Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" ir iesniegusi Rīgas domē iniciatīvu par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā, kuru parakstījuši ap 3300 iedzīvotāji, aģentūru LETA informēja apvienībā.
Parakstītajā iniciatīvā apgalvots, ka aptuveni 80% cilvēku pa Brīvības ielu pārvietojas sabiedriskajā transportā, ar kājām un ar velosipēdiem, bet ielas telpa esot iekārtota, "domājot tikai par privātajā transportā braucošo ērtībām". Pašlaik Brīvības ielas posmā no centra līdz Gaisa tiltam tiešām nav velojolsu, taču infrastruktūra velobraucējiem ir veidota paralēlajās ielās, bet aiz tilta velojoslas ir līdz pat Rīgas robežai. Savukārt sabiedriskā transporta joslas ielā ir īsākos un garākos posmos un vienā vai otrā virzienā, sākot no Vidzemes tirgus līdz Juglai.
"Pilsētas cilvēkiem" apgalvo, ka 2014.gadā toreizējā Rīgas dome esot solījusi velojoslas Brīvības ielā. "Lai parādītu, ka uz brauktuves vieta velojoslām pietiek atliku likām, aktīvisti 2017.gadā uzzīmēja velojoslu Palīdzības ielas tuvumā," atgādināja organizācijas pārstāvis Kārlis Krēķis. Šīs darbības gan tika novērtētas kā huligānisms un krāsojumi no asfalta tika likvidēti.
Apvienību neapmierina, ka 2018.gadā pēc ielas seguma atjaunošanas Brīvības ielā divu sabiedriskā trasnporta joslu vietā tikusi ieviesta viena josla virzienā no centra, bet "solītās velojoslas vietā velosipēdistiem netika atvēlēts nekas", sūkstījās Krēķis.
Minētā iniciatīva ar savāktajiem 2500 parakstiem jau vienreiz tika iesniegta Rīgas domē jau 2018.gadā, bet tad tā neesot izskatīta pēc būtības.
Iniciatīvas iesniedzēji aicina Rīgas domi dot rīkojumu Rīgas domes Satiksmes departamentam ierīkot Brīvības ielā joslu sabiedriskajam transportam arī virzienā uz centru un velojoslas. Rīgas domē iesniegtā iniciatīva tika parakstīta sabiedrības iniciatīvu platformā "Manabalss.lv" ar 3318 iedzīvotāju parakstiem.
Iniciatīvas iesniedzēji apgalvo, ka kopš 2014.gada velobraucēju skaits ir ievērojami pieaudzis, turklāt 2014.gadā nebija elektronisko skrejriteņu, kuriem pārvietojoties pa ietvi, tiek apdraudēti gājēji.
Pētījumu centra "SKDS" vadītājs Arnis Kaktiņš nesen publiskoja aptaujas rezultātus, kas liecina, ka velosipēdistu skaits Rīgā pēdējos gados nav būtiski mainījies. Sociologs uzsvēra, ka iedzīvotāju aptaujas dati, kas tiek veikti no 2013.gada, liecina, ka to rīdzinieku skaits, kas sākuši braukt ar velosipēdiem, nav būtiski mainījies. Iespējams, tie iedzīvotāji, kuri jau pārvietojās ar velosipēdiem, pārvietojas vairāk, minēja pētnieks, piemēram, cilvēki, kuri pārvietojās ar velosipēdu vienu dienu, tagad to dara vairākas dienas. Taču kopumā aktīvo velobraucēju skaits ir stabils un bez lielām izmaiņām, skaidroja Kaktiņš.
Kā ziņots, pēc nesenā remonta Čaka ielā tajā tika izveidotas pagaidu velojoslas, kas noveda pie lielākiem sastrēgumiem un sabiedriskā transporta kavēšanās.
Neierīkojot velojoslas, liela daļa arī nesāks braukt ar velo. Amerikāņi arī nebrauc ar velo, jo satiksme pakārtota auto, ja neskaita dažas pilsētas.
Muļķības, Vašingtonas štatā (sp Sietlu) kur jau 90-tajos bija spēcīga velo infrastruktūra un spēcīgs velo lobijs, vietējie kājāmgājēji visu veiksmīgi pakārtoja saviem "komfortablajiem" ātrumiem un lisapēdisti atkal palika ar garu degunu, un tie celiņi pa lielam der tikai plezīram un nekam vairāk.
Tas pats tikko Itālijā - Gardas ezera velo ceļš - tikai plezīram, un sporta un ātrie braucēji, tikai kopā ar auto vienā plūsmā ...
Un kā tas darbojas Nīderlandē? Jo gājējiem ir vēl savi ceļi?
Tad droši vien darbojas tur kur vēsturiski auto ir dārgs, un daudziem auto nebūs aizsniedzams.
Latvija u.c. valstis nav Nīderlande!!! Nīderlandes ziemeļu rajonos tas nav izteikti!
Gardā ir tikai 6km (laikam) izbūvēta tā veloceļa. Viņiem to īstenībā nevajag, jo visur ( ne tikai pie Gardas) velobraucējs ir svētā govs - var izpildīt pilnīgi jebko, burtiski jebko. Tikko novēroju - pie Viareggio piekrastes autoceļā aizņemot 1/2 joslas mierīgi minās 2 velopisēdisti trko. Ļerkst, mierīgi tāpat bez bremzēšanas ripina iekšā aplī. Auto visi lasās, bremzē. Starp autoceļu un piekrasti ierīkots smuks, zaļš veloceliņš. Šie pa 1/2 joslu, mierīgi ļerkst....
Nu, viņiem ir viņu problēmas....mums ir vēlme Čaka ielu uzturēt kā tranzītielu un izlikties, ka izdrupusī ietve pāri Vanšu tiltam ir veloceļš.
Ņjujorkā pēdējā laikā ir izveidoti vairāki desmiti kilometru velojoslu un veloceļu, bet kaut kātur neviens pēkšņi nav sācis baigi velosipedizēt...
Turēt velo NY dārgajos pieliekamajos kambaros, ko aiz pārskatīšanās sauc par dzīvokļiem, ir vēl tas prieks. Un stiept augšā/lejā pa trepēm. Protams, ir fanāti, kas guļ ar savu braucamo, taču normāli cilvēki tā nedara. Ko tad var gribēt? Ārpus dzīvokļa atstātu felli vnk nozags.
NY ir tāds foršs sabiedriskais transports kā Metro, ar kuru var aizbraukt ātrāk un lētāk, kā ar jebko citu! Kāpēc mīties 1h ar velo, ja var ar metro aizbraukt pa 10 min.