Toyota sola akumulatoru vismaz 800 kilometru sniedzamībai; 2027. gadā arī 1000 km 7

 

Foto: Toyota

iAuto | 18.septembris 2023 5:00

Jaunās konstrukcijas akumulatori tiks iebūvēti nākamās paaudzes elektroautomobiļos, sākot ar 2026.gadu.

Japānas autobūves uzņēmuma inženieri strādā pie jaunas konstrukcijas akumulatora, kas elektroautomobiļa sniedzamību ar vienu uzlādi paceltu virs 800 kilometriem. Būtiski, ka šāda „Performance” akumulatora ražošanas izmaksas ir par 20 procentiem mazākas, bet uzlādes laiks no 10 līdz 80 procentiem aizņem vien 20 minūtes. Jaunos akumulatorus sāks izmantot Toyota mašīnās, sākot ar 2026.gadu, taču paralēli Toyota inženieri izstrādā vēl zemāku izmaksu akumulatorus, kas tirgū gaidāmi 2026. vai 2027. gadā.

Tā sauktais “Popularisation” akumulators ir balstīts uz bipolāru tehnoloģiju, ko Toyota jau ir ieviesusi ar saviem niķeļa metāla hidrīda hibrīda akumulatoriem, un kā galveno materiālu izmanto litija dzelzs fosfātu (LiFePO). Paredzams, ka akumulators piedāvās par 20 procentiem lielāku diapazonu, apvienojumā ar 40 procentu zemākām izmaksām, salīdzinot ar pašreizējo akumulatoru paaudzi. Uzlāde no 10 līdz 80 procentiem atbilstošās uzlādes stacijās aizņem apmēram 30 minūtes.

Izstrādes procesā atrodas vēl viens projekts, kas tirgum varētu būt gatavs tirgum 2027. vai 2028. gadā. Tas ir akumulators, kas apvieno bipolāro struktūru ar litija jonu ķīmiju un niķeļa katodu. Kopā ar uzlabotu aerodinamiku un samazinātu transportlīdzekļa svaru mērķis ir sasniegt vairāk nekā 1000 kilometru tāldarbību bez papildu uzlādes. Paredzams, ka ātrās uzlādes stacijās uzlādes laiks no 10 līdz 80 procentiem būs 20 minūtes vai mazāk.

Tiek runāts par vēl kādu Toyota cietvielu akumulatoru, kas arī piedāvā aptuveni 1000 kilometru diapazonu un uzlādes laiku no 10 līdz 80 procentiem 10 vai mazāk minūtēs. Iespējams, ka šī akumulatora komerciāla izmantošana būs iespējama 2027. vai 2028. Gadā.

 
Visi komentāri
 
0pis 18.septembris 2023 7:46
2 0 Atbildēt

2030. g. arī 1350km. Tā būs. Jā!

anonimikis 18.septembris 2023 9:23
1 2 Atbildēt

Tādus vajag tikai baltajiem nigām. Normāls cilvēks pie vieglā auto stūres tik ilgi nesēž.

Slinkais 18.septembris 2023 14:03
6 1 Atbildēt

Nav jau runa ka jāveic 800km vienā gabalā. Es nebūtu gatavs lādēt vairāk par x2 nedēļā. 800 ir labs cipars, ar mierīgu rezervi

0pis 18.septembris 2023 14:06
2 2 Atbildēt

Domā, ka nodils lādētāja kontakti? Tak katru nakti pielādē mazliet, lai no rīta nav jārēķina vai tiks mājās.

Jūrmalnieks 18.septembris 2023 10:06
6 2 Atbildēt

Interesanti, cik ta svērs šādi automobīļi? 3T+ pašmasā? Un nodokli varēs turpināt nemaksāt, laimīgi bojājot ceļus...

 Tikmēr liks nodokļus tik klāt ICE automobīļiem.... Jo tie ir pie vainas visām pasaules problēmām!!!

 Ja 800km ar bateriju paku, kā attēlā ( pēc izmēriem spriežot, ka ~1m x0.5m taisnstūris 10cm biezumā) tad vēl tā varētu būt perspektīva nākotne.

 Bet ja turpināsies smagā bateriju grīdas ēra pa visu automobīli (un vēl pat 2 stāvos) ka videja izmēra auto pašmasa ir 2T+, tad ejiet taču beidzot dillēs! Kāds vēl tur ieguvums vai 'zaļums?'

 Viens vienīgs mārketings!

650 18.septembris 2023 12:47
9 0 Atbildēt

Tagadējie (laimīgie) 1-2trās paaudzes elektrosuudu lietotāji naivi cer, ka pēc kādiem 4g to tur "800-1350km" iegādes gadījumā viņi itin viegli tiks vaļā no saviem esošajiem, knapus 300km sniedzošajiem.Kuri tājā tur 26-27jā gadā būs vēl par kādu simtu savā sniedzamības rangā nokritušies.

Perspektīva nākotne ir tikai tiem, kam kabatā ir iespējas vismaz paša vienkāršākā elektromobīļa iegādei.

Tiem tur (52% vaiciktur no kopējā LV lohu kopskaita..), kuri pašlaik "brauc" ar 14g/vidēji vecajiem (labi ja pāris tūkstošus "maksājošajiem") ICE hlamiem, šāda iespēja nespīd.Tikai sabiedriskais torlejbuss un sociālo bonusu sistēma.Visiem klātienē pērkamajiem pakalpojumiem un/vai modificēto pārtikas vielu iegādei jau sen jau bij jatop atļautai tikai bezskaidrā beznaudā un 4km rādiusā ap deklarēto dzīvesvietu.Plus vēl kārtīga sodanauda par jebkura esošā motorizētā hlama piespiedu uttilizāciju.

ding 19.septembris 2023 11:13
0 0 Atbildēt

Nezinu par tiem hibrīdveida aķiem, bet, kad pirmo reizi parādījās infa par cietvielu aķiem (pie kā Toyota strādā), tad tur ir tā, ka aķa izmērs ir pat mazāks, nekā tagadējie, bet ar krietni lielāku kapacitāti. Tā kā nebūs gluži tā, ka auto svērs 3 tonnas. Svara, jaudas, sniedzamības balans gludekļos ir tik pat svarīgs, kā jebkuram iekšdedzes dzinēja autiņam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Pietiks miljardiem elektroautomobiļu - ASV atrod lielākos litija krājumus pasaulē 14

ASV vulkanologi atklājuši, iespējams, lielākās litija iegulas pasaulē. Saskaņā ar sākotnējām aplēsēm, to pietiktu vairākiem miljardiem elektroautomobiļu. Lasīt vairāk

 

12 km - Atklāts Rīgā garākais veloceļš (+ VIDEO) 2

Šodien Rīgā atklāts jauns veloceļš, kas savieno Imantu un Daugavgrīvu. Tas ir garākais Rīgā un stiepjas 12 kilometru garumā. Tā veidošanā ņemta vērā satiksmes dalībnieku drošība – ir gājēju pārejas, automašīnu iebrauktuves nešķērso veloceļu un tas nemaina savu līmeni. Lasīt vairāk

 

Tavs Auto TV tests: Volkswagen ID.3 (+ VIDEO) 1

Ieraudzījis pasauli nu jau vairāk nekā pirms 4 gadiem (2019.gada Frankfurtes motoršovā), ID.3 bija pirmais šīs kompānijas modelis, kurš aizsāka patiesu elektrifikācijas gājienu Volkswagen grupas rūpnīcu gaiteņos. Lasīt vairāk

 

Atkārtoti aizkrāso ceļa zīmes uzrakstu latgaliski (+ VIDEO) 7

Apzināta vēršanās pret valsts vērtībām ar mērķi sašķelt sabiedrību – tā vēl nenoskaidrota vandālisma motīvu raksturo Balvu novada iedzīvotāji. Jau otro reizi šeit robežjoslas ceļa zīmes uzraksts latgaliešu valodā aizkrāsots. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti