Jaunu velomaršrutu izveidei uz Piņķiem, Ulbroku un Ķekavu plāno piesaistīt 21,2 miljonus eiro - iAuto

Jaunu velomaršrutu izveidei uz Piņķiem, Ulbroku un Ķekavu plāno piesaistīt 21,2 miljonus eiro 19

 
Nozare.lv | 20.maijs 2023 6:46

Rīgas dome velomaršrutu izveidei uz Piņķiem, Ulbroku un Ķekavu plāno piesaistīt 21,2 miljonus eiro no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda.

Kā liecina Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputātiem iesniegtā informācija, Rīga plāno veidot veloinfrastruktūru virzienā Rīga-Babīte-Piņķi, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava".

Kopējās projekta izmaksas ir 25,6 miljoni eiro, no tām Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda finansējums ir 21,2 miljoni eiro, bet Rīgas valstspilsētas pašvaldības līdzfinansējums - 4,5 miljoni eiro.

Projekta partneri ir Rīgas plānošanas reģions, Mārupes, Ādažu, Ķekavas un Ropažu novada pašvaldības.

Īstenojot projektu no galvaspilsētas uz Ulbroku tiks uzbūvēti aptuveni 5,4 kilometri veloceļa, uz Ķekavu - aptuveni 4,1 kilometrs, uz Piņķiem - 7,1 kilometrs.

Projektā no Rīgas pašvaldības puses tiks attīstīti tikai pašvaldības administratīvajā teritorijā esošie posmi.

Savukārt Mārupes pašvaldība informē, ka ar līdzfinansējumu no Atveseļošanas fonda 2,9 miljonu eiro apmērā uzsākusi projekta "Reģionāla mēroga veloinfrastruktūras izveide Mārupes novadā" īstenošanu.

Mārupes pašvaldība iesaistīsies divu reģionāla mēroga velomaršrutu izveidē - Rīga - Mārupe - Jaunmārupe un Rīga - Babīte - Piņķi.

2022.gadā ir veikta abu maršrutu priekšizpēte un izstrādāta izmaksu un ieguvumu analīze. Šogad pašvaldība plāno izstrādāt būvprojektus un šajā būvniecības sezonā veikt būvdarbus maršrutā Rīga - Mārupe - Jaunmārupe, izbūvējot Ziedkalnu ielas posmu.

Kā ziņots, sākusies projektu iesniegšana veloceļu maršrutu izveidei piecos prioritāros koridoros Rīgas metropoles areālā, aģentūru LETA iepriekš informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Veloceļu infrastruktūras attīstībai paredzēts finansējums no Atveseļošanas fonda kopumā 34,5 miljonu eiro apmērā.

Projektus var iesniegt līdz šā gada 31.jūlijam.

Veloceļu maršrutus paredzēts izveidot vēlākais līdz 2026.gada 31.maijam maršrutos Rīga-Carnikava, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava, Rīga-Babīte-Piņķi un Rīga-Mārupe.

Projektu īstenošana prioritārajos koridoros un attiecīgie finansējuma saņēmēji ir noteikti Atveseļošanas fonda plānā, tādējādi jaunu priekšlikumu iesniegšana nav paredzēta.

Veloceļu attīstība ir viens no priekšnosacījumiem apkaimju savstarpējai savienojamībai, kas dos pienesumu vides un dzīves kvalitātes uzlabošanai reģionos. Tas ir viens no pasākumiem Satiksmes ministrijas īstenotajā Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšanas reformā, kurā kopumā plānots ieguldīt 295 miljonu eiro Atveseļošanās fonda finansējumu.
 

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 21.maijs 2023 14:26
4 0 Atbildēt

Ja esi par vienādiem pienākumiem visiem, tad lūdzu - velo maksā ceļa nodokli pēc velo pilnās masas un nemaksā vides nodokli, bet auto vadītājs maksā 100-150x lielāku ceļa nodokli (reizini pilno masu) un arī dabas nodokli (rēķini savus 2000eur gadā). Laimīgs?

srt 20.maijs 2023 21:26
3 1 Atbildēt

Es ieteiktu ieviest velosipēda izmantošanas nodevu un no tās būvēt veloceļus! Nakuj no ne-velopidarasu nodokļiem tiek būvēti velopidceļi?!

srt 21.maijs 2023 9:36
3 2 Atbildēt

Es neesmu pret veloceļiem, bet par vienādiem pienākumiem visiem. 

1.Ja mēs maksājam transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, no kura tiek uzturēti autoceļi, tad lai iet arī velosipēda ekpluatācijas nodoklis, no kura uztur veloceliņus.

2.Un vēl ko es redzu, vajadzētu ieviest obligāto dzīvības/veselības apdrošināšanu velosipēdistiem kā paaugstināta riska braucējiem gan no traumatiskā viedokļa (veido rindas valsts apmaksātās uzņemšanās), gan tīri no ne-traumatiskās veselības daļas (pastiprināti filtrē smogu un atkal jau jāārstē par valsts naudu).

3.Nu un trešā lieta - ieviest vides aizsardzības nodevu velosipēdistiem. Jo kurš ir lielākais dabas parku, aizsrgjoslu un vispār dabas bojātājs? Pareizi, atkal jau velosipēdists. Mīsies visur, kur deguns rāda!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aizturot pārkāpēju, policija Lielbritānijā spiesta izmantot bīstamu paņēmienu (+ VIDEO) 4

Tikai pēc tam, kad policija izbrauca blakus vajātajai "Astra" un izgāja uz tiešu saskarsmi ar to, transportlīdzekļa vadītājs padevās un pārtrauca bēgšanu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno VW Transporter PanAmericana (+ VIDEO) 2

Volkswagen jauno Transporter dēvē par labāko savā klasē. Maksimālais kravas telpas garums palielināts par 6 centimetriem, un garās bāzes modelī nu var iekraut par 3 metriem garākus priekšmetus. Lasīt vairāk

 

Latvijā pieaug degvielas cenas 12

Latvijā dīzeļdegvielas vidējā cena pagājušā nedēļā palielinājās par 1,9%, benzīna - par 1,4% Lasīt vairāk

 

Kāpēc elektromobilim nepieciešams siltumsūknis? (+ VIDEO) 6

Izvēloties elektromobili, pircēji gandrīz vienmēr painteresējas, vai tam ir siltumsūknis. Ko tāds dara, kāpēc ir vajadzīgs un vai par to vērts piemaksāt, jo siltumsūknis bieži vien neietilpst standartaprīkojumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti