Akcijā velosipēdistus mudinās respektēt gājējus 25

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

CSDD | 16.jūnijs 2021 12:10

Viens no priekšnoteikumiem, kas motivē pilsētas iedzīvotājus ikdienā pārvietoties ar velosipēdu, ir droša velo infrastruktūra.

Taču novērojumi liecina, ka ne vienmēr velobraucēji izmanto pilsētas ielās izveidotās velojoslas vai veloceļus, to vietā izvēloties braukt pa ietvi, tādējādi apdraudot vismazāk aizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus – gājējus. Tādēļ VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) sadarbībā ar Apvienību “Pilsēta cilvēkiem”, apdrošināšanas sabiedrību “ERGO” un degvielas mazumtirgotāju “Circle K” kampaņā “Brauc ar galvu” 16. un 17. jūnijā uzrunās velobraucējus, aicinot viņus izvēlēties braukšanai paredzēto satiksmes telpu.

Lielākā daļa velosipēdistu (82 %) uzsver, ka, lai uzlabotu velobraucēju drošību uz ceļa, svarīga ir droša un ērta velobraukšanai piemērota infrastruktūra. Vienlaikus teju puse (41 %) velobraucēju atzīst, ka regulāri brauc pa brauktuvi, kaut blakus ir veloceļš vai velojosla. Novērojumi liecina, ka nereti velosipēdisti dod priekšroku arī braukšanai pa ietvi, neskatoties uz to, ka līdzās ir velojosla.

Lai mudinātu velobraucējus izmantot viņiem paredzēto infrastruktūru, Apvienības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvji 16. un 17. jūnijā no plkst. 16.00 Rīgā informatīvā akcijā uzrunās velosipēdistus, kas pārvietojas pa Aleksandra Čaka ielas ietvi, aicinot viņus turpmāk izvēlēties ielā ierīkoto velojoslu.

“Pārvietojoties pilsētā, īpaši galvaspilsētā, kur satiksme ir ļoti intensīva, katram satiksmes dalībniekam ir jārūpējas par savu un apkārtējo drošību. Pilsēta nepārtraukti attīstās, un, pielāgojoties pieaugošajam velosipēdistu skaitam, tiek ierīkota atbilstoša infrastruktūra. Tikai īpašos gadījumos – intensīvas satiksmes vidē, apgrūtinātos vai bīstamos braukšanas apstākļos – velosipēdisti var izmantot arī ietvi, tomēr jāatceras, ka uz tās priekšroka vienmēr ir gājējiem. Tātad izmantot veloinfrastruktūru, kur tāda ir pieejama, ir ne tikai pareizāk, bet arī drošāk gan gājējiem, gan pašiem velosipēdistiem,” skaidro CSDD Komunikācijas departamenta vadītāja Ilze Šipkēvica.

Akcijas laikā Apvienības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvji uzrunās velosipēdistus, kas pārvietojas pa ietvi, atgādinot viņiem par drošas braukšanas pamatprincipiem. Kampaņas laikā uzrunātie velobraucēji tiks arī informēti par iespēju veikt velosipēda un skrejriteņa komplekso apdrošināšanu, ko piedāvā apdrošināšanas sabiedrība “ERGO”. Kā pateicību par sarunai veltīto laiku uzrunātie velobraucēji varēs baudīt bezmaksas kafiju “Circle K” degvielas uzpildes stacijās.  

Lai veicinātu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, CSDD īsteno sociālo kampaņu “Brauc ar galvu”. Kampaņā tiek uzrunāti gan velosipēdisti, gan autovadītāji, aicinot satiksmes dalībniekus uz savstarpēju cieņu. “Brauc ar galvu” aktualizē gan rakstītos, gan nerakstītos ceļu satiksmes drošības aspektus, kā arī piedāvā ieteikumus, kā pēc iespējas ērtāk un drošāk izmantot pilsētvidi un ceļus ārpus tās. Informatīvie un izglītojošie kampaņas materiāli pieejami vietnē www.braucargalvu.lv.

 
Visi komentāri
 
zuze 16.jūnijs 2021 12:55
8 1 Atbildēt

diez vai tas ko mainīs, jo lielākā daļa, gan velosipēdistu, gan skūteristu utml. brauc pa trotuāru un nerēķinās ar gājējiem, brauc gar pieturvietām, kur cilvēki stāv un gaida transportu... bezcerīgs pasākums

gājējs 16.jūnijs 2021 14:01
4 0 Atbildēt

Drīz staigāšu pa ietvi ar 1m garu nūju, turot to šķērsām - lai nebrauktu 10cm gar plecu. Ideju nosaktījos no velobraucējiem yotubē kas brauc ceļojumos - tie uz bagāžnieka šķērsām uzliek peldbaseina makaronus, lai auto apjaustu gabarītus.

Māre 16.jūnijs 2021 14:13
4 9 Atbildēt

"Novērojumi liecina, novērojumi liecina..." Novērotāji! Būtu paši pabraukuši pa tām šaurajām velojoslām ar bedrēm, stabiem un kanalizācijas restēm (gareniskām), tad gudri spriedelējuši, kā pareizi jābrauc. Nu, māca citiem to, ko pats nemāk. Kur labs veloceliņš, neviens tak nav sev ienaidnieks, neriskē

Palaidniex 16.jūnijs 2021 18:57
4 2 Atbildēt

Nevajg mocīties ar šaurriepu sporta tehniku. Iegādājieties normālu pilsētas riteni! Man, savulaik, pat absolūts veloceliņu un velojoslu trūkums, kad dzīvoju centrā, netraucēja pārvietoties pa brauktuvi un bruģi. Gājēji nav vainīgi, ka jums ir velosipēds.

nāh 17.jūnijs 2021 15:53
0 3 Atbildēt

Bruģis - tas ir anahronisms, kam vieta vienīgi vecpilsētās vai ielās, kur katru mēnesi kāda truba izšauj un to ielu regulāri pārrok, lai mainītu caurules. Citādi no bruģa pilsētā nav nekāda labuma ne gājējiem, ne velobraucējiem, ne autovadītājiem. Krateklīga, lietus laikā slidena virsma, maz kurš māk labi bruģēt, utt.

Tā bruģa štelle brangi patīk tūristiem, bet iedzīvotājiem tas maz ko dod vai pat traucē.

WALA 18.jūnijs 2021 12:31
0 0 Atbildēt

Tā gluži nav taisnība - akmens bruģis ir ļoti izturīgs materiāls, kurš piedevām karstā vasras saulē neuzkarst tik ļoti kā ppie mums lietotais asfaltbetons. Ar basu kāju pat mans "antracīta"(melnais) betona piemājas bruģakmens ir patīkamāks par karstu asfaltu ...

Motorists 18.jūnijs 2021 14:48
0 1 Atbildēt

Ta man pie dirsas kā tas uzkarst, es pa ceļa segumu braucu nevis slāju basām kājām ahahaha

ezis71 17.jūnijs 2021 6:12
0 1 Atbildēt

Tikai ieteikumi un akcijas.

Asaris 17.jūnijs 2021 8:42
6 0 Atbildēt

Velosipēdists un respektēt īsti nesader vienā teikumā. Pajāt būtu piemērotāks vārds.

HE 17.jūnijs 2021 9:01
5 0 Atbildēt

Īsts jaunhipsters neko ''nerespektē''

hihi 17.jūnijs 2021 15:50
8 3 Atbildēt

Izskatās, ka motorhipsteram ir brīva diena, kad gribās rakstīt glupiņus kamentus

HE 17.jūnijs 2021 18:55
3 0 Atbildēt

Es esmu gājējs un pilsēta pieder man!

Tādēļ pavācies malā, vai brauc sēnes lasīt.

Ā un beidz dzert pie velosipēda stūres!

Uh! 17.jūnijs 2021 18:58
6 2 Atbildēt

Tev gājēj pieder pilsēta,

līdz uz pārejas kāds motorists

tevi notriec kā ceļa konusu!

HE 18.jūnijs 2021 10:21
1 0 Atbildēt

Es par savu veselību rūpējos un skatos, vai transporta līdzeklis tiešām bremzē/ ir apstājies un ja godīgi to daru pat pie regulējamām gārēju pārejām (ieradums).

Velosipēdisti gan pa trotuāriem traucās, kā traki.

Es nevienu neaizstāvu, mans uzskats abi divi ir pidari (liela daļa)

glupiņš esi? 18.jūnijs 2021 14:52
4 0 Atbildēt

Nu kā pa ietvēm var nesties, ja tur ir pilns ar pešehodiem? Un galvenais jautājums - priekš kam, ja pa brauktuvi var maukt faktiski bez ātruma ierobežojuma (jo kājām mīts velo pa plakanu virmu nevar pārsniegt ātrumu pilsētā) ?!?!?

Tie kas minās pa ietvi (trotuāri ir Parīzē un Maskavā) ir bērni un lohi, kas nav sapratuši velosipēda priekšrocības.

Velosipēdists 17.jūnijs 2021 15:30
3 0 Atbildēt

Kāpēc man kāds būtu jārespektē? Tāpēc jau es braucu ar riteni, lai man nebūtu neviens jārespektē, bet lai mani visi respektē. Ar riteni var braukt kā grib, uz riteni no 18 gadiem nevajag tiesības, var braukt šmigā līdz vienai promilei un tās gaismas luksaforā ir tikai smukumam. Ja kāds nepamūk malā, pats vainīgs! Galvenais laicīgi notīties, lai nepaspēj piefiksēt ģīmi!

hihi 17.jūnijs 2021 15:48
14 4 Atbildēt

Izskatās, ka motoristam ir diena ar promilēm, kad visi komentu uzrakstās glupiņi

Kritiskā masa 17.jūnijs 2021 15:31
4 0 Atbildēt

Te pat zirgam jāsmejas! Tāpēc jau tiek taisīta kritiskā masa, lai nebūtu nekas jāievēro. Velosipēds ir Anarhijas simbols.

hihi 17.jūnijs 2021 15:47
14 4 Atbildēt

Izskatās, ka motoristam ir kritiskā diena, kad gribās rakstīt glupiņus kamentus

... 18.jūnijs 2021 0:58
2 0 Atbildēt

Spriežot pēc tekstiem viens hihi ir smaki atsitis galvu, tagad visu laiku tikai tupi ķiķina.

īstenībā visa CSN un policijas darbība ir nonivelēta uz vienu - mašīnai ir numurs, vadītājam ir tiesības, tāpēc tos var atrast un SOOOODIIIIT, pofig kurš vainīgs pēc būtības, toties pārējos var tikai "mudināt", bet tiem pofig - nospļauties uz CSN, nospļauties uz savu un pārējo drošību, nospļauties uz visu...

pusotram šņukuram 18.jūnijs 2021 17:45
4 1 Atbildēt

jeb trim punktiem - get real.

dump car, get a bike.

Kritiksā masa 18.jūnijs 2021 8:31
3 0 Atbildēt

Nu ir zināma līdzība ar ativakseriem! Jūs tur dariet, kas jums jādara, bet es darīšu pa savam, jo uz mani tas neattiecas!

Un nemaz nedomājiet mani diskriminēt!

imzz 18.jūnijs 2021 10:54
1 0 Atbildēt

Gājēju problēma satiksmē ir tā, ka viņi nav apgādāti ne ar virzienrādītājiem, ne spoguļiem, ne atpakaļskata kamerām. Pēdējās ieviest nebūtu problēma: pieres saite ( bandana ) ar kameru uz aizmuguri un kādu ekrānu priekšā, lai savlaicīgi pamanītu no aizmugures tuvojošos dabai draudzīgos riteņotājus.

... 18.jūnijs 2021 15:27
0 0 Atbildēt

Un vēl vajag numuru piekarināt, lai var fiksēt pārkāpumus ar kameru un atsūtīt soda kvīti uz mājām...

haha 19.jūnijs 2021 8:49
0 0 Atbildēt

Šņukuram ir numurs piekarināts vai tikai runājam?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes 3

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO) 10

Uz plašās planētas ražošanā vairs nav atlicis daudz tādu automašīnu kā Toyota Land Cruiser. Tāpēc pirmā iepazīšanās ar jaunās jeb J250 paaudzes modeli Skotijā ir īpaši svarīga. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

LTAB brīdina: izveidota viltus mājas lapa un sociālo tīklu profili, lai vāktu personu datus! 3

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) brīdina, ka izveidota viltus interneta vietne, rīkojot konkursus un aicinot iedzīvotājus atstāt savus personas datus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti