Ātrs, elektrisks un negants: viens skrejriteņa negadījums var sasniegt 1000 eiro izmaksas 5

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 4.jūnijs 2021 10:29

Siltajā sezonā elektrisko skrejriteņu skaits uz ielām palielinās. Attīstītais nomas sektors lielākajās Latvijas pilsētās padara šo transportlīdzekli viegli pieejamu.

Diemžēl, palielinoties elektrisko skrejriteņu skaitam, palielinās arī ar tiem saistīto negadījumu skaits. Šogad jau ir fiksēti pirmie gadījumi, un visbiežāk tie ir kaulu lūzumi, kuru ārstēšanas izmaksas var sasniegt pat 1000 eiro, liecina If Apdrošināšanas statistika.

Ir daudz veidu, kā var tikt nodarīti zaudējumi

Šis transportlīdzeklis, kas sasniedz salīdzinoši lielu ātrumu, brauc klusi, tāpēc gājēji to bieži nevar sadzirdēt un var nepamanīt. Elektrisko skrejriteņu vadītāji paši bieži vien bezbailīgi manevrē starp cilvēkiem vai automašīnām un, kad rodas šķēršļi, iespējams, nespēj pietiekami ātri noreaģēt. Dažreiz negadījumu izraisa arī elektriskā skrejriteņa sliktais tehniskais stāvoklis, nodilušas bremzes vai nolietoti riteņi, vai elektriskā skrejriteņa akumulatora eksplozija un uzlādes problēmas.

“Palielinoties elektrisko skrejriteņu skaitam, palielinās arī negadījumu biežums. Elektrisko skrejriteņu vadītāji bieži gūst traumas, zaudējot kontroli pār savu transportlīdzekli. Pārsvarā esam reģistrējuši zaudējumus, kas saistīti ar nelaimes gadījumu apdrošināšanu, kad traumas ir guvuši paši elektrisko skrejriteņu vadītāji. Piemēram, šogad jau ir fiksēti gadījumi, kad cietušie ir guvuši plaukstas, papēža, kā arī atslēgas kaula lūzumus. Un negadījumā gūto traumu ārstniecības izmaksas svārstās no 500 līdz 1000 eiro atkarībā no nodarītajiem miesas bojājumiem,” komentē vecākā atlīdzību regulētāja Inga Draule.

Cilvēki ne vien paši gūst traumas, bet arī sabojā apkārtējo īpašumu. Dažkārt elektrisko skrejriteņu vadītāji nepamana automobili, saduras ar to un tādējādi nodara kaitējumu. Ir arī pretējas situācijas, kad automašīnas vadītājs nepamana elektrisko skrejriteni un tāpēc nepaspēj apstāties.

Pēc If ekspertes domām, elektrisko skrejriteņu popularitāte nepārtraukti pieaug, taču būs vajadzīgs laiks, lai pie tiem pierastu un lai tie kļūtu par ceļu satiksmes kultūras sastāvdaļu. “Paši elektriskie skrejriteņi vairs neizraisa pārsteigumu, bet tas, kā tos integrēt ikdienas pilsētas ceļu satiksmē, joprojām ir izaicinājums. Dažas pasaules pilsētas ir ieviesušas dažādus ierobežojumus, aizliedzot ar elektriskajiem skrejriteņiem braukt pa ietvēm, taču kopumā joprojām tiek meklēts modelis, lai nodrošinātu lielāku šī “zaļā”, praktiskā, bet diezgan bīstamā transportlīdzekļa drošību,” saka I. Draule.

Atbildība par nodarītajiem zaudējumiem un bīstamību

Elektriskie skrejriteņi nereti uzbrauc virsū gājējiem un rada viņiem savainojumus vai nodara bojājumus citiem transportlīdzekļiem. Ja vainīgā ir persona, kas vadīja elektrisko skrejriteni, šim cilvēkam zaudējumi būs jāatlīdzina no saviem līdzekļiem, ja vien viņam nav spēkā civiltiesiskā apdrošināšana.

Attiecībā uz elektriskajiem skrejriteņiem, kas ir kvalificējami kā sporta inventārs un kuru braukšanas ātrums nepārsniedz 25km/h, ceļu satiksmes noteikumi paredz: nebraukt pa brauktuvi, ja tuvumā ir veloceliņš, ar abām rokām turēt stūri, nepārvadāt pasažierus, kā arī, braucot pa ietvi, ātrumu izvēlēties atbilstoši gājēju pārvietošanās ātrumam, kas ir vidēji 3-7 km/h. Aizsargķivere nav obligāta, taču ir ieteicama, jo tā var pasargāt no nopietnākām traumām un dažreiz pat glābt dzīvību.

I. Draule, ņemot vērā arvien biežāk notiekošos negadījumus un to raksturu, izceļ šādus padomus elektrisko skrejriteņu vadītājiem:

·         Vienmēr esiet uzmanīgs! Jums šķiet, ka jūs redz un jūs visu redzat, ka viss ir kārtībā, bet tā tas var arī nebūt. Pastāvīga modrība un piesardzība ir galvenais veids, kā novērst negadījumus.

·         Apstājieties, šķērsojot brauktuvi vai gājēju pāreju! Braucot ar elektrisko skrejriteni, cilvēki bieži bauda ātrumu, dažreiz pat klausoties mūziku un aizmirstot par visu sev apkārt. Taču ceļā var gadīties negaidīts šķērslis – automašīna vai gājējs. 

·         Samaziniet braukšanas ātrumu, braucot garām gājējiem! Parādoties gājējiem, elektriskā skrejriteņa vadītāji bieži izbīstas, strauji maina braukšanas virzienu un satraucas. Tas rada bīstamību abām iesaistītajām pusēm.

·         Pārliecinieties, ka jaunieši valkā aizsargus, un atcerieties, ka ar elektrisko skrejriteni drīkst pārvietoties, sākot no 14 gadiem un ir nepieciešama velosipēda vadīšanas apliecība. Ir bijuši vairāki negadījumi, kad bērni, braucot ar elektrisko skrejriteni, gūst traumas vai arī nodara bojājumus citu īpašumam.

 

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
nu 5.jūnijs 2021 9:53
4 0 Atbildēt

Viss kā ar auto - ar tiem šoferi mēdz apskādēt gan sevi un pasažierus, gan citus satiksmes dalībniekus. Pat kokus vai ēkas. Tā ka nekā jauna - ja ir transportlīdzeklis kas būtiski pārsniedz gājēja ātrumu, ir arī riski.

Jumu 5.jūnijs 2021 9:09
1 1 Atbildēt

Cik šito kazla braucēju tiks viņpasaulē, līdz tiks pieņemti kaut kādi adekvāti likumi vai noteikumi par viņiem. Tas ka pats nositīsies arī ļoti nelabi, bet vēl nelabāk, ka traumē garāmgājējus.

imzz 5.jūnijs 2021 19:49
1 0 Atbildēt

Nav vis, kā ar auto. Stāvradzim nav ekstrēmas bremzēšanas iespējas. Jo, ja priekšējais ritenis tiktu nobremzēts patiešām efektīvi, braucējs noliktos uz acīm.

" Skrejriteņu konstruktori parūpējušies, lai straujas bremzēšanas laikā vadītājs nepārlidotu pāri stūrei.. Taču tas ir uz bremzēšanas intensitātes rēķina,"

iauto.lv/pie-stures/sa...s-dalibniekiem

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti