Turpinot elektromobilitātes pakalpojumu ieviešanu, AS “Latvenergo” ar tirdzniecības zīmolu Elektrum ir uzsācis elektromobiļu uzlādes iekārtu mājsaimniecībām tirdzniecību.
Tās ļauj veikt uzlādi vismaz divas reizes ātrāk nekā izmantojot rozeti. Līdz šim ļoti sekmīgas ir Elektrum publiskās elektroautomobiļu uzlādes vietas.
Šī gada janvārī, īstenojot Latvenergo stratēģiju attīstīt elektromobilitātes pakalpojumus, ar tirdzniecības zīmolu Elektrum vietnē elektrumveikals.lv ir uzsākta mājas elektroautomobiļu uzlādes iekārtu un to piederumu tirdzniecība. Uzlādes iekārtas ražotas Vācijas uzņēmumā ABL, (https://www.abl.de/en/) un tās ir piemērotas lietošanai jebkurā mājsaimniecībā. Iegādei pieejami arī uzlādes kabeļi, strāvas stipruma regulators, ar kura palīdzību autouzlādei var efektīvi izmantot mājas pieslēguma brīvo jaudu.
“Viens bez otra neiztiek - Latvijā vienlaikus aug gan elektroautomobiļu, gan uzlādes iespēju skaits, un prognozes liecina, ka paralēlā attīstība notiks straujāk nekā domājam. Pieprasījums ir augošs – klientu interese aug, un esam gandarīti, ka varam paplašināt savus elektromobilitātes produktus. Lai arī gada sākumā Latvijā atbilstoši CSDD datiem bija reģistrēti 658 vieglie elektroautomobiļi, kāpums pret iepriekšējo gadu ir ļoti straujš – 49 %. Tas ļauj ticēt prognozēm, ka pēc desmit gadiem elektroautomobiļu skaits Latvijā jau tuvosies 40 000, un daudziem no tiem būs sava mājas uzlādes iekārta,” saka Kaspars Cikmačs, AS “Latvenergo” valdes loceklis.
Ar mājas uzlādes iekārtu iespējams veikt uzlādi vismaz divas reizes ātrāk un ērtāk nekā izmantojot rozeti, kurai jāpievieno auto komplektācijā esošais adapteris. Savukārt uzlādes stacija ir nostiprināta pie sienas jau ar visu kabeli – iebraucot garāžā, ir tikai jāpievieno kabelis. Uzlādes ātrums Nissan Leaf* ar pieejamu 1 fāzi un 32 ampēriem 6 kW uzlādei būs vismaz trīs reizes ātrāk nekā izmantojot rozeti. Atkarībā no pieejamiem ampēriem un elektroautomobiļa modeļa uzlāde var notikt arī ātrāk.
Elektroautomobiļu uzlādes iekārtas ir likumsakarīgs piedāvājums pēc veiksmīgi uzstādītajām publiskajām uzlādes stacijām, kuru darbības rādītāji apliecina nepieciešamību turpināt tīkla attīstību. Līdz šim katru mēnesi ir audzis uzlādētās elektrības apjoms, kopā veidojot 27,14 MWh, un trīs uzlādes vietās jau ir veiktas 1839 uzlādes (līdz 28. janvārim).
Augot elektroautomobiļu skaitam Latvijā, publiskās uzlādes vietu skaits pēc pieciem gadiem varētu būt vismaz 1000, bet pēc 10 gadiem – vairāk nekā 3000. Eiropas Savienības direktīvas rekomendē, ka uz 10 automašīnām ir nepieciešams viens publiskās uzlādes punkts.
Elektrumveikals.lv nodrošina iekārtu bezprocentu nomaksu un ātru iekārtu piegādi, jo tās jau atrodas noliktavā. Piedāvāto iekārtu uzlādes laiks ir atkarīgs no auto modeļa, baterijas tilpuma un pieslēgtās jaudas uzlādes iekārtai. Drošai to darbībai ražotājs rekomendē uzstādīšanu veikt profesionāļiem, konsultācijas par to var nodrošināt Elektrum partneri.\
*AS "Latvenergo" ekspluatācijā esošs Nissan Leaf, 2019. g. modelis.
Papildināts ar iAuto video:
Eu, es pareizi sapratu- ar 1 fāzi un 32A???? Kādam tad jābūt kabelim un transformatoram, lai šo nodrošinātu?
Atbilstošiem.
32A * 220V = ~7kW, nevis rakstā minētie 6kW - tiešām tik lieli zudumi ierēķināti vai kas? Cik man zināms, pieslēguma kategorija ir tikai 40A. Ar kabeļiem viss ok - tie cipari nav nemaz tik lieli. 7kW ir tējkanna + gludeklis. Man indukcijas plīts virsmas max jauda ir 8.9kW.
Nu, nu - aizej apskaties kāda jauda ir tai tējkannai un gludeklim!! Te sanāks rūpnieciskais boileris uz 1/2 tonnu un rūpnieciskais gludeklis!
Nekur nav jāiet - man mājās gan gludeklis, gan tējkanna ir 3.5kW. Ļoti labi zinu, jo sievai ir gadījies izdomāt rīta steigā vārot tēju, iespraust gludekli turpat virtuvē. Pārliecinājos, ka ar aizsargaparātu viss ir kārtībā un sieva samierinājās, ka šāda iespēja nav un nebūs pieejama.
Kam tev tādi rūpnieciskie jaudīgie verķi??
Lai ūdeni uzvārītu par pusminūti ātrāk kā normāls 2 kW aparāts utt.
Kam? Sievai. Tev žēl? Skauž?
Nav rūpnieciski - Tefal sadzīves iekārtas. Sieva izvēlējās un nopirka - tici man, viņa pērkot vērtēja daudz ko, tik ne vatus. Bet man ar patīk. Gan ātri tēju uztaisīt, gan izcili ar tvaiku bikses gludināt.
Ak šīs blondās sievietes... Tavā gadījumā vēl tā - mana mutere atkal, remontējot savu dzīvokli, izdomāja sapirkties veco lampu, kurās es pasen biju saskrūvējis diožu spuldzes, vietā jaunas lampas, pērkot pēc izskata, a tur lielākoties bija īberīgie formāti un halogēns - es par to zobojos, viņa no sākuma neko neteica, bet kad saņēma jaudīgu rēķinu, tad saprata ka man ir taisnība - galu galā, stāvlampa ar jaudu ap 200w - es diez vai mājā ar četrām istabām visas lampas saslēdzot tik daudz varu dabūt...
Pirmkārt - nekāda sakara ar blondumu. Otrkārt paskaties uz savu matu krāsu, pirms izdomā, ka lampas pielietojums jebkādā veida ir salīdzināms ar šo ierīču pielietojumu.
Princips tas pats - pirkt elektroierīces, neinteresējoties par galveno parametru - jaudu.
Kopš kura laika tas ir galvenais parametrs? Kādēļ tavuprāt vajadzētu vispār skatīties uz šo parametru, kuram vispār nav definējamas prasības? Paskaties kārtīgi spogulī - kāda pašam matu krāsa.
Cik tad tiem vatiem vajadzētu būt un kādēļ?
Cik jābūt? Tā lai automāts nerubās laukā
3,5- 4mm vara vads. Uz 40 A vajadzētu 4mm. Tas tā, bet gribu teikt, ka iestumieties ar saviem nedataisītajiem elektroauto!
40A- 4mm vara vads, bet gribu teikt- ejiet ratā ar saviem nedataisītajiem elektroauto!
Sori, sākumā neaizgāja, bet tagad skatos- abi.