Pagājušajā nedēļā nozagti vismaz 78 velosipēdi 20

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 6.jūlijs 2020 7:31

Šīs nedēļas pirmajās sešās dienās Latvijā nozagti jau vismaz 78 velosipēdi, liecina aģentūras LETA apkopotā Valsts policijas (VP) statistika.

Visvairāk jeb 19 velosipēdu zādzības reģistrētas pirmdien, bet vismazāk - otrdien, kadpolicijā saņemta informācija par septiņiem nozagtiem velosipēdiem.

Lauvas tiesa jeb 62 no visām 78 šonedēļ fiksētajām velosipēdistu zādzībām reģistrētas Rīgas reģionā, kamēr Kurzemē nozagti tikai seši velosipēdi, Latgalē un Vidzemē - pa četriem, bet Zemgalē - divi.

Šonedēļ Latvijā reģistrētas arī 13 automašīnu zādzības un 37 zādzības no mājokļiem, liecina aģentūras LETA apkopotā VP statistika.
 

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 6.jūlijs 2020 8:23
0 1 Atbildēt

Vellapēdas zog trakāk kā mašīnas!

Kamēr nebūs atrisināta vellapēdu droša glabāšana pie daudzdzīvokļu ēkām guļamrajonos un pie darba vietām, pat veselu ielu liegšana autotransportam un pārveide par 100% veloielām (kātas visādu slapjo velosapņu sapņotājiem gribētos) nepalielinās velobraucēju daudzumu. Pie kam velobraucēji jāskaita ziemā. Šoziem, kad sniegs bija tikai summāri trīs dienas, bija arī faktiskais velolietotāju skaita indikators - velosipēdistu faktiski nebija!

ei nu.... 6.jūlijs 2020 8:46
3 1 Atbildēt

Šoziem bija diezgan velobraucēju, ar katru ziemu to ir vairāk. Piekrītu, ka vasara nav rādītājs - liela daļa ir jefiņi, kas saulainās dienās muldēdami aizminas līdz parkam vai pludmalei, pa ceļam izraisot pāris avārijas situācijas.

Palaidniex 6.jūlijs 2020 14:22
2 0 Atbildēt

Es ikdienā redzu, kas notiek uz Brīvības gatves veloceļa. Iepriekšējā ziemā, lai arī ziemas nebija, brauca tiekai paši izturīģākie, tie, kuri brauca arī aukstās un sniegotās ziemās. Visi hipsteri ar pirmo vēsumu pazūd.

Ja arī bija pa kādam vairāk, tad, ja ierasto triju braucēju vietā ir sši, tas procentu izteiksmē skan vareni - 100% braucēju pieaugums, tikai absolūtos skaitļos gana nožēlojami tāpat.

Ja nākamā ziema būs sniegota un auksta, būs "neparedzami spējš" velobraucēju skaita samazinājums. Ar garantiju!

imzz 6.jūlijs 2020 9:45
2 0 Atbildēt

"Kamēr nebūs atrisināta vellapēdu droša glabāšana"

Jā, par to neviens nedomā. Pastāv uzskats,ka riteni var glabāt dzīvoklī un nest pa kāpnēm vai vest ar liftu, kad tik vajag. To jau dara, bet riteņu entuziasti.

Kad piemēram, hruščovkā stibī riteni pa kāpnēm, tad izmainīties ar pretim nākošo kāpņu laidumā nemaz nevar, kādam ir jāatkāpjas.

kāpēc 6.jūlijs 2020 16:14
1 0 Atbildēt

stibīt? Smuki uzliec uz pleca un nes. Vienkārši nevajag pirkt kalnu vai tūrisma riteni, vai ķīniešu brīnumu ar lietajiem ratiem kas sver kā kompaktklases auto.

Palaidniex 6.jūlijs 2020 16:49
0 0 Atbildēt

Kāpēc māmiņai būtu jānes uz ceturto stāvu savs felleris???

Piemēram, vēl velosipēds, kurš aprīkots ar bērna sēdeklīti un pie rokas vedot vēl sīko?

Normālas, DROŠAS UN ZAGĻUDROŠAS velonovietnes ir tas, kas nepieciešams!

Visi nav tādi velofanāti! Un jā - dzīei ejot uz priekšu velofanātisms mēdz izgaist un dzīves realitāte piespiež paskatīties uz šo jautājumu ne tik rožainām brillēm.

Retorisks jautājums - tavi vecāki un vecvecāki arī ikdienā brauc tikai ar velosipēdiem un ar prieku tos stiepj augšā pa kāpnēm savos daudzdzīvokļu namos?

Kā jau teicu - akls un radikāls velofanātisms dzīves laikā uzplaiksnī uz ne pārāk garu mirkli. Nu dažiem ilgāk, bet tikai pavisam retiem eksemplāriem uz mūžu. Bet tie drīzāk ir muzeja retums, ne kopējā tendence...

hm 6.jūlijs 2020 17:08
0 0 Atbildēt

Zini, abi vecāki laukos stiep savus velo pagrabā, kad vairs nevarēja - brauca un ieslēdza šķūnītī, no kura kājām jānāk metri 500. Uz ielas turēt velo, pat laukos, nevar - ja nenozags (kas ir gadījies, bet reti), tad kāds apdzēries kaimiņš iebrauks tajā ar savu velo un salocīs kaut ko.

Jā, ideālajā pasaulē nezog velosipēdus un stāvvietās neapskādē auto sānus. Kamēr varu, es savu velo turēšu drošā vietā - tas tomēr nav auto, kas ir jātur nosacīti uz ielas (arī stāvvietā kāds var ieplēst). Kas ir mans, par to es rūpējos.

Zagludroša novietne ir garāža vai velobkss ar labu (LABU!!!) slēdzeni. Vienkārši pieslēdzot pie staba, zagļi ja ne rāmi pārzāģēs, tad vismaz visas detaļas noņems un pārdos tavu 105. grupu kādam slīkonim, kas grib braukt ar labāku velo kā var atļauties.

Palaidniex 7.jūlijs 2020 9:22
0 0 Atbildēt

Pastāsti to par tiem vecākiem un vecvecākiem, kuri dzīvo piecstāvenes ceturtajā stāvā. Eju pēc popkorna.

ūja! 7.jūlijs 2020 10:11
0 0 Atbildēt

Cik daudzi no Rīgas 5stāvenēs dzīvojošajiem senioriem brauc ar velo....mazpilsētās vienkāršāk, tur ir šķūnīši pagalmā, vieta velo atradīsies. Lai tevis minētie rīdzinieki seniori pārdod dzīvokli Rīgā un metas uz mazpilsētu, tur visādi ir labāk, ne tikai no velo viedokļa.

Palaidniex 7.jūlijs 2020 10:40
0 0 Atbildēt

Rīgā, pilsētā, kuru nu te daži atsevišķi, galvā sisti veloindivīdi grib pārtaisīt par 100%, bet realitātē pat uz vasaru knapi 5% spējīgu sasniegt, velopilsētu, pietiekami daudzi dzīvo daudzstāvu ēkās bez lifta, pagraba, šķūnīša un velonovietnes.

nu jā 7.jūlijs 2020 11:08
0 0 Atbildēt

Skaidrs, tu nupat argumentēji, kāpēc pilsētas ielas ir jāpiebāž ar auto, kas noparkoti sašaurina ielas un traucē braukt tiem, kas brauc)) Ak jā, un piecstāveņu pagalmi arī ir jāpieslānma ar auto - sak, naher tiem bērniem vajag futbolu un lai tantes veļu kar uz balkoniem, pagalms pienākas autobraucējiem. Ļoti dziļi, aha.

Palaidniex 8.jūlijs 2020 9:40
0 0 Atbildēt

Tikai galīgi veloradikāļi ko šādu var izlasīt manā tekstā.

Es to nerakstīju, to tu pats izdomāji un mēģini pan piešūt.

Šito lasi kamēr pielec, un beidz citiem braukt augumā par to, ko tavuprāt (un tikai tavuprāt) citi domā.

Ja kārtīgi lasīsi un pacentīsies saprast (īsti gan neceru, jo radikālajiem fanātiem ir grūti ar saprašanu), varbūt beidzot pielēks ko es reaksu un uz kādām nepilnībām norādu.

Manā tekstā izfantazēt vajadzību sabāzt rotaļlaukumos automašīnas, nudien ir jāspēj! Nelieto vairāk tos preparātus! Ok?

gunbox 6.jūlijs 2020 9:55
3 3 Atbildēt

Kamēr Latvijas "Latgalītē" un arī Lietuvas uzpirks no zagļiem velo, tikmēr velosipēdus zags. Manā rajonā gan man, gan kaimiņiem tika nozagti daudz velo. Siroja lietuvieši. Naktī tīklā taisīja īsavienojumu kaut kādā veidā un laiza vaļā kāpņutelpu durvis. Sirotājus noķēra. Velo atpakaļ nedabūja.

Katram velosipēdam ir jābūt nomarķētam, kas jau ir uz jauno velo rāmjiem un reģistrētam CSDD ar atvērtu datu bāzi pārbaudei pirms pirkšanas bez visādām idiotiskām reģistrācijām ar 9 simbolu parolēm. Kur problēma šo noorganizēt? Tik vien kā pāris tūkstoši jāiegulda datu bāzes platformai, ja neiesaistās kukuļņēmēji. Pārējais tieši tā pat kā ar auto reģistrāciju. Ja reģistrāciju uztaisītu obligātu, tad, iespējams pat atrastos daudz zagtu velo.

tad jau 6.jūlijs 2020 13:27
0 0 Atbildēt

ejam tālāk - oblavas uz ielām, pārbaudīt rāmja numurus (Krievijā tā darot, for good or bad). Ja izslīpēts vai pat vellists met ap stūri, tad uzskatīt ka velo zagts un ķert plus sodīt?!?

Cita lieta, ka rāmis var būt apskrambāts šrots, bet zagtu aprīkojumu par 1K+ eirām nekā neatpazīt, ja nav speciāli marķēts. Tad ir jāapmāca poliči, lai atšķirtu 3 eiro rumbu no 300 eiro rumbas, virkne citu problēmu...

gunbox 6.jūlijs 2020 15:06
2 0 Atbildēt

Kāpēc ķert? - krimiķus būtu jālikvidē uz vietas.

Tavā tekstā redzams tipisks likumpārkāpēja aizstāvis. Jā, tieši tā, oblavas, sodīt un darīt visu, lai mazinātu ideju kādam zagt. Problēma kā reiz ir tajā, ka sodi ir mazi un netiek sodīti pēc pilnas programmas. Velo zagšana ir ļoti aktuāla problēma. Un es pat teiktu, ka vēl tālāk. Ja pieķerts velo zaglis, tad vēl izkratīt līdz skrūvītei viņa un viņa radu dzīvesvietas un vēl 5 gadi nosacīti, ja jau neliek mūsu valstī nevienu cietumos.

kāpēc aizstāvu? 6.jūlijs 2020 15:31
0 0 Atbildēt

tieši otrādi - paskaidroju, ka ar mazu piepūli var ķert tikai zagtu rāmju lietotājus, bet tos, kas pērk zagtas detaļas - nu nebūs tik viegli (lai būtu skaidrs, tad ķēde var maksāt i 30 i 80 eiro, tāpat pakaļējā zobratu kasete 40-100+ eiro un vairāk, tā pati karbona stūre var būt 100+ eiras vai šosejas bremzes/ātrumslēdži arī simtos). Tiesa, vairums normālo minēju kam šāda tehnika ir svarīga, pērk paši jo saprot ko tas viss nozīmē.

Tādā veidā sausais atlikums mums ir tāds, ka velo pilsētas lietošanai (atstāšanai uz ielas) ir jāpērk tāds, ko zaglis īsti neiekāros un arī tad jāmarķē detaļas ar lāzeri thhhh

Paskat, ar ko brauc ārzemēs - ar veciem hlamiem, nevis ar specialized un scott kalnu ričukiem, kas pirmkārt ir smagi braukšanai pa plakni un otrkārt, liela skāde ja nozog.

msh 6.jūlijs 2020 21:11
1 1 Atbildēt

Veselo saprātu veloīpašniekiem lietot nevajag, bet toties vajag viņiem ieviest birokrātiju un debīlus ierobežojumus - ģeniāli. Nu, ieviesīs obligāto reģistrāciju - un tālāk? Apsveicu, būsi CSDD radījis papildus ienākumu avotu; gan jau ar laiku būs arī numuri kā padomju laikos - protams, būs arī maksas un nodevas. Bet ieguvuma, protams, nebūs, jo, atceries - reģistrēts tiek rāmis, burtiski rāmis - kurš jaunam velosipēdam varbūt sastāda pārdesmit procentus no vērtības, bet lietotam vēl mazāk; ne par velti man manējie pamatā sākas no no lūžņu čupām izvilktiem rāmjiem, bet saņem detaļas kuru kopējā vērtība rakstāma ar trīsciparu skaitli.

Ak jā - kā tu piedāvāsi reģistrēt paštaisītus velosipēdus vai velosipēdus, kuru rāmju ražotājs ir nezināms? Šobrīd braucu ar velosipēdu, kura pamatā ir pirmskara rāmis ar četrciparu numuru - kā to reģistrēsi?

gunbox 7.jūlijs 2020 9:16
5 0 Atbildēt

Jā, mēs dzīvojam 17gs. HVZ kā varētu marķēt rāmi. Apčurāt varbūt?

Ja nepamanījāt, tad zog visu velosipēdu. Ja ir viena no detaļām marķēta, kura var novest pie zagļa atklāšanas, tad daļai no zagļiem sāks raustīties uzrauties. Rāmis jau uzreiz atkritīs kā pārdošanas objekts, kuru arī metāllūžņos nenodosi, jo arī tur jābūt būtu pārbaudei vai pat ievērojamai kompensācijai par ziņošanu par zagtu rāmi. Bet pirmkārt jau zaglis kā reiz var uzrauties uz policijas. Jautājums tikai, vai tie 2 policisti ir pietiekami priekš pārbaudēm uz ielām, lai no pasākuma būtu jēga. Bet nu jā, labāk uzcelsim nevienam nevajadzīgu koncertzāli. Pietiek ņuņāt! Ir jādara un jādomā kā risināt problēma vismaz daļēji, nevis jākunkst, ka neko nevar darīt.

boombox 7.jūlijs 2020 10:17
0 0 Atbildēt

klau, vai tu dzīvo uz Marsa? tak pats zini - ja ir vērtība, kas ir pieprasīta - to zags. To mēs zinām jau no auto. Auto zog un iztirgo gan daļās, gan veselus - bet jau aiz robežas. Tas pats notiekot arī ar velo - mūsdienās, kad robežas ir viegli šķērsojamas un transportē ne ar zirgu pajūgiem, nav nekāda problēma nozagtos velo aizvest tā patālāk, jo dārgāks velo jo lielākas pūles pieliks tā nozagšanai un tālākpārdošanai.

Ja gribi lai nezog - nopērc smagu ķīniešu hlamu RANGROVER vai BMW ar lietajiem ratiem un pilno gumiju, un zagļi tev līdzjutībā vēl zvaniņu pieskrūvēs jo dzimtais jau būs nokritis))

Dīzelists 6.jūlijs 2020 23:52
4 0 Atbildēt

Kamēr tie velohipsteri turp;inās spert manus veļukus, braukšu ar dīzeļa Pežo, to var mierīgu sirdi likt pie mājas neaizslēgtu, nevienam nevajag!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti