Jaunais Audi Q5: sportisks un daudzpusīgs 10

 
25.aprīlis 2008 9:42

Jaunais Audi Q5 apvieno sportiska sedana dinamiku ar ģimenes auto raksturīgām iespējām variēt salona telpu daudzpusīgai brīvā laika pavadīšanai. Spēcīgi un ekonomiski dzinēji, quattro pastāvīgā četru riteņu piedziņa un precīza transmisija veido nepārspējamu tehnoloģiju paketi, kas piemērota braukšanai gan pa ceļu, gan bezceļiem.



Novatoriskā septiņu pārnesumu S-tronic divsajūgu transmisija un Audi drive select kontroles sistēma ir Audi Vorsprung durch Technik (Pārākums tehnikā) pierādījums. Sportiskākais SUV automobilis savā klasē – Audi Q5, ir dinamisks, daudzfunkcionāls un ērts.

Jaunais Audi Q5 ir 4,63 metrus garš, 1,88 metrus plats un 1,65 metrus augsts. Šādas proporcijas jau vizuāli padara šo SUV sportiskāku par jebkuru tā konkurentu. Jaunais SUV automobilis uzrāda arī klasē labāko aerodinamiskās pretestības koeficientu - 0,33.



Sportiskā elegance un skulpturālās formas Audi Q5 dizainā precīzi atspoguļo zīmola raksturu. Priekšpusē dominē Audi raksturīgais vienrāmja režģis ar izteiksmīgiem lukturiem abās tā pusēs; automobili iespējams aprīkot ar bi-xenon spuldzēm un LED dienas braukšanas gaismām.

Lielie riteņi un paaugstinātās riteņu arkas automobilim rada iespaidīgu sānskatu. Elegantais jumta slīpums ar jumta reliņu līniju izceļ slaido, kupejas veida siluetu. Aizmugurē apņemošās bagāžas durvis – darinātas no alumīnija, tāpat kā dzinēja pārsegs – skaidri norāda, ka šis SUV ir sava vecākā brāļa Audi Q7 radinieks. Arī aizmugurējos lukturus iespējams pasūtīt ar uzmanību piesaistošo LED tehnoloģiju.



Audi piedāvā trīs dažādus variantus Audi Q5 eksterjera dekoratīvajiem paneļiem – melnu (standarta), kontrastējošā krāsā vai pilnu krāsojuma apdari automobiļa krāsā. Ir pieejamas arī divas virsbūves paketes. S-line pakete šim SUV automobilim piešķir neapšaubāmi sportisku izskatu, savukārt offroad pakete ar automobiļa apakšas aizsardzību priekšā un aizmugurē un 19 collu riteņiem Audi Q5 piešķir robustumu.

Gara riteņbāze, plašs salons

Riteņu garenbāze, kas ir garākā šajā segmentā – 2,81 m, rada pamatu plašam Audi Q5 salonam. Ergonomiski veidotajos sēdekļos, kurus iespējams dažādi pārkārtot, viegli izvietoties pieciem cilvēkiem. Aizmugurējo sēdvietu atzveltņu slīpumu iespējams regulēt. Tās ir viegli nolocīt ar speciālo kloķi bagāžas nodalījumā, paplašinot bagāžas nodalījuma tilpumu no 540 līdz 1560 litriem. Papildaprīkojumā ietilpst bagāžas nostiprināšanas sliežu komplekts, tīklveida šķērssienas un bagāžas nodalījuma starpplāksnes.



Audi Q5 ir daudz talantu sportam, brīvajam laikam un ģimenes aktivitātēm. Kā papildaprīkojumu Audi piedāvā iespēju „aizmugurējais sēdeklis plus”, kas gareniski pastumjams par 100 milimetriem, lai sniegtu iespēju pārvadāt garākus priekšmetus. Arī priekšējo pasažiera sēdekli iespējams aprīkot ar nolokāmu atzveltni īpaši garu priekšmetu, kā sērfošanas dēļa, pārvadāšanai. Automobilis aprīkots ar vairākiem praktiskiem mantu uzglabāšanas nodalījumiem un dzērienu pudeļu turētājiem; iespējams uzstādīt arī strāvas kontaktligzdas. Kā papildaprīkojumu iespējams pasūtīt dzērienu turētāju ar regulējamu temperatūru, lai saglabātu dzērienus karstus vai aukstus.



Audi automobiļiem labākais drošības aprīkojums ir pašsaprotama lieta. Priekšējos sēdekļos jostas spēka ierobežotājs un gaisa drošības spilveni darbojas kopā jaunā, īpaši inteliģentā veidā. Lielākā daļa Audi Q5 karkasa ir veidots no īpaši spēcīga tērauda detaļām, kas savienotas ar maksimālu precizitāti. Tās samazina svaru, tajā pašā laikā uzlabojot triecienu drošību, kā arī stingrību un pretsvārstību noturību.



Audi Q5 standartaprīkojumā ietilpst elektromehāniskās rokas bremzes, jaunas paaudzes atslēga ar mikroshēmu, kas glabā datus par automobili, klimata kontroles sistēma un ekrāns vadības panelī, kas cita starpā norāda arī ieteicamo labāko pārnesumu efektīvai braukšanai attiecīgajā situācijā. Liels centrālais monitors arī ir daļa no standarta aprīkojuma. Ja automobilis tiek aprīkots ar navigācijas sistēmu, daudzas kontrolierīces tiek pārslēgtas uz MMI (Multi Media Interface) paneli centrālajā vadības pultī. Šī ir MMI sistēmas nākamā paaudze – ar vēl intuitīvāku vadību un grafiku.

Spēcīgi un ekonomiski dzinēji

Audi Q5 sākotnēji pieejami trīs dzinēju varianti – viens benzīna dzinējs un divi TDI dīzeļdzinēji. Visi ir tiešās iesmidzināšanas modeļi ar turbīnu – tos raksturo lieliska veiktspēja un spēcīga jauda, tajā pašā laikā taupīgi lietojot degvielu.



Jau zināmais 2.0 TFSI dzinējs ir pilnībā pārbūvēts Audi Q5 vajadzībām. Četru cilindru dzinējs apvieno turbīnu, benzīna tiešās iesmidzināšanas tehnoloģiju un novatorisko Audi vārstu pacēluma regulēšanas sistēmu.

Augstais 350 Nm griezes moments ir pieejams jau pie 1500 apgriezieniem minūtē un saglabājas nemainīgs līdz 4200 apgriezieniem minūtē, ar maksimālo 155 kW (211 ZS) jaudas veiktspēju. Audi Q5 2.0 TFSI uzņem ātrumu no 0 līdz 100 km/h 7,2 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir 222 km/h. Vidēji transportlīdzeklis patērē 8,5 litrus degvielas uz 100 km.



2.0 TDI dzinējs ir aprīkots ar jauno common-rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu; līdzīgi kā benzīna dzinējam, tam ir divas atsvara vārpstas. Ar 350 Nm griezes momentu (starp 1750 un 2500 apgriezieniem minūtē) šis dīzeļdzinējs sniedz spēcīgu 125 kW (170 ZS) dzinējjaudu. Vidējais degvielas patēriņš - tikai 6,7 litri uz 100 km - ir Audi veiksmīgās efektivitātes stratēģijas pierādījums. Divu litru TDI ļauj Audi Q5 uzņemt ātrumu no 0 līdz 100 km/h 9,5 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir 204 km/h.

Visjaudīgākais dzinējs Audi Q5 ir 3.0 TDI. Šis V6 dīzeļdzinējs sniedz pārliecinošu 176 kW (240 ZS) jaudu, ar 500 Nm griezes momentu, kas pieejams starp 1500 un 3000 apgriezieniem minūtē. Tas ļauj Audi Q5 uzņemt ātrumu no 0 līdz 100 km/h 6,5 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir 225 km/h. Vidēji šis trīs litru dzinējs patērē 7,7 litrus degvielas uz 100 km.

Jaunā S-tronic transmisija ar septiņiem pārnesumiem

Audi Q5 2.0 TDI aprīkots ar sešu pārnesumu manuālo transmisiju. Gan 3.0 TDI, gan 2.0 TFSI dzinējiem Audi ir sagatavojis novatorisku tehnoloģiju - 
S-tronic - jaunu divu sajūgu transmisiju ar septiņiem pārnesumiem. S-tronic veic pārnesumu pārslēgšanu sekundes simtdaļas laikā, piedāvājot augstas klases komfortu un efektivitāti. Vadītājs var ļaut septiņu pārnesumu S-tronic transmisijai pārslēgties automātiski, vai arī darīt to manuāli ar taustiņslēdžiem uz stūres.



Tāpat kā jaunajā Audi A4, ko nozares mēdiji atzinuši par labāko vidēja izmēra sedanu, arī Audi Q5 transmisijā spēka pārvada diferenciālis ir novietots priekšā sajūgam, tieši aiz dzinēja. Šāds risinājums, kas ļauj pārvietot priekšējo asi daudz vairāk uz priekšu, rada garu riteņbāzi un optimālu slodzes sadalījumu. Tieši šīs īpašības dod Audi Q5 unikālās priekšrocības – labu garenisko stabilitāti, lielisku komfortu un iespaidīgu dinamiku.

Audi, kā pilnpiedziņas pionieris, protams, būvē Audi Q5 ar quattro pastāvīgo četru riteņu piedziņu – vienīgo loģisko risinājumu dinamiskam SUV automobilim. Normālas darbības apstākļos sadales kārba sadala jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi attiecībā 40:60. Kad nepieciešams, quattro sistēma spēj novirzīt 65 procentus jaudas uz priekšējo asi un maksimāli 85 procentus uz aizmugurējo asi.

Audi Q5 ritošā daļa vēl vairāk uzsver automobiļa sportisko dabu. Piecu sviru priekšējā piekare un trapecveida aizmugurējā piekare ir veidotas galvenokārt no alumīnija, stūres mehānisms novirza stūrēšanas impulsus tieši uz riteņiem. Lielās bremzes nodrošina teicamu automobiļa palēnināšanu vai apstāšanos. Transportlīdzekļa standartaprīkojumā ietilpst 17 collu vieglmetāla diski ar riteņu izmēru 235/65. Audi kā opciju piedāvā arī lielākus riteņu diskus - līdz 20 collām diametrā.



Jaunais Audi SUV ir vienlaicīgi sportiski precīzs, drošs un ērts. Īpaši šim automobilim tika pārveidota un uzlabota elektroniskā stabilizācijas programma ar novatoriskām funkcijām, kādas nevar piedāvāt konkurenti. Sensors informē ESP, ka ir piestiprināts jumta bagāžnieks, un līdz ar to Audi Q5 smaguma centrs ir augstāk. Ja ir uzlikts jumta bagāžas statnis, ESP ieslēdzas ātrāk.

Audi Q5 ir piemērots dažādām vajadzībām un braukšanas virsmām. Spējot pavilkt līdz pat 2 tonnām, šis spēcīgais transportlīdzeklis nodrošina teicamu veiktspēju arī sarežģītos apstākļos. Standartaprīkojuma hill descent control sistēma ļauj droši virzīties lejup no stāviem pakalniem, regulējot iepriekš uzstādītu ātrumu, kad braukšanas ātrums ir mazāks par 30 km/h. ESP un tās papildfunkcijai ABS ir speciāls funkciju klāsts braukšanai pa bezceļiem. ESP koncentrējas uz maksimālas vilkmes sasniegšanu bezceļu apstākļos; ABS automātiski atpazīst braukšanas virsmas blīvumu un uzstāda vislabāko darbības stratēģiju smiltīm, grantij vai oļiem.

Skaitļi runā paši par sevi: Audi Q5 spēj uzbraukt pa 31 grādus (=60%) slīpu virsmu. Pārkares leņķis ir 25 grādi, pateicoties īsajai priekšas pārkarei. Rampas pārbraukšanas leņķis, pateicoties garenbāzei, ir 17,5 grādi. Automobiļa klīrenss ir 20 centimetri, pieļaujamais braukšanas dziļums ūdenī ir 50 centimetri.

Audi drive select – lielākam braukšanas priekam


Plaša izsmalcinātu tehnoloģiju pakete padara braukšanu ar Audi Q5 vēl aizraujošāku. Papildaprīkojuma kontroles sistēma Audi drive select ļauj vadītājam noteikt, vai sistēmai jādarbojas komforta, automātiskajā vai sportiskajā režīmā. Ja automobilis aprīkots ar MMI sistēmu, tad tiek piedāvāts ceturtais režīms, ko iespējams ieprogrammēt individuāli.

Audi drive select ir pieejams ar divām novatoriskām sastāvdaļām. Viena ir elektroniska amortizatoru regulēšana, otra ir Audi dinamiskā stūrēšanas sistēma. Tā nepārtraukti pielāgo stūrēšanas pārnesuma attiecību un stūres pastiprinātāja pievadu, atkarībā no braukšanas ātruma – kas nozīmē, ka parkojoties nepieciešama mazāka stūrēšanas piepūle, bet, braucot ar lielu ātrumu, stūre ir stingra un ar zemāku jūtīgumu.



Jaunā Audi Q5 standartaprīkojumā ir audio sistēma ar astoņiem skaļruņiem. Auto iespējams aprīkot ar Bluetooth tālruņa sistēmu, DVD atskaņotāju, TV uztvērēju, inteliģento balss vadības sistēmu, iPod saskarni un vislabāko skaņas sistēmu no Dānijas speciālistiem „Bang & Olufsen”. Teicamā navigācija var lepoties ar augstas izšķirtspējas ekrānu jaunajai trīsdimensionālajai karšu attēlošanas iekārtai. Cietais disks, no kura sistēma lasa informāciju, spēj saglabāt arī mūzikas failus MP3 formātā.

Audi Q5 iespējams aprīkot ar dažādām progresīvo tehnoloģiju sistēmām. Ir pieejama Audi parkošanās sistēma, kas ir aprīkota ar atpakaļskata kameru, Audi line assist sistēma (brīdināšanas sistēma, novirzoties no kursa) un Audi side assist sistēma, kas brīdina par šķēršļiem, mainot braukšanas joslas. Adaptīvā kruīzkontrole rūpējas par nemainīgu attālumu starp SUV automobili un priekšā braucošo transportlīdzekli.

Progresīvo tehnoloģiju klāsts Audi Q5 automobilī ietver modernu atslēgu, kas nodrošina keyless automobiļa atvēršanas sistēmu, riepu spiediena kontroles sistēmu, lielo panorāmas stikla jumta lūku ar papildu pacelšanas funkciju, trīs zonu klimata kontroles sistēmu, saules sargus aizmugurējo sēdekļu logiem, Audi adaptīvo gaismu sistēma, elektriski atveramas un aizveramas bagāžas nodalījuma durvis, kā arī daudzas citas opcijas.

Audi Q5 sagaidāms Latvijā šī gada beigās.
 
Visi komentāri
 
256187. viesis 25.aprīlis 2008 9:58
0 0 Atbildēt

šitais aizies uz Uraaa!

256188. viesis 25.aprīlis 2008 10:37
0 0 Atbildēt

Kādos ciparos būs mērāms diez?

256199. viesis 25.aprīlis 2008 13:21
0 0 Atbildēt

Nekāds urrā tur nebūs, vismaz Latvijā, cena priekš šādas klases auto vienkārši kosmoss. Fāterlandē maksā 55-60 k eiro, Latvijā domājams kā vienmēr dārgāk. Tad jau labāk Landcruiseri par tādu cenu, vismaz džips nevis parketnieks.

256211. viesis 25.aprīlis 2008 14:57
0 0 Atbildēt

Ko nu Reactive [?] 25.04.2008 13:21 muldi - vēl jau nemaz nav uzražots un cenas nav zināmas arī tavai fāterlandei :D Ļoļiks...

256219. viesis 25.aprīlis 2008 18:15
0 0 Atbildēt

Izskatās pēc Hyndai SantaFe :D

256221. viesis 25.aprīlis 2008 18:22
0 0 Atbildēt

Bembis uzrauj X3, audim jālīdzinās un tiek uzrauts Q5.. Kas būs tālāk? VW uzraus kaut kādu mini-Tuaregu?

256230. viesis 25.aprīlis 2008 21:00
0 0 Atbildēt

MiniTuaregs jau ir-Tiguan.Te visi četri vācieši-konkurentiwww.auto-motor-und-sport.de/magazin/servi...1639_13987.hbs

256231. viesis 25.aprīlis 2008 21:02
0 0 Atbildēt
256243. viesis 26.aprīlis 2008 1:09
0 0 Atbildēt

Ak, piedošanu, nesekoju līdzi kašteļu jaunumiem :D

256354. viesis 28.aprīlis 2008 19:54
0 0 Atbildēt

Cenas sāksies no 38K eiro.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 14

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti