Pirmoreiz Latvijā – ļoti rets auto! 5

5.marts 2008 14:17

Vienu no trim pasaulē esošajiem WANDERER – Stromlinien Special Rīgas Motormuzejā eksponē Audi AG muzejs (Vācija).

Jau kopš 20.gs.30.gadu pirmās puses koncerns Auto Union A.G. veiksmīgi piedalījies garo distanču un bezceļu triāla sacensībās. Šīm disciplīnām piemēroja sērijveida DKW, Wanderer un Horch markas automobiļus, tos aprīkojot ar speciālām vieglmetāla aerodinamiskas formas virsbūvēm.



1938. gadā uzbūvēja speciālus auto WANDERER – Stromlinien Special. Šo rodsteru konstrukcijas pamatā bija divvietīga pludlīnijas aerodinamiskas formas alumīnija virsbūve, kura montēta uz nedaudz uzlabotas W24 modeļa šasijas ar speciālajām bremzēm no W25K. 6 cilindru 2,2 litru augšvārstu motoru ar augšējo sadales vārpstu un trijiem karburatoriem konstruēja Ferdinands Porsche.

1938.g. Auto Union komanda ar šiem auto piedalījās garās distances sacīkstēs, kuru kopējais garums bija 4550 km. 1939.gadā šī pati Auto -Union komanda atkal startēja sacīkstēs maršrutā Lűttich – Roma – Lűttich. Tas bija smags pārbaudījums cilvēka, tehnikas un materiāla resursiem: trases kopējais garums 4700 km, apstāties drīkstēja tikai, lai uzpildītu degvielu, veiktu remontu un nokārtotu muitas formalitātes attiecīgo valstu robežpunktos. Finišēja tikai 21 automobilis (no 51), veiksminieku skaitā - visi trīs Wanderer auto. Tie izcīnīja uzvaru komandu vērtējumā un konstruktoru kausu Coupe des Constructeurs par rūpnīcas ieguldījumu.  Pēc divām nedēļām sākās Otrais pasaules karš, lielāko daļu Auto Union sporta nodaļas automašīnu  rekvizēja.



Neviens no oriģinālajiem sporta auto nebija saglabājies līdz mūsdienām, tāpēc 2003.g. Audi Tradition uz oriģinālajām W24 šasijām uzbūvēja pilnīgi autentiskas replikas. „Tas manai firmai bija vislielākais izaicinājums”, atzina restaurators Verners Cinks. Tika izmantots gan vecs tehniskā uzdevuma apraksts, gan fotogrāfijas; vispirms tika izgatavots stiepļu karkass, tad modelis no koka.

 Rekonstruētie auto sevi pierādīja 2004. gadā, sešu dienu laikā veicot 2000 km garu braucienu pa Aosta ieleju, Alpiem, Ardennas un Vosges kalniem.
   
Rīgas Motormuzejā WANDERER – Stromlinien Special eksponē Audi AG muzejs (Vācija).
Latvijā tas būs tikai četrus mēnešus – līdz jūnija beigām.
 
Visi komentāri
 
253739. viesis 5.marts 2008 15:45
0 0 Atbildēt

Nu skaisti :) Tikai virsraksts nav īsti atbilstošs - ja jau repliku uzblieza, tad var arī palaist sērijveidā :D

253741. viesis 5.marts 2008 15:57
0 0 Atbildēt

Nu vispaar jau vareeja uzrakstiit saciikshu nosaukumu arii latvieshu valodaa : Lježa - Roma - Lježa :-) Un bezceļa triaali...kaut kaa par taadiem nav iipashi dzirdeets tolaik, IMHO vieniigi tanki tais laikos vareeja buut kam taadam piemeeroti :-) Incanti, kaa skan sho "bezcelja triaalu" nosaukums origjinaalvalodaa? Vaacu, protams, jo Ljezha arii nosaukta taa, kaa to sauc vaacieshi :-)

Cienjaa, [email protected]

253762. viesis 5.marts 2008 18:13
0 0 Atbildēt

Vispaar bildee orgjinaals izskataas citaadaaks nekaa shii kopija

253773. viesis 5.marts 2008 19:22
0 0 Atbildēt

Ljezha un paaareeeeejais gan jau ir totāli latviski...

253775. viesis 5.marts 2008 20:10
0 0 Atbildēt

phe. replika.... tad atraduši ar ko lepoties. nē, protams, viens no 3, bet ne-oriģināls ir ne-oriģināls...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Avārija ar bojāgājušo – BMW paziņo, ka izmēģinājumu auto nebija autonoms transportlīdzeklis 3

Vakar plaši izskanēja ziņa par to, ka Vācijā smagu avāriju izraisījis autonoms BMW markas transportlīdzeklis. Ražotājs sniedz savu skaidrojumu. Lasīt vairāk

 

Asociācija: Šķeldas tirgū situācija nav normāla (+ VIDEO) 17

Atšķirībā no dabasgāzes, šķeldas vai vismaz krūmu un malkas, no kā to iegūt, Latvijā netrūkst. Tomēr arī tās cena ir tā pieaugusi, ka siltumuzņēmumi ar piegādātājiem nespēj vienoties. Piemēram, Preiļos tāpēc nolemts šķeldu ražot, pašiem izcērtot pašvaldības krūmus. Lasīt vairāk

 

Meitene ar sunīti (+ VIDEO) 5

Divas mašīnas saduras izbraucot no apļa. Lasīt vairāk

 

Kad tonnas neskaita (+ VIDEO) 1

Šoferi no Karību salu cementa rūpnīcas ļauj piekraut savus spēkratus līdz pēdējai iespējai, taču, šķiet, ka pirms 40 un 50 gadiem tapusī, pārsvarā amerikāņu ražojuma tehnika, varētu izturēt vēl vairāk. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti