Šā gada augustā Audi nāk klajā ar savu pirmo elektriskās piedziņas SUV, kas ar vienu uzlādi spēs veikt 400 km. Krosovera akumulatori ir piemēroti ātrai uzlādei un nākamajiem 300 km automobilis var būt gatavs jau pēc 30 minūtēm.
Audi e-tron prototipa ražošanas versija apliecina jauna Audi laikmeta sākumu, no klasiska autoražotāja kļūstot par paraugu mobilitātei un piedāvājot klientiem piemērotus risinājumus automašīnu uzlādei gan mājās, gan esot ceļā. Audi e-tron prototips ir pirmais automobilis tirgū, kuru uzlādes stacijās iespējams uzlādēt līdz 150 kW. Nepilnu 30 minūšu laikā elektriskais apvidus automobilis ir gatavs nākamajam garā pārbrauciena posmam, ko nodrošina lielais litija jonu akumulators, testa braukšanas laikā ļaujot veikt pat vairāk nekā 400 kilometru distanci.
Audi e-tron ir nogādāts Faradeja būrī simboliska eksperimenta veikšanai. Tas atrodas Siemens augstsprieguma testa laukumā, Berlīnes slēgiekārtu ražotnē. Galvenajā zālē atrodas mājas izmēra impulsa sprieguma ģenerators un Audi e-tron prototips ir novietots tā vidū. Gaismas stari ar elektrībai raksturīgu pulsējošu krakšķēšanu zib pār automobiļa jumtu – eksperti pret to ir pavērsuši dzirksteļojošu spriegumu. Šis eksperiments simbolizē to, par ko cilvēki ir sapņojuši jau tūkstošiem gadu: notvert zibens bultas un izmantot to enerģiju. Diemžēl, arī mūsdienās zibens bultas nav iespējams izmantot, lai uzlādētu elektrisko automobili, taču inženieri ir nonākuši soli tuvāk, lai realizētu zibens ātru uzlādi. Audi e-tron prototips ir pirmais automobilis, kuru iespējams uzlādēt līdz 150 kW.
Lieljaudas uzlādes stacijās Audi e-tron prototipam nepieciešamas tikai 30 minūtes, lai tas būtu gatavs nākamajam tālajam pārbrauciena posmam. Galvenā nozīme ir izsmalcinātajai litija jonu akumulatora siltumvadības sistēmai. Tā iestrādāta automobiļa grīdā un uzkrāj 95 kW lielu enerģiju, kas nodrošina darbību 400 kilometru garumā.
Papildus ātrai uzlādei stacijā, Audi e-tron iespējams uzlādēt arī ceļā - ar maiņstrāvas lādētājiem. Kopumā autovadītāji var izmantot vairāk nekā 65 000 uzlādes staciju visā Eiropā. Turpmākajos gados to skaits ievērojami palielināsies. Līdz ar ieiešanu tirgū Audi nodrošinās e-tron klientiem vieglu pieeju gandrīz 80 procentiem uzlādes staciju ar patentētiem uzlādes pakalpojumiem. Lai sāktu uzlādi, vadītājiem būs nepieciešama viena karte, kuru varēs iegūt reģistrējoties myAudi portālā. Procedūra kļūs vēl ērtāka, izmantojot Plug & Charge funkciju, kas tiks ieviesta 2019. gadā. Karte vairs nebūs nepieciešama – automobilis pats sevi autorizēs un atslēgs uzlādes staciju.
Garākus pārbraucienus iespējams plānot myAudi lietotnē vai automobilī. Abos gadījumos vadītājam tiek attēlots maršruts ar nepieciešamajām uzlādes vietām. Navigācijas sistēma ņem vērā ne tikai akumulatora uzlādi, bet arī satiksmes stāvokli, un tā spēs aprēķināt nepieciešamo uzlādes laiku, ņemot vērā iecerēto ierašanos galamērķī. Tajā iekļautas līdzstrāvas uzlādes stacijas un vairums maiņstrāvas lādētāju visā Eiropā. myAudi lietotni ir viegli lietot no jebkuras vietas. Ar to iespējams plānot, kontrolēt un novērot automobiļa uzlādi, uzsilšanu un dzesēšanu. Vadītāji var iestatīt izbraukšanas laiku, lai Audi e-tron ir, piemēram, uzlādēts, uzsilis vai atdzisis tieši vēlamajā laikā.
Audi piedāvā arī dažādus risinājumus uzlādei mājās. Standarta mobilā uzlādes sistēma var tikt izmantota divos veidos: ar uzlādes jaudu līdz 2,3 kW un līdz 11 kW. Kopā ar mājas enerģijas pārvaldības sistēmu pieslēgšanas uzlādes sistēma piedāvā arī viedās uzlādes funkcijas.
Cik daudz mums ir to māju, kas var pavilkt 11kW lādētāju? Un kas notiktu, piemēram, Mārupē, ja kaut vai katra 3 māja vienlaicīgi pieslēgtu 11 kW lādētāju? Viss rajons no rīta stāvētu autobusa pieturā.
Kurš Tev liek slēgt 11kw?
Slēdz mazāk un no rīta auto tā pat ir uzlādēts!
Un jēga no ātrās uzlādes? Ķeksītis papildaprīkojuma sarakstā?
Ātrā uzlaudē jau arī domāta, kā pašreizējās benzīna uzpildes stacijas. Skaidrs, ka mājām neviena nevilks tādus elektro pieslēgumus!
Piebrauc pie smago elektro uzlades stacijas, un būs Tev ātrā uzlāde ibio!
Cik auto ar iekšdedzes dzinējiem var uzpildīt vienā stundā benzīna uzpildes stacijā?
Cik lielu apakštaciju vajadzēs, lai tikpat elektriskos auto ātrajā uzlādē uzpildītu vienā stundā?
No kuras planētas Tu esi nokritis?
Skaidrs, ka Tavs nav ne vienkārš proces, ne arī mikrorajonos dzīvojošajiem paredzēta lieta, vismaz ne tuvakajos pāris gados.
Tavs domu gājiesn vienkāršs - labāk vispā rneko neražot un viss labi. Tak to auto tāpat nopirks labi, ja pāris cilvēki un ja nopirks, tad arī lādēs kru var lādēt.
Un vispār degvielas uzpildes stacijas pieminēju, kā piemēru atrajām uzlādēm, ne jau, ka taš spēs apkalpot tik pat daudz elektro auto, vaitad tiešām Tev tas nav saprotams?
Pie*išas te, tā itkā no mēness būtu nokritis...
Nu šobrīd tas esi tu, kurš to pišanos atbalsta... Mēs te uzskatāmi redzam vienu no iemesliem, kāpēc pirms 100 gadiem elektromobīļi pakāsa benzīna dzinējiem - vieni kļuva par ērtiem un mobiliem transportlīdzekļiem, bet otri ne. Cilvēks norāda uz realitāti - bet vai tu vari parādīt, kādu rietumeiropas valsti, kas sāk elektropadeves jaudu problēmas risināt, būvējot jaunus TECus? Tieši tā, lai šito pseidoekoloģiju apgādātu ar elektrību, tas nav vienkārši paveicams, bet šobrīd risinājums ir trešās pasaules valstu līmenī - labākajā gadījumā pieslēgt pie niknākas apakšstacijas ātro lādētāju, no kurienes radīsies papildus ražošanas jaudas - tas pie dirsas.
Runa ir par tehnoloģiju, kā tādu, kur Tev pirms simts gadiem bija elektro automašinas, cik Tu šodien izdzēri? Tajos laikos nebija tehnoloģiju lai mobilais tālrunis nesvertu 10kg un būtu lietojams ilgāk par stundu. Arī šobrīd galvenā problēma ir akulumatori, ne tikai uzlādes stacijas.
Un es īpaši "gudrajiem" paskaidrošu vēlreiz, neviens neliek lādēt auto ar tik lielu strāvu!! Tā ir, kā opcija, tas ir izdarāms! pļa, kad Tu biji jauns spēji iedomāties, ka reiz būs tādi tačskreen telefoni?
Cilvēks nevis norada uz kaut, ko, bet iepļūtī, lai gan ne viņš pi*ējs ne kalnā kāpējs...
Es neizdzēru necik, jo alkoholu nelietoju, bet tas ka tavas zināšanas par vēsturi ir švakas, gan ir slikti.
Par vēsturi sāksi runāt?
Davai faktus studijā. Kur ir tie tavi elektro auto pirms 100 gadiem? Nosauc kaut, vienu kurš varētu konkurēt ar suņu pajūgam "pieslēgtu" mopsi! Tajos laikos akulumatori bija nu ļoti slikti.