Autovadītāju ievērībai – uz ceļiem atgriežas velosipēdi un skrejriteņi 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 14.marts 2024 13:22

No traumām cilvēks nav pasargāts nevienā gadalaikā: ziemā lielākos riskus sagādā ledus un slidenas ietves, bet, iestājoties pavasarim, dominē dažādas sadzīviska rakstura traumas un ievainojumi, kas gūti, pārvietojoties ar mikromobilitātes rīkiem.

Apdrošinātājs brīdina – pērn ar mikromobilitātes lietošanu saistītu traumu skaits palielinājies par 82% un nav pamata cerēt, ka šogad pavasarī pieteikto atlīdzību skaits par līdzīgajām traumām samazināsies.

Gada sākumā apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) izmaksāto atlīdzību summa palielinājusies par 25%, un nav gaidāms, ka par gūtajām traumām pavasarī pieteikto atlīdzību skaits samazināsies, – apdrošinātāja pieredze rāda, ka mainīsies tikai biežāk izplatītie iemesli. Sākoties aktīvākai brīvā laika pavadīšanai svaigā gaisā, ir prognozējams, ka turpinās palielināties traumu skaits, kuras izraisa pārvietošanās ar skrejriteņiem un elektroskrejriteņiem.

“Pavasarī cilvēki traumas visbiežāk gūst aktīvās atpūtas aktivitātēs – bērni sāk vizināties ar riteņiem, rosīties rotaļu laukumos, ceļu satiksmē atgriežas elektroskrejriteņu vadītāji. Turklāt skolēnu pavasara brīvdienas un Lieldienas ir laiks, kad daudzas ģimenes dodas ārpus mājām, lai baudītu pirmos pavasara saules starus un dabas tuvumu. Šajā laikā īpaši uzmanīgiem jābūt gan autovadītājiem, gan mikromobilitātes rīku lietotājiem, un katrai ģimenei būtu vēlreiz jāpārrunā ar bērniem drošas ceļu satiksmes noteikumi,” atgādina BALTA Nelaimes gadījumu produkta vadītāja un risku parakstītāja Ludmila Ščegoļeva. Eksperte norāda, ka 2023. gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu izmaksāto atlīdzību apjoms par mikromobilitātes traumām būtiski pieaudzis – par 82%, savukārt vislielākais traumu skaita pieaugums ir vērojams tieši saistībā ar elektroskrejriteņu izmantošanu.

BALTA eksperti atgādina: lai skolēnu brīvlaiks, Lieldienas un pavasaris būtu drošs un patīkams, ir jābūt uzmanīgiem un jāievēro drošības noteikumi!

Braucot ar elektroskrejriteni 

-       Elektroskrejriteņu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu pēc iespējas tuvāk tā labajai malai.

-       Jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību.

-       Elektroskrejritenim jābūt tehniskā kārtībā, aprīkotam ar bremzēm. Braukšanas laikā priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim.

-       Elektroskrejriteņu vadītājiem aizliegts braukt, neturot stūri vai turoties pie cita braucoša transportlīdzekļa, kā arī pārvadāt kravu, kas traucē vadīšanu vai apdraud citus ceļu satiksmes dalībniekus, un vest pasažieri.

-       Ar elektriskajiem skrejriteņiem drīkst braukt pasažieri, kas sasnieguši vismaz 14 gadu vecumu. Ja skrejriteņa vadītājam vēl nav 18 gadu, viņam nepieciešama velosipēda vai citas kategorijas vadītāja apliecība.

-       Lai arī pagaidām šī prasība vēl nav obligāta, braucot ar skrejriteni, ieteicams valkāt aizsargķiveri un atstarojošo vesti, it īpaši diennakts tumšajā laikā.

Braucot ar velosipēdu vai skrituļslidām

-       Vienmēr jālieto pareizs un ērts aprīkojums atbilstoši drošības standartiem un vecuma noteikumiem – ķivere, ceļu un elkoņu aizsargi.

-       Jāpārliecinās par velosipēda tehnisko stāvokli – bremžu darbību, riepu stāvokli, apgaismojumu un atstarotājiem.

-       Pārvadājot mazus bērnus uz pieaugušo velosipēda aizmugurējā bagāžnieka, obligāti jālieto speciālais bērnu velosēdeklītis.

-       Skrituļojot ieteicams izmantot plaukstu aizsargus, lai mazinātu traumu risku, krītot uz rokām.

-       Velobraukšanai un skrituļošanai jāizvēlas atbilstošs maršruts un ceļa segums.

-       Regulāri jāpārrunā ar bērniem satiksmes drošības noteikumi.

 

 

 
Visi komentāri
 
0pis 14.marts 2024 13:39
4 2 Atbildēt

Pirmajās siltajās brīvdienās uzņemšanas nodaļās dakteri nedabūs brīvu brīdi nedz kafijas pauzei, nedz uzsmēķēt - būs pilns ar siltā laika riteņotajiem baudītājiem, kas aizgrābti tesīs virsū viens otram un daži kas blakus braucot skatīsies viens otram acīs, nepamanīs pat stabus ietves vidū un apgūs fizikas likumus praksē, tā teikt.

uupis 14.marts 2024 13:53
4 4 Atbildēt

Atgriežas ne tikai velosipēdisti, bet arī motopļeckas, motocikli un autovadītāji-sniegpulkstenīši...

Sergejs 15.marts 2024 16:11
0 2 Atbildēt

I nerunā, kad beidzot ziema būs atpakaļ... 😉

S 17.marts 2024 10:42
3 0 Atbildēt

Nu i nafig to ziemu, ar moci normāli nevar braukāt.

John 14.marts 2024 14:27
5 2 Atbildēt

Problēma ir tā, ka ir tādi indivīdi, kas brauc pa trotuāru un var jebkurā brīdī izskriet mašīnai zem riteņiem. Un nekad viņi nepārliecinās par drošiību.

Un ej nu pēctam izskaidro policijai, ka skrejriteņa vadītājs pats izskrēja mašīnai priekšā nevis, ka visu laiku ir braucis pa ielu.

0pis 14.marts 2024 14:59
6 3 Atbildēt

Reģistrators, liecinieki.

Domāju, ka zinu kāpēc skūteristi neskatās - lai redzētu atpakaļ, vajag galvu pagriezt diezgan daudz atpakaļ, daudzi to pat uz velo nevar jo zaudē kursa stabilitāti jo nezin kā kompensēt galvas kustību lai nenestu sānis. Bet uz skūtera stūre vēl jūtīgāka un īsā bāze jūtīgi reaģē uz jebkādu knosīšanos, tāpēc - pofig, gan jau virsū nebrauks))

Sergejs 15.marts 2024 16:15
1 0 Atbildēt

Jā , reģistrātors prasās un tā esamība arī pašu vairāk disciplinētu.

 Par galvas grozīšanu. Ir tāda opcija kā spogulis (ne visiem pa kabatai jo 10-30eur maksā), es savam divritenim piemontēju un tīri labi var redzēt kas aizmugurē notiek.

0pis 16.marts 2024 8:42
0 0 Atbildēt

Kur tad skūterists montēs spuoguli, viņam ir jāskatās lai nepazaudētu sīko un tāpat nav laika lūrēt spuogulī 😀

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti