Atbalsta ceļu maksas ieviešanu pārvadātājiem 16

 
1.jūlijs 2008 12:00

Ministru kabineta komiteja devusi zaļo gaismu tā dēvētās Eirovinjetes jeb autoceļu lietošanas maksas ieviešanai Latvijā – atbalstīti Satiksmes ministrijas sagatavotie likuma Par autoceļiem grozījumi, kas paredz šādas ceļu maksas ieviešanu no nākamā gada 1. janvāra.

Tie paredz likumu papildināt ar pantu, kas noteiktu, ka transportlīdzekļu īpašniekiem ir jāmaksā par valsts galveno autoceļu lietošanu, - kravas transportlīdzekļiem vai to sastāviem, kuru pilna masa pārsniedz 12 000 kilogramus.

Ārvalstu pārvadātājiem tā dēvētās Eirovinjetes maksātu 11 EUR dienā, bet vietējiem autopārvadātājiem, kas veic kravas pārvadājumus Latvijas teritorijā, Eirovinjete izmaksātu aptuveni 400 EUR gadā.

Eirovinjetes ieviešanas iniciatori aprēķinājuši, ka ceļu maksas ieviešana valsts budžetu ik gadu papildinātu par aptuveni 11.9 milj. LVL, šie līdzekļi, kā apgalvo Satiksmes ministrija, tiktu novirzīti bezmaksas stāvlaukumu uzturēšanai Latvijas – Krievijas pierobežā, kā arī ceļu uzturēšanai.
 
Visi komentāri
 
258856. viesis 1.jūlijs 2008 12:48
0 0 Atbildēt

psc, eirõpu atklājuši!

258858. viesis 1.jūlijs 2008 12:55
0 0 Atbildēt

Kā naudu kāst jau vienmēr var izdomāt - ceļa nodoklis, transporta nodoklis, tagad arī maksa par ceļiem - bet kādi ir tie ceļi, tie paši galvenie autoceļi - tā pati A9 šoseja posmā no Lāču maiznīcas līdz Tireļiem, Kalnciema mežs, Lašupes mežs, un posms Pirms Durbes!!!

Gan jau atkal šī nauda "nonāks" ceļu uzturēšanai!

258866. viesis 1.jūlijs 2008 18:15
0 0 Atbildēt

...vietējiem autopārvadātājiem, kas veic kravas pārvadājumus Latvijas teritorijā, Eirovinjete izmaksātu aptuveni 400 EUR gadā....

Un tādā veidā "atbalstīsim" vietējos ražotājus un "likvidēsim" inflāciju! MALAČI!!!

Jā un vēl pacelsim degvielas cenas līdz 1 Ls/litrā

258869. viesis 1.jūlijs 2008 20:02
0 0 Atbildēt

man veel liktos ok, bet paskataties, lauvas tiesa akciizes nodoklis jau iet budzeta caurumu, nevis celja caurumu, laapiishanai. Tad kaapec butu jacer ka kads sho naudu tiesham izmantos celju labiekaartoshanai?

Un kapec vietejiem butu jamaksaa? arrzemniekiem es veel saprotu, tie tapat degvielu te nepeerk, bet pashiem?

258875. viesis 1.jūlijs 2008 23:07
0 0 Atbildēt

ideja protams laba, bet kaa jau ieksh SIA Latvijas Rjespubljika pienjemts - nauda tiks izsaimniekota un liidz iistajam meerkjis nonaaks labi ja piektaa dalja.... paareejo apeediis liekeezhi, zaglji un partiju sponsori.

258877. viesis 2.jūlijs 2008 8:24
0 0 Atbildēt

Jo mazāk paliek cilvēku, kas var samaksāt nodokļus, jo tiem jābūt lielākiem :)

Loģiski :)

258911. viesis 2.jūlijs 2008 14:21
0 0 Atbildēt

Naudiņu sametīs VISI LV iedzīvotāji, jo tas jaunas nodoklis pa taisno nonāks preču cenā.

Tālāk naudiņa tiks nozagta (sauksim īstajos vārdos) un Atslēdznieka draugi kļūs vēl turīgāki.

Jautājums - KĀDA MĀRUTKA PĒC Latvijas pārvadātājam jāmaksā papildus esošam ceļa nodokli vēl kaut kādu maksu? Vienu un to pašu nosauc dažādos vārdos un un varēs kassēt dubultā?

DULBURI!

258923. viesis 2.jūlijs 2008 15:39
0 0 Atbildēt

Uzlikt nodokli vajaga! Bet tikai tranzītam! Tad tieši tie lai arī apmaksā tās robežu stāvvietas!

258942. viesis 3.jūlijs 2008 8:50
0 0 Atbildēt

Tranzītam uzlikt ir ok, bet nu šitais sviests mani vnk fascinē.

"...šie līdzekļi, kā apgalvo Satiksmes ministrija, tiktu novirzīti bezmaksas stāvlaukumu uzturēšanai Latvijas – Krievijas pierobežā, kā arī ceļu uzturēšanai."

Nafig vietējiem jāmaksā par pierobežas stāvlaukumu uzturēšanu??? Ceļu uzturēšana, vai labošana, kas varētu būt par pamatojumu šādam nodoklim vispār tiek pieminēts tikai tā - starpcitu. Ja nemākam sakārtot robežu, taisam tik stāvlaukumus, nu vismaz būs kur pagaidīt.

Cerība ka šamējie kādreiz ķersies pie darba pazūd, kad ierauga, cik tad % no autovadītāju samaksātā ceļu uzlabošanai tiešām nonāk tur, kur tas ir domāts.

Fui.

258945. viesis 3.jūlijs 2008 9:13
0 0 Atbildēt

Sveicināti "pietuks" kungs !

Jūsu zināšanai varam pavēstīt, ka, saskaņā ar brīvas konkurences principiem, kuri nostiprināti dažādos ES normatīvajos aktos - tātad ir LR saistoši, ir neiespējami uzlikt nodevu tikai ārzemju pārvadātāju transporta līdzekļiem :)

Tas tā nopietni un kā atbilde par ārzemnieku nodalīšanu no kopējās plūsmas, bet reāli tos pašus stāvlaukumus pie robežas izmantos arī Latvijas autopārvadātāji, jo rinda ta ir viena.

Arī tie, kuri ved Latvijas eksporta preces uz Krieviju un tranzītnieki, kuri no savām algām un nodokļiem daļēji uztur ekonomiku - tas viss ir viens katls, tā nu tas diemžēl ir, "pietuks" kungs !

258961. viesis 3.jūlijs 2008 11:16
0 0 Atbildēt

Tas ta ir skaidrs ka katls ir viens, bet pēdējās muļķības ka nav iespējams nodalīt tranzīta kravas no vietējiem pašpārvadājumiem! Tranzīts jau ir pavisam cita lieta, tas ir atsevišķs bizness... es vairāk satraucos tieši par pašpārvadājumiem!

Un vismaz šajā sakarā valdība varēja atbalstīt vietējos ražotājus atceļot šo nodevu!

Visu var i nodalīt i sarēķināt ja labi grib un nekādas tur ES direktīvas nevar koriģēt iekšējo valsts likumdošanu! Bet mūsu 100 gudrajiem jau interesē tikai kā pacelt savu un radinieku biznesu uz pārējo iedzīvotāju rēķina.

258972. viesis 3.jūlijs 2008 13:57
0 0 Atbildēt

Klau, es vados pēc man pieejamās informācijas - konkrēti: www.atd.lv/lat/noderiga_info/?doc=636 ir aprakstītas visu valstu nodevas, bet tur nav ne vārda par dalījumu pašpārvadājumos un komercpārvadājumos izmantotajām transportlīdzeķļu vienībām. Kas ir paredzēts jaunajos noteikumos ir viena lieta, bet tos vēl nav pieņēmis Ministru kabinets - tātad tie ir atvērti mēģinājumiem tos grozīt - viss pašu rokās :)

258973. viesis 3.jūlijs 2008 13:59
0 0 Atbildēt

Nu jā, sorry, :( tie ir MK akceptētie grozījumi likumā - tātad iebides ceļamas Saeimā ...

258975. viesis 3.jūlijs 2008 14:00
0 0 Atbildēt

Minētā (virsrakstā) gan ir paveca info - jaunāka ir SM - www.atd.lv/lat/media/?doc=1054

258979. viesis 3.jūlijs 2008 14:22
0 0 Atbildēt

Savukārt es vados pēc fakta! Lai es varētu pārvadāt savu produkciju (pašpārvadājums) man ir jāizņem pašpārvadājuma sertifikāts un par to no manis paprasa latus 50 katru gadu! Par komercpārvadājumiem vispār nerunāsim! Tur ir vēl lielākas summas!

258987. viesis 3.jūlijs 2008 16:11
0 0 Atbildēt

peace ;)

cik zinu, tad 2.20 Ls mēnesī par vienu sertifikātu, tad jau divi auto nodarbināti - diviem vadītājiem darbs - ļoti labi gan Jums, "pietuks" kungs, un Jūsu ģimenei, gan vēl divām ģimenēm. Tā nu tas ir arī visā pasaulē, ka biznesā nav tikai ieņēmumi, bet ir arī izdevumi no uzņēmēja skatupunkta raugoties :) ... Lai sokas un izdodas !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti