Cietušo velosipēdistu skaits arvien pieaug- vakar no 22 avārijās cietušajiem trešdaļa ir velobraucēji 32

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.jūnijs 2020 11:00

Vakar Latvijā reģistrēti 152 ceļu satiksmes negadījums, kuros cieta 22 cilvēki, un trešdaļa no cietušajiem bija velosipēdisti, aģentūru LETA informēja Valsts policija.

Ceturtdien 20 cilvēki cietuši avārijās Rīgā un tās apkārtnē, bet pa vienam - Zemgalē un Vidzemē. Viens no cietušajiem bija gājējs, bet septiņi - velosipēdisti, vairums no kuriem iekļuva ceļu satiksmes negadījumos galvaspilsētā.

Par automašīnas vadīšanu alkohola reibumā policija vakar aizturējusi 13 autovadītājus: sešus - Rīgā un tās apkārtnē, trīs - Latgalē, divus - Kurzemē, bet pa vienam - Vidzemē un Zemgalē.

Par ātruma pārsniegšanu autovadītājiem noformēti 215 protokoli. Rīgas apkārtnē par atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu sodīti 54 autovadītāji, Zemgalē - 53, Vidzemē - 406, Latgalē - 37, bet Kurzemē - 31 autovadītājs. Rīgā divi autovadītāji sodīti arī par agresīvu braukšanu.

Kopumā policija vakar noformējusi 455 protokolus par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.

 
Visi komentāri
 
izskatās 19.jūnijs 2020 11:09
8 13 Atbildēt

ka braukšanas ātrums Rīgā ir jāsamazina, jo autovadītāji nespēj adekvāti reaģēt uz satiksmes notikumiem. Ātrums 50/70 nav akmenī cirsts - agrāk bija mazāk velobraucēju, tagad vairāk, nu tad jāpielāgo ātrums, neredzu problēmu.

Kārtīgs velosipēdists 19.jūnijs 2020 16:11
1 2 Atbildēt

Kas ir 50 vai 70? Es uz šosejas aiz fūres minos arī uz 80km/h un varu arī ātrāk, ja vien fūre brauks ātrāk!

tu lasīt māki? 19.jūnijs 2020 17:01
2 1 Atbildēt

Runa par pilsētu, kur uz velo ir desmitiem cilvēku 50m īsā gabalā. Nu kur tev jāskrien? Izskrienies pa šoseju vai bijušajiem dzelzceļiem.

Tāpat kā pa pilsētu nevajag jāties ar auto ar 2x lielāku ātrumu par atļauto. Ir visādas trases, izbrauc un iztrakojies.

Un tomēr šķiet 19.jūnijs 2020 20:31
6 1 Atbildēt

ka velobraucējiem būtu nepueciešama stingrāka kontrole! Sākot no obligātas vadītāja apliecības (ja nav tad sods), ekipējuma (ja nav tad sods) un noteikumu ievērošanas (ja neievēro tad sods), soda ampēriem NE maziem!

Un tad arī viss nokārtotos, pagaidām velosipēdisti vismaz lielākā dala ir vienkārāi pagāni uz ceļa.

Vernons 19.jūnijs 2020 11:16
4 6 Atbildēt

Viesturu Silenieku ziepēs!

Kanibaals 19.jūnijs 2020 18:29
1 2 Atbildēt

Vernonu desās!

Viedoklis 19.jūnijs 2020 20:54
5 1 Atbildēt

Sileniekam ir jāuzņemas daļēja atbildība par velosipēdistu - svēto govju kastas radīšanu valstī. Tieši pateicoties viņa aktivitātēm, es uzskatu, ir radies bardaks CSN, atbildību kropla pārlikšana tikai uz autovadītājiem, gājēju drošības stipra pasliktināšana. Nedrīkstēja, atkārtoju - nedrīkstēja atļaut braukt pāri neregulējamai gājēju pārejām. Būs vēl daudz cietušo, kamēr nesakārtos infrastruktūru un autovadītāju un velosipēdistu smadzenes.

tānutasir 19.jūnijs 2020 11:48
12 5 Atbildēt

Velosipēdistu visatļautība.... te nu ir rezultāts.. Un vēl klāt skūteristi..

mxdf 19.jūnijs 2020 11:54
6 6 Atbildēt

nu, protams - visatļautība ir motoristu prerogatīva un tie nedalīsies visatļautībā ar pārējiem tikpat pilnvērtīgiem satiksmes dalībniekiem.

WALA 19.jūnijs 2020 12:32
5 0 Atbildēt

Nu kā lai tev pasaka, drīz lisapedistiem pat tiesības nevajadzēs, bet jau tagad pilnīgs pašsaglabāšanās instinktu trūkums un absolūta neizpratne par noteikumiem utml. Vakar pat pilnīgi nevainīga situacijā viens pretim braucošs velosipēdists norāva uz aci Barona ielas galā neregulējama krustojumā, jo redz uzskatīja ka obligāti jāapbrauc auto pa priekšpusi, un tad bļaustas " nu tu tak redzeji ka es te braucu " ?!? Kamēr jau punus nesalasis gudrāki jau nepaliks ... Un strunts par auto, te jau savā starpā tūlīt nesadalīs ceļu.

true true 19.jūnijs 2020 12:56
6 0 Atbildēt

te jau savā starpā tūlīt nesadalīs ceļu - pilnīgi piekrītu.

kaut kāds valsts un velo komūnas atbalsts te noderētu, jo pārāk daudzi lisapēdisti domā, ka pietiek uzkāpt uz velo un viņi vienīgie tā mierīgi un neskatoties brauks, svilpodami....kur nu vēl tie, kas brauc ar ausīm un klausās mūziku, viņi nedzird un nejūt pārējos minējus - tos tikai puni un zilumi izmācīs.

Būtu kābūt kaut kādai vienotai izpratnei par velo satiksmi, lai nebūtu velomežoņu kas braucot apdraud visus apkārtējos, sevi ieskaitot. Reāli traucē visiem satiksmes dalībniekiem.

Freijers 19.jūnijs 2020 12:14
5 0 Atbildēt

ekosektanti atkal iepirdinājuši ar savu zilo 30 sapnīti !

Tas nekādā mērā neietekmē tos pedāļus, kas sarkano no zaļā neatšķir, nēsājās, utt. Interesanta vēl viena lieta - dzivojamās zonās bieži tagad nesās....jā jā, pedāļi, kuri paši bļaustijās par auto ātro braukšanu tur !

Ir jāievieš arī pienākumi riteņbraucējiem - gaismas, vestes, un iespējams arī numuri/octas (ja kādu nones), gribat privilēģijas, Jums arī pienākumi būs !

otgoljg 19.jūnijs 2020 12:23
6 0 Atbildēt

Kā velobraucējs es tev pilnībā piekrītu - lielākā daļa no vasaras un īpaši svētdienas minējiem ir pilnīgi atsaldēti, kas no veloceliņa būtu pa tiešo jāsūta uz apmācību placi.

Tici man - viņi rada problēmas arī visiem pārējiem - brauc nevis viens aiz otra, bet blakus, neskatās kur brauc, veic bīstamus un nepārdomātus manevrus, traucē satiksmi godprātīgiem velobraucējiem un gājējiem, arī brauc tumsā bez gaismām (tas traucē arī velobraucējiem, ne tikai automobilstiem).

Kad esmu pie auto stūres, uzmanīgi sekoju lai tuvumā nav dullo velobraucēju, bet ar tiem kas saprot un ievēro satiksmes noteikumus (ne vienmēr oficiālos), uzturu acu kontaktu un saņemu viņu neverbālo reakciju.

Bet ja gribam paritāti, tad okej, liekam pilsētā ātrumu kas ir derīgs abām pusēm, kaut tie paši 25-30km/st - ievērojam un sodām pārkāpējus. Der?

Pedālis 19.jūnijs 2020 16:14
0 0 Atbildēt

Nu parādi man normālu velosipēdistu, kurš ir gatavs vilkties uz 25? Nē nu tu esi normāls!? Bērniem varbūt 25 ir ok, bet ne jau pieaugušam vīram spēka gados!

WALA 19.jūnijs 2020 16:20
2 0 Atbildēt

Tas būtu super ja railbaltica blakus ieveidotu velocelu, pavisam cita braukšana būtu visiem tiem kam 20+ km gari gabali velkami.

Un vēl es teiktu ka LV tie mazo riteņu elektro skuteri būtu normāli jāaizliedz, lai taisa tos ar normāliem riteņu izmēriem, citādi mīcās ar tiem 20km/h un ne tur ne šur, ne uz trotuāra ar augstāku malu normāli tiek, ne arī ar velo vienā tempā var turēt .

Krotow 23.jūnijs 2020 1:25
0 0 Atbildēt

Nav jau tik traki ar tiem mazajiem skūteriem. Uz veloceļa ar tiem var mierīgi braukt. Taču skūteru braucējiem vismaz velo tiesības prasās.

Krotow 23.jūnijs 2020 1:15
0 0 Atbildēt

Ja vēlamies uz velo sēdināt visus īso gabalu braucējus, tad vīru "spēka gados" būs krietni mazāk par pusi. Attiecīgi vidējais velo ātrums nu tā ap 20 kmh.

Kanibaals 19.jūnijs 2020 18:31
1 2 Atbildēt

Labāk, lai brauc bez gaismām nevis mirgo kā Zsvētku eglītes.

Krotow 23.jūnijs 2020 1:20
0 0 Atbildēt

Gaismas vajag, taču tādas kas nežilbina. Citādi būs kā aizvakar pie Preses nama, kur krēslā viens pelēkā praķī mauca pa pirmās 70 kmh joslas vidu vispār bez gaismām un atstarojošās vestes. Ja arī šim aizmugurē bija kāds atstarotājs, tas bija par mazu vai netīrs. Ja automātiski neparautu priekšā braucošajam līdz pa kreisi, būtu to mudaku nonesis.

eidis 19.jūnijs 2020 14:35
3 0 Atbildēt

Tur gan nav izskaidrots cik tie velobraucēju bija Rīga uz brauktuves, cik vnk idiotiskā veidā forsēja brauktuvi no trotuāra un cik tika notriekti melnā pufakā meimurojot pa Pampāļu lielceļu pusnaktī pie Koļas pēc ļergas. Domāju, ka būtu diezgan izskaidrojoša statistika.

Kanibaals 19.jūnijs 2020 18:34
2 1 Atbildēt

Diemžēl ir daudzi gadījumi kur velo tiek sabraukts neesot ne.pie kā vainīgs.

Vernons 25.jūnijs 2020 8:25
0 0 Atbildēt

CSN 100. punkts, CSL19. panta "Pienākumi un tiesības" izpratnē! Gaismas, atstarotāji, rīcība stāvoklim uz ceļa!

Pie kam nav pat OCTA!

Alkonauters 19.jūnijs 2020 16:15
2 0 Atbildēt

Puse gan jau nobraukta gulošā veidā uz lauku ceļiem, jo velosipēdisti bija atlaidušies uz ceļa pagulēt diendusu!

eidis 19.jūnijs 2020 16:42
1 1 Atbildēt

Es esmu gandrīz gatavs saderēt, ka neviens no cietušajiem nav atrāvies braucot pāri sarkanajam, par ko te augstāk sašūmējas klātesošie.

Skaudība as usual

650 19.jūnijs 2020 16:23
0 0 Atbildēt

Izskaidrot nav izdevīgi.Lohi ir jātur stresā un neziņā un/vai pavadā.Sitiens katram ir jāgaida no nekurienes un jebkurā mirklī.Nevainīgo vispār nedrīkst būt kā tādu,katram un no visām pusēm un visu laiku ir jājūtas Vainīgam.

Jebkuram kretiinam ir tiesības cita kretiina degungalā izbraukt un braukt gan pa 2,5m plato remontjoslu, gan arī nekāds 70 nekur nekad nevienam nekur nav noteicošais- ja Viens ar velo vēlas uz 20, pārējiem ir jātur līdzi.Moraālo un cilvēcīgo pienākumu un paradumu nav, jo modernā sabiedrībā to nemēdz būt.

Sportisti,cīkstoņi un pohuijāisti nav pakļauti TA ģeniālgineproktokaloga apskatei,gaismas ierīcēm un vestēm nekam nevienam nav jābūt principā nē.Ārā ir (un vienmeer buuus) gaiššš unt pašol jūs vis galīg dst.Jā.

056 19.jūnijs 2020 16:58
2 2 Atbildēt

Piektdienas vakars, karstums, apziņas plūsma skalojas pāri malām.....

Nokrisnis 19.jūnijs 2020 20:40
2 2 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu! tā skalojas, ka pat aizmiris ielogoties acountā mudak?

Nokrisnis 19.jūnijs 2020 22:54
0 0 Atbildēt

Vienmēr aizmirstu, kura mana persona ir aktīva...karstums, maita!

Krotow 19.jūnijs 2020 20:53
2 0 Atbildēt

Esmu par obligātu satiksmes noteikumu eksāmenu un tiesībām velobraucējiem. Pēdējiem tiešām nāk virsū vasaras trakums. Varbūt arī karstums tur ko ietekmē, vvz. Vakar viens mierīgi pa pāreju vālē pāri sarkanajai gaismai, neskatoties uz pa zaļo braucošajiem auto. Cits vakara krēslā kaut kādā pelēkā praķī un bez gaismām un atstarotājiem mauc pa pirmās ātrās joslas vidu pie Preses nama, kur no Vanšu tilta brauc 20 auto. Labi ka viņu vispār pamanīja.

romuls 22.jūnijs 2020 0:19
2 0 Atbildēt

jap .. neko citu jau arī nevarēja gaidīt .. piemēram daugavpils šoseja pilna ar pedāļu minējiem .. skats pa rubli .. piekrauts baļķvedējs nezina kā viņiem garām pabraukt .. aiz viņa audi nesas uz simtiņa .. nāk arā no līkuma a tur bac viens bezmazvai pa ceļa vidu minās .. SPORTISTI .... pilnas šosejas ar tiem pašnāvniekiem .... būs vēl gan līķi viņu vidū gan slimnīcu pacienti .. tas ir neizbēgami .... fizika .. masa plus ātrums ))) .....

Krotow 23.jūnijs 2020 1:23
1 0 Atbildēt

Piekrītu ka Daugavpils šoseja galīgi nav velo draudzīga. Taču civilizētās zemēs šādos gadījumos veloceļu vnk būvē blakus šosejai. Vācijā un Nīderlandē tādus veloceļus redzēju simtiem kilometru garumā. Mums arī tā derētu.

ddx 23.jūnijs 2020 9:02
0 0 Atbildēt

Letiņu kultūras kods ir 100+ kg onkulis, kas audakā ar > 20km/st virs ātruma normas nesas pretī savam infarktam, pa ceļam lādoties par tiem, kas brauc ievērojot CSN.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Landrover Discovery Sport "gardāks" par Evoque? (+VIDEO)

Lētākā ieejas biļete britu apvidus automašīnu Land Rover pasaulē agrāk saucās Freelander. Taču pirms pieciem gadiem Land Rover nolēma aizstāt Freelander ar pavisam citu modeli un nosaukt to par Discovery Sport. Lasīt vairāk

 

Jauno Hyundai i20 jau var pasūtīt 3

Eiropā pasūtīšanai kļuvis pieejams Hyundai i20.Vācijas tirgū tas, piemēram, maksā 13 990 eiro, bet samazinātās PVN likmes dēļ šobrīd pat 13 637 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ:Seat Leon izaicina VW Golf 8 (+VIDEO) 8

Vai jaunais spāņu kompaktklases hečbeks Seat Leon ir gatavs “sadot pa degunu” arī VW Golf 8 un Škoda Octavia? Lasīt vairāk

 

Lexus Baltic par LC saimes jaunumiem (+ FOTO) 3

Lexus vēsturē 2020. gads būs LC modeļa gads ar diviem nozīmīgiem jaunumiem. Pirmkārt, veiktspēju uzlabojošie atjauninājumi 2021. gada Lexus LC automobilim un, otrkārt, šī segmenta papildinājums – pievilcīgs kabriolets ar mīksto jumtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti