Vidējais busiņš Latvijā vecāks par 10 gadiem, autobuss – par 16 gadiem 4

Foto: Publicitātes attēls

Communications & Strategies | 26.aprīlis 2018 12:30

2018. gada jaunākie dati liecina, ka kopumā Latvijā reģistrēto transporta līdzekļu vidējais vecums ir 13,76 gadi, kravas auto vidējais vecums ir 11,85 gadi, transporta līdzekļu ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām vidējais vecums ir 10,9 gadi.

Visizplatītākie kravas auto šajā grupā ir Volkswagen Caddy, dažāda kalibra furgoni, kā arī parastu vieglo automobiļu īpašās kravas versijas.

Autobusu ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām vidējais vecums ir 16,3 gadi, savukārt kravas auto ar pilnu masu no 3,5 līdz 7,5 tonnām – 21,11 gadi; no 7,5 līdz 12 tonnām – 22,16 gadi un no 12 līdz 16 tonnām 19,77 gadi. Šāda statistika ne pārāk pozitīvā gaismā atspoguļo tautsaimniecības stāvokli, un iezīmē arī potenciālās drošības problēmas uz ceļiem.

Auto, kas tiek ekspluatēts pārāk ilgi, var radīt ne tikai drošības problēmas, bet arī lielākas izmaksas auto parka uzturētājam. “Šī brīža tendences liecina, ka, lai gan cilvēki apzinās, ka, braucot ar vecu auto, viņi maksā vairāk, tomēr pastāv kāda psiholoģiskā barjera, kas daudziem vadītājiem traucē pieņemt lēmumu par auto parku atjaunošanu. Manuprāt, šī barjera rodas, jo lielai daļai Latvijas uzņēmēju nav pārliecības par stabilitāti nākotnē, attiecīgi, šis jautājums jārisina jau valstiskā līmenī. Jāsaka gan, ka pamazām situācija uzlabojas, uzņēmumu, kas savlaicīgi atjauno automašīnas, lēnām paliek vairāk. Un tie, kuri to dara, primāri vēlas kvalitāti,” stāsta Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.

Analizējot kopējos Eiropas datus, jāmin, ka reģistrēto transporta līdzekļu vidējais vecums ir 10,7 gadi. Valstis ar vecākajiem transporta līdzekļiem ir Slovākija, Latvija, Igaunija, Kipra un Spānija. Šī gada janvāra Eiropas dati ļauj pozitīvi raudzīties nākotnē un secināt, ka lielākajā daļā valstu autoparku uzturētāji apzinās, cik būtiski ir regulāri to atjaunot. Jaunu reģistrēto komerctransporta līdzekļu (ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām) skaits ir pieaudzis par 7,8%.

Atgriežoties pie Latvijas datiem, jāmin, ka 2018. gada janvārī, salīdzinot ar pērnā gada janvāri, jaunu reģistrēto vieglo komerctransporta vienību skaits ir audzis par 29.9%, apsteidzot kaimiņus – lietuviešus ar 20,2% un igauņus ar 17,4%.

 
Visi komentāri
 
msh 26.aprīlis 2018 12:52
10 1 Atbildēt

Kāpēc šis raksts nav pie "reklāmraksts"? Galu galā, ieinteresētā persona, busu tirgotājs, vāvuļo "cilvēki apzinās ka braucot ar vecu mašīnu, viņi maksā vairāk, bet ir psiholoģiskā barjera, ja to salauztu un nopirktu pie mums jaunus busus, maksātu mazāk". Kā tad, protams. Bik ir starpība starp 15-20 gadus vecu VW LT vai T4, un kaut kādu jaunu krafteri vai transportieri - pirmie divi ir lēti uzturēšanā un galvenā problēma ir rūsa, toties tas vecais 2.5 TDI ir grūti nobraucams - kamēr kaut kāds krafteris vispirms ir pa dārgo jānopērk, un motortelpā arī ir huiņa, nevis motors, bet tas viss, kā var noprast no šī raksta, ir lētāk nekā braukt ar vienkāršu un uzticamu 20 gadus vecu busu...

Bet tā statistika par kaut ko lielāku ir vēl vienkāršāka - pilnīgi pietiek visādu otršķirīgiem vai specifiskiem uzdevumiem domātu padomju laiku smago mašīnu, visād gaziku, ziliņu utt, pirmais kas nāk prātā - ceļu darbu firmu ceļu slaucītājs/cisterna GAZ-53, vai arī elektriķu stabu urbējs - kaut kāda padarmijas pilnpiedziņas smagā mašīna. Ja tic šitam vāvuļotājam, tad izdevīgāk būtu specifiskiem uzdevumiem vai maziem nobraukumiem pirkt jaunus smagos un tos pielāgot...

as 26.aprīlis 2018 15:36
3 0 Atbildēt

Pretruna jau saknē:"Šāda statistika ne pārāk pozitīvā gaismā atspoguļo tautsaimniecības stāvokli....

...Auto, kas tiek ekspluatēts pārāk ilgi, var radīt ne tikai drošības problēmas, bet arī lielākas izmaksas auto parka uzturētājam. “Šī brīža tendences liecina, ka, lai gan cilvēki apzinās, ka, braucot ar vecu auto, viņi maksā vairāk..."

Tautsaimniecība nevar atļauties dārgākus auto, bet pašreiz par auto maksā dārgāk, jo brauc ar veciem? Nedomāju, ka apzīmējums ir pareizs, jo uzņēmēji rēķina izmaksas uz kilometru un ja vecs šrots uz kilometru ir lētāks, tad acīmredzot ir ekonomiskais pamatojusm, kāpēc nepērk jaunu, kas ņemot vērā kopējās izmaksas uz km, sanāk dārgāks!

Reklamēt vajag adekvāti - ka jauns smaržo un izskatās labāk, ka ir ērtāks, bet galvenais, ka ir mazāk dīkstāves. Bet par to, nākas maksāt. tā lūk!

Netolerantiais 27.aprīlis 2018 7:01
6 2 Atbildēt

Es par busiem.

Jauniem auto ir mazāks resurs, nekā tiem, kam 15+ gadu. Ja vien rūsa jau nav apēdusi,

Jauniem auto salūzt (lūzt visi auto) tādas lietas, kuru vecajam nemaz nav.

Jauna auto apkalpošana nereti prasa specifiskas zināšanas un ierīces.

Jauns auto maksā dārgāk.

Pakalpojuma saņēmējs man tāpēc nesamaksās vairāk, ja pakalpojumu sniegšu ar jaunu OPEL, nevis vecāku MERCEDES

smaidiigais 27.aprīlis 2018 10:56
3 0 Atbildēt

Ļoti iespējams, ka vecie t/l tiek nodarbināti ļoti nelieliem attālumiem, vai maz dienas gadā / mēnesī, līdz ar to jauna t/l iegāde nav ekonomiski pamatota, lai kā tas nepatiktu jauno rūsas kastu tirgoņiem.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaguar uzlabojis krosoveru E-Pace (+ FOTO)

2021.modeļu gadam Jaguar sagatavojis uzlabotu E-Pace, kas līdztekus svaigākam izskatam tiek pie jaudīgākiem dīzeļdzinējiem un jaunas multimediju sistēmas. Lasīt vairāk

 

Piederēja Boney M dibinātājam - pārdos reti sastopamu BMW M1 (+ FOTO)

Silverstone izsolē tiks pārdots unikāls 80.gadu BMW M1 varenauto, kas savulaik piederējis pazīstamajam producentam un grupas Boney M dibinātājam Frenkam Farianam. Lasīt vairāk

 

"Meistara padoms". Kas jāņem vērā, mainot vējstikla slotiņas (+VIDEO) 14

Vējstikla slotiņas tika izgudrotas pirms vairāk kā simts gadiem, un pēdējos piecdesmit gados to konstrukcija nav kardināli mainījusies. Tomēr sava jaunrade vērojama arī šeit. Lasīt vairāk

 

Puse autovadītāju nevadā līdzi saskaņoto paziņojumu 5

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) oktobrī veiktā autovadītāju aptauja liecina, ka 48% autovadītāju savos spēkratos nevadā līdzi saskaņotā paziņojuma veidlapas, savukārt vēl 8,4% nav par to pārliecināti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti