OCTA nozare strādājusi ar zaudējumiem 41

 
12.augusts 2011 11:00

Kā liecina OCTA apdrošināšanas tirgus pirmā pusgada rādītāji, 2011.g. pirmie seši mēneši OCTA nozarei ir bijuši negatīvi.

Apdrošināšanas sabiedrību peļņas vai zaudējumu aprēķina rādītāji liecina, ka pirmais pusgads noslēgts ar 800 000 latu zaudējumu.

„Jau 2011.gada pirmā ceturkšņa rezultāti liecināja, ka arī šogad nozare cietīs zaudējumus. Arīdzan 2010.g. tika noslēgts ar 2,6 miljonu lielu zaudējumu, kam par iemeslu kalpoja ekonomiskās lejupslīdes dziļi atstātas sekas uz apdrošināšanas nozari. Līdz ar ko likumsakarīgi, ka 2011.g. pirmais pusgads tika noslēgts ar negatīvu bilanci, ko primāri ir ietekmējušas zemās OCTA polises cenas. Jo tieši cenu faktors ir viens no galvenajiem kritērijiem nozares stabilai darbībai. Pirmajā pusgadā arī sāka paaugstināties medicīnisko un remonta pakalpojumu cenas, kā rezultātā nopelnīto prēmiju apjoms nespēja segt visus OCTA darbībai saistošos izdevumus”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

2011. g. pirmajā pusgadā apdrošināšanas sabiedrības prēmijās nopelnījušas 12 601 000 Ls, kas ir par 6 746 565 Ls mazāk kā 2010.g. pirmajā pusgadā. Arī kopējo atlīdzību izmaksu apjoms ir sarucis. Ja 2010.g. pirmajā pusgadā tie bija 13 087 197, tad 2011.g. pirmajos sešos mēnešos 8 338 396.

Sūdzību apmēri

2011.gada 6 mēnešos par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem un rīcības atbilstību OCTA likumam kopā saņemtas 147 sūdzības. Kopējais saņemto sūdzību skaits, salīdzinot ar 2010.gada 6 mēnešiem, ir palicis praktiski nemainīgs, samazinājums sastāda tikai 1,3%. Tai skaitā par apdrošināšanas sabiedrību lēmumiem ir saņemtas 96 sūdzības, kas ir par 5,9% mazāk, nekā 2010.gada 6 mēnešos.

„Nav noslēpums, ka līdz ar krīzes iestāšanos transportlīdzekļu īpašnieki ir mēģinājuši dažādos veidos saņemt lielākas atlīdzības summas. Tāpēc arī apdrošināšanas sabiedrības īpašu uzmanību pievērš atlīdzību izmaksu pamatotībai. Jo nepamatotas izmaksas, vienalga vai runa ir par atlīdzības apmēru vai izdevumiem, kuri nav attiecināmi uz konkrēto negadījumu atstāj negatīvu ietekmi uz kopējo polises cenu. Taču kopsummā OCTA nozarē ir vērojama kopējā sūdzību skaita pieauguma apstāšanās tendence, ko apliecina sūdzību skaita saglabāšanās 2010.g. līmenī.”, informē Juris Stengrevics.

Kā liecina LTAB apkopotā informācija visbiežāk CSNg cietušo transportlīdzekļu īpašnieki sūdzas, jo nav apmierināti ar novērtētā zaudējuma apmēru vai pats tiek atzīts par daļēji līdzatbildīgu zaudējumu nodarīšanā. Kopš 2000.gada sūdzību īpatsvars, kuros apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir atzīts par nepamatotu, ir bijis robežās no 0,09% līdz 0,21% no visiem apdrošināšanas gadījumiem. 2011.gada 6 mēnešos šis rādītājs ir 0,20% no visiem apdrošināšanas gadījumiem un 86% gadījumos sabiedrības ir ņēmušas vērā LTAB atzinumā norādīto.
 

 
Visi komentāri
 
283679. viesis 12.augusts 2011 11:55
0 0 Atbildēt

Bet vai 20% regresos slēpto peļņu - 4,4 mio gadā neviens nepierēķināja?

283681. viesis 12.augusts 2011 14:02
0 0 Atbildēt

muhahāāāāāāāāā

atkal sākās ņaudēšana

283682. viesis 12.augusts 2011 21:36
0 0 Atbildēt

Kad apdrošinātāji strādā ar zaudējumiem tad valstij jānāk palīgā, kad apdrošinātajiem ir peļņa tad gan ar valsti NAV jādalās. :D Skatamies kaut vai tepat Anglijā pēc grautiņiem pamatojoties uz 1885. gada likumu(nekļūdījos) zaudējumus apdrošinātājiem atmaksās valsts, jo policija neesot nodroinājusi kārtību. Pie mums varētu ieviest ko līdzīgu, āāāā , avārijas,pie visa vainīgipolicisti, kas pietiekoši nesoda braucējus, maksājiet ragā...

283687. viesis 15.augusts 2011 15:13
0 0 Atbildēt

Polišu cenas šobrīd tiešām salīdzinoši ir lētas. Ar 17-to bonusu šobrīd par 3 mēnešu OCTA polisi savai sonātei maksāju tikai kādus 6 ls. Tas nav daudz. Atceros, ka pirms pāris gadiem bija jāpiķo tuvu 40 ls.

283688. viesis 15.augusts 2011 15:58
0 0 Atbildēt

Kas tam tic, ka šiem ir zaudējumi?

283689. viesis 15.augusts 2011 16:13
0 0 Atbildēt

to 283688. viesis:

jo vairāk viņi (apdrošinātāji) mals vienu un to pašu, jo vairākm mums tā liksies kā īstenība.

283690. viesis 15.augusts 2011 17:02
0 0 Atbildēt

Nevajadzētu jaukt zaudējumus tikai vienam konkrētam apdrošināšanas veidam ar zaudējumiem uzņēmumam vai nozarei kopumā.

283691. viesis 15.augusts 2011 18:06
0 0 Atbildēt

Tie tiešām ir zaudējumi.

Tie ir zaudējumi no plānotās bet negūtās peļņas.

Apdrošinātāji plānoja ka šogad nopelnīs par 800 štukām vairāk – nesanāca – vot i zaudējumi…

283693. viesis 15.augusts 2011 22:59
0 0 Atbildēt

ja octa būtu kādam apdirsinātājam mīnusos, tad kui viņu varētu pierunāt pārdot kaut vienu polisi ar atlaidi.....

un apgalvojums, ka tie cūkas sponsorē octu no citiem apdirsināšanas veidiem, neiztur kritiku..... kāpēc apdirsinātājs iedomājas, ka es tur apdrošināšu dzīvību tikai tāpēc, ka man pie viņiem ir octa?????

tas tev nav gateris, kur īpašnieks ir nopircis iekārtas un vajag zāģēt lai vismaz ir abarots un kaukāds piķis ko bankai biki iedot

283694. viesis 16.augusts 2011 11:56
0 0 Atbildēt

Pirmā apgalvojums par polisēm un atlaidēm neiztur kritiku... krīzes laikā, kad aptirsinātājiem gāja vissliktāk, viņi arī deva vislielākās atlaides, lai tikai klientus noturētu. Un tā, starp citu, nedarīja tikai aptirsinātāji, bet arī auto tirgotāji, būvnieki un citi. Vismaz kaut kāds piķis tika atsists atpakaļ.

Ja par tiem citiem veidiem, tad tas ir tāpēc, ka tu varbūt dzīvību neapdrošināsi, bet kāds cits apdrošinās. Vai arī tu apdrošināsi dzīvību, kāds cits nopirks octu. Bet bieži vien kāds, kurš pērk octu, tiek arī pierunāts uz kasko vai īpašumu, īpaši jau tad, ja līzings vai banka liek.

Uupis, paskaties kaut vai šeit www.ltab.lv/data/articles/80/565.pdf Tie 800 000 ir tīri prēmiju un izmaksu attiecība. Varbūt, pirms tipiskā latvieša garā čīkstēt, cik viss ir briesmīgi, derētu papētīt avotus...

283695. viesis 16.augusts 2011 12:51
0 0 Atbildēt

muhahāhāh`ha :D:D:D

kāds piķis ir jāatsit apdirsinātājiem????

un kā "nerentabla" pakalpojuma tirgošana var "atsist piķi"???

ja paskatās ciparus, tad sakāk, ka

12.5 ļimoni ir iekasēts piķis

8.3 izmaksāts

man sanāk 4.2 ļimoni plusā

bruto peļņa ir 50% - kurš vainīgs, ka apdirsinātājs par daudz ēd?????

bet ja noskaita nost 5.5 ļimonus par kuriem ir nopirkti šefam džipi, mīļākajai mikrosunīc un cita kuiņa, tad TEHNISKI sanāk 0.8 ļimoni mīnuss :D:D:D:D

283696. viesis 16.augusts 2011 13:45
0 0 Atbildēt

Te jau neiet runa par aptirsinātāja ēšanu, bet par veselu kaudzi birokrātiskā aparāta LTAB veidā, garantijas fondi utt. Nu jā, arī mikrosunīc un džips.

Jāatsit tas piķis, ko viņi izmaksā klientam, dāāāāāā!!!! Protams, uz citu, godīgāku pilsoņu rēķina...

Par cipariem runājot, tās 900 štukas, kas aiziet atlīdzību administrēšanai, tāds sūds vien ir, jo arī tiem, kas izskata atlīdzības, ir jāed, arī ekspertiem, kas brauc skatīties mašīnas, ir jālej benzīns un jāēd.

Kas attiecas uz pārējo, jā, bruto ir 50%. Bet, kā zināms, no bruto neviens vēl paēdis nav. Tas, ka man darba līgumā, piemēram, ir rakstīts, ka es par darbu saņemu 1000 latus, nenozīmē, ka es tos arī rēāli saņemu. Vai ne tā? Apmēram 35% aiziet nodokļos uzreiz, pēc tam vēl 22% - PVN, tad vēl visādas akcīzes, ceļa nod., plus dzīvokļa izdevumi utt. Nu labi, aptirsinātājiem nav jāmaksā PVN, bet tas, ka no ieņemtās naudas puse aiziet nodokļiem un darbības nodrošināšanai, ir dabiska lieta.

283697. viesis 16.augusts 2011 14:12
0 0 Atbildēt

bet ja jau bizīts ir mīnusos, tad jau jāklapē tā bode ciet...

vai es ko ne tā saprotu?

283698. viesis 16.augusts 2011 14:45
0 0 Atbildēt

Ja vienīgā darbība būtu octa, tad jā, bet pārējie veidi jau it kā pelna. Bez tam, tie octa zaudējumi jau arī nekādi diži lielie nav. Kas ir 800 štukas uz 9 kompānijām...

283699. viesis 16.augusts 2011 15:10
0 0 Atbildēt

vot nesaprotu vienu lietu.... Man sanak tā. Ja octa nav obligāta, tak skuj kādu piespiedīsi katru trešo latu atdot par apdirsinātāja mīļākās mikrosuni.

Citi apdirsinasanas veidi nav obligāti, tur nevar visu varku norastīt opexā

283700. viesis 16.augusts 2011 16:01
0 0 Atbildēt

Piespiedīs gan... paskaties pats uz aptirsinātāju peļņu pārējos veidos....

Pirmkārt, daudziem ir obligāti... līzings prasa mašīnām, banka prasa hipotēkām...

Otrkārt, ne visi drošina tikai tāpēc, ka līzings prasa. Īpaši tie, kuri ir saskārušies ar gadījumiem. Bez tam, visā civilizētajā pasaulē ir pieņemts drošināt visu priekšā un pakaļā.

P.S. OCTA jau arī nav obligāta... :) Brauc ar tramvaju un nevajadzēs tev nekādu octu...

283701. viesis 16.augusts 2011 16:04
0 0 Atbildēt

es apgalvoju, ka apdirsinātāju ņaudēšana par to, ka octa ir mīnusos ir naturāls fufelis - ķipa baigi vajag naudu, pacelsim cenas :D:D:D

p.n.

man personīgi pouhj - 2 reizes man ir taisīta tačka uz octa rēķina

283703. viesis 16.augusts 2011 17:02
0 0 Atbildēt

Tu vari to apgalvot, ja tev tam ir reāls pamatojums ar skaitļiem. Kamēr tā nav, tava apgalvošana ir emocijas "viena tante teica" līmenī.

Bet labāk priecājies, ka mums octa maksā tik, cik maksā. Nezinu nevienu europas valsti, kur tā būtu lētāka. Arī tās cenas tik strauji jau nemaz neceļas.

283704. viesis 16.augusts 2011 18:57
0 0 Atbildēt

mēģini iebraukt, ka bazars nav par cenu....

nepatīk tā ņaudēšana

nav tā, ka apdrošinātājam octa būtu jātirgo obligāti.... un neliek neviens mētāties ar dižatatlaidēm - tā ir brīva konkurence ;)

ja kāds apdirsinātājs mikrosunīti jau ir iepircis vai prot noorganizēt savu biznesu ar mazākiem izdevumiem, tad tas var atļauties tirgot lētāk un neņaudēt par mīnusiem ;)

no malas izskatās, ka pilna pasaule ir ar baigi strādāt gribošiem apdirsinātājiem, kam nepārtraukti vajag par katru cenu uzbliezt mīnusu biznesu....

iedomājies, piemēram, maizītes cepēju, kurš tirgo lielobaltmaizeskukuli par santīmu un nepārtraukti pērk dazādu reklāmas laukumu mēdijos lai pažēlotos kādi viņam ir mīnusi :D:D:D

nu viens vēl būtu ok, mazums cilvēciņš izkritis no šūpuļa bērnībā,bet ja tādu ir 10, tas jau rada draudus sarkandaugas iedzīvotājiem

283706. viesis 17.augusts 2011 12:42
0 0 Atbildēt

Nu ja... un lai turētu konkurenci, ir jāpiedāvā cena. Vēlreiz saku, tā nav tikai viena octa, tas ir komplekss kopumā. jebkurā biznesā ir kāda daļa vai nodaļa, kas peļņu nenes, bet ir svarīga visā puzlē kopā.

No malas tā tikai tev un vēl dažiem, kas neiedziļinās būtībā, izskatās, jo neba jau visi apdirsinātāji čīkst, ka viņiem ir zaudējumi. Zaudējumi ir NOZAREI kopā, tātad, cits gūst peļņu, cits - pērk mikrosunīšus un brauc mīnusos. Kaut vai, pietiek kā vienam apdirsinātājam nesen bija - viena 3 mēnešu octa uztaisīja krašu ar līķiem uz 2.5 ļimoniem, vai kā Sīzamam kur tur Vācijā uz ļimonu, viss, šie dirsinātāji ir mīnusos, pavelkot uz leju nozares kopējo ciparu arī.

Un LTAB jau var pirkt reklāmas laukumu un par nozares mīnusiem rakstīt, jo LTAB jau ta' mīnusos nebrauc. Nejauc atkal 2 dažādas lietas.

283707. viesis 17.augusts 2011 13:12
0 0 Atbildēt

ahā saki, ka 3mēnešu octa uztaisīja krešu

tad jau tūlīt 3mēnešu octas cena būs kosmosā :D, jo apdirsinātājiem būs 3mēnešu octai sačakarēta statiska :D

kur būtu jāiedziļinās? būtībā?

kas ir apdirsināšana tā tautai saprotamā valodā - tas nozīmē, ka visi samet kopējā katlā (to cik samest sarēķina pēc statistikas, izrēķinot negadījuma varbūtību un pareizina to ar negadījuma cenu)

no tā katla paņem visi, kam reāli ir iestājies negadījums

nu labi, sakarīgas "uzturēšanas" izmaksas ir OK, bet ja uzturēšanā aiziet 1/3 visas naudas (kā tas ir tagad), tad tur ir tālu līdz ideālam

ideālā gadījumā katla saturam ilgtermiņā vajadzētu grozīties ap nulli.

ja runājam pēc būtības, tad tie tavi pieminētie 2.5 + 1 ļimoni ir izdevumu ciparos pie tiešajām izmaksām....

kamēr aprirsinātāji iekasē >12 ļimonus un izmaksā

283708. viesis 17.augusts 2011 13:37
0 0 Atbildēt

tur nav tikai 3 mēnešu faktors, bet autovadītāja vecums, mašīnas marka, pieraksta vieta utt...

vēlreiz tev saku, tās nav tikai uzturēšanas izmaksas un apdirsinātāju sunīši, tas tev nav valsts aparāts, kur visiem pofig, kādi ir administratīvie, tu vēl par nodokļiem piemirsi, kas, kā zini, mūsu valstī nav mazie.

283709. viesis 17.augusts 2011 13:50
0 0 Atbildēt

nu tu gan sip auzās... kāds ir sakara īpašnieka civiltiesiskajai atbildībai ar vadītāja vecumu?

283710. viesis 17.augusts 2011 14:32
0 0 Atbildēt

Un kā vēl ir. To skādi jau sataisa vadītāji. Bet lielākoties ar mašīnām brauc to īpašnieki. Tāpēc arī juridiskām personām octas ir dārgākas, jo tur var braukt dajebkas.

283711. viesis 17.augusts 2011 14:47
0 0 Atbildēt

pērkot octu neviens neuzdod jautājumus par vadītāja vecumu ;) un no tā mainītos polises cena :D

un vēl man gribētos redzēt kā ar lūzni mauc juridiska persona :D:D:D

283712. viesis 17.augusts 2011 14:56
0 0 Atbildēt

Tu vispār lasi, ko cenšos tev stāstīt? Vēlreiz paskaidroju, tāpēc jau arī juridiskajām personām ir octas dārgākas, jo ar to var braukt jebkurš, kam ir tiesības un ir pārāk liela ķēpa iegūt vidējos datus par personu, kas ar to auto brauc. Ja auto ir reģistrēts uz fizisku, tad pēc statistikas skaidrs, ka visbiežāk ar šiem auto avārijas izraisa tieši to īpašnieki. Tātad, fiziskās personas masīnai, lai noteiktu octa cenu, risku galvenokārt izvērtē, vadoties pēc īpašnieka. Kas šeit tik neskaidrs?

283713. viesis 17.augusts 2011 15:46
0 0 Atbildēt

muhahā :D

pietiek šķidri irst ;) pastāsti kura kompānija latvijā diferencē octas cenu pēc īpašnieka vecuma :D:D:D un tad bazarēsim tālāk

a citādāk izskatās, ka apdirsinātāji vadās no pieņēmuma, ka vidusmēra autovadītājam ir viens pups un viena ola :D

283714. viesis 17.augusts 2011 16:24
0 0 Atbildēt

Visas, dārgais draugs, visas... Varu ieteikt mazu eksperimentu... Atrodi divus vienā vietā dzīvojošus auto īpašniekus, abus ar 6. BM klasi, ar vienu pilno masu, bet vienam īpašnieku/turētāju - 20 gadīgu, otru - 40 gadīgu. Tad iesit abiem cenas jebkurā no octa kalkularotiem. Pārsteigts būsi, kad atklāsi, kurš te patiesībā šķidri irš :D

283715. viesis 17.augusts 2011 20:06
0 0 Atbildēt

njāāā

aptirsinātāju pārstāvis galīgi necērt drēbi...

BM klase un prēmija tiek rēķināta īpašniekam. Un īpašnieks ne vienmēr ir vadītājs. Šo teikumu iesaku lasīķt, kamēr pielec.

Un ja octa kādam aptirsinātājam ir neienesīga sadaļa, to drīkst kancelēt, nevis tās zaudējumus kompensēt ar ne pie kā nevainīgiem un nezinošiem veselības vai nekustamās mantas drošinātājiem... :D

283719. viesis 18.augusts 2011 9:47
0 0 Atbildēt

Palaidniex, pirms izdarīt secinājumus, kurš kaut ko cērt vai necērt, varētu visu diskusijas kontekstu izlasīt, nevis no viena teikuma izdarīt kādus secinājumus. Vai es kādā vietā rakstīju, ka BM netiek rēķināts īpašniekam? Ja tā, tad kurā? Esi tik laipns un parādi. Bet, lai tev pielektu, vēlreiz saku - aptirsinātājs nevar izkontrolēt, kas ar konkrētu auto brauc un viņam tas nemaz nav jādara, tāpēc cenas pa lielam veido, balstoties uz nepielūdzamo statistiku (ne tikai, protams), bet pēc statistikas visvairāk ar privātpersonu auto avārijas izraisa tieši auto īpašnieki. Juridisko personu mašīnām, tā kā to vadītājus nevar izkontrolēt, šis risks ir jau iekļauts cenā paaugstinātas prēmijas veidā. Un šito tu varētu lasīt, kamēr pielec.

Protams, te varētu piemērot risinājumu, ka octu, kā vairākās Jevropas valstīs, izdod uz vadītāju, bet tad jau es ar gara acīm redzu, kā te visādi pirmie sāks bļaustīties, ka aptirsinātāji atkal grib vārīties, jo ģimenē uz vienu auto 2 un vairāk cilvēkiem būs jāpērk octas. Kā jau tipiskajiem latviešiem, kam nekad nekas nav labi.

Kas attiecas uz to otro rindkopu, vai tu uzskati, ka esi gudrāks par visu aptirsinātāju riska parakstītājiem, ka tu labāk zini, kā veidot aptirsināšanas biznesu? Pats jau pareizi rakstīji, ka drīkst kancelēt. Bet acīmredzot, ja aptirsinātāji patur kādu pat peļņu nenesošu nozari, tad viņiem tam ir kāds iemesls. Un te vēlreiz jāsaka, runa iet par nozari kopā, nevis par katru aptirinātāju atsevišķi. Kā jebkurā biznesā, citi gūst peļņu, citi - zaudējumus. Nākamajā gadā varbūt būs otrādi, tad kāds par octu atbildīgais tiks nosviests un pēc tam atkal kaut kas aizies utt.

283722. viesis 18.augusts 2011 17:16
0 0 Atbildēt

Nubet ja jau vieniem nozarē ir peļņa un otriem zāģis, tad tie, kas pelna turpina, tie, kam zāģis likvidē šo pakalpojumu savā piedāvājumā...

Un pareizi raksti - vairumā gadījumu, nevis vienmēr vadītājs ir īpašnieks. Un ko darī ar tiem gadījumiem, kad pie stūŗes nav īpašnieks?

Tāpēc, manuprāt, ļoti normāli ir drošināt vadīāja, nevis tr/līdzekļa OCTA.

Anglijā 19 gadīgam bezatbildīgam šmurgulim, kas jau pieķerts pārkāpjot ātrumu un esot reibonī pie stūres, iespēja vadī tēva jauno BMW M5 izmaksā tik dārgi, ka tas turpina braukt ar savu Ford Kā ar o,4 litru nemotoru. Tici man - uz ielām ir drošāk... Un kas liedz savākt statistiku no KASKO apdroišināšanām, kas brauc un nebrauc ar auto, jo tur bieži vien tiek pieminēti visi iespējamie vadīāji...

283723. viesis 18.augusts 2011 17:31
0 0 Atbildēt

Acīmredzot kaut kādu iemeslu dēļ nelikvidē... pirms kāda laika bija tāda apdrošināšanas kompānija - Nordicia (pārdevās Gjensidigei 2009. gadā). Viņi tā arī tiešā tekstā pateica - labprāt octu netirgotu, bet tirgus situācija prasa.

Jā, kā jau minēju, dažos gadījumos ir normāli drošināt vadītāja, droši vien arī tavā. Bet tam ir arī savi mīnusi. Pirmkārt, kā jau minēju, tie, kam ir, piemēram 1 mašīna, bet 4 auto vadītāji, tiem būtu jāmaksā vairāk, jo ne pie kādām atlaidēm 4 octas nevar maksāt lētāk kā viena, plus vēl, ja mašīna ir reģistrēta uz senča vārda, bet brauc 2 jaunieši. Un tad atkal būtu bļaušana, ka valsts liek šķēršļus daudzbērnu ģimenēm. Otrkārt, iedomājies, kas notiktu, piemēram, uzņēmumos, kur vajadzīga B kateogorijas apliecība. Katram, kurš brauc ar vienu auto, pie tam, ne pārāk bieži, būtu jāpērk octa, tātad, ja tev nav naudas, ko samaksāt par savu octu, darbā stāties nevari. Nemaz nerunājot, piemēram, par smagajiem auto (šeit būtu par C vai D kategorijām), kuriem octa parasti maksā dažos simtos. Bet uzkraut to uz darba devēja pleciem... nu nez nez...

Bet par to īpašnieku un vadītāju ir līdzīgi kā ar vēlēšanām. Ja lielākā daļa balso par vienotību, bet es kā mazākā daļa, piemēram, par pēdējo partiju, man ir jāsamierinās ar vairākuma viedokli. Tāpat arī te, tiek ņemts vērā vairākums. Kā jau tas statistikā notiek.

Ar KASKO ir vienkāršāk - tur, ja ar auto brauc jaunāks vadītājs kā polisē norādīts, tiek samazināta atlīdzība (parasti par 20%). Bet OCTā atlīdzība jāmaksā cietušajam. Ko tad, pēc tam regresā dzīs? Tas ir papildus slogs visām pusēm, kas atkal celtu cenas un radītu neapmierinātību.

Prieks, ka diskusija ieiet bez lamāšanās visādu "cērt/necērt/pieleca/nepieleca" stilā

283725. viesis 19.augusts 2011 9:57
0 0 Atbildēt

Nubet kāpēc tikai polise uz vadītāju vai tikai uz īpašnieku?

CSN izraisa vadītājs, nevis īpašnieks vai tr. līdzeklis. Daudzās valstīs ir tā - ja vienam čibrikam ir vairāki tr. līdzekļi - viņš pērk komplekso OCTA, vai katrai atsevišķi, atkarībā no tā, kas izdevīgāk...

Ja viena ģimene lieto vienu auto - var arī uzrīkot komplekso drošinātāju un tad arī ģimene izlemj - vai 19-gadīgo puņķutapu iekļaut M5 stūrētāju sarakstā vai nē.

Mazliet radošuma gan nenāktu par ļaunu AAS piedāvājumu izstrādē. Bet redzot, ka tāda nav - tātad "viss ir kedā" neko mainīt negribās (lasi patiesu zaudējumu nav - ir tikai gaušanās un PR triks, lai pamatotu tuvojošos apdr. prēmiju cenu kāpumu). ;)

283726. viesis 19.augusts 2011 11:47
0 0 Atbildēt

Tas, ka "daudzās valstīs ir tā" ne vienmēr nozīmē, ka tas ir labākais modelis arī pie mums... ;) Gan jau ka zini, cik tajās "daudzās valstīs" tā apdrošināšana arī maksā. Par to komplekso vairākiem autiņiem gan piekrītu tev, tas būtu normāls risinājums, diemžēl mūsu likumdošana to pašlaik neparedz, bet, kad tādu ieviest būs interesanti, tad arī tiks izmainīts likums.

Var uzrīkot komplekso, tikai tad ir skaidrs, ka tā kompleksā viennozīmīgi maksās dārgāk nekā, ja tā būtu tikai uz mašīnu. Un, galu galā, arī mašīnas īpašniekam tomēr jāskatās, kam viņš to auto dod, nevis dāļāt pa labi un pa kreisi ar domu - pofig, lai jau ņem, ne jau man jācieš būs. Un, piemēram, ja ar sesto BM klasi uzņēmumam octa maksā, piemēram, 100 lati, tad, kā tev šķiet, cik maksātu kompleksā, ja ar to mašīnu brauc, teiksim, 10 uzņēmuma darbienieki, kuri, pie tam, paši octu pirkt nevar atļauties, bet braukt vajag, lai varētu veikt darba pienākumus... A ko darīt, ja pēkšņi rodas neatliekama vajadzība tam 19 gadīgajam puņķutapam braukt... Nu, piemēram, kāds uz slimnīcu steidzami jāved? Tad, ko, vispirms nopirkt octu un tikai tad braukt? A ja nav interneta, kur nopirkt vai naudas nav kontā, par ko nopirkt?

Un vēlreiz paliek jautājums - vai taisnīgāk būtu, ka, lai varētu pārvietoties, tb., braukt ar auto, katram vadītājam būtu vajadzīga ne tikai vadītāja apliecība, medicīniskā izziņa, bet arī civiltiesiskās atbildības polise? REiropas valstīs, kur tomēr iedzīvotāju maksātspēja ir lielāka, šāds modelis varbūt der, arī tev, kurš var atļauties ar vairākām mašīnām braukt, tas ir OK, bet vairums mūsu valsts iedzīvotāju to tomēr pavilkt nevar.

Nu jā, bet, kā jau minēju, katram no šiem variantiem ir savi plusi/mīnusi. Tā kā ar manu mašīnu pārsvarā brauc 2 cilvēki un dažreiz iedodu arī vēl kādam, es tomēr vairāk sliecos aizstāvēt esošo sistēmu. Atceros, ka pirms kādiem 2-3 gadiem biju pie radinieka Īrijā un gribēju aizņemties no viņa mašīnu, bet tad man par to braucienu būtu jāpiemaksā apmēram 80 EUR, jo es kā vadītājs esmu jāiekļauj apdrošināšanas polisē.

Ja runājam par to cenu celšanu, cenas lēnām ceļas jau kādu pusgadu. Un celsies vēl, jo tagad cenas sāk celt arī servisi (pie tā tikai servisus vainot arī nav īsti korekti, jo cenas ceļ arī rezerves daļu piegādātāji), arī, ja nemaldos, avāriju skaits paliek lielāks. Bet, ja runājam par būtiskām celšanām, uz ko būtu īpaši jāgatavojas, nedomāju, ka tāda būs. Cenas kāps lēnām. Bet, ja tā padomā, nekas briesmīgs tas arī nav. Nu, nav īsti normāli, ka vairumā gadījumu octa maksā lētāk kā 1997. gadā, kad tā vispār tika ieviesta.

283727. viesis 19.augusts 2011 11:50
0 0 Atbildēt

Bet te es tomēr piekrītu vēl vienā jautājumā - nav arī īsti taisnīgi, ka, ja, piemēram, es izraisu avāriju ar tev piederošu auto, tad sliktais bonuss iet tikai uz tevi, bet man paliek labais. Nu jā, tur varētu kaut ko domāt, kā pamainīt.

Bet, nu, kā saka, neviens jau neliedz mums pašiem iet darbā attiecīgajās institūcijās un cīnīties, lai šīs izmaiņas ieviestos dzīvē. :)

283729. viesis 19.augusts 2011 14:38
0 0 Atbildēt

octa sisteemai ir veelviens debiilisms, kuru ne visi zin - ir, ja nemaldos, 3 dazaadas gruppas prieksh octa. viena, liekas - motocikli un tml, otra - vieglie auto, un tresaa - kravas auto. iedaliijums iet peec tipa, ne peec tonnaazas, tb pilnmasa 3500kg kravas auto jau ir kravas auto grupaa.

visaam shiim klaseem BM klase reekinaas atseviskji.

tb, piemeeram, tu braukaa 15 gadus ar 2tonniigu universaali un octa BM klase tev i kautkaada 15. naakamnedeelj tu panjem, nopeerc kravas "mikrobu" - un - jopta! bm 6 klase jamam uz apdrosuimaashan! un 170 ls pa gadu pleesh!

pie kam bezavaariju staazs un brauceejs ta tas pats. manupraat tas i stulbi - jo ja tu brauc normaali, bez avaarijas situaacijaam, tad tu vienliidz taa brauksi gan ar "oku", gan ar volvo FH12. as so, BM klasei vienam cilveekam jaabuut vienai, neatkariigi no auto klases. bet taa nav...

283730. viesis 19.augusts 2011 14:42
0 0 Atbildēt

Jā, tas ir tizlums. Mazliet gan negribu tev piekrist par to FH12, tur it kā viss būtu OK, bet uz kablukiem un busiem līdz 3.5 tonnām vajadzētu piemērot to pašu BM, ko pasažieru.

283732. viesis 19.augusts 2011 15:16
0 0 Atbildēt

es kaareiz domaaju, ka BM klase vareetu buut viena visiem automobiiljiem un autobusiem. motociklus, labi, vareetu izdaliit atseviskjaa sugaa, dies a vinjiem, bet vieglie, kravas un autobusi - vareetu tikt liekami ar vienu BM klasi uz visu sho zooparku, jo ja tu ar vieglo negonko, un nebrauc paargalviigi, tad ar FH12 ne tik, man domaat....

283740. viesis 20.augusts 2011 22:11
0 0 Atbildēt

GB12 - tik pat labi var pateikt - ja nu kādam baisi savajagās izgāzt ar tavu vai firmas moci.... Moš vienkārši viņam nav kategorijas. un viss. Kāds te sakars ar pēkšņo vajadzību? TIk pat labi tev pēkšņi jāizgāž ar FH12 Volvo... Nu baisi "deg"... Ko nu? kategorijas tāpat nau...

Firma automašīnas, kas iet pa rokām ir ļoti bēdīgā stāvoklī. ja firmai vajag, lai kāds tās darbinieks brauktu ar to firmas dampi - firma samaksā par savu darbinieku vai uztaisa komplekso polisi. A, tam darbiniekam, kam negrib dot mašīnu nepērk drošināšanu. Kur problēma?

Tik pat labi - eiedeva darbiniekam mašīnu, tas sataisa tagad ziepes - BM klase pa kāju firmai, nevis darbonim... Godīgi, vane?

283741. viesis 21.augusts 2011 9:28
0 0 Atbildēt

kas jūs traki vai????

octa sistēma jau tāpat ir bezjēgā mīnusos, bet jūs vēlaties kompleksās polises :D:D:D

283743. viesis 21.augusts 2011 17:37
0 0 Atbildēt

Latvijā vecums neko nenosaka? Lietuvā kā reiz ir tāds punkts ka ja mašīnas īpašnieks, kuram ir vairāk par 25 gadiem dod braukt vadītājam, kuram ir mazāk, tad cena kaut kādus palielākus pročus uz augšu...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti