6 padomi, kā pasargāt velosipēdu no zagļiem 12

 

Foto: iAuto.lv

MRS | 6.augusts 2021 9:08

Vasara ir laiks, kad daudzi no mums labprāt izmanto iespēju doties ikdienas gaitās vai atpūtas braucienos veselīgā un dabai draudzīgā veidā – ar velosipēdu.

Diemžēl ar katru gadu velo zādzību skaits pieaug. Valsts policijas statistika liecina, ka šī gada pirmajos piecos mēnešos nozagti 709 velosipēdi, kas ir par trešdaļu vairāk nekā tajā pašā laika posmā pērn. Nav noslēpums, ka vairumā gadījumu nozagto divriteni īpašniekam tā arī neizdodas atgūt. Kā pasargāt savu velosipēdu no nozagšanas? Padomus sniedz ERGO Risku parakstīšanas un produktu attīstības departamenta direktors Pēters Kabuns (Peeter Kabbun).

Reģistrē velosipēdu CSDD 

Iegādājoties velosipēdu, reģistrē to Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD). Reģistrācijas process ir vienkāršs un nemaksā daudz, bet tas var būt nozīmīgs atbalsts policijai velosipēda atrašanā, ja tas tiek nozagts. CSDD klientu centrā vai e-CSDD mobilajā aplikācijā iespējams reģistrēt visus velosipēdus, kuriem ir rāmja numurs.

Izvēlies drošu vietu velosipēda novietošanai

Nekad ilgstoši neatstāj velosipēdu uz ielas, nenožogotā teritorijā vai kāpņu telpā, par kuru drošību neesi pārliecināts. Ja atstāj velosipēdu publiskā vietā, vienmēr to pieslēdz tur, kur tas labi redzams un – ideālā gadījumā – atrodas novērošanas kameru tuvumā. Pieslēdzot velosipēdu, izvēlies tam paredzētās velonovietnes, nevis viegli salaužamus vai pārzāģējamus objektus.

Divritenis nav drošībā arī kāpņu telpā vai uz balkona

Izvērtējot ERGO saņemtos pieteikumus, redzams, ka liela daļa velosipēdu zādzību notiek tieši dzīvesvietā. Atstājot velosipēdus daudzdzīvokļu māju kāpņu telpās, cilvēki tos pat nepieslēdz pārliecībā, ka drošību garantē durvis ar kodu vai labas kaimiņu attiecības. Nepieslēgts velosipēds nav drošībā arī uz balkona vai lodžijas. Mēdz gadīties, ka divritenis tiek nozags pat no mājas pēdējā stāva.

Izmanto drošu saslēdzēju

Atstājot velosipēdu uz ilgāku laiku bez uzraudzības, tas jāpieslēdz pareizi: saslēdzējs jāpiestiprina ne tikai pie velosipēda rata, bet arī pie rāmja. Lētākie troses veida saslēdzēji ir viegli pārkniebjami ar metāla knaiblēm, tāpēc zaglim velosipēda nozagšanai pietiks ar pāris sekundēm. Šos saslēdzējus var izmantot, kad velosipēds ir redzeslokā, vai papildu drošībai pret garnadžiem, kuri tīko nozagt velo sēdekli vai ratu. Visdrošākie ir U veida saslēdzēji, kas izgatavoti no rūdīta metāla sakausējumiem. Jāpiebilst, ka visbiežāk tiek zagti nepieslēgti velosipēdi vai tie, kas ir aprīkoti ar nepietiekami kvalitatīvu saslēgu.

Neatstāj vērtīgus aksesuārus pie sava velosipēda 

Dārgs spidometrs, sēdekļa maciņš, groziņā atstātas mantas var piesaistīt zagļu uzmanību. Vērtīgās mantas labāk ņemt līdzi.

Apdrošini savu velosipēdu

Ne katrs velobraucējs zina, ka ir iespējams apdrošināt arī velosipēdus, tādējādi pasargājot sevi no finansiāliem zaudējumiem. Viens no izdevīgākajiem variantiem ir velosipēda un skrejriteņa kompleksā apdrošināšana, kas apvieno vairākus apdrošināšanas pakalpojumus. Pirmkārt, velosipēds tiek apdrošināts kā daļa no iedzīves, un polise ir spēkā, velosipēdam atrodoties gan mājās, gan sabiedriskās vietās. Turklāt tā aizsargās ne tikai zādzības, bet arī satiksmes negadījumu vai dabas stihiju gadījumā. Otrkārt, polisē ietilpst personas nelaimes gadījumu apdrošināšana, kas atlīdzinās medicīniskos un citus izdevumus, ja, braukšanas laikā tiks gūta trauma. Treškārt, polise ietver civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu, kas atlīdzinās zaudējumus, kuri, braucot ar velosipēdu, var tikt nodarīti trešajai personai. Jāuzsver, ka kompleksās apdrošināšanas ietvaros tiek apdrošināti visi mājsaimniecībā esošie divriteņi un skrejriteņi – tas nozīmē, ka katram sava polise nav nepieciešama. Tā ir papildu ērtība, ko nepiedāvā visi apdrošinātāji.

 

 

 

 

 
Visi komentāri
 
nvnbm 6.augusts 2021 9:26
2 1 Atbildēt

Ja nozog profi, kas velo izjauc un pārdod daļās, labāko un dārgāko vedot uz ārzemēm - nu tad kaput. No otras puses, tādus velo nozagt nav viegli, jo tos netur pieslēgtus uz ielas. Bet pilsētas braukšanai vislabākais ir vai nu velo, ko nekad neatstāsi uz ielas vai uzticams drapaciņš par 50eiro ar lētu uzturēšanu. Galvenais ir nepirkt jaunu krāsainu rāmi, kas pa gabalu izskatās labs un dārgs, bet faktiski var būt štruntīgāks par apskrambātu, vietām aprūsējušu veterānu.

LMT 6.augusts 2021 10:28
4 0 Atbildēt

Nu ja, zagļu dēļ ir jābrauc ar lamatu un dzīve nav jābauda!

WALA 6.augusts 2021 10:37
1 0 Atbildēt

Lamatu vismaz Rīgā piedāvā labi nokrāsot utml. un to vēsu prātu var mest pei jebkura veikala utml. Man ar ir doma veco tūristu sataisīt, lai ir viens "pie pakaļas kur nomest", tad otrs ir vecais labais MTB un pamazām tiek vākts full suspension verķis.

ZZZZ 6.augusts 2021 11:02
0 1 Atbildēt

Vai nav izskatāms variants ar gps raidītāja ieslēpšanu kādā neuzkrītošā vietā rāmī, pat integrēt? Zaglis tak ilgi un rūpīgi nepētīs to ričuku?

rāmis 6.augusts 2021 11:08
0 2 Atbildēt

Rāmis ir tikai daļa no velo. Labi rati maksā tikpat vai dārgāk par rāmi, transmisija, šifteri, bremzes, stūre, beņķis utt. - zini, prātīgi zagļi to rāmi vienkārši izmetīs, lai lieki neriskētu. Runa nav par ikdienas transportu, protams.

Nesaprotu 6.augusts 2021 14:11
1 1 Atbildēt

Nesaprotu, kāpēc jāpērk velosipēds par motocikla cenu, ja var uzreiz nopirkt moci!?

Kas tā par velofīliju, tērēt lielu naudu uz velo, kura braukšanu ierobežo paša braucēja fiziskās iespējas!? Vai tad nobarojies teftelis uzreiz kļūst par velosportistu, ja nopērk 10k vērtu velo? Ir jēga tērēt naudu uz profesionālam sportam paredzētu tehniku, bet ar tādu tehniku pa ielu neviens nebrauc uz RIMI pēc baltmaizes un netur kāpņutelpā!

FANS 6.augusts 2021 14:13
1 2 Atbildēt

Latvijā tas ir raksturīgi, aiziet uz veikalu un nopirkt krutāko slēpošasnas apģērbu, jaunākās un tehnoloģiski advancētākās slēpes par visdārgāko naudu un tad braukt uz Milzkalnu vai Riekstukalnu dzert kafiju kafejnīcā. Galvenais lai labi izskatās, tas nekas, ka braukt nemāk!

Hhh 7.augusts 2021 11:43
1 1 Atbildēt

Kāpēc tu domā, ka braucējs nevelk un ir nobarojies? Ir arī tefteļi, bet amatiersportā ir daudz braucēju, kas ir izauguši no 1000 eiru ričukiem un spēj izmantot 3-5k veļļukus. Protams, ka ar tādiem nebrauc uz veikalu vai pludmali...

Nesaprotu 7.augusts 2021 18:52
0 0 Atbildēt

Kāpēc pirkt moci, ja par to naudu var nopirkt uzreiz auto?

Bomārs 6.augusts 2021 14:07
1 0 Atbildēt

Ir jābrauc ar vecu, lētu velobomāru. Es nopirku pa 50euro no nīderlandes atvestu, neglītu, vecu velobomāru un atstāju to uz ielas pat nepieslēgtu. Nevienam viņu nevajag, neviens viņu negrib. Pat sētas puikas ar to nebij nobraukuši tālāk par 100 metriem, mētājās turpat pagalmā, tik citā vietā.

Ja nopērk velo par vairākiem tūkstošiem, nu tad lai pērk arī KASKO, signalizāciju, GPS izsekošanas ierīci un algo nakts sargu!

Krotow 6.augusts 2021 19:45
2 3 Atbildēt

Ir variants - nebraukt ar velosipēdu

Cits variants 7.augusts 2021 11:44
1 1 Atbildēt

Ir nekomentēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti