Aktīvisti Rīgā vēlas velojoslu izveidi arī Brīvības ielā 18

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.septembris 2021 11:13

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" ir iesniegusi Rīgas domē iniciatīvu par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā, kuru parakstījuši ap 3300 iedzīvotāji, aģentūru LETA informēja apvienībā.

Parakstītajā iniciatīvā apgalvots, ka aptuveni 80% cilvēku pa Brīvības ielu pārvietojas sabiedriskajā transportā, ar kājām un ar velosipēdiem, bet ielas telpa esot iekārtota, "domājot tikai par privātajā transportā braucošo ērtībām". Pašlaik Brīvības ielas posmā no centra līdz Gaisa tiltam tiešām nav velojolsu, taču infrastruktūra velobraucējiem ir veidota paralēlajās ielās, bet aiz tilta velojoslas ir līdz pat Rīgas robežai. Savukārt sabiedriskā transporta joslas ielā ir īsākos un garākos posmos un vienā vai otrā virzienā, sākot no Vidzemes tirgus līdz Juglai.

"Pilsētas cilvēkiem" apgalvo, ka 2014.gadā toreizējā Rīgas dome esot solījusi velojoslas Brīvības ielā. "Lai parādītu, ka uz brauktuves vieta velojoslām pietiek atliku likām, aktīvisti 2017.gadā uzzīmēja velojoslu Palīdzības ielas tuvumā," atgādināja organizācijas pārstāvis Kārlis Krēķis. Šīs darbības gan tika novērtētas kā huligānisms un krāsojumi no asfalta tika likvidēti.

Apvienību neapmierina, ka 2018.gadā pēc ielas seguma atjaunošanas Brīvības ielā divu sabiedriskā trasnporta joslu vietā tikusi ieviesta viena josla virzienā no centra, bet "solītās velojoslas vietā velosipēdistiem netika atvēlēts nekas", sūkstījās Krēķis.

Minētā iniciatīva ar savāktajiem 2500 parakstiem jau vienreiz tika iesniegta Rīgas domē jau 2018.gadā, bet tad tā neesot izskatīta pēc būtības.

Iniciatīvas iesniedzēji aicina Rīgas domi dot rīkojumu Rīgas domes Satiksmes departamentam ierīkot Brīvības ielā joslu sabiedriskajam transportam arī virzienā uz centru un velojoslas. Rīgas domē iesniegtā iniciatīva tika parakstīta sabiedrības iniciatīvu platformā "Manabalss.lv" ar 3318 iedzīvotāju parakstiem.

Iniciatīvas iesniedzēji apgalvo, ka kopš 2014.gada velobraucēju skaits ir ievērojami pieaudzis, turklāt 2014.gadā nebija elektronisko skrejriteņu, kuriem pārvietojoties pa ietvi, tiek apdraudēti gājēji.

Pētījumu centra "SKDS" vadītājs Arnis Kaktiņš nesen publiskoja aptaujas rezultātus, kas liecina, ka velosipēdistu skaits Rīgā pēdējos gados nav būtiski mainījies. Sociologs uzsvēra, ka iedzīvotāju aptaujas dati, kas tiek veikti no 2013.gada, liecina, ka to rīdzinieku skaits, kas sākuši braukt ar velosipēdiem, nav būtiski mainījies. Iespējams, tie iedzīvotāji, kuri jau pārvietojās ar velosipēdiem, pārvietojas vairāk, minēja pētnieks, piemēram, cilvēki, kuri pārvietojās ar velosipēdu vienu dienu, tagad to dara vairākas dienas. Taču kopumā aktīvo velobraucēju skaits ir stabils un bez lielām izmaiņām, skaidroja Kaktiņš.

Kā ziņots, pēc nesenā remonta Čaka ielā tajā tika izveidotas pagaidu velojoslas, kas noveda pie lielākiem sastrēgumiem un sabiedriskā transporta kavēšanās.
 

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 28.septembris 2021 11:31
8 1 Atbildēt

Es atkal vēlētos ka lohi ar inciatīvu tiktu tyrēti pa labu gabalu no kādu lēmumu pieņemšanas. Pāris ielu pārkārtošana Rīgā, iespējams ir lēts risinājums, taču diez vai problēmas būtību risinošs, tajos maršrutos kur man sanācis braukt ar dažādu "kājminamu" tehniku t.i.jebkas kas ir vismaz 6 km no Vecrīgas ( jo jebkas kas ir 3 km rādiusā, daudz jēdzīgāk ir ar kājām veicams + nav jādomā kur to savu braucamo droši nolikt), ietves nav, vai tās ir vienos caurumos un plaisās ... bet tas jau poh..., ka tik Centru sazīmēt un sacūkot ...

Silenieks 29.septembris 2021 9:48
7 0 Atbildēt

Mēs pieprasām velo joslu arī uz dzelzelceļa sliedēm, lai var braukt pāri daugavai pa dzelzceļa tiltu un samazināt vilcienu ātrumu, lai tie brauc aiz velo.

WALA 28.septembris 2021 11:35
5 1 Atbildēt

Muļķības, Vašingtonas štatā (sp Sietlu) kur jau 90-tajos bija spēcīga velo infrastruktūra un spēcīgs velo lobijs, vietējie kājāmgājēji visu veiksmīgi pakārtoja saviem "komfortablajiem" ātrumiem un lisapēdisti atkal palika ar garu degunu, un tie celiņi pa lielam der tikai plezīram un nekam vairāk.

Tas pats tikko Itālijā - Gardas ezera velo ceļš - tikai plezīram, un sporta un ātrie braucēji, tikai kopā ar auto vienā plūsmā ...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dīzeļdegvielas cena šodien Itālijā 1,60 EUR 25.10.2021 (+ VIDEO) 1

Dīzeļdegvielas cena Itālijas ziemeļdaļā svārstās ap 1,60 eiro par litru. Tikmēr arī Latvijā pa brīvdienām tā pieaugusi par 1,7 centiem un šodien AS Viada Baltija to piedāvā par 1,387 eiro litrā. Lasīt vairāk

 

Rīgā pie Akmens tilta Daugavā iebraukusi un nogrimusi automašīna 3

Rīgā pirmdien pie Akmens tilta Daugavā iebraukusi un nogrimusi automašīna, kurā atrasts miris cilvēks, aģentūrai LETA apliecināja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā. Lasīt vairāk

 

Ford Mustang Mach-E arī Ķīnas tirgum 1

Ford uzsācis elektriskā krosovera Mach-E ražošanu Ķīnā. Tas notiek uzņēmuma Changan Ford rūpnīcā, kas atrodas valsts dienvidrietumos. Lasīt vairāk

 

Kādas inovācijas satiksmes drošība ir realizētas Latvijā? Ko dara Latvijas standarts SIA? (+ VIDEO) 15

Drošības risinājums: diožu lampa, kas izgaismo gājēju pāreju. Tas nevarētu būt nekas sarežģīts un dārgs, taču pie mums tāds nav redzēts, jo atbildīgās instances darbojas ārkārtīgi pasīvi un citur pasaulē redzētie jaunievedumi līdz Latvijai ceļo gadiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti