Par gandrīz 600 000 eiro plānot izveidot veloceļu gar autoceļu Imanta-Babīte 23

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv / iAuto | 2.februāris 2020 10:21

VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) plāno par 585 000 eiro ierīkot gājēju un velosipēdistu celiņu gar valsts vietējo autoceļu Imanta-Babīte (V20), liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Izsludinātajā iepirkumā norādīts, ka celiņš tiks izbūvēts 2,3 kilometru garumā. 

LVC Komunikāciju daļā aģentūrai LETA skaidroja, ka gājēju un velosipēdistu celiņu plānots izbūvēt posmā gandrīz no Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojuma jeb Rīgas pilsētas un Babītes novada robežas līdz Jūrmalas gatvei. 

Šis celiņš gar autoceļu Imanta-Babīte ir Satiksmes ministrijas solījums, kas sniegts aptuveni 2013.-2014.gadā uz vietējo Babītes ciemata iedzīvotāju lūgumu savienot šādā veidā ciematu ar Imantas dzīvojamo namu rajonu Rīgā, konkrēti Slokas ielas galu, pauda LVC Komunikāciju daļā. 

Tāpat LVC skaidroja, ka tas arī saskan ar Rīgas pašvaldības plāniem pagarināt Rīgas teritorijā šo jaunbūvējamo veloceļu no Slokas ielas gala līdz Kurzemes prospektam (aptuveni 200 metru distance). 

IUB izsludinātajā iepirkumā pretendenti pieteikumus var iesniegt līdz 11.februārim.Iepirkuma paredzamā līgumcena ir 585 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). 

Paredzēts, ka celiņš tiks ierīkots 100 dienu laikā no līguma noslēgšanas brīža. 

iAuto komentārs: Galvenais, lai šos infrastrukturas elementus realizē pareizi, lietotājiem ērti un droši. Pamatprincipi būtu:

  1. Pietiekams platums - lai vienā virzienā var droši braukt paralēli 2 velosipēdi. Tas nodrošinātu drošāku apsteigšanu.
  2. Velojoslai jābūt fiziski nodalīta no autotransporta ar sķēršļiem. Ideāli, ja arī no gājējiem.
  3. Vienvirziena. Skolas iela Rīgā šajā ziņā būtu sliktākais piemērs.
 
Visi komentāri
 
Arnis. 2.februāris 2020 12:23
0 0 Atbildēt

Tad jau droši vien uzliks ceļu nodokli maksāt arī velosipēdistiem!Par to nemaz nebrīnītos!

DD 2.februāris 2020 17:33
2 3 Atbildēt

Neskaud, neskaud...jo mazāk motorizēto braucamo pilsētā, jo ilgāk un veselīgāk dzīvosi arī tu pats un tavi bērni (jo elposi tīrāku gaisu).

DD 3.februāris 2020 16:19
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka benzīngalvām svarīgāk ir nepiekrist acīmredzamām lietām...nu labi, indējieties un indējiet savus bērnus uz nebēdu.

Kanibaals 4.februāris 2020 8:26
0 0 Atbildēt

Indējas jau tie jocīgie kas pilnu plaušu minās vai skrien pa pilsētu.

aldis 2.februāris 2020 13:59
1 0 Atbildēt

iAuto beigās ielicis labu ieteikumu kuru naudas šķērdētāji noteikti visos 3 punktos sataisīs visu ačgārni un kā vienmēr piertūks naudas!

core 2.februāris 2020 14:32
9 1 Atbildēt

Es kaut ko nesaprotu, tur tak jau veloceliņš ir ļoti sen, dažus gadus atpakaļ pat tika atjaunots, kāpēc jābūvē vēl vienu?

ak 3.februāris 2020 9:09
0 0 Atbildēt

Es par to pašu iedomājos. Kāds grib nopelnīt, visdrīzāk, Babītes pagastā.

juriz 3.februāris 2020 9:43
2 0 Atbildēt

Tiešām, gar V20? Kaut kā neesmu tur tādu manījis.

ak 4.februāris 2020 10:42
0 0 Atbildēt

Ir gandrīz blakus, gar vilciena sliedēm. Man pašam patīk pa to braukt ar velo, jo gar šoseju tāpat ir auto, trokšņi, kam gan būtu vajadzīgs vēl viens, tik netālu? Pāris 100 m netālu? Ir daudz vietu, kur nav nemaz veloceliņu....

DD 2.februāris 2020 17:31
5 2 Atbildēt

Tikai lai būvē veloceliņu, nevis daudzfunkcionālu ietvi, pa kuru staigā esmumātes, skrien skrējēji, staidzina suņus un līkumo kinderi uz trīsriteņiem.

Tikpat labi tad ar velo pa braucamo daļu ir daudz drošāk un ātrāk, nekā apdraudēt sevi uz t.s. veloceliņiem.

Freijers 3.februāris 2020 10:56
2 3 Atbildēt

Kur problēma - apbrauc ! Nu nav progresīvajiem pedāļiem jānesās uz 30-40 visiem garām - tā sabojā daudzas pastaigu vietas.

Protams būtu labāk, ja gājēju un velo daļas būtu norobežotas !

DD 3.februāris 2020 12:47
5 1 Atbildēt

Tad jau esmātes un suņu saimnieki var staigāt pa ielas braucamo daļu - kas tur liels, auto vadītāji piebremzēs un apbrauks. Nu nav jātriecas pa pilsētu kā pa sacīkšu trasi ar neprātīgiem 50-70km/st.

Un protams, ka veloceliņam ir jābū norobežotam, lai pa to nestaigātu gājēji.

Freijers 3.februāris 2020 14:14
0 0 Atbildēt

Pēdāļi, pēc saviem "pienākumiem" manupŗat nav stādāmi blakus auto - kad būs numuri (pēc kuriem pazīt farizejus, kas nesās pie sarkanā Rīgas centrā), vestes, lampas, un octas - kad kādam uznesīsies virsū, tad arī varēs runāt un to vajazētu atcerēties, nevis sevi stādīt augstāk par gājējiem !

DD 3.februāris 2020 14:29
0 0 Atbildēt

Un kāpēc nē, īpaši ar tiem auto kas konkrētā brīdī pārvadā tikai 1 cilvēku? Turklāt velo nemaitā gaisu) Ejot blakus velosipēdu sastrēgumam (ir arī tādi), gājēji vismaz neindējas kā auto sastrēgumu gadījumā.

msh 4.februāris 2020 18:38
1 0 Atbildēt

Veloceliņš ir domāts LAI PA TO PĀRVIETOTOS! Braukšana ar tevis nosaukto ātrumu ir nevis "nešānās", bet braukšana - toties braukšana ar velosipēdu pa veloceliņu uz 20 kmph ir vilkšanās un maisīšanās pa kājām. Vajadzētu vienreiz saprast - velosipēds ir transportlīdzeklis, nevis izprieca - tas režīms, kādā to lieto visādi laika nositēji, nav optimālais lai ar velosipēdu pārvietotos.

Cik lasīts internetā, kopenhāgenas veloceliņi rīta un vakara stundās priekš tiem, kas vēlas pabraukāties, nav patīkama vieta, jo tur tajā laikā atrodas vesela plūsma, kas par tiem pārvietojas, tātad brauc ar kādiem ~30 kmph.

gunbox 3.februāris 2020 14:28
0 0 Atbildēt

Es gan domāju, ka velosipēdisti būtu daudz reiz pateicīgāki, ja par šo naudu tiktu aizlāpītas kvalitatīvi bedres uz ceļiem un ūdens novadu restes izlīdzinātas.

Remontiem naudas nav, vietās, kuras ir plašai masai, bet priekš visādiem 0,000001% velobraucēju taisīs veloceliņu. Vai vēl kāds šobrīd nav nepārliecinājies, ka LVC strādā vieni idioti?

DD 3.februāris 2020 14:35
0 0 Atbildēt

Hm, nesenā aptauja rāda ka ar velo uz darbu brauc ap 9%...lai kā tur nebūtu, bet acīmredzami ir tas, ka pēdējos gados arī ziemā (ja tā to var saukt) daudz minās ar velo, un ņemot vērā korķus un sabiedriskā cenas, tas ir ļoti saprotami.

Man der arī labi salāpītas ielas, jo braucu pa ielu - veloceliņu Rīgā faktiski nav, jo ietves kurām ar krāsu atdalīta josla, nav veloceliņi - ātrāk un efektīvāk ir braukt pa ielu, kur vismaz nestaigā sapņaini gājēji ar suņiem garās saitēs. Vadītājiem tīšuprāt netraucēju, izmantoju gaismas, vesti un ķiveri. Ja kādu apskādēšu - man ir vispārīgā apdrošināšana, kas ietver arī zaudējumus trešajām personām. Ja kāds apskādēs mani - apdrošinātājs piedzīs no viņa.

gunbox 3.februāris 2020 17:57
1 1 Atbildēt

Es savus 10 gadus nobraukāju ar velo uz darbu un praktiski ļoti reti izmantoju ielu. Tikai tur un tad, ja joslā nebrauc auto. Vienmēr izmantoju to trotuāra daļu, kura likumdošanā bija atļauta velobraucējiem. Un ne es kādam maisīju, ne man kāds. Ko es varu pateikt par velobraucēju kultūru šodien, pēc apspīlēto triko velobraucēju "arodbiedrības" uzspiesto noteikumu pieņemšanas pārējiem? Braucošie ārpus veloceliņa un trotuāra visi kā viens ir atsaldēti, vējā izpūsti, neizglītoti, bezkaunīgi, pašpārliecināti idioti. Un tieši tādā secībā.

DD 3.februāris 2020 18:28
0 0 Atbildēt

Rīgā pirms 10 gadiem bija veloceliņi? Interesanti...tagad to nav, ir tikai 2 daļās sadalītas ietves, kas bīstamas gan gājējiem, gan riteņbraucējiem.

Jā, es piekrītu ka ir ļoti daudz atsaldētu velosipēdistu, kuri nelieto gaismas pat tumšā naktī, brauc pilnīgi stulbi un nerēķinoties ne ar auto, ne citiem velobraucējiem - un es teiktu, ka tie ir ikdienas velosipēdisti, un izteikti tie ir vasaras velobraucēji. Pats neesmu triko minējs, bet man viņi traucē mazāk par velopofigistiem, kas tumsā iznirst manas gaismas kūlī un blisinās pretīm ar austiņām ausīs. Ja nu kāds velokrosa adepts, kas arī pilsētā dragā ar lukturi uz galvas, apžilbinot pretīmbraucējus.

Bet vai tāpēc man ir jābrauc pa ietvi, kas paredzēta gājējiem? Nu nē taču, ja nu tikai ļoti agrās un vēlās stundās, kad gājēju praktiski nav. Kad eju pa ietvi, esmu cemmīgs uz riteņbraucējiem, kas drebinās braukt pa ielu un tāpēc tizlojas pa gājēju pilnu ietvi.

Kanibaals 4.februāris 2020 8:28
0 0 Atbildēt

》Vienmēr izmantoju to trotuāra daļu, kura likumdošanā bija atļauta velobraucējiem.

Pirmā dzirdēšana par tādu likumu, vari nocitēt?

DD 4.februāris 2020 22:18
0 0 Atbildēt

Acīmredzot, aunbox bija domājis gājējiem un velobraucējiem kopīgas ietves, zīme zīme “Gājēju un velosipēdu ceļš”.

Pa parastu ietvi velosipēdists var braukt, tikai netraucējot gājējiem, t.i. agrās un vēlās stundās vai attālās nomalēs kur gājēju faktiski nav.

Kanibaals 4.februāris 2020 8:25
0 0 Atbildēt

Tīri pa lēto bez ironijas. Lai nu tā būtu un neparādās vēl citi nepatedzēti izdevumi.

dubis 28.februāris 2020 21:28
0 0 Atbildēt

Iauto tā kā nedaudz nokavējis ar ieteikumu paušanu. Šis jau ir iepirkums uz būvdarbiem. Ieteikumus vajag iesniegt LVC kad tiek iepirkta projektēšana. Bet kopumā salīdzinoši aktuāla vieta kur ierīkot da jebkādu infrastruktūru gājējiem un vai velo, ņemot vērā ceļa šaurību un to, kā tas Babītes gals tomēr velk uz Rīgas pusi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 5

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti