Aktīvisti Rīgā vēlas velojoslu izveidi arī Brīvības ielā 18

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.septembris 2021 11:13

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" ir iesniegusi Rīgas domē iniciatīvu par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā, kuru parakstījuši ap 3300 iedzīvotāji, aģentūru LETA informēja apvienībā.

Parakstītajā iniciatīvā apgalvots, ka aptuveni 80% cilvēku pa Brīvības ielu pārvietojas sabiedriskajā transportā, ar kājām un ar velosipēdiem, bet ielas telpa esot iekārtota, "domājot tikai par privātajā transportā braucošo ērtībām". Pašlaik Brīvības ielas posmā no centra līdz Gaisa tiltam tiešām nav velojolsu, taču infrastruktūra velobraucējiem ir veidota paralēlajās ielās, bet aiz tilta velojoslas ir līdz pat Rīgas robežai. Savukārt sabiedriskā transporta joslas ielā ir īsākos un garākos posmos un vienā vai otrā virzienā, sākot no Vidzemes tirgus līdz Juglai.

"Pilsētas cilvēkiem" apgalvo, ka 2014.gadā toreizējā Rīgas dome esot solījusi velojoslas Brīvības ielā. "Lai parādītu, ka uz brauktuves vieta velojoslām pietiek atliku likām, aktīvisti 2017.gadā uzzīmēja velojoslu Palīdzības ielas tuvumā," atgādināja organizācijas pārstāvis Kārlis Krēķis. Šīs darbības gan tika novērtētas kā huligānisms un krāsojumi no asfalta tika likvidēti.

Apvienību neapmierina, ka 2018.gadā pēc ielas seguma atjaunošanas Brīvības ielā divu sabiedriskā trasnporta joslu vietā tikusi ieviesta viena josla virzienā no centra, bet "solītās velojoslas vietā velosipēdistiem netika atvēlēts nekas", sūkstījās Krēķis.

Minētā iniciatīva ar savāktajiem 2500 parakstiem jau vienreiz tika iesniegta Rīgas domē jau 2018.gadā, bet tad tā neesot izskatīta pēc būtības.

Iniciatīvas iesniedzēji aicina Rīgas domi dot rīkojumu Rīgas domes Satiksmes departamentam ierīkot Brīvības ielā joslu sabiedriskajam transportam arī virzienā uz centru un velojoslas. Rīgas domē iesniegtā iniciatīva tika parakstīta sabiedrības iniciatīvu platformā "Manabalss.lv" ar 3318 iedzīvotāju parakstiem.

Iniciatīvas iesniedzēji apgalvo, ka kopš 2014.gada velobraucēju skaits ir ievērojami pieaudzis, turklāt 2014.gadā nebija elektronisko skrejriteņu, kuriem pārvietojoties pa ietvi, tiek apdraudēti gājēji.

Pētījumu centra "SKDS" vadītājs Arnis Kaktiņš nesen publiskoja aptaujas rezultātus, kas liecina, ka velosipēdistu skaits Rīgā pēdējos gados nav būtiski mainījies. Sociologs uzsvēra, ka iedzīvotāju aptaujas dati, kas tiek veikti no 2013.gada, liecina, ka to rīdzinieku skaits, kas sākuši braukt ar velosipēdiem, nav būtiski mainījies. Iespējams, tie iedzīvotāji, kuri jau pārvietojās ar velosipēdiem, pārvietojas vairāk, minēja pētnieks, piemēram, cilvēki, kuri pārvietojās ar velosipēdu vienu dienu, tagad to dara vairākas dienas. Taču kopumā aktīvo velobraucēju skaits ir stabils un bez lielām izmaiņām, skaidroja Kaktiņš.

Kā ziņots, pēc nesenā remonta Čaka ielā tajā tika izveidotas pagaidu velojoslas, kas noveda pie lielākiem sastrēgumiem un sabiedriskā transporta kavēšanās.
 

 
Visi komentāri
 
... 28.septembris 2021 11:26
0 8 Atbildēt

Neierīkojot velojoslas, liela daļa arī nesāks braukt ar velo. Amerikāņi arī nebrauc ar velo, jo satiksme pakārtota auto, ja neskaita dažas pilsētas.

WALA 28.septembris 2021 11:35
5 1 Atbildēt

Muļķības, Vašingtonas štatā (sp Sietlu) kur jau 90-tajos bija spēcīga velo infrastruktūra un spēcīgs velo lobijs, vietējie kājāmgājēji visu veiksmīgi pakārtoja saviem "komfortablajiem" ātrumiem un lisapēdisti atkal palika ar garu degunu, un tie celiņi pa lielam der tikai plezīram un nekam vairāk.

Tas pats tikko Itālijā - Gardas ezera velo ceļš - tikai plezīram, un sporta un ātrie braucēji, tikai kopā ar auto vienā plūsmā ...

Pag 28.septembris 2021 11:59
0 0 Atbildēt

Un kā tas darbojas Nīderlandē? Jo gājējiem ir vēl savi ceļi?

WALA 28.septembris 2021 12:35
1 0 Atbildēt

Tad droši vien darbojas tur kur vēsturiski auto ir dārgs, un daudziem auto nebūs aizsniedzams.

Tālavietis 28.septembris 2021 17:44
0 0 Atbildēt

Latvija u.c. valstis nav Nīderlande!!! Nīderlandes ziemeļu rajonos tas nav izteikti!

eidis 29.septembris 2021 10:00
0 0 Atbildēt

Gardā ir tikai 6km (laikam) izbūvēta tā veloceļa. Viņiem to īstenībā nevajag, jo visur ( ne tikai pie Gardas) velobraucējs ir svētā govs - var izpildīt pilnīgi jebko, burtiski jebko. Tikko novēroju - pie Viareggio piekrastes autoceļā aizņemot 1/2 joslas mierīgi minās 2 velopisēdisti trko. Ļerkst, mierīgi tāpat bez bremzēšanas ripina iekšā aplī. Auto visi lasās, bremzē. Starp autoceļu un piekrasti ierīkots smuks, zaļš veloceliņš. Šie pa 1/2 joslu, mierīgi ļerkst....

Hm 29.septembris 2021 10:11
0 0 Atbildēt

Nu, viņiem ir viņu problēmas....mums ir vēlme Čaka ielu uzturēt kā tranzītielu un izlikties, ka izdrupusī ietve pāri Vanšu tiltam ir veloceļš.

Palaidniex 29.septembris 2021 8:52
1 0 Atbildēt

Ņjujorkā pēdējā laikā ir izveidoti vairāki desmiti kilometru velojoslu un veloceļu, bet kaut kātur neviens pēkšņi nav sācis baigi velosipedizēt...

Krotow 29.septembris 2021 9:33
4 0 Atbildēt

Turēt velo NY dārgajos pieliekamajos kambaros, ko aiz pārskatīšanās sauc par dzīvokļiem, ir vēl tas prieks. Un stiept augšā/lejā pa trepēm. Protams, ir fanāti, kas guļ ar savu braucamo, taču normāli cilvēki tā nedara. Ko tad var gribēt? Ārpus dzīvokļa atstātu felli vnk nozags.

Metro 29.septembris 2021 9:46
2 0 Atbildēt

NY ir tāds foršs sabiedriskais transports kā Metro, ar kuru var aizbraukt ātrāk un lētāk, kā ar jebko citu! Kāpēc mīties 1h ar velo, ja var ar metro aizbraukt pa 10 min.

WALA 28.septembris 2021 11:31
8 1 Atbildēt

Es atkal vēlētos ka lohi ar inciatīvu tiktu tyrēti pa labu gabalu no kādu lēmumu pieņemšanas. Pāris ielu pārkārtošana Rīgā, iespējams ir lēts risinājums, taču diez vai problēmas būtību risinošs, tajos maršrutos kur man sanācis braukt ar dažādu "kājminamu" tehniku t.i.jebkas kas ir vismaz 6 km no Vecrīgas ( jo jebkas kas ir 3 km rādiusā, daudz jēdzīgāk ir ar kājām veicams + nav jādomā kur to savu braucamo droši nolikt), ietves nav, vai tās ir vienos caurumos un plaisās ... bet tas jau poh..., ka tik Centru sazīmēt un sacūkot ...

eidis 29.septembris 2021 10:02
2 0 Atbildēt

Šie ir problēmas būtību risinoši pasākumi - tie rsina gaisa piesārņojumu, ko Rīga šķiet nekā nespēj izrisināt. Ļauni, bet risina

WALA 29.septembris 2021 13:17
1 0 Atbildēt

Ne visai ticu, jo ka risinoši, jo liela varbūtība ka uz velo pārsēdās tie, kuri iepriekš brauca ar busu, un varbūt es kļūdos taču manas Rīgas sajūtas bija līdzīgas, un es pa Rīgu esmu gājis kājām vairāk kā 15 gadu, jo sab. transu braukšanai uz/no darba absolūti ienīdu ...

Krotow 28.septembris 2021 15:26
2 0 Atbildēt

Lai vispirms noskaidro, kur iespējams satiksmi sašaurināt. Un kur likt tos, kuriem nebūs kur palikt, taču cauri centram jābrauc, jo Rīgai nav pabeigta apvedceļa.

Veloaktīvists 29.septembris 2021 9:44
2 0 Atbildēt

Es negribu nekādas velo joslas, jo man patīk braukt pa brauktuvu kā normālam ceļu satiksmes dalībniekam, nevajag mani te iespundēt kaut kādā velo joslā, ko nobloķē visādi apšaubāmi braucēji!

Silenieks 29.septembris 2021 9:48
7 0 Atbildēt

Mēs pieprasām velo joslu arī uz dzelzelceļa sliedēm, lai var braukt pāri daugavai pa dzelzceļa tiltu un samazināt vilcienu ātrumu, lai tie brauc aiz velo.

650 29.septembris 2021 16:03
1 0 Atbildēt

Atliek vienīgi paraudzīties tālāk/par un (vismaz priekš sevis) noskaidrot- no kurienes "aug kājas" šiem te it kā absurda gājieniem.

Sašaurināt (un/vai nomirināt) vajag visu iespējamo,ātri un bez liekām ceremonijām. Autobraucēji jāiznīdē kā (trešā,zemākā no zemākajām) šķira.Vajadzībai lietot (personīgo) a/m ir jākļūst pabliski nosodāmai un visvisādos veidos nievājamai un izsmejamai.Mašīnai (dzīvesvietai,mantai,utt) ir jābūt kopējai/izīrējamai.Kā arī (kas svarīgi) tiesības būt par īrnieku vispirms ir Jānopelna.

Automobīlists 29.septembris 2021 18:25
0 0 Atbildēt

Lai Aktīvistiem olas izaug tik lielas, lai ar viņām varētu pa velo celiņu braukt!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti