Braucot ar nodilušām riepām, autovadītāji riskē ar dzīvību 17

 
28.jūlijs 2011 8:36

Trim no četriem eiropiešiem, kuri plāno doties vasaras brīvdienās ar auto, pastāv 50% risks, ka viņi pārvietosies ar auto, kurai ir nodilušas riepas.

Nodilušām riepām protektora dziļums ir nepietiekams, kā rezultātā auto daudz vieglāk var zaudēt saķeri ar ceļu, savukārt vadītājs var pazaudēt kontroli pār savu auto.

Jaunākais Goodyear pētījums Eiropā parāda, ka autovadītāji nav pietiekami izglītoti par tehniskajām prasībām riepām . Kā secinājis Goodyear, aptaujājot 3500 autovadītājus Eiropā un veicot nozarē apjomīgāko riepu protektora dziļuma mērīšanas kampaņu Zviedrijā un Somijā , savlaicīga riepu apkope ir satraucoši maznozīmīga autovadītājiem.

Lai uzlabotu satiksmes drošību, Goodyear ir uzsācis līdz šim lielāko satiksmes drošības kampaņu Eiropā, kuras viens no galvenajiem mērķiem ir brīdināt un informēt autovadītājus par potenciālajām briesmām, kas draud braucot, ar pārāk nodilušām riepām. Speciālisti norāda - ar nelielu sagatavošanos var viegli samazināt potenciālos riska faktorus un padarīt braucienu drošu un patīkamu.

- Goodyear ar šo kampaņu vēlas likt autovadītājiem aizdomāties par to, cik ļoti liela nozīme ceļu satiksmes drošībā ir kvalitatīvām riepām. Mūsu mērķis ir palielināt autovadītāju informētību par pieļaujamo riepu protektoru dziļumu, tā būtisko ietekmi uz satiksmes drošību un riepu sniegumu, īpaši jau uz slapjiem ceļiem, norāda Lars Bergmarks (Lars Bergmark), Goodyear Dunlop Nordic Zviedrijas pārstāvniecības vadītājs.

Kopš 2009. gada Goodyear ir veicis riepu protektora dziļuma mērījumus vairāk nekā 200 tūkstošiem riepu Zviedrijā un Somijā. Rezultāti liecina, ka vairāk nekā 11% automašīnu brauc ar riepām, kuru protektoru dziļums ir mazāks kā oficiāli atļautais, bet 50% brauc ar riepām, kuru protektora dziļums ir mazāks kā 3 – 5 mm. Lai gan tendence ir satraucoša, Goodyear kampaņa pārliecinājusi daudzus autovadītājus savlaicīgi atjaunot automašīnu riepas.

- „Goodyear ir aktīvi iesaistījusies satiksmes drošības uzlabošanā. Neviens cits riepu ražotājs iepriekš nav veicis šādas kampaņas ar nolūku pievērst autovadītāju uzmanību riepu kvalitātei un savlaicīgai riepu apkopei,” skaidro Lars Bergmarks.

Goodyear Dunlop plašo Satiksmes drošības pētījumu sāka 2010. gadā. 2011. gadā kampaņas “Izbrauc sagatavojies, ierodies vesels” (Leave Prepared, Arrive Safe), laikā pētījums tika atkārtots, šoreiz 5600 autovadītājiem jautājot viņu viedokli par prasībām un traucējošiem faktoriem auto vadīšanai vasarā. Atbildes parādīja, ka autovadītāji Eiropā reti pārbauda riepu protektora dziļumu un gaisa spiedienu riepās. Viens no pieciem autovadītājiem nespēj atcerēties, kad pēdējo reizi ir pārbaudījis riepu protektora dziļumu. Četri no desmit autovadītājiem dodas tālākā braucienā bez gaisa spiediena pārbaudes riepās. 50% autovadītāju brauc ar nodilušām riepām, cik ilgi vien tas iespējams, cenšoties tās izmantot līdz pēdējam.

Zviedrijas rallija zvaigzne stūrmane Tina Tornere (Tina Thörner) ir profesionāle rallijā ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi un Goodyear 2011. gada satiksmes drošības kampaņas vēstniece Zviedrijā.

- „Diemžēl autovadītāji nezina, cik bīstami ir braukt ar riepām ar nepietiekamu protektora dziļumu, un tai pat laikā viņi nezina, cik tieši labāks varētu būt viņu ceļojums, ja viņi brauktu ar kvalitatīvām riepām,” skaidro Tina Tornere..

Goodyear testi rāda, braucot ar ātrumu 125 km/h pa ceļu, kuru klāj ūdens 3 mm, jaunu riepu saskare ar ceļu ir 47%. 4 mm protektora dziļums samazina riepu kontaktu ar ceļu līdz 11%, un, braucot ar likumā atļauto minimālo protektoru dziļumu 1,6 mm, riepu kontakts ar ceļu būs tikai 6%.

- Nodilušas riepas zaudē saķeri ar ceļu, ietekmē bremzēšanu, līkumu izbraukšanu un satiksmes drošību uz ceļa kopumā. Arī degvielas ekonomija ar šādām riepām ir nožēlojama, saka Tina Tornere.

Vēl pētījumā iegūtas ziņas liecina, ka 20% no tiem, kas brauca ar nodilušām riepām, jau bija piedzīvojuši gadījumus, kad brauciena laikā viņi zaudēja saķeri uz slapja ceļa, 40% atzina, ka brauciens beidzies ar to, ka viņi zaudējuši kontroli pār automašīnu. 100% atzina, ka nav izgājuši tehnisko apskati tieši nodilušo riepu dēļ.

- Esmu satraukta par pētījuma rezultātiem, es neapjautu, ka cilvēki savu dzīvi nemīl vairāk kā visu citu, pētījuma rezultātus komentē Tina Tornere.

Satiksmes drošības kampaņu Goodyear īstenos Ziemeļeiropas valstīs un Baltijā, īpašu uzmanību pievēršot tieši riepu protektora dziļuma nozīmei satiksmes drošībā. Kampaņa sākās jūlijā Zviedrijā, Mārstrandā, Zviedrijas lielākā starptautiskā burāšanās čempionāta Stena Match Cup laikā un noslēdzās Stokholmā jūlija beigās. Tagad tā turpināsies kaimiņu valstīs, bet rudenī norisināsies arī Baltijas valstīs.

 
Visi komentāri
 
283492. viesis 28.jūlijs 2011 9:47
0 0 Atbildēt

Sarakstīts daudz muļķību, bet reāli sanāk ka katram desmitajam auto protektors mazāks par atļauto. Un tas arī viss. Tests pie 125km stundā un 3mm ūdens ir vispār demagoģijas virsotne. Cik vietās Eiropā tāds ātrums ir atļauts?

283501. viesis 28.jūlijs 2011 15:11
0 0 Atbildēt

Tak jābrauc ņemot vērā riepu stāvokli un viss. Ne laba vasaras ne ziemas riepa neglābs visās situācijās. Vienkārši jārēķinās ar to.

Protams, ja protektors nodilis OCTA paņems pēc pilnas programmas ja ko savārīs.

283502. viesis 28.jūlijs 2011 15:12
0 0 Atbildēt

>Nodilušas riepas zaudē saķeri ar ceļu, ietekmē bremzēšanu, līkumu izbraukšanu un satiksmes drošību uz ceļa kopumā. Arī degvielas ekonomija ar šādām riepām ir nožēlojama, saka Tina Tornere

Err...what? Vajadzētu jau būt tieši otrādi, mazāka saķere mazāk zudumu.

283507. viesis 28.jūlijs 2011 16:20
0 0 Atbildēt

Šitais raksts ir pārdevēju manipulācijas mēģīnājums ar autovadītāju apziņu. Pie drisas, ko viņi tur izmēģinājuši, kādām riepām nauda ir, ar tādām braucu. Pie atļautajie sēnes ātrumiem ar pilnīgi plikām arī nav ne mazākā riska. Lai tikai diegi ārā nelien ;) :)

283512. viesis 28.jūlijs 2011 17:47
0 0 Atbildēt

Nevajag pa ūdeni braukt!!!

Mēdz būt gludai riepai labāka saķere kā ar lielu protektoru...

P.SS Tad vajaga uz grunts braukt ar grunts riepu,

uz slapja asfalta lietus riepu

uz sausa asfalta sausa laika riepu

u..t.t.t

283519. viesis 28.jūlijs 2011 23:43
0 0 Atbildēt

Viss ir elementāri, ja nav naudas riepām, tad eksistē velosipēds vai sabiedriskais, uz priekšu!

Uz riepām ekonomē tikai totāli idiņi, nu nemaz nebūtu žēl, ka tādiem CP sāktu pievērst pastiprināt uzmanību.

283521. viesis 29.jūlijs 2011 10:24
0 0 Atbildēt

"Trim no četriem eiropiešiem, kuri plāno doties vasaras brīvdienās ar auto, pastāv 50% risks, ka viņi pārvietosies ar auto, kurai ir nodilušas riepas."

Kāpēc trim no četriem, nevis četriem no četriem? Jebkuram, kurš sēžas mašīnā, lai brauktu, pastāv 50% risks, ka brauks ar padilušām riepām (resp., vai nu riepas ir padilušas, vai nav)... :)

283534. viesis 30.jūlijs 2011 0:01
0 0 Atbildēt

labs! 3 no 4, no kuriem 50% :D

tas vareetu buut 75/2?

283537. viesis 30.jūlijs 2011 16:46
0 0 Atbildēt

Visātrāk riepas dilst rūcinot pagalmā dzinēju :D

283542. viesis 1.augusts 2011 9:40
0 0 Atbildēt

HIPPY, laikam biji domājis burnout ? Jā, tad dilst arī uz vietas rūcinot, tiesa :)

283546. viesis 1.augusts 2011 12:42
0 0 Atbildēt

ak 249 [?] pirms 4 dienām

Šitādi domājošam cirvim, kurš brauc ar to, kam jau nu pietiek naudas, ignorējot apkārtējo drošību, ir jāatņem tiesības , jo ātrāk,jo labāk.

283575. viesis 2.augusts 2011 11:22
0 0 Atbildēt

ak, man ir vienalga, ka tu pats nosiitisies vai savu gimeni nositiisi (lai gan vini nav vainigiigi patiesibaa pie tavas mulkiibas), bet es nevelos lai, piemeram, lietus laikaa tevi ar visu tavu shrotu iemestu manaa kustibas joslaa...

Nevaru arii saprast, nu kads prieks braukaat ar jaunu auto bez riepaam? A tadu daudz tagad... zinu, zinu, tuliit teiks, a ja tev nebutu naudas... Ja man nebutu naudas riepaam, lieku auto nost- tapeec ka man nav naudas, nevienam citam nav jaciesh!

283577. viesis 2.augusts 2011 12:14
0 0 Atbildēt

Ko jūs te smirdat, glupie viesi ? Man ir normālas riepas. Es tikai izteicu viedokli par to riepu pārspīlēto svarīgumu. Spriežot pēc Jūsu pārmīz.tajiem anonīmajiem komentāriem, braukt nemākat, un pārāk daudz domājat par nosišanos ;)

283589. viesis 2.augusts 2011 19:51
0 0 Atbildēt

+1 ak

283602. viesis 3.augusts 2011 16:46
0 0 Atbildēt

Principiāls bulšits, ja vadītajs neseko riepām līdz - tad jebkurā gadījumā ir auzas. Arī salīdzinoši jaunas ripas mēdz izšaut ( bieži par iemeslu ir mūsu "nacionālā (pār)bagātība" aka bedres. Un ižsaujot priekšas riepai, pat pieredzējis vadītājs var ieberzties tā ka maz neliksies.

283609. viesis 4.augusts 2011 11:23
0 0 Atbildēt

piekrītu viesim 283602. viesis

Ar mūsu ceļiem jebkuras riepas pat jaunas var izšaut!

---------------------------------

Visi Latvijas autoservisi

www.autoserviss24.lv

283613. viesis 5.augusts 2011 9:18
1 0 Atbildēt

F1 visu laiku brauc ar nodilušām un riskē :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti