Ražas novākšanas laikā Valsts policija (VP) aicina satiksmes dalībniekus rēķināties ar lielāku lauksaimniecības lielgabarīta tehnikas klātbūtni ceļu satiksmē.
Valsts policija aicina satiksmes dalībniekus izturēties ar sapratni un ņemt vērā, ka labības pārvadātāju skaits satiksmē šobrīd ir lielāks, nekā ierasti, kā arī vērš uzmanību ceļu satiksmes drošības prasībām, kas jāņem vērā ražas pārvadātājiem. Ražas novākšanas sezonā Valsts policija kopā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju rīkos autotransporta, kas pārvadā ražu, tehniskā stāvokļa pārbaudes, lai novērstu potenciālus apdraudējumus ceļu satiksmes dalībniekiem.
Lai graudu novākšanas laiks pašiem ražas pārvadātājiem norisinātos bez liekām raizēm, aicinām sekot līdzi sava transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim – pirms došanās ceļā pārbaudīt riepu, bremžu un stūres iekārtas stāvokli. Lai uzraudzītu to, vai šāda veida autotransports ir tehniskā kārtībā, Valsts policija kopā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju ražas novākšanas sezonā rīkos tehniskā stāvokļa pārbaudes. Šo pārbaužu laikā kravas pārvadātājus aicinām būt saprotošiem, jo pārbaužu mērķis ir novērst bīstamību, ko var radīt transportlīdzeklis, kas ir tehniski neatbilstošā stāvoklī.
Kravas pieņemšanas punktos un ceļa līkumos vai krustojumos bieži novērojams, ka graudi ir izbiruši uz ceļa braucamās daļas, kas rada bīstamību arī citiem satiksmes dalībniekiem, jo, uzbraucot uz izbirušās labības, transportlīdzeklis var saslīdēt un autovadītājs var netikt galā ar tā vadāmību. Tādēļ ļoti svarīgi ražas pārvadātājiem pārliecināties, vai krava nebirst no kravas nodalījuma un ir apsegta, ja tas ir nepieciešams. Tāpat būtiski pēc kravas izkraušanas ir iztīrīt kravas nodalījumu, lai braucot tas neput.
Tāpat kravas pārvadātājiem ir jāseko līdzi atļautajai transportlīdzekļa masai – nekādā gadījumā to nepārkraut vairāk par atļauto, jo pārkrauts transportlīdzeklis rada bīstamību, kā rezultātā transportlīdzekli var būt grūtāk vadīt un savlaicīgi apturēt, kā arī svars ietekmē riepu izturību.
Policija aicina arī pārējos satiksmes dalībniekus un apkārtējos iedzīvotājus izturēties ar sapratni un ņemt vērā, ka kravas transportlīdzekļu, kombainu un traktoru skaits satiksmē šajā laikā būs lielāks, kā ierasti. Kā arī jāņem vērā to, ka kravas izkraušanas vietās varētu veidoties rindas, un pie atsevišķām ēkām būs palielināta šo transportlīdzekļu kustība, kas, iespējams, varētu īslaicīgi traucēt iedzīvotāju ikdienas mieru.
Lēni braucošam vēl ir pienākums uzvākto "asti" palaist garām!
Vai uz savlaicīgiem brīdinājuma signāliem arī būs cerība?
Svēts autovadītēja pienākums ir braukt atbilstoši braukšanas apstākļiem. Nevis ar maksimālo atļauto. Ja zemniekam kombains jādabū uz lauka, tad šmurgulis auto gan piebremzēs, gan pabrauks aiz kombaina kilometru-divus.
nezinu gan. Drīzāk kompleksains smurgulis būs kombainā vadītājs, kas neiebrauks kabatā un nepalaidīs asti garām ...
Jā, tās kabatas ir pēc 500m
Nu šeit gan nepiekritīši, tehniski CSN ir šāds punkts:
104. Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts:
104.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;
Teorētiski jau tas traktors vai kombains noteikti brauc ar savu maksimālo ātrumu bet ne viņš viens uz ceļa, attiecīgi lielās tehnikas vadītāji, kas pa dzīvi nav mudaki, tomēr cenšās palaist garām kolonnas. Cita lieta, ka pats esmu braucis pāri Rīgas HES aizmugurē diviem kombainiem, kuriem tur vienkārši nebija kur apstāties.
Un šo visu es rakstu pats būdams zemnieks, kuram ir gan traktori gan kombains.
Opis tak ir vecs dalbajobs, viņš iedirsīs pie katra raksta…
Visticamāks arī ir kaut kāds izbijis eļļas smēlējs kurš nu jau par vecu, lai pildītu savu “bezsmadzeņu” pienākumu.
Kur, piemēram, uz Kokneses šosejas var nobraukt uz lauka pēc 1-2 km?
Kamēr kombains nogriezīsies!
Igaunijā šovasar pieredzēju, ka redzo pietiekami garu asti, traktors nobrauca malā un palaida sekotājus.
To pašu aizvakar pieredzēju uz Liepājas šosejas.
Progresējam. LV viss nav slikti )))
Latvijā diezgan bieži redzu, ka lielā tehnika tiek padzīta malā (kādā autobus pieturā), lai palaistu garām asti.
Nu a autobus pieturas Latvijā ir ik pa 2 - 3 km.