Projektēs gājēju un velosipēdistu ceļus pie Valmieras, Jēkabpils, Liepājas, bet Ozoliņos Latgalē šogad jau varētu uzsākt būvdarbus 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.septembris 2021 9:12

VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) izsludinājusi iepirkumu par būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību trim gājēju–velosipēdistu ceļiem Vidzemē, Zemgalē un Kurzemē.

Gājēju–velosipēdistu ceļa gar vietējo autoceļu Valmiera–Brenguļi–Bikseja (V196) no Valmieras līdz Brenguļiem garums plānots 5,6 km. Gada vidējā intensitāte te ir vairāk nekā 1663 transporta vienību diennaktī. Tāpat blakus atrodas Brenguļu sākumskola un autobusu pieturvieta.

Gājēju–velosipēdistu ceļš gar reģionālo autoceļu Aizkraukle–Jēkabpils (P76) posmā no Salas ciemata līdz Jēkabpilij stieptos četru kilometru garumā. Arī šī ceļa tuvumā atrodas Salas vidusskola un autobusa pietura Sala. Gada vidējā diennakts intensitāte ir 3109 transporta vienības.

Gājēju–velosipēdistu ceļš gar galveno valsts autoceļu Liepāja–Lietuvas robeža (Rucava) (A11) posmā no Liepājas līdz Nīcai iecerēts 15 km garumā. Gada vidējā diennakts intensitāte uz šī ceļa ir 5600 transporta vienību.

Tāpat plānots izbūvēt gājēju–velosipēdistu ceļu gar autoceļu Krāslava–Dagda (P61) (32,05–33,25. km) apdzīvotā vietā Ozoliņi. Iepirkums par šiem būvdarbiem ir noslēdzies un patlaban rit nogaidīšanās termiņš, kurā vēl iespējams apstrīdēt iepirkuma komisijas lēmumu. Ja iepirkums noslēgsies savlaicīgi un laikapstākļi būs labvēlīgi, būvdarbi Ozoliņos varētu sākties jau šogad.

Visiem gājēju–velosipēdistu ceļiem iecerēts izbūvēt arī apgaismojumu.

Pēc VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pasūtījuma veiktajā Pētījumā par velosatiksmi un velosatiksmes infrastruktūru nacionālā mērogā noteiktas prioritātes, pēc kurām izvēlētas vietas, kur varētu tikt izbūvēti gājēju–velosipēdistu ceļi:

·         nacionālas nozīmes mikromobilitātes infrastruktūra, kas savstarpēji savieno blīvāk apdzīvotās Latvijas vietas;

·         apdzīvotu vietu un to sasniedzamības robežu savienojoša mikromobilitātes infrastruktūra atbilstoši apdzīvotas vietas un tās sasniedzamības robežā dzīvojošo iedzīvotāju skaitam;

·         pārējā mikromobilitātes infrastruktūra.

 
Visi komentāri
 
msh 18.septembris 2021 22:24
0 0 Atbildēt

Ja no Liepājas līdz Nīcai uzbūvēs 15 km garu veloceliņu, tad tas būs brāķis - no Liepājas robežas līdz Nīcas centram ir 17 km Man vienīgi interesanti kā viņi to taisās darīt, jo zinot topogrāfiju, vienīgais reālais veids būtu paplatināt šoseju par veloceliņa tiesu.

Māre 20.septembris 2021 14:34
1 1 Atbildēt

Tā ilustrējošā bilde besī! Kārtējais šķīvju žāvētājs un veloceliņš no ķieģelīšiem. Muguras un plecus maitājošs vibrators, kurš piedevām vēl pie mazākā mīnusa apledo!

Diemžēl 20.septembris 2021 14:36
0 0 Atbildēt

Veloceliņus projektē, pasūta un būvē cilvēki, kas paši ar velo nebrauc. Tāpēc arī būve sūdus, kurus velosipēdisti neizmanto, bet brauc blakus pa labu, gludu brauktuvi.

msh 21.septembris 2021 12:58
0 0 Atbildēt

Galvenie sūdi ko šie cilvēki sastrādā ir veloceliņu konfigurācijas kas paģēr ik pēc kvartāla smagi atmesties vai ko tamlīdzīgu.

msh 21.septembris 2021 12:56
0 0 Atbildēt

Nu redzi - veloceliņu doma [vismaz nominālā un oficiālā] ir lai vairāk cilvēku brauktu ar velosipēdiem, nevis lai velosportistiem un wannabesportistiem būtu kur atstiept. Tavas problēmas ir tādēļ ka tu brauc ar pseidosporta velosipēdu - ar normālu un parastu velosipēdu šādu problēmu nav. Man personīgi ir bijusi viena īpatnēja problēma uz bruģa - ziemā, braucot ar moča ķēdi apliktu ap priekšas riteni, noteiktu rakstu bruģī [man liekas ka tajā, kur kauliņi ir sakrāmēti garenvirziena strīpās] tai ķēdei bija nosliece ieiet rievās un negribēt kāpt ārā - tam attiecīgi risinājums bija braukt lēzenos zigzagos.

Padomāsim 21.septembris 2021 16:57
0 0 Atbildēt

Vai tiešām betona bruģis ir TIK labs veids kā būvēt veloceliņus? Nu, pa gabalu kādam izskatās smuki. Bet kāda jēga? Tas ātri sāk iesēsties, ķieģeļi staigā, kustās - nu, vot kāds ir tas lielais ieguvums? Tikai viens, kā es to redzu - brālēna firma katru gadu dabū jaunu pasūtījumu par labošanas darbiem. Turp nobrauc pa Barona ielu un atpakaļ - pa Čaka ielu, atšķirība jūtama pat nesporcmeniem.

msh 22.septembris 2021 23:33
0 0 Atbildēt

Nē, tas ir vienkārši ērts standarta veids kā taisīt trotuārus, un tad nu pie viena uztaisa arī veloceliņus, kas bieži vien jau arī ir daļa no trotuāra. Es kaut kā īsti neredzu tevis pieminētās problēmas uz Liepājas trotuāriem Un, jā, betona bruģa celtspēja ir atkarīga no tā, kā apakšā ir sagatavots [plus vēl tur kur paredzēta mašīnu satiksme, paredzēti biezāki kauliņi] - ja apakšā pa maz šķembu sabērts un/vai par švaki noblietēts, nu, rezultātu tu jau mini...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti