Informāciju par ceļu satiksmes negadījumu jāsniedz 10 dienu laikā! 12

 
23.novembris 2011 9:15

Līdz ar Saeimas pieņemtajiem grozījumiem OCTA likumā, precizēta arī kārtība, kādā apdrošināšanas sabiedrībās iesniedzama informācija par ceļu satiksmes negadījumu.

Konkrētu termiņu noteikšana veicinās ātrāku un kvalitatīvāku situācijas izpēti, līdz ar to arī lēmumu pieņemšanu, atlīdzību izmaksu, kā arī uzlabos sniegto pakalpojumu kvalitāti.

„Līdzšinējā kārtība paredzēja, ka auto īpašniekiem informācija par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem bija jāsniedz „nekavējoties, tiklīdz tas iespējams”. Tomēr cilvēku izpratne par terminu „tiklīdz tas iespējams” ir ļoti atšķirīga. Vieniem tās ir dažas dienas, citiem – mēnesis vai vairāk, bet vēl citi to apzināti izmantoja, lai nesniegtu informāciju par CSNg apstākļiem. Jaunā kārtība šādas domstarpības novērsīs. Tāpēc vēršam auto vadītāju un īpašnieku uzmanību, lai viņi vieglprātīgi neattiektos pret likumā noteiktajiem dokumentu iesniegšanas termiņiem. Gadījumā, ja informācija par CSNg netiks sniegta noteiktā termiņā, apdrošināšanas sabiedrībām tāpat kā iepriekš būs tiesības vērsties ar regresa prasību pret vainīgo pusi”, informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

OCTA likums paredz, ka turpmāk ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām informācija apdrošināšanas sabiedrībām pēc pieprasījuma ir iesniedzama 5 dienu laikā. Savukārt CSNg izraisītājam 10 dienu laikā no negadījuma dienas jāiesniedz apdrošinātājam Saskaņotais paziņojums.

„Nekonkrēti definēts laika posms radīja daudz sarežģījumus gan apdrošināšanas sabiedrībām ar negadījuma apstākļu izpēti, līdz ar to arī ar lēmuma pieņemšanu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu, gan auto īpašniekiem ar atlīdzību saņemšanu. Nereti bija gadījumi, kad negadījuma apstākļi, kā arī informācija Saskaņotajā paziņojumā bija norādīta neprecīzi, līdz ar ko bija grūti noteikt atbildīgo par zaudējumu nodarīšanu, un, ja laikus vēl netika iesniegta informācija no abām negadījumā iesaistītajām pusēm, lēmuma pieņemšana varēja ieilgt. Ņemot vērā, ka šobrīd lielākā daļa CSNg tiek fiksēti, izmantojot Saskaņoto paziņojumu, konkrēts tā iesniegšanas termiņš ir svarīgs faktors gan cietušajiem, gan arī apdrošinātājiem,” skaidro Juris Stengrevics.

Kārtība, kādā apdrošināšanas sabiedrībām sniedzama informācija par CSNg apstākļiem, attiecas arī uz CSNg, kuri notikuši ārpus Latvijas. Gadījumā, ja Latvijas iedzīvotājs ar Latvijā reģistrētu transportlīdzekli ir devies uz ārvalstīm darba darīšanās vai atpūtas braucienā, bet ir iekļuvis CSNg, autovadītājam tāpat ir jāiesniedz savam apdrošinātājam Saskaņotais paziņojums, kurš aizpildīts negadījuma vietā, kā arī jāinformē apdrošinātājs par negadījuma apstākļiem un jāsniedz papildus informācija, ja apdrošinātājs to pieprasa.
 

 
Visi komentāri
 
284383. viesis 23.novembris 2011 13:14
0 0 Atbildēt

Izņemot par SP un pieprasījumu, - nekas nav precizēts! Kā var tik aplam dzīvot un gatavot likuma grozījumus, likt citiem stresā raustīties līdzi, un neko nepateikt? Tā ir apdrošinātāju māksla tikt pie citu naudas!

284389. viesis 23.novembris 2011 22:34
0 0 Atbildēt

Nekas nav mainījies, izņemot vainīgajam SP 10 dienās jānogādā savam apdrošinātājam!

No OCTA likuma: "...ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura nepretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, ar kuru noslēgts civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgums, vai, ja tāda nav, Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam aizpildītu saskaņoto paziņojumu 10 dienu laikā no ceļu satiksmes negadījuma dienas gadījumā, kad ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas, vai rakstveidā informē par ceļu satiksmes negadījumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļus fiksējusi Valsts policija. ..."

284392. viesis 24.novembris 2011 8:51
0 0 Atbildēt

Hmm, un ja transportlīdzekļa īpašnieks pāris nedēļas guļ pie sistēmas

jeb komā, ko tad? :-)

284393. viesis 24.novembris 2011 9:55
0 0 Atbildēt

>Crankshaft

SP nedrīkst formēt ja ir cietušas personas, tas tā informācijai.

284394. viesis 24.novembris 2011 11:18
0 0 Atbildēt

Šeit ka tik kādam kaut ko stulbu pamuldēt, tāpēc arī rodas tik idiotiski jautājumi kā "ja transportlīdzekļa īpašnieks pāris nedēļas guļ pie sistēmas

jeb komā, ko tad?"

284383 - ja netiek pildīts SP, tad vainīgajam pie sava apdrošinātāja nav jābrauc vispār, ja vien to nepieprasa apdrošinātājs.

284396. viesis 24.novembris 2011 13:08
0 0 Atbildēt

Kaut kādiem konkretiem termiņiem kārtības dēl ir jābūt regulētiem. Pretējā gadījumā, visi lietu kārtošanas procesi ieilgst. Jau tāpat viss OCTA process norit lēni - dokumentu noformēšana kantoros, gaidīšana rindā uz remontu servisā, remonta veikšanas laiks...dzirdēts, ka daudzi autovadītāji pat ar vienkāršu virsbūves defektu bez auto pabijuši teju pusgadu. Citi savukārt, saņemot naudu kasē, reali veikt autoremontu pat nedomā - brauc ar bojājumu līdz pat nākamai TA. Un CP pie mums arī neko par to nesaka. Rietumu valstīs gan ar sistiem virsbūves bojājumiem nav atļauts ielās zīmēties - CP uzreiz ņem nost no trases. Lūk, mans koleģis nesen ar auto brauca atpūsties uz Vāciju. Bet, leišos cieta nelielu crachu - sasita auto priekšu. Līdz Vācijai tika, bet tur viņu fiksi vien CP noņēma no trases un uzlika uz evakuatora. Loģiski, ka remonts friču servisā viņam iznāca dārgāk,bet citu iespēju nebija.

284402. viesis 24.novembris 2011 16:39
0 0 Atbildēt

IV, mazāk tirgussievu pļāpas vajag klausīties :D. Tā kā SP pilda tikai un vienīgi vieglos gadījumos, kad auto ir braucams (kas jau uzreiz izslēdz tavu teikto, ka ar sīku virsbūves defektu pusgadu paliek bez auto), tad, ja vien pats klients neizliekas par beigtu un/vai nevicina pirkstiņus ar visādām kuriozām ūbervēlmēm kā daži iauto lietotāji, tad parasti viss beidzas diezgan ātri. Tāmes saskaņošana līdz 2 nedēļām, rindas servisos parasti ir apmēram nedēļa līdz pusotra un mazi remonti ilgst 3-4 dienas. Tas tādā pesimistiskā gadījumā. Reāli daudzos gadījumos viss notiek ātrāk.

Normālās kompānijās SP gadījumā nekas neiet lēni, saskaņošanas process notiek apmēram līdz nedēļai.

Bez tam, apdrošinātāji parasti ļauj klientam remontēt mašīnu arī, ja otra puse nav iesniegusi SP. Vienkārši, ja viņš to nedara, tad tiek piestādīts regress. Ja, saņemot otru eksemplāru, tiek konstatēts, ka cietušais kaut ko ir piezīmējis klāt, tad apdrošinātājs vēršas pret viņu, lai atmaksā izdevumus.

P.S. Ar vienkāršu virsbūves defektu bez auto parasti nepaliek. ;)

284405. viesis 24.novembris 2011 21:57
0 0 Atbildēt

Un kā ir ar līgumiem, kas slēgti pirms likuma izmaiņām? Uz tiem attiecas vecā vai jaunā likuma versija.

284408. viesis 25.novembris 2011 10:57
0 0 Atbildēt

> 284405. viesis

jaunā redakcija, jo ja likumā nav pateikts savādāk, tad uz visiem CSNg, kas notikuši pēc šo likuma grozījumu spēkā stāšanās.

284411. viesis 25.novembris 2011 13:39
0 0 Atbildēt

GB12:

iespējams, ka šodien viss process notiek arī ātrāk. tā tam pēc loģikas būtu jābūt. Bet, 1999.gadā manam bembim apdrošinātāju serviss Bukultu ielā sasisto priekšējā spārna stūri remontēja trīs mēnešus, savukārt līdzīgs servisiņš Zolitudē 2009.gadā mana mondeo sasisto priekšējo bamperi mainīja ilgāk par mēnesi...

284412. viesis 25.novembris 2011 15:03
0 0 Atbildēt

Atradis, ar ko salīdzināt, lai pateiktu tādu dogmu kā "Jau tāpat viss OCTA process norit lēni" :D :D :D 1999. gads. :D :D :D

Tajā gadā Audi un BMW drošināja ar 25-30% pašriskiem zādzībai. Teiksi arī, ka tagad apdrošinātāji drošina auģikus un bumerus ar 30% pašriskiem?

Bet redzi, tur jau rodas tā īdēšana par apdrošinātāju negodprātīgumiem. Kāds atceras Balvas vai Baltikumtipa izgājienus deviņdesmitajos gados un mēģina visiem iestāstīt, ka apdrošinātāji baigie krāpnieki, jo kaut kad sen no iespējams jau bankrotējuša apdrošinātāja bijis uzmetiens. Smieklīgi kaut kā...

284413. viesis 25.novembris 2011 15:06
0 0 Atbildēt

IV, mazliet brīnos par tevi. It kā daudz interesējies par auto saistītām lietām, arī galīgi glups neesi, kā daži te cenšas sevi parādīt, bet, nu, tādas muļķības raksti...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti