Rīgas dome velomaršrutu izveidei uz Piņķiem, Ulbroku un Ķekavu plāno piesaistīt 21,2 miljonus eiro no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda.
Kā liecina Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputātiem iesniegtā informācija, Rīga plāno veidot veloinfrastruktūru virzienā Rīga-Babīte-Piņķi, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava".
Kopējās projekta izmaksas ir 25,6 miljoni eiro, no tām Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda finansējums ir 21,2 miljoni eiro, bet Rīgas valstspilsētas pašvaldības līdzfinansējums - 4,5 miljoni eiro.
Projekta partneri ir Rīgas plānošanas reģions, Mārupes, Ādažu, Ķekavas un Ropažu novada pašvaldības.
Īstenojot projektu no galvaspilsētas uz Ulbroku tiks uzbūvēti aptuveni 5,4 kilometri veloceļa, uz Ķekavu - aptuveni 4,1 kilometrs, uz Piņķiem - 7,1 kilometrs.
Projektā no Rīgas pašvaldības puses tiks attīstīti tikai pašvaldības administratīvajā teritorijā esošie posmi.
Savukārt Mārupes pašvaldība informē, ka ar līdzfinansējumu no Atveseļošanas fonda 2,9 miljonu eiro apmērā uzsākusi projekta "Reģionāla mēroga veloinfrastruktūras izveide Mārupes novadā" īstenošanu.
Mārupes pašvaldība iesaistīsies divu reģionāla mēroga velomaršrutu izveidē - Rīga - Mārupe - Jaunmārupe un Rīga - Babīte - Piņķi.
2022.gadā ir veikta abu maršrutu priekšizpēte un izstrādāta izmaksu un ieguvumu analīze. Šogad pašvaldība plāno izstrādāt būvprojektus un šajā būvniecības sezonā veikt būvdarbus maršrutā Rīga - Mārupe - Jaunmārupe, izbūvējot Ziedkalnu ielas posmu.
Kā ziņots, sākusies projektu iesniegšana veloceļu maršrutu izveidei piecos prioritāros koridoros Rīgas metropoles areālā, aģentūru LETA iepriekš informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.
Veloceļu infrastruktūras attīstībai paredzēts finansējums no Atveseļošanas fonda kopumā 34,5 miljonu eiro apmērā.
Projektus var iesniegt līdz šā gada 31.jūlijam.
Veloceļu maršrutus paredzēts izveidot vēlākais līdz 2026.gada 31.maijam maršrutos Rīga-Carnikava, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava, Rīga-Babīte-Piņķi un Rīga-Mārupe.
Projektu īstenošana prioritārajos koridoros un attiecīgie finansējuma saņēmēji ir noteikti Atveseļošanas fonda plānā, tādējādi jaunu priekšlikumu iesniegšana nav paredzēta.
Veloceļu attīstība ir viens no priekšnosacījumiem apkaimju savstarpējai savienojamībai, kas dos pienesumu vides un dzīves kvalitātes uzlabošanai reģionos. Tas ir viens no pasākumiem Satiksmes ministrijas īstenotajā Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšanas reformā, kurā kopumā plānots ieguldīt 295 miljonu eiro Atveseļošanās fonda finansējumu.
Maz, maz to veloceļu
Kritiski maz
Tāpēc nav jābrīnās, ka minās pa brauktuvi saskaņā ar CSN.
Tak mīs arī tālāk. Jo neviens neizdzenā kājiniekus no tīra veloceļa.
Vai blakus esošais veloceļa izstrādājums ir vienos ielāpos kā zirga deķis un nokaisīts ar sīkajiem akmentiņiem un sasistu pudeļu stikliem. Brauktuve tādā ziņā ir labāka, jo auto riepas notīra brauktuvi un ja mala ir pārāk salāpīta, turpat blakus vienmēr ir gludāka brauktuve.
Paga, kā obligāta tev tieši nav ja tev gājēji uz veloceļa traucē - bremžu vai zvana?
To pašu varētu vaicāt par gājējiem uz šosejas - vadītāj, tev bremžu nav? Palēninies, apbrauc un dodies kur tev jātiek. Vai arī ja gājēji iet visā ceļa platumā, esi pacietīgs un iecietīgs - cilvēki tak dodas savās darīšanās.
Un tad tie paši pret gājējiem neiecietīgi vadītāji taurē velosipēdistiem, kas Vantenieku šķērso pa brauktuvi, nez kāpēc uzskatot ka tas jādara pa šauro un cilvēkiem pilno ietvi.
Es to vispār prasīju sliņķim. Kā cilvēks kas pieradis braukt pa cilvēku pilnu veloceliņu.
Pilns celīņš tavos pazpisānos nav salīdzināms ar pilnu celiņu rīgas rajonā. Arī ātrumi ir dažādi. Nav nekāda prikola spēlēt šo lotereju, kurā virzienā un vai vispār papisīsies gājējs. Viscicamāk tev virsū
Palanga - Sventāja vasaras sezonā tev ir mazpisāni? Par gājējiem - ak jā, pareizi, pie mums nav sazīmētas virzienu bultas uz asfalta - leiši tikmēr pamanās smuki iet pa labo pusi.
Propams ka mazpisāni. Rigas rajonā veloceliņš tie ir gājēji, skrienošie, tantes ar maisiem, suņi ar pavadu pāri visam ceļam, bērni skrienoši, ejoši, braucoši, un visādi dīvaiņi ar velo. Arī mašīnas. Visi nepgnozējami. Kādi bremžu mehānismi nebūtu, turēt savus 30-35 ir bīstami. Lēni rullēt neinteresanti. Tāpēc veloceliņš pārsvarā tiek ignorēts. Nu vienīgi pa nakti, kad tagad izvelkamies, var izlaist