Plaisas pirms 3 mēnešiem atjaunotā veloceļā (+ FOTO) 31

 

Foto: Kaspars Locs

Kaspars Zandbergs "Pilsēta cilvēkiem" speciāli iAuto.lv | 4.marts 2021 17:34

Pirms mazāk nekā trīs mēnešiem Babītes pašvaldība ziņoja, ka decembrī pabeigti veloceļa "Rīga-Jūrmala" posma atjaunošana. Tomēr veloceļa lietotāju prieks bijis īss - pēc ziemas veloceļš jau ir saplaisājis. Meklējam iemeslus - kāpēc?

 
Pie vainas šādām sekām gan visdrīzāk nav būvnieks, bet gan pasūtītāji un projektētāji, kuri veloceļam paredzējuši tikai vienu plānu asfalta kārtu 4 cm biezumā. Šāds asfalta kārtas biezums ir nepietiekams, lai veloceļu varētu uzturēt mehāniski ar traktortehniku, līdz ar to rezultāts bija ļoti paredzams...
 
Šādas problēmas pavisam nesenā pagātnē bija arī Rīgā, tāpēc jau pirms vairākiem gadiem aicinājām Rīgas pašvaldību nākotnē veloceļiem paredzēt tīrīšanas tehnikai piemērotu segumu. Pirmais projekts, kurā šāda prasība ir ievērota, ir veloceļš Krasta ielā, kur veloceļam ieklātas divas asfalta kārtas - apakškārta 4 cm biezumā un dilumkārta 4 cm biezumā.
 
Aicinām projektētājus un pasūtītājus visā Latvijā mācīties no šīm Rīgas un Babītes kļūdām. Pareizi projektēts veloceļš kvalitatīvi kalpos 10 un vairāk gadus, tādēļ ir vērts ieguldīt nedaudz vairāk naudas tā būvniecībā.
 
 

Foto: Ekrānuzņēmums Krasta veloceļa projektam

Foto: Ekrānuzņēmums Babītes veloceļa projektam

Foto: Kaspars Locs

Foto: Kaspars Locs

Foto: Ģirts Cirvelis

 
Visi komentāri
 
msh 4.marts 2021 18:06
8 7 Atbildēt

Velofašists laikam nesaprot ka galvenais šajā situācijā ir nevis asfalta biezums bet gan tas, kas atrodas zem tā - plaisas nebūtu radušās ja pamats nebūtu zem traktora svara iegrimis...

Krotow 4.marts 2021 20:14
4 1 Atbildēt

Pilnīga taisnība. Tur kur pamats izveidots pietiekami biezs un izturīgs, šādu problēmu nav. Skandināviem šai ziņā vieglāk - visur klintis apakšā un grants tikai pa nelīdzenumiem jāuzber

KasparsZn 4.marts 2021 19:52
3 0 Atbildēt

Arī ar saistvielām nesaistītās konstruktīvās kārtas var būt pie vainas, bet parasti tās ir puslīdz adekvātā biezumā, savukārt asfalta kārta ir pārāk plāna - būtu nepieciešama vismaz 6cm bieza.

Janka 4.marts 2021 21:52
3 3 Atbildēt

Te vairāk pēc pamata problēmām izskatās, uz normāla pamata arī 4cm pietiktu. Tas transportbūvju inženieris brīžiem smagu sviestu stumj 8cm veloceļam jau ir smags perebors

Slinkais 4.marts 2021 23:30
3 0 Atbildēt

daudzās vietās uz tā ceļa uzbrauc auto. kā arī traktors kas ziemā tīŗa arī sver dažas tonnas. 4cm ir nožēlojami

Kanibaals 5.marts 2021 0:58
1 0 Atbildēt

Asfalts tas tev nav betons, kas būtu galvenā nesošā konstrukcija. Biezums ir vajadzīgs sasaistei ar pamatni. Tas tomēr ir elastīgs un svara pārsniegšanai ir citas sekas. Te pēc plaisām redzams, ka grunts sēžas ne jau asfalts sabruka.

Janka 5.marts 2021 11:05
5 0 Atbildēt

+vēl bildēs labi var redzēt, ka teritorija ir pārmitrināta, bez normālas ūdens atvades un visticamāk ar vājām gruntīm. Pilns komplekts Asfalta biezumam tur ir vismazākais sakars. 4 cm ir maz, normāli veloceļam pietiek ar 5-6 cm vienā kārtā ar normāliem pamatiem.

reku 7.marts 2021 15:13
0 0 Atbildēt

un pie tā visa noved konkursu sistēma.Visās jomās kur izpildītājs tiek izvēlēts konkursa kārtībā tur rezultātā būs sūdi,lieli sūdi.

650 4.marts 2021 19:57
4 0 Atbildēt

-jābrauc ir pēc iespējass tuvāk Labajai malai

dubis 4.marts 2021 20:00
1 0 Atbildēt

Vispār ir pieejams tāds online segas aprēķins, kam pārsvarā visus projektus laiž cauri, jo tas ir bezmaksas. Sakarīgāk būtu izlaist cauri un tad pievienot paskaidrojumu pie raksta, kādai ass slodzei segums paredzēts. Bet jā, lielākajā daļā gadījumu vainīgs ir pamats, asfalts šitā var tikai nogurstot, t.i. vai nu pamats līgojās, vai laikā zobs. Jaunam laikā zobs nevar būt iemesls. Vēl minētu, ka būvniecības laikā apstākļi un gaisa temperatūra īsti neatbilda kvalitatīvai darbu izpildei.

Galvenā 4.marts 2021 20:33
6 0 Atbildēt

ir pamatne. Un to mums vispār nemāk taisīt. Taisa no kaut kādiem dolomīta miltiem, kas pavasara mitrumā izšķīst. Bieži vien norok gadiem blietēto apakškartu un tā vietā uztaisa sūdu, kas pēc 3gadiem ir jau nosēdies un atkal jāremontē.

slaidā velosipēdiste 4.marts 2021 21:40
14 1 Atbildēt

Plaisas ir tik plašas,lai varētu redzēt-naudas tur nav!

jptvm 5.marts 2021 8:01
1 0 Atbildēt

Plaisas tādas, ka trāpīsi ar priekšējo ratu un tas iekritīs tajā, nobloķējoties. Drīz pa to ceļu tik ar kalnu ričukiem braukt varēs.

Un kāds vēl teiks, ka Latvija ir līdzenumu zeme?!?

viencexperc 5.marts 2021 8:05
5 2 Atbildēt

Protams, ka Bindars atkal nav vainīgs.

Neviens nav vainīgs. Kārtīga valstī vismaz 3 cilvēki sēdētu cietumā, ar mantas konfiskāciju par valsts līdzekļu izšķērdēšanu.

gunbox 5.marts 2021 10:20
1 0 Atbildēt

Ja uz valsts zemi, kuru mēs itkā saucam par savu īpašumu attiecas arī īpašumtiesības, tad uz nodokļu kasi joprojām ir komuņizms. Vienmēr var pasmelt, ja vajadzēs.

gunbox 5.marts 2021 10:16
2 0 Atbildēt

Šādas nepilnības jāsāk kādam segt no savas privātās kabatas, nevis nodokļu naudas.

iciks 5.marts 2021 11:04
0 0 Atbildēt

Ja nemaldos, savulaik Ludzas iekšējam apvedceļam bija laikam 1 asfalta kārta un tur kravas auto brauca gana daudz, ne viens traktorītis šad un tad. Ar laiku tas ceļš kļuva gauži bēdīgs, bet nu ne jau ziemas laikā.

Mans viedoklis sakrīt ar tiem, kas uzskata, ka te ir problēma ar pamatiem. Pat ja materiāli ir pareizie, nav jau teikts, ka kārtīgi sablietēts un ka nav problēmu ar vājas nestspējas gruntīm.

pierīgas iebūvietis 5.marts 2021 11:21
2 0 Atbildēt

Ceļš pa purvu,jopcik.Kas nav skaidrs.

Eksperts 5.marts 2021 13:02
7 1 Atbildēt

Uzreiz redzu, ka veloceļš projektēts priekš velo noslodzes, bet ziemā celiņš tīrīts ar traktoru! Uz asfalta ir redzamas švīkas no lāpstas un ja mauc gar ceļa malu sekas ir tādas pašas, ja caur dzīvojamo zonu izbrauc kravinieks, kas ved uz būvobjektu celtniecības blokus! Asflts ir beigts dēļ tā, ka neatbilstoša svara tehnika.

Velosipēdists 5.marts 2021 13:05
5 0 Atbildēt

Nedrīkst braukt ar traktoru pa veloceļu! Vajag velošķūri ar pedāļu piedziņu!

Krotow 5.marts 2021 15:09
0 0 Atbildēt

Esi mēģinājis to darīt?

Velopraids 8.marts 2021 13:50
0 0 Atbildēt

Traktori smird un bendē gaisu! Atbalstu pedāļtraktorus!

Pļurkt 6.marts 2021 14:50
2 4 Atbildēt

Tieši tas pats kas bija Jēkabpilī. Tādu traci celtnieki sacēla ka šausmas, jo entuziasti bija SADOMĀJUŠI izurbt paraugu par veseliem 10 centimetriem tuvāk asfalta malai kā paredzēts standartā!! Protams ka tur tas asfalta biezums bija kardināli plānāks un protams, ka tā nestspēja bija krietni mazāka.

Uz tās mērījumu attāluma no nomales starpības arī varēja SAEKONOMĒT!!!

Tieši tas pats kas šajā rakstā! Tikai te vēl vairāk saekonomēja, tā ka saplaisāja pamatīgi.

----

Normālās valstīs, kur par ceļiem atbild desmitgadēs, brāķdariem liek ceļu noārdīt un uzcelt no jauna no pašas pamatnes! Neuzcelt no jauna nevar, jo nav kā Latvānijā, kur uztaisīja mākslīgo bankrotu, nākama'jā rītā tie paši īpašniekeļi uzcepj citu firmu un šmugulē tālāk. Gan štatos, gan Čehijā jaunai firmai sevi ir jāpierāda gadiem būvējot gājēju celiņus, veloceliņus utt, ja kāds ir nogrēkojies ar ceļu kvalitāti, tad ne tikai tā firma, bet arī jebkurš īpašnieks jebkurā citā firmā ir gadiem ilgi no konkursiem ārā!

Kanibaals 7.marts 2021 0:07
0 0 Atbildēt

Kāda tam saistība ar šo situāciju? Jēkabpilī, kas asfalts ar sācis bija grāvī braukt? Neredzi pēc bildēm, ka celiņa šķērsprofils ir ar lūzumu?

Asfalta nestspēja pie vainas, jā kā tad.

Pļurkt 7.marts 2021 7:58
0 3 Atbildēt

Mani neinteresē tavi tamborētāja spriedelējumi! Pie reizes iemācies lasīt, tad nevajadzēs visādas muļķības sadomāt.

Kanibaals 7.marts 2021 17:38
1 0 Atbildēt

Iesper savam lūznim pa durvīm un apskaties, kā krāsas biezums ietekmē durvju nestspēju pret spērieniem.

Nav liela māka uzbūvēt pamatīgu tiltu, kas turas, māka ir uzbūvēt tiltu, kas knapi turas(un neizšķērdēt materiālu).

Te tas pats, te tas pats, ja prasībās bija veloceliņš, bet brauc ar traktoru tad kur tur būvnieka vaina, ka uz sava rēķina tur neaizlēja visu ar asfaltu tai skaitā grāvjus. Biji uz tā celiņa vai pēc bildes noteici, ka nav 4cm? Lasīt iemācies tieši tas pats, tieši tas pats, kas Jēkabpilī. Melns uz balta un vēl ar dzeltenu pasvītrots tiem kam brille švaka, ka kārta pasūtīta bija 4cm. Pļurkt rakstu(grāmatu) nav lasījis bet viedoklis ir. Tukšpļūtis.

Pļurkt 7.marts 2021 17:59
0 2 Atbildēt

Mani neinteresē tavi tamborētāja spriedelējumi! Pie reizes iemācies lasīt, tad nevajadzēs visādas muļķības sadomāt.

Bezmēru glups tu esi un laikam vienmēr esi bijis!

Kanibaals 7.marts 2021 22:25
1 0 Atbildēt

Ko tu vari tirst galīgu tuftu par šo gadījumu kur klāt neesi stavējis, bet nu tik gudrs. Aizej nomēri ir tur vai nav 4cm pirms apmelo būvētājus.

Pļurkt 8.marts 2021 8:02
0 3 Atbildēt

Mani neinteresē tavi tamborētāja spriedelējumi! Pie reizes iemācies lasīt, tad nevajadzēs visādas muļķības sadomāt.

Bezmēru glups tu esi un laikam vienmēr esi bijis!

Tu jau kuro reizi ŠAJĀ topikā apspried tevis paša sadomātās glupības!

Tedis 6.marts 2021 18:47
0 0 Atbildēt

Iespējams tie bija viesstrādnieki no saulainās Uzbekistānas vai Tadžikistānas...

Pļurkt 8.marts 2021 13:51
0 0 Atbildēt

... iestaigātā taciņa, tikai cita remontētā un citas firmas izpildījumā!!

www.youtube.com/watch?v=6B8B937gZyU

+ vai arī šis scenārijs

www.youtube.com/watch?v=d6Y0lrMuBk0

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti