Kaspars Zandbergs "Pilsēta cilvēkiem" speciāli iAuto.lv | 4.marts 2021 17:34
Pirms mazāk nekā trīs mēnešiem Babītes pašvaldība ziņoja, ka decembrī pabeigti veloceļa "Rīga-Jūrmala" posma atjaunošana.
Tomēr veloceļa lietotāju prieks bijis īss - pēc ziemas veloceļš jau ir saplaisājis. Meklējam iemeslus - kāpēc?
Pie vainas šādām sekām gan visdrīzāk nav būvnieks, bet gan pasūtītāji un projektētāji, kuri veloceļam paredzējuši tikai vienu plānu asfalta kārtu 4 cm biezumā. Šāds asfalta kārtas biezums ir nepietiekams, lai veloceļu varētu uzturēt mehāniski ar traktortehniku, līdz ar to rezultāts bija ļoti paredzams...
Šādas problēmas pavisam nesenā pagātnē bija arī Rīgā, tāpēc jau pirms vairākiem gadiem aicinājām Rīgas pašvaldību nākotnē veloceļiem paredzēt tīrīšanas tehnikai piemērotu segumu. Pirmais projekts, kurā šāda prasība ir ievērota, ir veloceļš Krasta ielā, kur veloceļam ieklātas divas asfalta kārtas - apakškārta 4 cm biezumā un dilumkārta 4 cm biezumā.
Aicinām projektētājus un pasūtītājus visā Latvijā mācīties no šīm Rīgas un Babītes kļūdām. Pareizi projektēts veloceļš kvalitatīvi kalpos 10 un vairāk gadus, tādēļ ir vērts ieguldīt nedaudz vairāk naudas tā būvniecībā.
Foto: Ekrānuzņēmums Krasta veloceļa projektam
Foto: Ekrānuzņēmums Babītes veloceļa projektam
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
Velofašists laikam nesaprot ka galvenais šajā situācijā ir nevis asfalta biezums bet gan tas, kas atrodas zem tā - plaisas nebūtu radušās ja pamats nebūtu zem traktora svara iegrimis...
Pilnīga taisnība. Tur kur pamats izveidots pietiekami biezs un izturīgs, šādu problēmu nav. Skandināviem šai ziņā vieglāk - visur klintis apakšā un grants tikai pa nelīdzenumiem jāuzber