Likumā iekļauj regulējumu elektroskrejriteņiem; braukt ar tiem varēs no 14 gadu vecuma 14

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.marts 2021 8:35

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus, kas Ceļu satiksmes likumā iekļauj regulējumu elektroskrejriteņiem, kā arī nosaka citas izmaiņas.

Līdz šim regulējums precīzi nenoteica ceļu satiksmes noteikumus elektroskrejriteņiem, iepriekš anotācijā norādījuši likumprojekta autori, akcentējot, ka, palielinoties skrejriteņu skaitam, pieaug arī riski satiksmes drošībai, it īpaši gājējiem. Pērn 88 ceļu satiksmes negadījumos bija iesaistīti elektriskie skrejriteņi, iepriekš deputātiem par likumprojekta virzību atbildīgās Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē norādījusi Valsts policija.

Likumā iekļauta elektroskrejriteņa definīcija, nosakot, ka tas ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis ar maksimālo ātrumu līdz 25 kilometriem stundā, kuram nav pedāļu, kurš paredzēts vienam cilvēkam un ir aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu.

Braukt ar elektroskrejriteni drīkstēs personas no 14 gadu vecuma. Personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, elektroskrejriteņa vadīšanai tiesības nevajadzēs. Savukārt personām vecumā no 14 līdz 17 gadiem būs nepieciešamas velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.

Likumā iekļauta arī elektrisko skrejriteņu reģistrēšana - tāpat kā līdz šim jau velosipēdu, arī skrejriteņu reģistrācija būs brīvprātīga, kā arī būs atļauts piedalīties ceļu satiksmē ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem. Savukārt par pārkāpumiem elektroskrejriteņu vadītājiem piemēros tādus pašus administratīvos sodus kā riteņbraucējiem.

Izmaiņas precizē arī noteikumus riteņbraucējiem. Personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, velosipēda vadīšanai tiesības turpmāk nebūs nepieciešamas. Latvijā jau 20 gadus velosipēdistiem ir bijusi nepieciešama vadītāja apliecība, tomēr ir secināts, ka tas nav atbilstoši citu Eiropas valstu praksei, iepriekš uzsvēruši likuma izmaiņu autori.

Savukārt personai vecumā no 10 līdz 17 gadiem patstāvīgi braukt ar velosipēdu turpmāk būs atļauts, ja tai būs velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.

Precizēta arī transportlīdzekļa definīcija, papildus nosakot, ka par transportlīdzekli ir uzskatāma ierīce, kuras maksimālais ātrums ir virs sešiem kilometriem stundā. Tāpat likumā precizētas mopēda, tricikla, motocikla, kvadricikla un velosipēda definīcijas.

Likumā papildināti izņēmumi, kad transportlīdzeklim nav nepieciešama derīga valsts tehniskā apskate. Tas attieksies uz transportlīdzekļiem, kurus tirdzniecības uzņēmums (komersants) aprīkojis ar tirdzniecības numura zīmēm un izmanto ceļu satiksmē normatīvajos aktos par transportlīdzekļu tirdzniecību noteiktajā kārtībā.

Likums arī papildināts ar traktortehnikas maināmo velkamo iekārtu un tehnoloģisko agregātu reģistrāciju, nosakot, ka tā ir brīvprātīga, un ceļu satiksmē varēs īslaicīgi piedalīties arī ar šādām nereģistrētām iekārtām.

Tāpat noteikts, ka arī turpmāk ar Lielbritānijas izsniegtu vadītāja apliecību personai būs atļauts Latvijā vadīt transportlīdzekli.

Likuma grozījumi arī nosaka, ka turpmāk Valsts policija līgumu par radaru uzstādīšanu varēs noslēgt ne tikai ar Ceļu satiksmes un drošības direkciju, bet arī ar valsts vai pašvaldības ceļa pārvaldītāju. Prasības šādai kārtībai noteiks valdība.

 
Visi komentāri
 
nu 26.marts 2021 9:19
1 0 Atbildēt

vadītāji, saturās!

Kļūda 26.marts 2021 12:03
1 1 Atbildēt

Lūk šī ir kļūda:

"Izmaiņas precizē arī noteikumus riteņbraucējiem. Personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, velosipēda vadīšanai tiesības turpmāk nebūs nepieciešamas. Latvijā jau 20 gadus velosipēdistiem ir bijusi nepieciešama vadītāja apliecība, tomēr ir secināts, ka tas nav atbilstoši citu Eiropas valstu praksei, iepriekš uzsvēruši likuma izmaiņu autori."

Principā velosipēdisti tagad likumīgi drīkstēs nezināt CSN! Negadījumu statistiku šādi grozījumi neuzlabos!

galvenais 26.marts 2021 13:39
1 1 Atbildēt

lai vadītāji zin svarīgo

25. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:

...

25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji)

Auto ir paaugstināta riska objekts, tāpēc vadītājiem jābūt modriem, braucot nevar snaust, glāstīt telefonu un vispār, tizloties.

msh 26.marts 2021 19:45
1 0 Atbildēt

Kā būtu ja "mazāk izsargātajiem" beidzot parādītos pašsaglabāšanās instinkts? Es varu tikai turpināt brīnīties par to "mazāk aizsargāto" idejas debīlismu - "vairāk aizsargātajiem" ir jāuzmanās lai nesabrauc "mazāk aizsargātos", bet "mazāk aizsargātajiem" drīkst būt pilnīgi pohuj par savu veselību vai dzīvību, jo viņus jāpasargā kādam citam, nevis viņa paša vērīgumam un modrībai. Nē, protams, braucot ar velosipēdu es sagaidu ka vadītājs man adekvāti nobrauks garām nevis mani nobrauks, tajā pašā laikā es labi apzinos kur un kā var braukt mašīnas un no tām uzmanos, nevis pohujā maucu ar apziņu "vairāk aizsargātais gan jau no manis izvairīsies".

teten 26.marts 2021 21:55
0 1 Atbildēt

kas man vēl jāievēro bez prasības braukt iespējami tuvāk labajai ielas nomalei? uz Vantenieka katrs idiots uzskata ka pāri tiltam var braukt tikai auto un spiežas virsū, daži taurē kā apdirsušies - kur loģika? Joslas ir gana platas, bet mūsu vadītāji brauc kā auni, bez 3.5m joslām tie braukt nemāk un trako, ieraugot velosipēdistu, kas brauc, ievērojot CSN prasības.

Krotow 27.marts 2021 1:09
1 0 Atbildēt

Jā, uz vantenieka pa braucamo daļu drīkst braukt tikai auto. Tur, Ķīpsalā uz centrālās brauktuves, tālāk pāri Zunda tiltam un arī uz Akmens un Salu tiltiem vēl būtu jābūt 305. aizlieguma zīmei. Lai tādiem kā tev varētu piešķirt medāli administratīvā soda veidā. Jo man un citiem braucējiem nav nekādas vēlēšanās sēdēt cietumā tikai tāpēc ka krēslā bez iedegta ielu apgaismojuma kāds pelēcīgs radījums ar dubļainiem atstarotājiem ripinās Ķīpsalas centrālās brauktuves 1. joslas vidū. Lai tev par mierinājumu fakts ka Vanteniekam un Ķīpsalā ir 2 veloceliņi abās pusēs brauktuvēm.

ASV 26.marts 2021 12:05
1 0 Atbildēt

Varēja tad jau arī jauniešiem atļaut braukt ar auto no 16 gadiem un atcelt tos stulbos noteikumus par mopēdu tiesībām, jo daži labi elektrovelosipēdi un skūteri ir ātrāki par mopēdiem.

msh 26.marts 2021 19:49
0 0 Atbildēt

Nejauc pirkstu ar krānu. Tas ka elektrovelosipēdi un "skūteri" [laikam jau elektriskie skrejriteņi] ir ātrāki par mopēda klases aparātiem ir akmens cepistu lauciņā; konkrētie aparāti tik ātri nedrīkst kustēties un cepistiem būtu to braucējus jādrāž par pārvietošanos ar nereģistrētiem mopēdiem vai motociklierm un ja nav attiecīga vadītāja apliecība, arī par to. Pēc ES regulas velospēds ar elektrisku pastiprinājumu ir tāds, kam tas motors atslēdzas virs 25 - ja tāds iet vairāk, tas visdrīzāk legāli iekrīt jau pie mopēdiem vai pat jau pie močiem.

Krotow 27.marts 2021 1:12
0 0 Atbildēt

Teiksim tā - sodu, pieķerot braucot ar elektrovelo uz 40 pa ietvi varētu nosaukt par godīgi pelnītu dulburu nodokli Jo tiešām saprātīgi velobraucēji tā neriskēs ar savu un citu veselību un dzīvību pat ja ritenis patiesībā ir bez ātruma ierobežojuma (kas nevienam nav jāzina).

Motopele 26.marts 2021 12:08
1 0 Atbildēt

Un vajag atcelt eksāmenus A kategorijai, ja ir jau B vai C kategorija. Kaut kā stulbi sanāk, ka cilvēki zina noteikumus, ebt jākārto eksāmens. Ar riteni taču neliek braukt pa laukumu un pierādīt, ka var nobraukt taisni, apgriezties un apstāties, kāpēc tādu sviestu vajag mocim?

Vernons 26.marts 2021 14:26
0 0 Atbildēt

Galvenais ir "Ceļu satiksmes Likuma" 19. pants "Pienākumi un tiesības"! Un šī panta 1., 3. un 4. punkti noteic kārtību un secību, kā katrs uz ceļa rīkosies! Katram auto vadītājam ir tiesības paļauties, kad tie "mazāk aizsargātie" pildīs CSN prasības! Jo tikko kāds izdarīs atkāpi no loģikas un Noteikumu prasībām, tā iestāsies Nāves sods! Tā tos Noteikumus jāstāsta, ja mēs gribam droši braukt un nevienu nenobraukt!!!

pantus stāstīsi 26.marts 2021 14:33
1 0 Atbildēt

cietumā, kad nebūsi darījis visu, lai izvairītos no sadusmes un pasargātu mazāk aizsargātos satiksmes dalībniekus.

un CSL tev lasīs vakara apgaitas laikā. Jā.

Krotow 27.marts 2021 1:13
0 0 Atbildēt

Sadusme gadījumā nebij tad kad vasja pagalmā kaustīja savu maņu ar grābekli par to ka priekšlaicīgi izdzērusi visu šņabi?

imzz 26.marts 2021 15:02
0 0 Atbildēt

Starp citu, kaut kāda pretruna CSDD lapā attiecībā uz moču tiesībām:

No 18 gadu vecuma:

A2 - motocikls* - transportlīdzeklis, kura motora jauda nepārsniedz 35kW;

No 24 gadu vecuma:

A - motocikls * - transportlīdzeklis, kura jauda pārsniedz 15 kW;

Resp. no 18 gadu vecuma formāli drīkst braukt ar tādu moci, ar kādu var braukt no 24. gadu vecuma, iesp. ka tur jābūt 35 kW nevis 15 kW no 24.g.

www.csdd.lv/par-vaditaju-...ja-informacija

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti