auto protektors mazāks par atļauto. Un tas arī viss. Tests pie 125km stundā un 3mm ūdens ir vispār demagoģijas virsotne. Cik vietās Eiropā tāds ātrums ir atļauts?