Automašīnām kļūstot sarežģītākām jāpielāgojas arī motoreļļām 21

 
TV Autoziņas speciāli iAuto | 29.novembris 2020 19:36

Mūsdienās automašīnas ir jau kļuvušas tik sarežģītas, ka arī motoreļļu tām nedrīkst izvēlēties vienkārši pēc viskozitātes indeksa.

 

“Šodien vairs nepietiek, ka autoīpašnieks zina, ka ir nepieciešama 5W30 motoreļļa. To klāsts ir ļoti plašs. Mūsdienās viss kas vajadzīgs ir auto tehniskā pase un labs speciālists. Tas noteikti atbrīvos no liekām galvassāpēm,”norāda  Senson Auto pārdošanas nodaļas vadītājs Andrejs Brīvkalns. Viņš piebilda, ka uzņēmums Senson auto ir uzsācis ZIC zīmola eļļu tirdzniecību un ZIC zīmola arsenālā ir septiņi veidi 5W30. Šis zīmols pieder Dienvidkorejas naftas pārstrādes gigantam SK Lubricants, kas šajā biznesā darbojas jau kopš 1968. gada. SK Lubricants veic pilnu produkta ražošanas ciklu no  naftas ieguves līdz gatavai motoru un transmisijas eļļai.  Augstvērtīgas izejvielas un inovācijas panāk to, ka ZIC eļļas ne tikai atbilst autoražotāju prasībām, bet ievērojami tās pārsniedz. Apliecinājums - ZIC ir tā sauktā konveijera jeb OEM eļļa ne tikai lielākajiem korejiešu autoražotājiem Hyundai un Kia, bet arī vācu zīmoliem BMW, Mercedes un pat Porsche. Vairāk skaties TV Auto ziņu sižetā.

 
Visi komentāri
 
meh 29.novembris 2020 21:03
5 2 Atbildēt

ja auto ražotājs ir uztaisījis sūdu-viendienīti, kas mirst bez noteiktām specifiskām piedevām - tad lai elektriskās tačkas tos aprij un izstumj. Vismaz elektrība ir visa derīga lādēšanai, bez ražotāja firmas piedevām.

Protams, elektriskajiem naudu dīrās par ko citu - tas tā, skaidrībai.

Jumu 30.novembris 2020 0:39
12 7 Atbildēt

Jebkuram vieglajam autiņam, neatkarīgi no tā, kas rakstīts instrukcijā, motora eļļa jāmaina ne retāk kā pēc 10000 km nobraukuma. Kurš nepiekrīt ?

Latvietis 30.novembris 2020 6:30
1 2 Atbildēt

Protams. Es saviem kumeļiem maiņu ik pēc 7000km.

felix65 30.novembris 2020 7:38
8 1 Atbildēt

Tas ir pa šoseju braukājot. Pa pilsētu vērts padomāt par 5000. Man manuālā rakstīts, ka smagos ekspluatācijas apstākļos ( kas ir arī pilsētas ekspluatācija un bieži aukstie starti) intervāls samazināms līdz 7500, bet ņemot vērā, ka tie mežonīgi garie maiņas intervāli ir marketologu triks- 5000. Japāņi tā neākstās un Japānas manualos ir konkrēti uzrādītas 5 štukas, bet šeit viņiem nākas piemēroties Eiropas blēžiem un pagarināt intervālus, ar to nodarot lielu ļaunumu dzinējiem. Man žēl to mūsu cilvēku, kuri pirks mašīnas no tiem, kuri mainīja eļļu pēc 30 štukām.

aigi 30.novembris 2020 8:15
4 5 Atbildēt

Es!

msh 1.decembris 2020 3:10
0 0 Atbildēt

Nepiekrītu. Neredzu iemeslu savu 5w40 sintētiku mainīt ātrāk kā pēc 15k km; termiskā slodze tai ir mērena, dzīvojas kaut kur ap simtiņu, un maiņa tāpat notiek biežāk kā reizi gadā.

Opis 1.decembris 2020 7:37
2 2 Atbildēt

Domāju, ka vislabāk ir mainīt eļļu reizi nedēļā. Lai droši.

core 1.decembris 2020 18:40
1 0 Atbildēt

Viena no manām mašīnām pati rēķina kad jāmaina eļļa, parasti paziņojums iedegas pat zem 10k nobraukuma.

rupicii 30.novembris 2020 1:11
3 6 Atbildēt

es nepiekrītu. Ne visi auto ir vienādi. instrukcijā bija 15000, pēc garantijas beigām mainiju pēc 20000. auto tagad aprūsējis un ar izdilušiem sēdekļiem, bet motors nekad nav remontēts un nekādas problēmas nerada.

Īstenam BMW fanātam arī galvas blīve pēc 10k jāmaina... kurš nepiekrīt?

felix65 30.novembris 2020 7:39
6 2 Atbildēt

Aprūsēt var arī garāžā stāvot.

Ots 30.novembris 2020 6:31
8 5 Atbildēt

Auto sarežģīti??? Esmu remontējis dučiem motoru, un kloča-klaņa mehānismā nav nekas mainījies vismaz gadus 80....parvērtības ir degkamerā, un ārpus tās......ko eļļa maz ietekmē. maini reizi 10000km ,un nečakarē prātu.

felix65 30.novembris 2020 7:43
7 0 Atbildēt

Tu saki? Un kā tad būt ar EGR, aizkoksotiem gredzeniem, sajātām turbīnām un nestrādājošiem ķēdes spriegotājiem. Tam nav sakara ar eļļu? Ar kādas paaudzes motoriem Tu ņemies?

s 30.novembris 2020 9:36
9 3 Atbildēt

Tu jau pats pastāstīji cik "gudrs" esi.

Forši, ka kk mehānismā nav atšķirības, tas nekas ka slodze daudz lielāka, plus turbīnas etc. Agrāk parastam 2.0 8v 4cilindru motoram bija ~100-120zs, 16v vidēji 140-150zs, tad mīsdienu turbīniekiem (ja vel 2-3 turbīnas) ir stabili 200+zs, atsevišķos gadījumos vis 300+zs. Nemaz nerunājot par izmešu normām!

Bet nu jā atšķirības jau nav, jā! Kārbās arī vēlams nemainīt eļļu NEKAD, jo kaut tā paša ford lietotāja rokasgrāmatā ir norādīts, ka eļļa ir paredzēta priekš auto "lifetyme" kas ir pieci gadi!

Protams, ja auto ir operatīvajā līzingā ņemts nisans, peugeot, vai tamlīdzīgs mēsls, tad vienalga, līzinga laiku viņš izturēs, pēc tam tāpat mainī to auto, kāda jēga pārmaksāt par apkopēm, tā jau naudad nav.

Tas protams vienalga, katrs dara kā uzskata par pareizu un pārmest arī nav ko.

anonimikis 30.novembris 2020 9:38
1 1 Atbildēt

iedod bildi uz manuāli, kurā rakstīts, ka lifetime ir 5 gadi.

s 30.novembris 2020 13:50
3 1 Atbildēt

Neprecīzi izteicos, un tas "lifetime" ir pēdiņās.

Protams ies ilgāk, atkarībā no tā, kā un pa kurieni ar to auto brauks. Bet ir jābūt sevišķi stulbam, lai nesaprastu, ka mezglam kuram ir ventilācija, kurš tiek pakļauts temperatūru izmaiņām un ir filtrs, tā eļļa tur nekad nebūtu jāmaina.

Tavuprāt viņa ir mūžīga un savu darbu veic tāpat, kā tajā dienā kad eļļu tur iepildīja?

Ots 30.novembris 2020 6:38
0 0 Atbildēt

Sēdeklis dilst no netīrības tajā.!!!, Ja mainīsi pie 20000, tad motors izbeigsies pie 300000km....par 500000+ vari aizmirst. Uzņēmumi ,kā piemēram ātrie , motorus kauj zem 300000 trīs gadus vecai auto, jo mainīja pie 20000km eļļu pie dīlera..,

HE 30.novembris 2020 7:20
1 0 Atbildēt

Bija gadījums ar Cklass MB dīzeli jaunu, mainīja eļļu pa 30tkm pie 98tkm mainīja motoru no Anglijas.

KP 30.novembris 2020 13:06
1 0 Atbildēt

Driiz tu nespeesi samaksaat par elektriibu - gan par pashu elektriibu, gan par taas piegaadi! Tad vareesi uzlaadet tik, lai uz tuvaako vien bodi tiktu.

Hm 30.novembris 2020 14:11
0 0 Atbildēt

Tāda jau doma - lai netračī apkārt vaig vaj nē. Kur tu drāzīsi aiz gara laika? Sēdi un baksti trubu. Viss jau gatavs. Migranti uz ceļiem, nost un āmen!

megamixs 30.novembris 2020 20:34
0 0 Atbildēt

Mainīt eļļu ik pēc 10k? Ar darba auto tiek nobraukts 50k un sieva ar privāto pamanās pievarēt vēl 30k. Astoņas eļļas maiņas gadā!!! Tur jau jābūt bezdarbniekam lai to paspētu

robchix 1.decembris 2020 0:45
2 0 Atbildēt

Busam 7 gadi, Citroen Jumper no Vaacijas. iegaades briidii 300 000 uz pulkstenja. Servisa graamataa elljas mainja videeji peec 40 000. Tiesa, nav dziits jo staaveeja ierobezhotaajs uz 100 km/h

Atgaazes perfektas, lec labi, brauc arii labi. Bet nu aukstam motoram paiet laicinjsh kameer beidz skaneet vismaz viens vaarstu hidrokompensators.

Pienjemu ka biezhaaka elljas mainja liidz tam nebuutu novedusi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti