Atklāts Vidzemes šosejas posms no Garkalnes līdz Sēnītei (+ FOTO) 35

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 26.augusts 2020 15:56

Atjaunotajā Sēnītes posmā uzlabota satiksmes organizācija un ieklāti 180 000 tonnu asfaltbetona

Šodien amatpersonu, būvnieku un pašvaldību pārstāvju klātbūtnē tika svinīgi atklāts pēdējo divu gadu lielākais būvdarbu objekts uz valsts autoceļiem – Vidzemes šosejas posms no Garkalnes līdz Sēnītei (25,5.-39,4. km). Būvdarbi tika sākti 2019. gada pavasarī un tos veica piegādātāju apvienība Binders un ACB par līgumcenu 46,58 miljoni eiro (ar PVN), ko finansēja no valsts budžeta un ES Kohēzijas fonda. Segas pārbūvi projektēja SIA Polyroad.  

Atbilstoši projektam ceļa brauktuves sega pārbūvēta, izmantojot reciklēšanas tehnoloģiju – vecais asfalta segums safrēzēts, segas stiprināšanai samaisīts ar cementu, izlīdzināts, un tam pa virsu trijās kārtās ieklāts jauns asfalta segums. Atjaunoti deviņi ceļu pārvadi Sēnītes mezglā un pie Vangažiem, Straujupītes caurteka Vangažos un gājēju tunelis pie Sēnītes, ceļa sega pārbūvēta arī Valmieras šosejas (A3) sākumposmā un atjaunots segums uz tilta pār Gauju.

“Šis ir labs piemērs, kādam ir jābūt labam galvenajam ceļam un tādiem nākotnē jābūt visiem galvenajiem  valsts autoceļiem. Galvenie ceļi ir mūs transporta sistēmas pamats un mugurkauls. Kā zināms, esam ieplānojuši, ka nākamo 10 līdz 15 gadu laikā ap Rīgu jātop ātrgaitas šosejām. Un tas, kas ir jau izdarīts šeit nebūs jāpārtaisa, vien jāpapildina, tai skaitā ar divlīmeņu šķērsojumiem. Jau šobrīd paveiktais darbs var iepriecināt visus, bet no nākamās sezonās šajā posmā varēs uzstādīt zīmi 110 km/h. Iepriecina arī izvietotās ceļazīmes un norādes, jo kļūst aizvien saprotamākas autovadītājiem”, atklājot Vidzemes šosejas posmu norādīja satiksmes ministrs Tālis Linkaitis.

“Mums kā pasūtītājam sarežģītākais bija šī projekta pats sākums, kad bija skaidrs, ka ar esošo finansējumu nepietiek lai visu posmu savestu kārtībā. Esam pateicīgi valdībai, kura toreiz pieņēma lēmumu par papildu finansējumu un 2019.gada pavasarī darbi varēja uzsākties. Esam pateicīgi arī autobraucējiem, par pacietību, pusotra gada laikā esam saņēmuši ļoti daudz viedokļus, ieteikumus un komentārus par satiksmes ierobežojumiem būvdarbu laikā, īpaši par ātruma ierobežojumu. Tagad, kad darbi pabeigti, ceļš ir kļuvis komfortabls un arī drošāks. Ir veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas vairākās vietās. Līdz ar to ar nākamo sezonu šeit varēs palielināt atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h,” uzsvēra VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Patlaban aktuālajā melno punktu kartē (2017.-2019.) uz Vidzemes šosejas Vangažos ir melnais punkts jeb satiksmei potenciāli bīstama vieta. Veicot būvdarbus ir veikti satiksmes organizācijas uzlabojumi, pēc kuriem satiksmes drošības situācija tur uzlabosies. Minētajos trijos gados Vangažos bija notikuši astoņi ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem trīs – ar cietušajiem. Iemesls satiksmes negadījumiem, braucot Rīgas virzienā, bija Gaujas ielas pieslēgums Vidzemes šosejai un sabiedriskā transporta pieturvieta. Tagad pieturvietas Vangažos abos braukšanas virzienos kopā ar Gaujas ielas pieslēgumu ir atdalītas no šosejas ar drošības saliņām, turklāt pieturvieta ir pārcelta aiz Gaujas ielas pieslēguma un vairs neaizsedz redzamību. Arī pie Sorbām ir izbūvētas satiksmei drošas sabiedriskā transporta pieturvietas.

Drošības uzlabošanas nolūkā ir pārceltas apgriešanās vietas, arī abas Vangažos esošās – katra 400 m tālāk braukšanas virzienā. Pie katras apgriešanās vietas ir izveidotas ieskriešanās un bremzēšanas joslas. 

Izvērtējot ceļu satiksmes negadījumus šajā Vidzemes šosejas posmā, var konstatēt, ka iepriekš lielu daļu no tiem veidoja akvaplanēšana slapjā laikā, kam iemesls bija seguma rises, kas tagad ir likvidētas. Satiksmes drošību posmā ir uzlabojusi arī dzelzceļa pārbrauktuves likvidēšana un liela izmēra ceļa zīmju uzstādīšana. Posmā kopumā ir uzstādīts vairāk nekā 17 km metāla drošības barjeru un 1371 signālstabiņš. 

“Katrs objekts rada pievienoto vērtību. Šis ir pilnveidojis sabiedrības izpratni par būvniecības  objektos notiekošo un to, kādam jābūt rezultātam. Pusotra gada laikā ceļa lietotāji ieguva informāciju un izpratni, kā ceļi tiek būvēti un ko ceļinieki dara. Paldies LVC par darbu sabiedrības izglītošanā un uzticību mums. Satiksmes organizācija bija lielais izaicinājums, bet mēs tikām galā,” atklājot posmu teica ceļu būves firmas Binders valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja.

Savukārt Siguldas novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics, uzrunājot klātesošos pateicās ceļiniekiem par darbu ne tikai Siguldas un visas Vidzemes iedzīvotāju vārdā, bet arī visas pasaules tūristu vārdā. “Tagad ceļš uz pasaules skaistāko rudens galamērķi -  Siguldu un Turaidu, būs komfortabls un priecēs ceļotājus,” teica Mitrevics.

Veicot būvdarbus, posmā ieklāti 180 000 tonnu asfaltbetona, veikti grunts darbi 575 000 m³ apjomā, iestrādātas šķembas 235 000 tonnu apjomā, izbūvēta drenāža 10 600 metru garumā un caurtekas 1 250 metru garumā, no tām divas ar diametru 2 m. Izbūvētas arī 13 pasažieru platformas un 6 pasažieru paviljoni, demontētas bijušā piegādes dzelzceļa sliedes uz bijušo dzelzsbetona rūpnīcu. Uzstādītas 39 rīkojuma ceļazīmes, 85 priekšrocības ceļazīmes, 123 norādījuma ceļazīmes un 109 virziena rādītāji un informācijas zīmes. Apzaļumošanas ietvaros iestādīti 1272 rožu stādi

Kāpēc Sēnīte?

Vēl 1945. gadā Rīgas – Pleskavas šosejas 38. kilometra un vecā Valmieras ceļa krustojumā  bija tikai krūmi un paegļi. Taču 1948. gadā pēc Inčukalna patērētāju biedrības priekšsēdētāja ierosinājuma krūmi tika izcirsti un uzcelta tējnīca “Krustiņš”, kuras platība bija vien 30 kvadrātmetri, un no siltajiem ēdieniem tajā  piedāvāja vien desiņas.

Kādu dienu “Krustiņu” kioska vadītājs ieradies mežniecībā un lūdzis izgatavot koka soliņu, kuru nolikt pie puķu dobes. Mežniecības darbinieks Brūzmanis šo uzdevumu uztvēris ļoti nopietni un izgatavojis ne tikai soliņu, bet arī mazu apaļu lapenīti kā sēnīti. Lai efekts būtu lielāks, lapenes jumtu viņš nokrāsoja koši sarkanu, bet kātā ar nazi iegrieza vārdu Sēnīte. Uz zaļā meža fona šis darinājums izskatījās lieliski. Braucot pa Vidzemes šoseju, jau no liela attāluma varēja saredzēt Sēnītes sarkano cepurīti. Gadiem ritot, koka Sēnīte tika novākta, bet vietas nosaukums tautā palika.

Vidzemes šoseja – vissenāk pieminētais Latvijas zemes ceļš.

Vidzemes šoseja jeb Rīgas – Pleskavas autoceļš ir vēsturē vissenāk pieminētais Latvijas zemes ceļš, kas kalpojis tirdznieciskajiem sakariem ar Pleskavas, Novgorodas un Igaunijas zemēm. Rakstu avotos tas minēts jau 1226. gadā, kad visi galvenie pievedceļi Rīgai vēl bija ūdensceļi.

Livonijas hronikās vecais vezumnieku ceļš no Rīgas līdz Inčukalnam lepni nosaukts par via magna (lat. - lielais ceļš). 1688. sastādītajā Vidzemes kartē redzams, ka ceļa trase visumā atbilst tagadējai.

19. gadsimta sākumā, 1837. gadā šis ceļš kļuva par šoseju. Tai bija grants un šķembu segums, bet pie pilsētas – laukakmeņu bruģis. Šajā periodā izbūvētajai šosejai no Ādažiem pievienoja arī Tallinas ceļu, bet vēlāk, kad Latgalē jau bija pabeigta stratēģiskā Pēterburgas – Varšavas šoseja, nāca kārta arī Pleskavas šosejai, kuru pabeidza 1859. gadā, savienojot ar Inčukalna šoseju. Pēterburgas - Pleskavas – Rīgas ceļam piešķīra pirmo klasi.

Latvijas brīvvalsts laikā ceļš pielabots, bet 1926. gadā segums bituminizēts. Pēc II Pasaules kara, kad bija jālikvidē kara postījumi, vecā šoseja ieguva stingrāku asfalta segumu.

1968. gadā Latvijas PSR Autotransporta un šoseju ministrijas Autoceļu un transporta uzņēmumu projektēšanas institūts izstrādāja Autoceļa Rīga – Pleskava rekonstrukcijas nepieciešamības tehniski ekonomisko pamatojumu, kurš paredzēja autoceļa posma Rīgas pilsētas robeža – Sigulda rekonstrukciju, atbilstoši ceļa I tehniskās kategorijas rādītājiem. Lai radītu maksimāli drošus un ērtus kustības apstākļus, autoceļu Rīga – Pleskava un Inčukalns - Valmiera krustojumā pie populārā restorāna Sēnīte  tika izstrādāts oriģināls transporta mezgla projekts, kurā ietverti septiņi kustības pārvadi un rotācijas aplis. Bez tam šķērsojumā ietilpa arī četri auto stāvlaukumi un divi gājēju tuneļi, kuri tika izvietoti tā, lai pasažieri no visiem stāvlaukumiem un autobusu pieturas vietām ērti un droši varētu nokļūt sabiedriskās ēdināšanas kompleksā Sēnīte.

1975. gada rudenī tika pabeigta Rīgas – Inčukalna ceļa posma otrās joslas izbūve, savukārt 1977. gadā tā kļuva par augstākās tehniskās kategorijas automaģistrāli.

Inčukalna ceļu šķērsojuma mezgla komplekss bija viens no lielākajiem un oriģinālākajiem Baltijā. Kompleksa autori ir Latvijas Autoceļu un transporta uzņēmumu projektēšanas institūta inženieri A. Gulbis un R. Maslovskis. Šajā ceļu krustojumā pirmo reizi PSRS tika izmantotas, virs brauktuves uz īpašiem metāla vārtiem izvietotas, ceļa zīmes.

 
Visi komentāri
 
Antons 26.augusts 2020 16:14
3 5 Atbildēt

110? Ja tur kāds sēņos uz 60, tāpat kā Jūrmalnieka 3.joslā, tad pēc pirmās avārijas atkal būs 90.

ursus 26.augusts 2020 17:54
5 4 Atbildēt

Lai sēņo tev ir otra josla.

650 26.augusts 2020 19:14
1 2 Atbildēt

Vai manu.lohbalsi jau var nodot?

Kanibaals 26.augusts 2020 20:03
1 1 Atbildēt

Kārtējais piemērs, kur pietrūka 500m, lai segums būtu atjaunots sapratīgā posmā. Tas laikam speciāli, jo gabals vecā asfalta ir kultūrvēsturisks mantojums.

Zefirasturetajs 26.augusts 2020 22:17
3 7 Atbildēt

Ātri vien rises būs atpakaļ.

Un tas ir izsmiekls, ka līdz Siguldai nevarēja uztaisīt.

Opis 26.augusts 2020 22:34
5 6 Atbildēt

Un kurš teica, ka uzklājot pēdējo kārtu ceļa nelīdzenums pazudīs?

Šodien braucu līdz Siguldai un atpakaļ - starp vangažiem un sēnīti joprojām jūt, ka ceļš ir gluds, bet nelīdzens. Tik nekvalitatīvs darbs būtu jāpārtaisa.

... 26.augusts 2020 23:38
8 16 Atbildēt

110 km/h ir forši, bet vai velosipēdisti turpinās izmantot šoseju kā savu pagalma trasi un braukt grupā aizņemot veselu joslu? Tad atkal nebūs ilgi jāgaida līdz traģēdijai...

Aigi 27.augusts 2020 6:16
5 5 Atbildēt

Viņiem vienmēr ir līdzi pavadošais auto. Tiem kuriem nav, brauc pa plato nomali. Šoseja ir līdzena un taisna, velo var pamanīt jau krietni tālu. Neredzu problēmu.

... 27.augusts 2020 9:20
5 0 Atbildēt

Tiem kam sūdīgi ar atmiņu, atgādināšu kā pirms dažiem gadiem smagais ietriecās velosipēdistu pavadošajā auto un cieta bērns. Un uzskatu, ka 100% vaina bija tajā kā tika organizēti braucieni. Man nav nekas pret velosipēdistiem kā tādiem. Problēma rodas tad viņi brauc pa joslu, nevis nomali pie tam pavadošais auto ar sūdīgi redzamām bākugunīm bieži brauc grupai pa vidu, nevis beigās.

Murgot par to, ka velosipēdistus var pamanīt krietni tālu var tikai tas, kas nekad nav uz viņiem uzrāvies intensīvā satiksmē. Ja auto brauc ar 110, bet velo ar 20 ātruma starpība ir 90 km/h. T.i. auto tuvojas velosipēdistam ar 25m/s Pieņemot ka velosipēdistu var pamanīt 500m attālumā, tad ideālos apstākļos auto vadītājam ir 20s laika, kas it kā būtu pietiekami, bet realitātē ir dažādi laika apstākļi un cits transports, kas aizsedz redzamību, tā ka bieži vien vadītājam ir tikai dažas sekundes laika, lai sabremzētos...

te 27.augusts 2020 9:29
1 4 Atbildēt

Pavasarī roadiji trenējās uz Tallinas šosejas, tieši ievēroju ka tos var ieraudzīt dēļ spožajām gaismām, ko tie izmanto arī dienas laikā. Vispirms ieraugi gaismiņu un tik pēc tam jau smadzenes saprot, ā, tas ir velobraucējs. Uz Vidzemes šosejas ir 2 joslas katrā virzienā līdz Sēnei, nav nekādu problēmu apdzīt velobraucēju grupu, protams, ja vēro ceļu, nevis telefonu vai fantazē par...ko nu katrs fantazē. Daudzi vaģilas atguļas beņķī, uzliek ātrumu un snauduļo, uzskatot ka josla viņam automātiski tiks nodrošināta - tur ir problēma. Un ja joslā būtu cits šķērslis, piem mež dzīvnieks vai izkritusi krava? Kurš būtu vainīgs?

... 27.augusts 2020 9:36
1 0 Atbildēt

Tallinas šoseja principā ir labāk piemērota, jo tur ir tā "pusjosla", kas (vismaz oficiāli) nav domāta autobraukšanai...

Aigi 27.augusts 2020 9:57
0 4 Atbildēt

Atgadināšu, ka pa priekšu brauc auto ar bākugunīm, ko var redzēt jau pāris km pirms tam jebkuros laika apstākļos.

Nevajag radīt problēmas, kur tās nav.

... 27.augusts 2020 10:10
4 0 Atbildēt

Atgādināšu, ka auto būtu jābrauc AIZMUGURĒ!!!!!!

Apskaties, kā aprīkoti šādi auto ārzemēs. Šeit uzliek dzeltenu lampiņu uz jumta, bet aiz tās sakrāmē velosipēdus, tā ka bākuguni var redzēt tikai no priekšas...

Dr. 27.augusts 2020 11:44
3 4 Atbildēt

Ja kāds nespēj laicīgi saskatīt velosipēdistus satiksmē un attiecīgi reaģēt, steidzami atnāciet uz autovadītāju med. komisiju - izmeklēsim un palīdzēsim. Cilvēki noveco, slimo - protams, ka redze un reakcija vairs nav kā 20 gadu vecumā...

... 27.augusts 2020 16:20
2 3 Atbildēt

Tiem kam šķiet, ka pilnīgi droši savienot 110km/h ar velotreniņiem uz šoseja labāk gan griezties pie psihiatra...

tad 28.augusts 2020 9:54
0 0 Atbildēt

jau tu notriec arī visus gājējus - jo milzīga ātruma starpība?!?

koa 27.augusts 2020 7:57
6 5 Atbildēt

Tu brauc ar kombainu, kam priekšā dubultais hederis ka tev traucē velosportisti? Viņi ir labi aprīkoti, un redzami jau pa gabalu. Baidies par plenčiem, kas bez gaismām streipuļo pa ceļa nomali.

... 27.augusts 2020 9:34
6 0 Atbildēt

Viņi ir labi aprīkoti ar ko? Lielākai daļai nav pat atstarotāji uz velosipēda...

Plenči ir cits stāsts, bet atšķirībā no velo, neviens neorganizē plenču kolektīvo streipuļošanu pa brauktuvi...

nezinu 27.augusts 2020 10:21
5 5 Atbildēt

par ko tu runā, bet es - par Murjāņu velosportistiem, kuriem kā likums ir spožas gaismas, kas palīdz tos ātrāk saskatīt arī spožā saulē. Neviens velosportists vai entuziasts nav tik glups, lai līstu uz šosejas bez gaismām.

Atstarotāji ir novecojis koncepts, un nelīdz krēslā un dienā, atšķirībā no spožajām LED gaismām. Atstarotāji vairāk kā palīglīdzeklis un uz riepām, redzamībai no sāniem.

Tas gadījums ar fūri - pārgurušais vadītājs snauduļoja un tur nebūtu līdzējis nekas, varbūt izņemot robotizētu asistentu.

Kanibaals 27.augusts 2020 8:49
3 3 Atbildēt

Tas velo pavadošais transports ir izsmiekls jeb parodija

anoagask 27.augusts 2020 8:25
2 3 Atbildēt

110 ar apgriešanās vietām bez ieskriešanās jjoslām un ar kreisajiem pagriezieniem? To tikai kāds 1970. gada standarts pieļauj

kvatra 27.augusts 2020 9:32
0 0 Atbildēt

Abas apgriešanās vietas virzienā no Rīgas pirms Vangažiem un Sēnītes ir reāli melnie punkti, uzbraucošajiem redzamība vispār nav nodrošināta, ilgi nebūs jāgaida, kad kāds tur nokrausies

msh 27.augusts 2020 12:57
0 0 Atbildēt

Vai tad tām apgriešanās vietām tur tagad nav savas ieskrējiena joslas?

msh 27.augusts 2020 12:58
0 0 Atbildēt

Kāpēc leišiem ir šāds pats 1970. gada standarts?

anoagask 27.augusts 2020 23:31
0 0 Atbildēt

Leišiem un igauņiem ir daudzi desmiti km jaunu modernu 2+2 bāņu, kādu lv neatkarības gados nav uzcelts necik.

msh 27.augusts 2020 23:46
0 0 Atbildēt

Es ne par to... Man pagājušogad pirmo reizi sanāca pabraukt pa leišu A1 autostrādi, autostrādi nevis lielceļu, tb no kauņas līdz klaipēdai - kā, iespējams, zini, tas posms līdz autostrādes līmenim tika uzcelts pirms mazpadsmit gadiem, bet leiši vēl vienu pārvadu nav uztaisījuši, un tā nu tur ir viens viena līmeņa krustojums, tātad, braucu, parādās čupa ar zīmēm kas brīdina ka autostrāde beidzas, parādās zīme ka autostrāde beidzas, un, un, un, ātruma ierobežojums - 110 kilometri stundā! Pēc krustojuma, protams, atkal zilā zīme un var maukt uz 130.

Freijers 27.augusts 2020 10:00
5 0 Atbildēt

Ko var cepties johaidī ?! Jāvelkās sūdīgi..beidzot normāli ātrumi uz LV ceļiem parādās atkal jāčinkst - neviens nespiež uz tiem 110 braukt, tikai esi labā joslā un nečakarējies...protams ja 2 pizduļi izdomās viens uz 80, otrs šo apsteigt uz 85 , tad būs brīnumi....

Par tiem velo, tur mierīgi ir ļoti plata nomale par ko braukt un tas, ka pavadošais nepavada, bet kādu ielaiž aimugurē jau ir reāla pašu drošības problēma.

Par pamanīšanu vēl....tas, ka ko nevar pamanīt laikus diemžēl manuprāt (arī tas traģiskais gadījums to pierāda) ir dirsā sēdēšana dažādos vagonos rezultāts - kādēļ arī es principā izvairos no tādiem - apsteidzu/apdzenu ļauju to darīt citiem, jo diemžēl pie mūsu legālfaktiskās kultūras atbildība beidzas pie paša pakaļas un aizmugurējais, lai pats čakarējās - es paraušu malā, a kas aizmugurē, pofig.

viencexperc 27.augusts 2020 11:27
3 2 Atbildēt

Lasot šo rakstu, uzreiz redzams, ka tie projektētāji jāsēdina cietumā, nevis te jāslavina.

Viena ceļa platums ir 10 metri.

divi tādi, būs 20 metri.

Autoceļu garums - 13,9 km.

Ja notērēja TIKAI ( !!!) 180 000 tonnu asfalta, tātad, - asfalts ir 25 mm biezs. BET, patiesībā, vēl mazāks, jo es neskaitīju visas tās piebrauktuves, nobrauktuves un ieskrējiena joslas. Tātad, ne vairāk par 20 mm.

Priekš ātrgaitas šosejām vajag vismaz 30 mm.

ACB 27.augusts 2020 14:16
3 1 Atbildēt

Iemācies rēķināt

Osis 27.augusts 2020 12:34
0 1 Atbildēt

Projekta gaitā nav veikti nekādi uzlabojumi satiksmes drošībā.

Piemēram minētā apgriešanās vietas pārcelšana tālāk mežā bez ieskriešanās joslas manuprāt nav uzskatāms par saprātīgu uzlabojumu.

Tā vietā lai saglabātu nejēdzīgo asvaltēto nomali labāk būtu iekārtotas vairāk norobežojošas barjeras vai gājēju/auto tilts Vangažos vai Garkalnē.

aigi 27.augusts 2020 13:27
1 0 Atbildēt

Nebūtu nomales, tev 110km/h neredzēt kā savas ausis.

Saprātīga, bet pārmērībām LV apstākļiem atbilstoša šoseja.

Es neticu autobāņiem LV, bet šādas 2 joslas šosejas gan ir reāli izbūvēt uz lielajām pilsētām.

viencexperc 27.augusts 2020 13:33
0 0 Atbildēt

Ko var runāt par satiksmes drošību, ja cilvēki neredz ka rāda virzienrādītājus un manevru. iauto.lv/pie-stures/av...-apgazas-video

Konkrētais video ir no Ķīnas, bet pietiek palasīt komentārus.

Hjt 28.augusts 2020 1:05
0 0 Atbildēt

Interesanti, ka tajas apgriesanas vietas blekja barjera iet pa likuma iekshpusi, ta ka atrslidotejiem lai ir pie ka pietureties ar roku kad likumu njem... un pieblieteta sniedzinjaa var aiziet aidaa ara no likuma bez atdurem pat ar 20 kmh

iciks 27.augusts 2020 14:03
0 0 Atbildēt

Kaut kas tāds iespējams tikai Latvijā!

Vissirslikti.

Rr19 27.augusts 2020 17:39
4 0 Atbildēt

Vislabākais bija vecais Bērzkroga posms, nekad neaizmigsi, kafiju nepadzersi, mobilo rokā nenoturēsi, vienmēr modrs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti