Šīs nedēļas pirmajās sešās dienās Latvijā nozagti jau vismaz 78 velosipēdi, liecina aģentūras LETA apkopotā Valsts policijas (VP) statistika.
Visvairāk jeb 19 velosipēdu zādzības reģistrētas pirmdien, bet vismazāk - otrdien, kadpolicijā saņemta informācija par septiņiem nozagtiem velosipēdiem.
Lauvas tiesa jeb 62 no visām 78 šonedēļ fiksētajām velosipēdistu zādzībām reģistrētas Rīgas reģionā, kamēr Kurzemē nozagti tikai seši velosipēdi, Latgalē un Vidzemē - pa četriem, bet Zemgalē - divi.
Šonedēļ Latvijā reģistrētas arī 13 automašīnu zādzības un 37 zādzības no mājokļiem, liecina aģentūras LETA apkopotā VP statistika.
Vellapēdas zog trakāk kā mašīnas!
Kamēr nebūs atrisināta vellapēdu droša glabāšana pie daudzdzīvokļu ēkām guļamrajonos un pie darba vietām, pat veselu ielu liegšana autotransportam un pārveide par 100% veloielām (kātas visādu slapjo velosapņu sapņotājiem gribētos) nepalielinās velobraucēju daudzumu. Pie kam velobraucēji jāskaita ziemā. Šoziem, kad sniegs bija tikai summāri trīs dienas, bija arī faktiskais velolietotāju skaita indikators - velosipēdistu faktiski nebija!
Šoziem bija diezgan velobraucēju, ar katru ziemu to ir vairāk. Piekrītu, ka vasara nav rādītājs - liela daļa ir jefiņi, kas saulainās dienās muldēdami aizminas līdz parkam vai pludmalei, pa ceļam izraisot pāris avārijas situācijas.
Es ikdienā redzu, kas notiek uz Brīvības gatves veloceļa. Iepriekšējā ziemā, lai arī ziemas nebija, brauca tiekai paši izturīģākie, tie, kuri brauca arī aukstās un sniegotās ziemās. Visi hipsteri ar pirmo vēsumu pazūd.
Ja arī bija pa kādam vairāk, tad, ja ierasto triju braucēju vietā ir sši, tas procentu izteiksmē skan vareni - 100% braucēju pieaugums, tikai absolūtos skaitļos gana nožēlojami tāpat.
Ja nākamā ziema būs sniegota un auksta, būs "neparedzami spējš" velobraucēju skaita samazinājums. Ar garantiju!
"Kamēr nebūs atrisināta vellapēdu droša glabāšana"
Jā, par to neviens nedomā. Pastāv uzskats,ka riteni var glabāt dzīvoklī un nest pa kāpnēm vai vest ar liftu, kad tik vajag. To jau dara, bet riteņu entuziasti.
Kad piemēram, hruščovkā stibī riteni pa kāpnēm, tad izmainīties ar pretim nākošo kāpņu laidumā nemaz nevar, kādam ir jāatkāpjas.
stibīt? Smuki uzliec uz pleca un nes. Vienkārši nevajag pirkt kalnu vai tūrisma riteni, vai ķīniešu brīnumu ar lietajiem ratiem kas sver kā kompaktklases auto.
Kāpēc māmiņai būtu jānes uz ceturto stāvu savs felleris???
Piemēram, vēl velosipēds, kurš aprīkots ar bērna sēdeklīti un pie rokas vedot vēl sīko?
Normālas, DROŠAS UN ZAGĻUDROŠAS velonovietnes ir tas, kas nepieciešams!
Visi nav tādi velofanāti! Un jā - dzīei ejot uz priekšu velofanātisms mēdz izgaist un dzīves realitāte piespiež paskatīties uz šo jautājumu ne tik rožainām brillēm.
Retorisks jautājums - tavi vecāki un vecvecāki arī ikdienā brauc tikai ar velosipēdiem un ar prieku tos stiepj augšā pa kāpnēm savos daudzdzīvokļu namos?
Kā jau teicu - akls un radikāls velofanātisms dzīves laikā uzplaiksnī uz ne pārāk garu mirkli. Nu dažiem ilgāk, bet tikai pavisam retiem eksemplāriem uz mūžu. Bet tie drīzāk ir muzeja retums, ne kopējā tendence...
Zini, abi vecāki laukos stiep savus velo pagrabā, kad vairs nevarēja - brauca un ieslēdza šķūnītī, no kura kājām jānāk metri 500. Uz ielas turēt velo, pat laukos, nevar - ja nenozags (kas ir gadījies, bet reti), tad kāds apdzēries kaimiņš iebrauks tajā ar savu velo un salocīs kaut ko.
Jā, ideālajā pasaulē nezog velosipēdus un stāvvietās neapskādē auto sānus. Kamēr varu, es savu velo turēšu drošā vietā - tas tomēr nav auto, kas ir jātur nosacīti uz ielas (arī stāvvietā kāds var ieplēst). Kas ir mans, par to es rūpējos.
Zagludroša novietne ir garāža vai velobkss ar labu (LABU!!!) slēdzeni. Vienkārši pieslēdzot pie staba, zagļi ja ne rāmi pārzāģēs, tad vismaz visas detaļas noņems un pārdos tavu 105. grupu kādam slīkonim, kas grib braukt ar labāku velo kā var atļauties.
Pastāsti to par tiem vecākiem un vecvecākiem, kuri dzīvo piecstāvenes ceturtajā stāvā. Eju pēc popkorna.
Cik daudzi no Rīgas 5stāvenēs dzīvojošajiem senioriem brauc ar velo....mazpilsētās vienkāršāk, tur ir šķūnīši pagalmā, vieta velo atradīsies. Lai tevis minētie rīdzinieki seniori pārdod dzīvokli Rīgā un metas uz mazpilsētu, tur visādi ir labāk, ne tikai no velo viedokļa.
Rīgā, pilsētā, kuru nu te daži atsevišķi, galvā sisti veloindivīdi grib pārtaisīt par 100%, bet realitātē pat uz vasaru knapi 5% spējīgu sasniegt, velopilsētu, pietiekami daudzi dzīvo daudzstāvu ēkās bez lifta, pagraba, šķūnīša un velonovietnes.
Skaidrs, tu nupat argumentēji, kāpēc pilsētas ielas ir jāpiebāž ar auto, kas noparkoti sašaurina ielas un traucē braukt tiem, kas brauc)) Ak jā, un piecstāveņu pagalmi arī ir jāpieslānma ar auto - sak, naher tiem bērniem vajag futbolu un lai tantes veļu kar uz balkoniem, pagalms pienākas autobraucējiem. Ļoti dziļi, aha.
Tikai galīgi veloradikāļi ko šādu var izlasīt manā tekstā.
Es to nerakstīju, to tu pats izdomāji un mēģini pan piešūt.
Šito lasi kamēr pielec, un beidz citiem braukt augumā par to, ko tavuprāt (un tikai tavuprāt) citi domā.
Ja kārtīgi lasīsi un pacentīsies saprast (īsti gan neceru, jo radikālajiem fanātiem ir grūti ar saprašanu), varbūt beidzot pielēks ko es reaksu un uz kādām nepilnībām norādu.
Manā tekstā izfantazēt vajadzību sabāzt rotaļlaukumos automašīnas, nudien ir jāspēj! Nelieto vairāk tos preparātus! Ok?