BTA izstrādājusi aplikāciju, kas pārbaudīs velobraucēju zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem 3

 

Foto: iAuto

BTA | 13.augusts 2014 13:29

Katru gadu Latvijas ielās palielinās velobraucēju skaits un velosatiksmes intensitāte. Līdztekus pieaug arī to velosipēdistu skaits, kuri cietuši ceļu satiksmes negadījumos.

Katru gadu Latvijas ielās palielinās velobraucēju skaits un velosatiksmes intensitāte. Līdztekus pieaug arī to velosipēdistu skaits, kuri cietuši ceļu satiksmes negadījumos vai bijuši iesaistīti sadursmēs ar gājējiem. Apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA) apkopotā statistika par šogad pieteiktajiem apdrošināšanas gadījumiem, kuros cietuši velobraucēji, liecina, ka 14 % gadījumu velobraucēji guvuši traumas sadursmēs ar transportlīdzekļiem.

Ar mērķi samazināt negadījumu skaitu, kuros iesaistīti velobraucēji, un, rūpējoties par ceļu satiksmes drošību, BTA izveidojusi virtuālu risinājumu - aplikāciju, kas sniedz iespēju velobraucējiem pārbaudīt savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem. Virtuālais risinājums ir veidots testa formā, un būs pieejams velobraucējiem līdz pat septembrim.

Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (turpmāk – CSDD) dati apliecina, ka palielinās ceļu satiksmes negadījumos cietušo velobraucēju skaits. 2014. gada pirmajā pusgadā ceļu satiksmes negadījumos cietuši jau 200 velobraucēji, tostarp pieci velobraucēji gājuši bojā. 2013. gada CSDD statistika liecina, ka velobraucēji iekļuvuši ceļu satiksmes negadījumos ar cietušajiem divas reizes biežāk nekā motociklu vadītāji. Tas nozīmē, ka velobraucējiem kā mazaizsargātiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir augsts risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā un gūt traumas, turklāt šis risks palielinās.

Šī gada laikā ievainoto skaits tādos ceļu satiksmes negadījumos, kuros iesaistīti velosipēdisti un gājēji, ir palielinājies divas reizes. Vainīgi šajās situācijas ir gan gājēji, gan velobraucēji. Bieži vien gājēji neievēro speciāli apzīmētās velobraucēju joslas, turpinot tās izmantot kā ietves, kas nereti kļūst par iemeslu velobraucēja sadursmei ar gājēju. Arī velobraucēji dažkārt nepamana gājējus uz ietves vai nespēj izsekot straujiem gājēju manevriem, kā rezultātā notiek nepatīkamas sadursmes.

Ilva Priedniece, BTA Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore: „Ceļu satiksmes noteikumu zināšana un ievērošana ir galvenais pamatprincips kopējai ceļu satiksmes drošībai. Taču, kā liecina statistika un mūsu ikdienas pieredze, tieši velobraucējiem kā mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāpievērš krietni lielāka uzmanība savām zināšanām par ceļu satiksmes noteikumiem. Šī iemesla dēļ izveidojām virtuālu, visiem velobraucējiem brīvi pieejamu risinājumu, kas sniedz iespēju objektīvi novērtēt savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem un atkārtot tās. Augusta beigās mēs būsim guvuši priekšstatu par to, kas ir lielākie velobraucēju „klupšanas akmeņi” un labāk apgūtie ceļu satiksmes noteikumu aspekti.”

Virtuālais risinājums – tests velobraucējiem ir pieejams BTA sociālo tīklu Facebook (https://www.facebook.com/BTALatvija/app_1663956380495160) un draugiem.lv (http://www.draugiem.lv/btalatvija/api/velotests) kontos.

„BTA Velopolise” ir komplekss apdrošināšanas pakalpojums velobraucējiem, kas nodrošina ne tikai medicīnisko izdevumu segšanu traumu gadījumā, bet arī kompensācijas izmaksu par gūtajām traumām atkarībā no to smaguma pakāpes, atlīdzības izmaksu par zaudējumiem sakarā ar velosipēda bojājumiem vai pilnīgu bojāeju, zādzību vai laupīšanu, kā arī sedz zaudējumus, kurus velobraucējs radījis citām personām, piemēram, gājējiem vai citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tajā skaitā, velobraucējiem un autovadītājiem.

 
Visi komentāri
 
andzins1111 13.augusts 2014 15:40
0 2 Atbildēt

BTA uzskata, ka šajā situāciā tramvajam ir priekšroka. www.bildites.lv/viewer.php?fi...l7ugaehyl6.png

andzins1111 14.augusts 2014 12:43
2 1 Atbildēt

BTA man sniedza atbildi. :) Izskatās, ka pie viņiem vairs nepirkšu nekādu apdrošināšanu.

"Sveiks, Andri!

Nevaram Tev norādīt šādu CSN punktu, jo šāds punkts nepastāv. Tramvajam jādod ceļš, jo tas ir sabiedriskais transports.

Ar cieņu

BTA Latvija"

Aigarcix 14.augusts 2014 22:14
0 1 Atbildēt

Ups,tagad tramvaji ari zem dodiet ceļu mauks neskatoties?:))))Nu skaidrs kapēc velosipēdisti brauc šķērsām,jo BTA ir jauni noteikumi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti