Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

No 2030.gada Vācija varētu atteikties no benzīna un dīzeļa motoriem 17

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 10.oktobris 2016 14:43

No 2030.gada Vācijā varēs piereģistrēt vienīgi automašīnas ar videi draudzīgiem dzinējiem, pilnībā atsakoties no konvencionālajiem benzīna un dīzeļa motoriem.

Atsaucoties uz Spiegel.de informāciju mediji vēsta, ka līdz 2050.gadam Vācija plāno kaitīgo oglekļa dioksīda izmešu daudzumu atmosfērā samazināt par 80-95 procentiem.  Šobrīd gandrīz piektdaļu no kaitīgo izmešu daudzumu rada transports, tādēļ šajā sfērā Vācija plāno īpaši stingrus pasākumus, no 2030.gada pilnībā izslēdzot no aprites iekšdedzes dzinējus.

Lai stimulētu iedzīvotājus pāreju uz videi draudzīgu transportlīdzekļu izmantošanu, Vācijas valdība subsidē elektrisko un hibrīda automobiļu iegādi līdzīgi kā to dara Ķīna, Francija un Norvēģija, tādejādi cerot šāda transporta daudzumu līdz 2020.gadam palielināt līdz 500 000 vienību.

Tiesa gan, kā atzīst jau pieminētais izdevums Spiegel, pagaidām valdības ieviestās programmas devušas visai pieticīgus rezultātus – uz 2016.gada janvārī valstī bija reģistrēti 130 000 hibrīda un 25 000 elektriskās piedziņas spēkratu, kamēr benzīna un dīzeļa automobiļu skaits sasniedza attiecīgi 30 un 14,5 miljonus vienību.

Vācija nav vienīgā valsts Eiropā, kas plāno atteikties no automobiļiem ar benzīna un dīzeļa dzinējiem – jau līdz 2025.gadam to centīsies paveikt Norvēģija un Nīderlande. Līdzīgi plāni ir arī Francijai.  

 
Visi komentāri
 
pagarinātājs 10.oktobris 2016 12:12
9 1 Atbildēt

Tad jau redzēs vai neiebrauks auzās ar šiem pompozajiem plāniem. Neviens nav pētījis, kas un kā mainīsies, kad elektroauto būs galvenais (vai vienīgais) pārvietošanās veids. Cik tas būs problēmu drošs, uzticams un ar kādu veikstspēju. Kā un kur tiks utilizētas nolietotās baterijas, kas būs milzīgā daudzumā! Kā ar elektrības patēriņu un tās ražošanu? Vācijā noteikti būs jābūvē jaunas elektrostacijas vai pat atomelektrostacijas. Nezinu, vai HES'us vēl vispār kaut kur Vācijā ir iespējams uzcelt (nesačakarējot dabu un apkārtējo ekosistēmu) Un hibrīdi - vai tad tur nestrādā neliels iekšdedzes dzinējs + elektrība? Tad jau iekšdedzes dzinēji pavisam nekur nepazudīs. Protams, es neesmu kvēlākais iekšdedzes dzinēju aizstāvis un protams atbalstu progresu un jaunas tehnoloģijas, bet kaut kā uz šīm lielajām pārmaiņām pēc 15 gadiem skatos visai skeptiski.. Nu redzēsim. :) Būtu interesanti izlasīt savu komentāru ap 2030. gadu un redzēt, kas ir mainījies..

rt 10.oktobris 2016 13:34
0 0 Atbildēt

Baterijas utilizēs pie mums, jau tagad to dara. Interesanti vai šis attieksies arī uz kravas transportu?

Palaidniex 10.oktobris 2016 17:17
2 0 Atbildēt

Līdzīga šūmēšanās bija kad drusku virs gadsimta atpakaļ apsprieda, cik bīstami esot braukt ar mašīnu, kura līdzi sev vadā veselu bāku īpaši degošā benzīna. Ka Tvaika mašīnas nu esot diktam drošas, salīdzinājumā ar to biedējošo bencīnu...

anonimikis 10.oktobris 2016 12:40
8 5 Atbildēt

Nu tā arī ir atšķirība, kāpēc vāciešiem iet labi, bet latviešiem tā ir kā ir. Pēc šāda uzstādījuma vācietis saraksta jau pieminētās problēmas un sāk domāt ar kuras risināšanu sākt. Sadala prioritātes, sadala darbus un kad pienāk termiņš, viss ir gatavs. Latvietis parastais tikai darba grupās, presē un draugu lokā gaudo cik viss ir slikti un kad pienāk termiņš un saprot, ka šoreiz atlaides nebūs, kaut ko tikai sāk pa roku galam grābt un ķert.

rt 10.oktobris 2016 13:37
5 0 Atbildēt

Kas vāciešiem iet labi? Bija grandiozs plāns Tegel lidostu pārbūvēt par lielāko Vācijā. Sadalīja prioritētes, darbus un kad pienāca termiņš, hujaks un čiks galā. Pārsimt miljoni gaisā pacēlās, bet lidosta neuzcēlās.

anonimikis 10.oktobris 2016 17:14
1 3 Atbildēt

Nu re, tu attaisno rakstīto. Atkal sāc meklēt iemeslus, kāpēc nekas nesanāks. Nevis domāt ko darīt, lai kaut kas iznāktu.

RTE 10.oktobris 2016 14:57
1 1 Atbildēt

Es gribu elektro auto....latvijas valdiba subsidejiem manto.....!!!!!kontakstus atstasu e pasta jums:)

Damn 10.oktobris 2016 16:43
2 1 Atbildēt

Kamēr neatrisinās uzlādes jautājumu max 10 minūtes (vai bateriju nomaiņu) + nobraukums vismaz 800-1000km (pie lieliem ātrumiem = liels enerģijas patēriņš = mazs nobraukums ar šī brīža iespējām) tikmēr tā ir utopija.

Palaidniex 10.oktobris 2016 17:20
2 1 Atbildēt

75-80% auto dienā nenobrauc vairāk par 60-100 km.

Tas nozīmē, ka vasdarā var lādēt ~ik 3-4 naktis pa 8H, ziemā ik 2-3 dienas.

Tās retās reizes, kad vajag vienā piegājienā nobraukt 300 km - arī iztur.

pagarinātājs 10.oktobris 2016 17:58
1 0 Atbildēt

Neviens jau nesaka, ka bīstami vai kas! Bet padomā pats - katram nākošajam transporta veidam, kurš nomaina veco, ir jābūt ne tikai ar zināmām priekšrocībām, bet daudz daudz labākam, efektīgākam un izdevīgākam! Pagaidām (protams, pēc 15 gadiem viss gan jau mainīsies) elektroauto priekšrocība ir tā, ka tas nerada kaitīgos izmešus - un tas arī viss! Iegādes cena pagaidām ir augsta (nerēķinot iekšā valdības subsīdijas) un veicamā distance ir smieklīga (izņemot Teslu, kas vēl ir kaut kas sakarīgs). Lētāks tur nekas nav! Ja nu vienīgi ar laiku izdomā kaut kādas pilnīgi jaunas un uz citiem principiem būvētas baterijas. Arī elektrība maksā naudu un domājams, ka nākotnē tā kļūs tikai dārgāka. It sevišķi pieaugot pieprasījumam. Es jau nesaku, ka elektroauto ir slikti, vienkārši pie pašreizējām tehnoloģijām un iespējām, tas ir vairāk jāpapēta un jaattīsta, nevis jāpaziņo, ka no tāda un tāda gada visi auto valstī 100% būs elektroauto (vai hibrīdi)

iciks 11.oktobris 2016 16:53
3 0 Atbildēt

Nerada izmešus? Labrīt... Laikam elektrību tetrapakās pērk veikalos, kur tā nāk no kokiem, kur izaugusi.

osiitis 10.oktobris 2016 18:07
1 5 Atbildēt

Kamēr Vācija kautkas notiekas, Latvija tikmēr apliek ar nodokli :D

Arnis 11.oktobris 2016 8:26
8 1 Atbildēt

Latvijā notiek - atbalsts elektromobiļiem:

bezmaksas autostāvvietas Rīgā un Liepājā;

atļauja braukšanai sabiedriskā transporta joslā;

atbrīvojums no ekspluatācijas (gada) nodokļa;

samazināts uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis – 10EUR mēnesī;

tiek būvēts ātrās uzlādes staciju nacionālais tīkls.

Vērotājs no malas 11.oktobris 2016 18:07
0 0 Atbildēt

Par to,kas ir - Liels paldies !

Bet par to,kas nav(Subsīdijas privātam sektoram elektromobīļu un hibrīdauto iegādei no ES izmešu kvotu naudas) gribās rupji lamāties uz tiem,kuru dēļ tiek pakāsta nauda.

DeAngelo 11.oktobris 2016 21:23
1 2 Atbildēt

Domāju vāciešiem vajadzētu pirmkārt padomāt par ātruma ierobežojumiem uz autobāņiem. Ikvienam ir zināms, ka automašīna, kas brauc ar ātrumu 200km/h patērē daudz vairāk degvielas, kā tā, kas brauc ar 110km/h.

Benzīns 12.oktobris 2016 8:51
1 0 Atbildēt

Pareizi būtu štrunti vistiešākajā nozīmē ir tie dīzeļi.

xxxxx 16.oktobris 2016 9:29
0 0 Atbildēt

Vaciesiem nemaz tik labi ari neiet ka vini pasi blaustas un lielas, apmeram 2miljonu vinu pasu bernu ir zem nabadzibas limena, liela DB banka ir uz bankrota robezas un ja Vacija neko nedaris tad 2020 gada vinai bus bankrots. Tapec vini savilka beglus, tapec vini censas parnemt visu EU tirgu - lai glabtu savu valsti no maksat nespejas, bet kas notiek ar parejam valstim viniem dzili pofig. kapitalisma lielais murgs skar ari vaciesus pasus tikai vini to slepj. Vajag lasit zinatnisko literaturu un nevis dzelteno presi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saeimā mēģinās lūkot, kā izlabot pašiem nesaprastus OCTA likuma grozījumus; savākti jau 14 000 parakstu 21

Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Lasīt vairāk

 

Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO) 8

Vairāku stundu diskusijas, asa viedokļu apmaiņa, bet skaidrs ir viens – ko darīt ar projektu “Rail Baltica” ir sāpīgs jautājums. Trūkst ne tikai naudas, bet arī plāna, ko darīt tālāk. Par ko valdībai izdevās vienoties, un ko sola projekta nākotne? Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 16

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti