Jaunais ES riepu marķējums mainīs riepu iegādi 8

7.novembris 2011 8:42

Ir palicis tikai gads līdz brīdim, kad miljoniem riepu visā Eiropā ir jābūt marķētām ar norādēm, kas raksturo trīs nozīmīgākos riepu rādītājus.

“Goodyear Dunlop” veic nozīmīgu darbu, lai vairāk nekā 10 tūkstoši dažāda izmēra un veida smago un vieglo automašīnu riepas tiktu sagatavotas atbilstoši jaunajai Eiropas Savienības (turpmāk – ES) testu metodoloģijai , un drīzumā varēs iegādāties saskaņā ar jaunajām ES prasībām marķētas Goodyear Dunlop riepas.

Saskaņā ar jaunajiem ES normatīvajiem aktiem, sākot ar 2012. gada novembri patērētāji veikalos redzēs riepas marķētas ar standartizētām norādēm, kas sniegs informāciju par trīs galvenajiem riepu rādītājiem – rites pretestību, saķeri ar slapju ceļa segumu un riepas radīto trokšņu līmeni. No šī datuma visas vieglo automašīnu, mazgabarīta un lielgabarīta kravas automašīnu riepas, kas ražotas pēc 2012. gada jūlija, var tikt pārdotas tikai tad, ja ir informācija par iepriekšminētajiem riepu rādītājiem, bet visām vieglo automobiļu un mazgabarīta kravas auto riepām ir jābūt uzlīmēm ar atbilstošo marķējumu. Uzņēmums ir pārliecināts, ka marķējums, pircējiem un transporta parku īpašniekiem pērkot riepas, pievērsīs viņu uzmanību tieši riepu sniegumam.

“Jaunie ES riepu marķēšanas noteikumi mainīs veidu, kā tiek pārdotas un iegādātas riepas. Tie vērsīs uzmanību uz to nozīmīgo lomu, kādu riepas spēlē ceļu satiksmes drošībā, un uz kvalitāti, ko piedāvā vadošie zīmoli. Mēs skaidrojam saviem biznesa partneriem, kā jaunais riepu marķējums var palīdzēt, lai pircēji izvēlētos drošākas un videi draudzīgākas riepas. Premium segmenta riepu ražotāji ar savu augsti kvalitatīvo produkciju būs ieguvēji, jo jaunā marķēšanas sistēma sniegs objektīvu un salīdzināmu informāciju par riepām,” saka Artūrs de Boks “Goodyear Dunlop” Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas nodaļas (turpmāk – EMEA) prezidents.

Riepu ražotāji testēs un sertificēs katra veida un izmēra riepas. 270 “Goodyear Dunlop” testa braucēju, inženieru un tehniķu patlaban ir aizņemti, lai pārbaudītu vairāk nekā 10 tūkstošus dažāda izmēra un veida smago un vieglo automašīnu riepas atbilstoši jaunajai ES testu metodoloģijai.

“Trīs pārbaudes kritēriji riepu marķēšanai jau ir daļa no 50 rādītājiem, ko mēs novērtējam katra mūsu jaunā produkta visaptverošajā testēšanas programmā. Tāpēc gaidāmais riepu marķējums neprasa no mums jaunas pārbaudes, bet tas pieprasa papildus sertifikāciju un klasifikāciju saskaņā ar ES atzītām testa metodēm,” skaidro Emanuels Robinē, “Goodyear Dunlop” Riepu novērtēšanas daļas vadītājs.

Kā skaidroja Žans Pjērs Žozets (Jean-Pierre Jeusette), Goodyear inovāciju centra Luksemburgā ģenerāldirektors, testa braucieni ļauj pārliecināties par riepu marķējuma nozīmi dzīvē un sniedz informāciju, ko autovadītāja drošībai un maciņam var nozīmēt atšķirības starp augstākās A kategorijas riepām un zemākās G kategorijas riepām.

“Mēs spējam parādīt, ka atšķirība starp vieglās automašīnas A un G kategorijas riepām ir līdzvērtīga 300 eiro ietaupījumam riepu kalpošanas laikā un atšķiras viena no otras ar 18 metru garu distanci automašīnas bremzēšanas laikā. Mēs vēlamies, lai patērētāji, autoparku īpašnieki un citi riepu pircēji saprastu, cik svarīgas viņu drošībai ir riepas, kā jaunais riepu marķējums var palīdzēt viņiem iegādāties drošākas un videi draudzīgākas riepas un sniedz iespēju būt daudz labāk informētiem, pieņemot lēmumu par pirkumu,” teica Žozeta kungs.

Jens Volmike “Goodyear Dunlop” EMEA Korporatīvo komunikāciju direktors uzsver: “ES riepu marķējums parādīs nelielu informācijas apjomu. Tāpēc mēs izstrādājām virkni izglītojošo materiālu, treniņu programmu un organizējam pasākumus ieinteresētajām personām un partneriem ar mērķi nodrošināt, lai gala patērētājs saņem pietiekami daudz informācijas un skaidrus ieteikumus attiecībā uz jaunā ES riepu marķējuma priekšrocībām un problēmām. ”

Žans Pjērs Žozets Goodyear inovāciju centra Luksemburgā ģenerāldirektors skaidro: “Vairumam riepu ražotāju, kā, piemēram, "Goodyear Dunlop", kas 2010. gadā ir pārdevis vairāk nekā 70 miljonus riepu Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā, ir jāsertificē tūkstošiem dažādu veidu un izmēru riepas, kā arī jāmarķē miljoniem riepu. Tāda vienkārša lieta, kā nelielas uzlīmes uzlikšana uz riepas, rada ievērojamu ietekmi uz ražošanas un loģistikas procesiem, bieži radot nepieciešamību iegādāties jaunas iekārtas, aprīkojumu un atjaunināt IT sistēmas. Mēs esam pārliecināti, ka visi marķējuma ieviešanai nepieciešamie procesi tiks veikti laikus. Mēs uzskatām, ka ES riepu marķējums būs ieguvums patērētājiem, autoparku īpašniekiem un riepu pircējiem, kas rosinās viņus iegādāties drošākas un degvielu taupošas riepas, un tam būs pozitīva ietekme uz Eiropas Kopienu un tās iedzīvotājiem.”

 

 
Visi komentāri
 
284292. viesis 7.novembris 2011 16:34
0 0 Atbildēt

Tik garsh raksts, bet neviena vaarda par buutiibu t.i. kaads tad tas markjeejums izskatiities!

284293. viesis 7.novembris 2011 18:34
0 0 Atbildēt

Es saprotu,ka tas būs līdzīgi kā,piemēram,ledusskapjiem -uzlīmes ar parametru klasēm-A B C utt.

284299. viesis 7.novembris 2011 23:29
0 0 Atbildēt

Tas noteikti sadārdzinās riepas!

Atkal cietīs pircējs...

Pircējam naudiņas būs tik pat, cik ir...

Tas marķējums nepalīdzēs iepirkt dārgākas riepas, ja naudiņas nebūs vairāk :-D

A_P

284301. viesis 8.novembris 2011 9:21
0 0 Atbildēt

kārtējā debīlisma izpausme - tjipa gurķu standartizācija...

284305. viesis 8.novembris 2011 14:48
0 0 Atbildēt

Kāds izskatīsies tas marķējums un par cik tas sadārdzinās gala produktu?

284325. viesis 10.novembris 2011 13:36
0 0 Atbildēt

Riepas izmēru arī nebūs?

284333. viesis 13.novembris 2011 1:12
0 0 Atbildēt

Kuras tad būs tās videi draudzīgākās riepas? Klusākās vai ar mazāko rites berzi un arī sliktāko sniegumu uz ceļa

284406. viesis 25.novembris 2011 1:17
0 0 Atbildēt
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tālbraucēju Spānijā apžilbina ar lāzeru; vainīgajam draud 30 000 eiro sods (+ VIDEO) 10

Kādam tālbraucējam no Baltkrievijas Spānijā nācās piedzīvot nepatīkamus brīžus, kad no priekšā braucošās automašīnas viņa virzienā tika raidīti žilbinoši lāzera stari. Lasīt vairāk

 

DB AUTO Forums 2020 fokusēsies uz nākotnes izaicinājumiem 1

Jau trešdien 25.novembrī izdevniecība “Dienas Bizness” sadarbībā ar Circle K Latvija, Latvijas Auto asociāciju un VW Moller Auto Lidosta rīko ikgadējo DB auto nozares forumu “AUTO 2020”, kurā nozares profesionāļi diskutēs par karstām tēmām un būtiskiem Auto nozares izaicinājumiem un to ietekmi uz Latvijas tirgu. Lasīt vairāk

 

Ātruma ierobežojuma zona 30 km/h visā pilsētā – jauna tendence Eiropā 33

Arvien vairāk Eiropas pilsētu pašvaldības ievieš ātruma ierobežojumu zonas 30 km/h visā pilsētas teritorijā. Tā nesen rīkojās arī Bilbao pašvaldības vadība Spānijā, un no 2021. gada šāds ierobežojums tiks ieviests arī lielākajā daļā Briseles un Parīzes ielu. Lasīt vairāk

 

Dobeles novadā nepilngadīgais ar auto bēg no policijas

Aizvadītajā nedēļas nogalē Dobeles novadā aizturēts nepilngadīgais, kurš ar auto bēdzis no policijas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes pārstāve Dace Kalniņa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti