Atbalsta naudas sodu par automašīnu nobraukuma rādītāju sagrozīšanu 30

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.maijs 2017 14:40

Saeima šodien otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paredz administratīvo atbildību un naudas sodu noteikšanu personām, kuras apzināti mainījušas transportlīdzekļa nobraukuma rādītājus.

Likumprojekts par transportlīdzekļa odometra rādījumu izmainīšanu, palielinot vai samazinot odometra uzskaitīto transportlīdzekļa nobraukumu, fiziskajām personām paredz naudas sodu līdz 100 eiro, bet juridiskajām personām - līdz 1000 eiro, aģentūru LETA iepriekš informēja Saeimas Preses dienestā.

Tāpat administratīvā atbildība plānota par odometra rādījumu izmainīšanas pakalpojuma piedāvāšanu. Naudas sods fiziskajām personām plānots līdz 200 eiro, bet juridiskajām personām - līdz 2000 eiro.

Priekšlikumus izstrādājis deputāts Kārlis Seržants (ZZS), un tos Saeimā iesniedza arī citi ZZS deputāti - Ingmārs Līdaka, Edgars Putra, Jānis Trupovnieks un Juris Vectirāns.

Likumprojekta skatīšana Saeimā tika sākta 2015.gada sākumā.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 18.maijs 2017 15:32
7 0 Atbildēt

"apzināti mainījušas..." vai "pakalpojumu piedāvāšanu". Citiem vārdiem sakot - nekāda soda nebūs. Ja kāds vācijā kaut ko pārregulēja, tu jau neesi vainīgs.

Marasms. Es ieteiktu interesantu likumprojektu. Juridiskai personai pārdodot auto ar pārgrieztu odometra rādījumu, sods no 5000 Eiro.

Garais 18.maijs 2017 17:31
12 0 Atbildēt

Un ar ko fiziskā persona labāka? Trešdaļa no ss.lv sludonājumu autoriem ir fiziskas personas-pārpircēji.

perekups 18.maijs 2017 15:44
9 7 Atbildēt

Murgaina ideja, tirgus kropļošana, nekas vairāk! Kāds būs sods par dzinēja nomaiņu, kārbas nomaiņu, 1/4 virsbūves nomaiņu?

MaRtuRik 18.maijs 2017 19:13
1 0 Atbildēt

Loģiski ka murgaina ideja. Bet tikmēr cilvēki pērk nobraukuma ciparus, nevis reālo auto stāvokli. Griez kaut uz priekšu, nekas no tā pāpat nemainīsies.

Abavnieks 18.maijs 2017 18:52
8 0 Atbildēt

Sods fiziskai personai ir reāli mazs! "Nogriežot" kādus 100t km no odometra var cenā iegūt vismaz 1000 vai pat 2t eiro!

GB12 18.maijs 2017 18:55
10 2 Atbildēt

Ņemot vērā to, ka vairums mašīnām tie odometri ir atgriezti jau pirms pārdošanas šeit, kaut kā apšaubu šī projekta efektivitāti.

Pavliks 18.maijs 2017 19:29
3 0 Atbildēt

Pareizi! Sen bija laiks sākt sodīt tos odometra rādījumu grozītājus.

perekups 18.maijs 2017 19:53
1 0 Atbildēt

Tev labāk patīk auto ar reālu 116 tkm noskrējienu kam ielikts 400 tkm nobraucis motors? Vai auto ar 40 tkm kam ielikta 1/4 virsbūves no cita auto? Krievijā jau tagad uzliek liegumu auto, kam 1/4 vai vairāk ir iemetināts no cita auto (konstruktors).

gunbox 19.maijs 2017 14:48
0 0 Atbildēt

Nedrīkst pat prātā ienākt kaut kādas pielaides, nerunājot par odometra mainīšanu.

Lūk labs piemērs autiņam ar minimums 500tk. latauto.tvnet.lv/sludinajumi/b...s-4028841.html Krēsls gan saka, ka ir visi 700tk.

kasinsh79 18.maijs 2017 20:58
3 1 Atbildēt

Daudz esmu redzējis un dzirdējis apkārt :D

Tā ir utopija. Brāļu tauta būs jau visu izdarījusi.

Godīgi darījumi tur teju nenotiek, jo nav "varkas". Bet, apmēram 80-90% auto Latvijā nāk no Lietuvas.

Cilvēkiem patīk redzēt mazu nobraukumu - viņi to arī ierauga.

Tas var strādāt tikai t.s. dīlera vēstures auto.

JautāJUMS 18.maijs 2017 21:07
0 0 Atbildēt

Kāda vēl soda nauda,pants par krāpšanu un turklāt vēl pieklājīgos apmēros. Tā ka vajadzētu pieķerties mantai.

ms 18.maijs 2017 21:34
2 4 Atbildēt

Drīz noteikti uzliks sodu,ka pēc mīš.nas nedrīkstēs nokratīt vairāk par trim reizēm,jo tas jau ir onānisms!!?

Mehs 18.maijs 2017 22:45
7 1 Atbildēt

Cik noprotu lēmumus pieņēma tautieši kuri savu mūžu nav rokas smērējuši un no transporta līdzekļa niansēm un uzbūves saprot maz. Situacija tahometra vai spidometra defekts . Rīcība, sods?vai brauc uz dullo? Auto kuriem pretaizdzīšanas sistēma ir tiešā sasaistē ar auto spidometru (audi vw ford) nemaz nerunājot par vecākām mašīnām kurām rādijums pie noteikta skaitļa pats iestatās uz 0 Sods vai tolmets? Šādas situācijas manā valstī rodas jo žurnālisti un dabas eksperti pieņem lēmumus kuros viņi nav kvalificēti un nepārzin nianses. Paldies .

E.B. 19.maijs 2017 18:24
2 0 Atbildēt

Pie mums lielāko daļu lēmumus pieņem diletanti vai ieinteresētas personas,kur nav nekāda sakara ar profesionālismu vai loģiku.Only Franklin!!!

msh 18.maijs 2017 22:55
3 1 Atbildēt

Var redzēt ka to likumprojektu ir atbalstījuši trekni mūļi, kuriem spidometru mainīt var nākties vienīgi par garantiju dīlerservisā. Bez izņēmuma, teiksim "mašīnām kas jaunākas par 20 gadiem" tas ir dubults sitiens gan vienkārši vecu mašīnu braucējiem, gan arī autoentuziastiem. Savam golfam esmu iemācījies odometru sadalīt reizinātājos lai uzgrieztu vajadzīgo ciparu - bet audī manā īpašumā vispār nonāca bez spidometra, un līdz ar to automātiska cipara maiņa. Nesen viena pazīstama večuka A80 beigta odometra dēļ dabūju nomainīt visu spidometra pulksteni, kur procesā sanāca 100k atpakaļatgrieziens, jo plauktā stāvošā A90 spidometra odometra rādījums bija tik, cik bija - par to sods? Muteres golfam, 1994 mk3, pirms pāris gadiem ieliku citu spidometru ar borta kompi un 60 vai cik tur tūkstošus mazāku noskrējienu - par to sods?

Pilnai laimei vēl tas aizliegums reklamēt kruķīšanas pakalpojumu - kā tad tiem 20 gadus veco mašīnu, kam jau ir digitālie odometri, dabūs vajadzīgo ciparu?

Biezpiens 18.maijs 2017 23:03
0 0 Atbildēt

Es nopirku ar atgrieztu....samainīju motoru un?

InGrix 18.maijs 2017 23:05
2 0 Atbildēt

odometru grozīšanas atklāšanas momentā,vispār uzlikt liegumu šādam auto nonākšanai tirgū!lai īpašnieks vai tirgotājs lai brauc pats ar tādu auto! vai katrs auto kas tiek ievests no ārzemēm būdu ieguvis DNA sertifikātu atļauju tirgot! tad tikai lv auto tirgus kļūtu labāks un cenas ar nebūtu mistiskās par 10 gadu vecu auto!

650 18.maijs 2017 23:35
1 0 Atbildēt

Ok, projekts ir, bet kā fiziski un praktiski to pildīs? Izlases kārtībā? Kurš norādīs? Kas būs TIE, kas noteiks ir/nav/varbūt ??? Pēc kādiem parametriem noteiks, kurš dos to "notiesājošo spriedumu"- kkādspzDna,Csdd,x-Dīleris,y-Ražotājs,xu-Experts,jeb-Aculiecinieks? Varbūt aizkadrā jau ir sen zināms, kam deleģēs šo jauko misiju? Mož kkādus aparātus jau vajg iepirkt? Piem, x6, ar ko uz izsaukumu traukties vai veel kko?

Prancūzis atdeva auto ar visiem dokiem Lietuvietim.Vnk nah no acīm nost, lai tas dara ko grib tālāk,uttt.No tā savukārt paņēma kkāds ar plānprātu sirgstošs latvietis "as is" un uzlika Csdd uz sava vārda ar 189kkm. Kurš vainīgs? Lituvietis nemaz nav bijis īpašnieks- tas iedeva Latvietim Prancūzijas dokus,Latvietis uzlika uz sava vārda ar tik cik bija un kā bija,neko neaiztika, neko nezin, vnk po-uj.....

msh 19.maijs 2017 3:12
0 0 Atbildēt

Da bļa - brīdī kad cipars briesmīgi daudz atšķirsies no iepriekšējās apskates fiksētā cipara, arī tas kļūs spēkā.

Jautājums tik ko šie darīs ja cipars pieaugs vai ko šie darīs ja piepeši cipars būs nulle vai tai tuvs, lai arī mašīnai ceturtdaļgadsimts apkārt...

650 19.maijs 2017 10:12
0 0 Atbildēt

Tu ko tu domā, ka tas balagāns ir vērsts uz LV TA datu neatbilstības meklēšanu vai uz galīgi veciem/seniem auto? Tur tak debilam jābūt, lai pie šodienas apstākļiem brauktu uz nākamo TA ar mazākiem km uz šiltes.Veca auto spidometra paneļa maiņa ir 0,0000xyj% no visas šis problēmas kopumā.No citas puses- ja jau maini vecu spido, tad ņem skrūvgriezi un sabīdi ciparus atbilstoši iepriekšējam rādijumam.Vai vismaz uzrādi pirkšanas dokmentu- kur un kad to ieguvi.

Simtpunkt, ka tas ir kārtējā dibengala laizīšana jauniem auto par labu un 200punkt, ka tiem projekta bīdītājiem ir kādi aizkadra apsvērumi un gan jau kāds "pienākumu" sadalijums.Nav viņiem šodien/pašlaiktādu ticamu līdzekļu un paņēmienu, lai varētu 100% pierādīt kāda vainu.Tur veselam expertu un tehnisko līdzekļu korpusam jābūt- jautājums kas viņus algos uttt.Ne tur dna ne tur dīleris ne tur kurš cits var pierādīt, ka cilvēks "labticīgi" paņem auto ar kkur nezinkur ārzemēs ieriekš apzināti sagrozītu odometru un 1-moreiz piereģistrē to hlamu Csdd ar šo ciparu.Un Pēc tam kaut vai tur nākamos 10g lai ir "pareizs" tas nobaukuma pieaugums pēc LV Csdd TA datiem.Runa ir par to, ka pircējs nopērk nojātu draņķi un tiek apslēpts patiesais būtisku un dārgu agregātu nolietojums.Turklāt vel atklātā textā ar fufeļa dokiem, kad tas LV ieguvējs nekad nav ne acīs ne pa gabalu redzējis to patieso FR,IT vai DE auto īpašnieku.

msh 19.maijs 2017 12:51
0 0 Atbildēt

Nu un kādi tad ir "šīsdienas apstākļi"?

Manis pieminētā problēma tevis nosauktajā veidā ir komiski - nereāls risinājums. Ļoti bieži cits spidometrs tiks nopirkts no rokas, caur ss'u vai sabīdot darījumu kādā forumā [man lielākoties tā notiek], un šrotos arī maz kur tev iedos kaut kādu neko neizsakošu čekiņu.

650 19.maijs 2017 17:47
0 0 Atbildēt

Tie Šodienas apstākļi ir tādi, ka nav iespējams neievēroti samazināt nobraukumu pa LV braucošiem auto.Tak nevar uzlikt mazāk kā iepriekšējā TA, toties mierīgi var gadā nobraukt 50k un pirms tekošās TA notīt tā, ka rādās 23k vai 4k nobraukts.

Iepērkot aut ar citā valstī grozītu spido un uzliekot Pirmajā TA ar šo- tur tiesu darbi uz pus gadu, jo nevienai institūcijai nav (pagaidām)oficiālu Pilnvaru tagd nu noteikt un tiesu spriest. Vnk bazūnē pa visu muuli, abet ja pajautāt par reālo mehānismu kko sodīt un atklāt, tad tur rodas 100 papildjautaajumi.Nav tādu noteikumu, ka jābūt servisa grāmatai ar ūdenszīmēm un nav prasību apkalpot pie diilera.Grāmata pie LT meistariem maksā 15eur dajebkāda.Tiklīdz kopš 2014g neesi bijis dīlerī- kurš tev kur citur sertificeeti reģistrēs to noskrējienu? Kaut kāds Prancūzis pagrīdes garažā var tur uzlikt dajebko.Ja viņš apjāj Latvieti uz to- tad tagad mums iznāk,ka tas Latvietis jāsoda vel arī papildus???

Vācietis 18.maijs 2017 23:59
0 0 Atbildēt

A kā pierādīs, ka grozīts lv ? Fāterlandē jau arī māk grozīt....

gunbox 19.maijs 2017 9:15
0 0 Atbildēt

Mans ir šokā. Seržans iesniedzis. Kurš gan cits varētu izstrādāt un piedāvāt kaut ko tik apsurdu? Šo likumu vajadzēja pieņemt līdz ko parādījās pirmie auto CSDD arhīvā ar atgrieztu odometru un nelaist nemaz skatei cauri, ja ir vai bijis atgriezts. Sodi arī kārtējā pirksta pakratīšana. Tur vajadzēja 2 gadus cietumā vai 10 000€ par piedāvājumu jebkuram. Par izdarīšanu 4 gadus cietumā 20tk. € un aizliegumu strādāt 10 gadus saistītā biznesā. Kas ir ar Latvijas likumdošanu? Vajadzētu visus šitos mīkstos likumdevējus pa cietumiem salikt par likumdošanas izkropļošanu. Un kā gan cilvēkiem nebraukt prom no valsts, kurā par katru noziegumu pakrata pirkstu, nevis reāli soda. Skaidrs, ka paši likumdevēji ir iesaistīti, lai paši nenorautos.

valters 19.maijs 2017 13:35
0 0 Atbildēt

vajadzēja labāk noteikt kad ievedot kādu auto iekš lv un tirgojot tālāk(respektīvi pirmā reģistrācija), pārdevējam ir jāpārbauda auto reālais nobraukums. nedomāju, kad samaksājot -+10eur lai šo lietu noskaidrotu, kāds pārdevējs kļūs nabagāks.

iciks 19.maijs 2017 13:36
0 0 Atbildēt

Vispār jau kaut ko varētu darīt lietas labā. Teiksim, uzlikt par pienākumu dīleriem ziņot par auto ar sagrozītiem rādītājiem. Teiksim, Apolinārijs aizved notestēt pērkamo auto pie dīlera, bet tas spēj pateikt, ka šim auto ar 180k uz tāpeles pirms 2 gadiem Vācijā bija 202k un tātad tagad noteikti būtu jābūt vairāk. Tātad jāziņo par to, teiksim, CSDD, kas to ieliek reģistrā. Vai par to var sodīt pārdevēju? Domāju, ka viegli nebūs - ej nu pierādi, ka viņš sagrozīja. Varbūt viņš jau tādu nopirka tiešām nezinot (kamēr nav pierādīts pretējais, vainot viņu nevar). Cita lieta būtu tad, ja pēc šādas ziņošanas pārdevējs turpinātu tirgot auto ar tiem 180k - tad gan vajadzētu sodu.

gunbox 19.maijs 2017 14:12
0 0 Atbildēt

DE liek par attīšanu 2 gadi cietumā. Tur nenopirksi attītu tik viegli, ja vien nemeklē grabažu zem DE tirgus vērtības. Tādu pašu 700tk.km nobraukušu grabažu, kuras te tirgo ar 220tk.

gunbox 19.maijs 2017 14:15
0 0 Atbildēt

Starp citu, kad meklēju pirms pusotra gada auto, no viena no Tukuma plačiem piedāvāja pirmajā sarunā par 30€ attīt, ja vēlas pēc atdzīšanas no DE. Kā man uz to reaģēt, ja sods paredz tikai pirstu pakratīt ar varbūtējiem 200€?

perekups 19.maijs 2017 16:15
0 0 Atbildēt

Man pazīstams autodzinējs kādreiz, kad bija spēkā robežkontrole, kamēr sēdēja rindā uz robežas aiz neko darīt ņēma un kruķīja spidometrus autiņiem uz treilera.

650 21.maijs 2017 13:30
0 0 Atbildēt

Sods var būt par jebko- ja Likumdevējs to ir noteicis. Mēs visi šeit bezspēcīgi pljuutam emocijas- tostarp reku visādi seržanti jau visu izplānojuši.Vēsture rāda, ka jebkuras murgaini represīvas idejas īstenošanu vajag uzticēt pēc iespējas tupākiem Tautiešiem- tie atradīs Pantu jebkurā gadijumā.Klaunāde visīstākā- par to ka jāsoda, tas ir ok, bet ka bazūnēt par sodu un nejēgt ne kā pieķert ne īsti no kā un par ko iekasēt- lūk tas ir tipiskā Lv pajoliņu stilā.Gan jau "expertus" atradīs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti