Jaunu velomaršrutu izveidei uz Piņķiem, Ulbroku un Ķekavu plāno piesaistīt 21,2 miljonus eiro 19

 
Nozare.lv | 20.maijs 2023 6:46

Rīgas dome velomaršrutu izveidei uz Piņķiem, Ulbroku un Ķekavu plāno piesaistīt 21,2 miljonus eiro no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda.

Kā liecina Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputātiem iesniegtā informācija, Rīga plāno veidot veloinfrastruktūru virzienā Rīga-Babīte-Piņķi, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava".

Kopējās projekta izmaksas ir 25,6 miljoni eiro, no tām Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda finansējums ir 21,2 miljoni eiro, bet Rīgas valstspilsētas pašvaldības līdzfinansējums - 4,5 miljoni eiro.

Projekta partneri ir Rīgas plānošanas reģions, Mārupes, Ādažu, Ķekavas un Ropažu novada pašvaldības.

Īstenojot projektu no galvaspilsētas uz Ulbroku tiks uzbūvēti aptuveni 5,4 kilometri veloceļa, uz Ķekavu - aptuveni 4,1 kilometrs, uz Piņķiem - 7,1 kilometrs.

Projektā no Rīgas pašvaldības puses tiks attīstīti tikai pašvaldības administratīvajā teritorijā esošie posmi.

Savukārt Mārupes pašvaldība informē, ka ar līdzfinansējumu no Atveseļošanas fonda 2,9 miljonu eiro apmērā uzsākusi projekta "Reģionāla mēroga veloinfrastruktūras izveide Mārupes novadā" īstenošanu.

Mārupes pašvaldība iesaistīsies divu reģionāla mēroga velomaršrutu izveidē - Rīga - Mārupe - Jaunmārupe un Rīga - Babīte - Piņķi.

2022.gadā ir veikta abu maršrutu priekšizpēte un izstrādāta izmaksu un ieguvumu analīze. Šogad pašvaldība plāno izstrādāt būvprojektus un šajā būvniecības sezonā veikt būvdarbus maršrutā Rīga - Mārupe - Jaunmārupe, izbūvējot Ziedkalnu ielas posmu.

Kā ziņots, sākusies projektu iesniegšana veloceļu maršrutu izveidei piecos prioritāros koridoros Rīgas metropoles areālā, aģentūru LETA iepriekš informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Veloceļu infrastruktūras attīstībai paredzēts finansējums no Atveseļošanas fonda kopumā 34,5 miljonu eiro apmērā.

Projektus var iesniegt līdz šā gada 31.jūlijam.

Veloceļu maršrutus paredzēts izveidot vēlākais līdz 2026.gada 31.maijam maršrutos Rīga-Carnikava, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava, Rīga-Babīte-Piņķi un Rīga-Mārupe.

Projektu īstenošana prioritārajos koridoros un attiecīgie finansējuma saņēmēji ir noteikti Atveseļošanas fonda plānā, tādējādi jaunu priekšlikumu iesniegšana nav paredzēta.

Veloceļu attīstība ir viens no priekšnosacījumiem apkaimju savstarpējai savienojamībai, kas dos pienesumu vides un dzīves kvalitātes uzlabošanai reģionos. Tas ir viens no pasākumiem Satiksmes ministrijas īstenotajā Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšanas reformā, kurā kopumā plānots ieguldīt 295 miljonu eiro Atveseļošanās fonda finansējumu.
 

 
Visi komentāri
 
Vellis 20.maijs 2023 9:58
0 1 Atbildēt

Maz, maz to veloceļu

Slinkais 20.maijs 2023 17:28
0 0 Atbildēt

Kritiski maz

0pis 20.maijs 2023 18:47
0 0 Atbildēt

Tāpēc nav jābrīnās, ka minās pa brauktuvi saskaņā ar CSN.

Slinkais 20.maijs 2023 19:04
0 0 Atbildēt

Tak mīs arī tālāk. Jo neviens neizdzenā kājiniekus no tīra veloceļa.

0pis 20.maijs 2023 19:29
0 0 Atbildēt

Vai blakus esošais veloceļa izstrādājums ir vienos ielāpos kā zirga deķis un nokaisīts ar sīkajiem akmentiņiem un sasistu pudeļu stikliem. Brauktuve tādā ziņā ir labāka, jo auto riepas notīra brauktuvi un ja mala ir pārāk salāpīta, turpat blakus vienmēr ir gludāka brauktuve.

msh 21.maijs 2023 2:59
0 0 Atbildēt

Paga, kā obligāta tev tieši nav ja tev gājēji uz veloceļa traucē - bremžu vai zvana?

0pis 21.maijs 2023 8:55
1 0 Atbildēt

To pašu varētu vaicāt par gājējiem uz šosejas - vadītāj, tev bremžu nav? Palēninies, apbrauc un dodies kur tev jātiek. Vai arī ja gājēji iet visā ceļa platumā, esi pacietīgs un iecietīgs - cilvēki tak dodas savās darīšanās.

Un tad tie paši pret gājējiem neiecietīgi vadītāji taurē velosipēdistiem, kas Vantenieku šķērso pa brauktuvi, nez kāpēc uzskatot ka tas jādara pa šauro un cilvēkiem pilno ietvi.

msh 21.maijs 2023 17:05
0 0 Atbildēt

Es to vispār prasīju sliņķim. Kā cilvēks kas pieradis braukt pa cilvēku pilnu veloceliņu.

Slinkais 22.maijs 2023 8:19
0 0 Atbildēt

Pilns celīņš tavos pazpisānos nav salīdzināms ar pilnu celiņu rīgas rajonā. Arī ātrumi ir dažādi. Nav nekāda prikola spēlēt šo lotereju, kurā virzienā un vai vispār papisīsies gājējs. Viscicamāk tev virsū

msh 22.maijs 2023 9:37
0 0 Atbildēt

Palanga - Sventāja vasaras sezonā tev ir mazpisāni? Par gājējiem - ak jā, pareizi, pie mums nav sazīmētas virzienu bultas uz asfalta - leiši tikmēr pamanās smuki iet pa labo pusi.

Slinkais 22.maijs 2023 10:25
0 0 Atbildēt

Propams ka mazpisāni. Rigas rajonā veloceliņš tie ir gājēji, skrienošie, tantes ar maisiem, suņi ar pavadu pāri visam ceļam, bērni skrienoši, ejoši, braucoši, un visādi dīvaiņi ar velo. Arī mašīnas. Visi nepgnozējami. Kādi bremžu mehānismi nebūtu, turēt savus 30-35 ir bīstami. Lēni rullēt neinteresanti. Tāpēc veloceliņš pārsvarā tiek ignorēts. Nu vienīgi pa nakti, kad tagad izvelkamies, var izlaist

Rexx 20.maijs 2023 16:19
0 1 Atbildēt

Vajag veloceļu maršrutā Ikšķile-Tīnūži - Oge- Ikšķile. Te dzīvo gana daudz aktīvu ļaužu, kas to noteikti izmantotu.

srt 20.maijs 2023 21:26
3 1 Atbildēt

Es ieteiktu ieviest velosipēda izmantošanas nodevu un no tās būvēt veloceļus! Nakuj no ne-velopidarasu nodokļiem tiek būvēti velopidceļi?!

0pis 21.maijs 2023 9:00
2 1 Atbildēt

Ieknieb sev rokā un pamosties, jo savā sapnītī tu dzīvo pagātnē, kad auto vēl ir maz, nav sastrēgumu un pārvaldnieki neplēš matus, cenšoties saprast kā lai pilsētas padara apdzīvojamas ne tikai auto braucējiem. Un velo - patīk tev tas vai nē - ir viens veids kā pārvietoties neaizņemot 8 kvadrātus uz brauktuves un nepiediršot gaisu ar atgāzēm. Pat ja tavs vidēji 10K vērtais auto ir apmazgāts un salonā iekārta smirdeglīte.

srt 21.maijs 2023 9:36
3 2 Atbildēt

Es neesmu pret veloceļiem, bet par vienādiem pienākumiem visiem. 

1.Ja mēs maksājam transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, no kura tiek uzturēti autoceļi, tad lai iet arī velosipēda ekpluatācijas nodoklis, no kura uztur veloceliņus.

2.Un vēl ko es redzu, vajadzētu ieviest obligāto dzīvības/veselības apdrošināšanu velosipēdistiem kā paaugstināta riska braucējiem gan no traumatiskā viedokļa (veido rindas valsts apmaksātās uzņemšanās), gan tīri no ne-traumatiskās veselības daļas (pastiprināti filtrē smogu un atkal jau jāārstē par valsts naudu).

3.Nu un trešā lieta - ieviest vides aizsardzības nodevu velosipēdistiem. Jo kurš ir lielākais dabas parku, aizsrgjoslu un vispār dabas bojātājs? Pareizi, atkal jau velosipēdists. Mīsies visur, kur deguns rāda!

0pis 21.maijs 2023 14:26
4 0 Atbildēt

Ja esi par vienādiem pienākumiem visiem, tad lūdzu - velo maksā ceļa nodokli pēc velo pilnās masas un nemaksā vides nodokli, bet auto vadītājs maksā 100-150x lielāku ceļa nodokli (reizini pilno masu) un arī dabas nodokli (rēķini savus 2000eur gadā). Laimīgs?

O-Pis 22.maijs 2023 13:18
0 0 Atbildēt

Opīt, aizej, lūdzu uz skolu un pamācies matemātiku.

Velo pilnā masa būs kādi 150 kg (velo svars + maksimālais vadītāja svars + maksimālā krava), vidēji lielam auto pilnā masa ir ap 2000 kg un tas NAV 150, bet gan ~15 reizes vairāk. Neiedziļinoties visās iespējamās variācijās, tie būtu kādi 10€ velo nodoklis gadā, kas būtu vismaz formāls apliecinājums, ka viss šajā pasaulē kaut ko maksā. Un pie reizes, ja velo pārvietojas publiskā vietā, būtu obligāts velo (vai labāk braucēja) reģistrācijas numurs. Tas nedaudz palīdzētu situācijās, kad velobraucējs izraisa avāriju un aizlaižas...

gāze 22.maijs 2023 21:04
1 0 Atbildēt

@srt

Un kapēc tu esi iedomājies, ka velosipēdistiem nav auto un viņi nemaksā šo nodokli? Citiem ir pat vairāki auto, bet tāpat ikdienā brauc uz darbu ar velo. Vai arī tu labāk priecātos, ja tie simti velobraucēju pārsēstos uz auto un dirnētu ar tevi kopā sastrēgumā vēl par stundu vairāk? Varētu jau.

O-Pis 23.maijs 2023 23:19
0 0 Atbildēt

Nu LV jau jāmaksā nodoklis par katru transporta līdzekli, kas Tev ir, pat ja ar vairākiem reizē nevari braukt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Traģisks negadījums rallija ātrumposmā Lietuvā - Latvijas rallija ekipāža iebrauc skatītājos 8

Lietuvas pilsētā Utenā piektdienas vakarā latviešu rallija ekipāžai iebraucot skatītāju pūlī, gājis bojā viens cilvēks un 14 ievainoti. Lasīt vairāk

 

Kā paceļot reprezentatīvo auto slieksni, nonācām pie uzņēmuma vieglā transportlīdzekļu nodokļa pieauguma? Intervija ar A.Kulbergu (+ VIDEO) 45

iAuto.lv lasītājs atsūtīja mums informācija, ka darba auto Cupra Formentor VZ ar 228kw jeb 310zs TSI iepriekš uzņēmuma vieglo transportlīdzekļa nodokli maksāja ap 37 eiro mēnesī, bet tagad 159,60 eiro. Lasīt vairāk

 

No nākamā gada CSDD pārbaudīs “kvēpu filtru”; ieteikumi, kā uzturēt to kārtībā 37

Nereti daudziem autovadītājiem tieši partikulāro jeb cieto daļiņu filtrs, tautā dēvēts arī par “kvēpu filtru” sagādā lielākās raizes, izejot tehnisko apskati. Eksperts Ints Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs skaidro – ko darīt, lai “kvēpu filtrs” nesagādātu raizes, kā to uzturēt vislabākajā kārtībā un ko darīt, ja reiz gadījies tā, ka tas ir izgriezts. Lasīt vairāk

 

Kad beidzot sāks labot Vanšu tiltu? (+ VIDEO) 5

Arvien pieaugošais bedru apjoms uz Vanšu tilta ietvēm pēdējā laikā atkal uzjundījis iedzīvotāju neapmierinātību. Viņuprāt, tilts ir kritiskā stāvoklī. Rīgas domē gan mierina, ka tilts ir drošs – gan autobraucējiem, gan kājāmgājējiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti