Rīgas domē domā par velojoslu izveidi Čaka ielā 45

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 31.oktobris 2020 13:26

Pirmdien, 2.novembrī, sasaukta Satiksmes un transporta lietu komitejas sēde, kurā deputāti spriedīs par iespējamiem risinājumiem veloinfrastruktūras attīstībai Aleksandra Čaka ielā, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Čaka iela ir viena no noslogotākajām transporta maģistrālēm Rīgas centrā, kurā automašīnas un sabiedriskais transports līdz šim ir pārvietojušies divās joslās katrā virzienā, un arī tad "pīķa stundās" ielā veidojās lieli satiksmessastrēgumi. Rekomendējoša velojosla pašlaik ir izveidota Čaka ielai paralēlajā Kr.Barona ielā.

Satiksmes departaments ir sagatavojis vairākus eksperimentālus risinājumus Marijas un Aleksandra Čaka ielā, paredzot pagaidu velojoslas abās brauktuves pusēs.

Ir izstrādāti divi risinājumi, kā veidot velojoslas regulētos krustojumos - viens, kad velojoslas "stop" līnija pirms krustojuma tiek izvirzīta uz priekšu, vai otrs, kad velojosla pirms krustojuma tiek pārtraukta, lai autovadītāji, nogriežoties pa labi, iebrauktu velojoslā.

Tostarp tiek piedāvāts arī risinājums, ka Marijas un Aleksandra Čaka ielā netiek veidota veloinfrastruktūra, saglabājot esošo situāciju - esošo joslu skaitu un maģistrālā veloinfrastruktūra tiek veidota Krišjāņa Barona ielā.

Piedāvātie varianti būs eksperimentāli un tikai pagaidu risinājums, lai pavasarī varētu izanalizēt transporta plūsmas rezultātus, iespējamos ceļu satiksmes negadījumus un pieņemt galīgo lēmumu, sola pašvaldība.

Lai lemtu par šo jautājumu, uz sēdi aicināti gan "Rīgas satiksmes" pārstāvji, gan apvienības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvji, gan arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvji, kuri ir veikuši Čaka ielas satiksmes auditu.

Komitejas sēde notiks klātienē, bet epidemioloģiskās drošības dēļ būs ierobežojumi apmeklētājiem. Sēdes norise tiks translēta mājaslapā "riga.lv".
 

 
45 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 2.novembris 2020 9:17
8 0 Atbildēt

Tā tendenciozo sava un vienīgā neapšaubāmi "pareizā" viedokļa stūmēji - Pilsēta (atsevišķiem) cilvēkiem, lielākoties atvilkās uz Rīgu no provinces.

Atnāca uz metropoli - vietu, kura, kā pareizi atzīmēts tāda izauga dēļ rūpnīcām, ostas, tirdzniecības, izklaidēm, dēļ trokšņā un dēļ tā, ka tā nekad neguļ - proti dēļ tā, ko paši tagad cīīgi grib aizliegt, jo lūk Brīvības ielā lakstīgailis krūmā nedzied, kā tas ir bijais mājās - provinces klusumā, no kurienes tie hipsteri paši nākuši.

Lielākā daļa to "umņiku", strādā darbu, kuru var veikt no jebkurienes, ka tik ir internets. Nu kas tiem traucēt turpināt mitināties savā viensētā, dobelē, ludzā vai kandavā - tur irviss tas, ko tie grib iespiest Rīģā un nav nekā no tā, ko no rīgas grib izskaust... Šito es nekādi nesaprotu!

Kāda mārrutka pēc jārestartē Rīga atbilstoši provinces labuma mērauklai? Lai dodās restartēt "laukus"!

iVelo 1.novembris 2020 10:42
6 3 Atbildēt

Neminās pa Čaka tāpēc, ka tā ir šausmīgā stāvoklī. Tiklīdz nomainīs asfaltu, tā pa to mīsies. Un ja būs velojosla - tas arī daudzus motivēs.

Nekas jau netraucē uztaisīt pagaidu joslas un ja pusgada laikā nesalasīsies gana daudz minēju, nu ko, lai ņem nost. Tie nedaudzie kas būs, varēs braukt kā līdz šim - pa regulāro satiksmes joslu.

iJuris 2.novembris 2020 8:53
6 1 Atbildēt

Pēc šīs paša spriešanas veida, nebrauc ar velosipēdu, jo nav ērti izdevīgi un pietiekami ērti.

Dīvainie velosipēdu supermili nesaprot, ka bieži ar auto sākumā brauc vairāki cilvēki un beigās paliek tikai viens pārējie jau izkāpuši.

Vai arī cilvēkam ikdienas maršruts nav 5km, vai dienas laikā vairākas reizes jāveic šis maršruts, vai varbūt bagāžniekā ir lieli vai smagi instrumenti, varbūt viņam nepatīk braukt ar velo. Iespēju ir daudz, bet dažiem šķiet, kā ir tikai tā, kā viņi iedomājas.

Pats dīvainakais ir tas, ka par visu varu lien pilsētas centrā, nu dzīvo Mangaļsalā, tur svaigaks gaiss, vai brauc uz laukiem, un dzīvo ar savu velo meža vidū, gan svaigi gan veselīgi. Bet nē, gribas taču visam pa vidu, tāds kā mazvērtības sindroms.

Un nav nekādas sajegas par to, kā veidojās lielās pilsētas, kas ir to sākumā un pamatā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lielas problēmas BMW: Dingolfingas rūpnīca uz laiku aptur ražošanu, atsaukums izmaksās miljonus

BMW uz laiku apturējis ražošanu savā Eiropas lielākajā rūpnīcā Vācijas pilsētā Dingolfingā. Iemesli lēmumam ir vairāki. Lasīt vairāk

 

Lasītāja viedoklis par satiksmes drošību un vidējā ātruma radariem 62

Pirms aplūkot jautājumu par vidējā ātruma radariem ir vērts atzīmēt vienu tendenci – pēdējo gadu laikā satiksmes drošība uz Latvijas ceļiem ir pārstājusi uzlaboties. 2017.gadā uz ceļiem gāja bojā 136 cilvēki, 2023.gadā 142. Pārējos gados starp šiem statistika ir stipri līdzīga. Uzlabojumu nav. Lasīt vairāk

 

Kemperis no 1977.gada Toyota Hiace - cikvēki jau tad zināja kā atpūsties (+ VIDEO) 14

iAuto apskata 1977. gadā, uz Toyota Hiace bāzes izgatavotu ceļojumu kemperi, kas nodrošināja vairumu funkciju pazīstamu arī mums no mūsdienu braucošajām mājām. Lasīt vairāk

 

Pirmās emocijas ar modernizēto Audi Q7 490 Zs par 109 500 eur, 0 - 100 km/h 5.56 sek (+ VIDEO) 11

Audi Q7 šogad piedzīvoja modernizāciju, ieskaitot arī šo 60 TFSI e V6 plug-in hibrīdmodifikāciju, kas gandrīz 100 kilometrus var nobraukt ar elektrību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti