Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz noteikt, ka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem.
Apdrošināšana skrejriteņiem rosināta, jo arī ar tiem izraisītajos negadījumos personām radītie zaudējumi var būt salīdzinoši smagi. No šī gada 1.aprīļa elektroskrejriteņu reģistrācija Ceļu satiksmes drošības direkcijā ir obligāta, un plānots, ka pienākums tos apdrošināt stāsies spēkā nākamā gada 1.janvārī.
Prognozēts, ka elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā patlaban mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā.
Ar grozījumiem palielināti zaudējumu atlīdzību limiti. Par personai negadījumā nodarīto zaudējumu līdzšinējo 5,2 miljonu eiro vietā atlīdzību varēs izmaksāt līdz 6,45 miljoniem eiro neatkarīgi no cietušo personu skaita.
Savukārt par kaitējumu mantai limits no līdzšinējiem 1,05 miljoniem eiro plānots 1,3 miljonu eiro apmērā neatkarīgi no trešo personu skaita.
Ar pieņemto likumprojektu noteikts garantēt ātru un pilnīgu kompensāciju cietušajiem gadījumā, ja par negadījumu atbildīgā transportlīdzekļa apdrošinātājam ir pasludināts maksātnespējas process vai uzsākta likvidācija.
Noteikts, ka zaudējumus segs no Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda, ja maksātnespējas process vai likvidācija būs uzsākta Latvijā reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai vai arī Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai un zaudējumi būs nodarīti Latvijas rezidentam.
Tāpat ar grozījumiem precizētas normas saistībā ar negadījumiem, kuros iesaistītas transportlīdzekļa vilktas piekabes, kā arī iestāžu sadarbību informācijas apmaiņā un personas datu apstrādē.
Nu bet kad beidzot būs OCTA un Pārvietošanās atļau ja GĀJĒJIEM???
Kad beidzot būs 7000 eur obligātais soda naudu depozīts visiem LV iedzīvotājiem, lai tiesu izpildītājiem nav jāskraida katram personīgi pakaļ???
eletrostāvdrāzis tomēr ir mehānisks transportlīdzeklis, gluži kā elektrificierēts vellapēds.
Tiem ir gan ātrums, gan svars, gan dūša un, vizbiežāk, savi CSN.
Daudzos gadījumos ir neapturama vēlme nozust no sadursmes vietas, jo ir drosme mult un nav naudas segt trešajai personai nodarītos zaudējumus.
Esmu tikai PAR OCTA visa veida mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kā arī par vellapēd vadītāja apliecību arī pēc 18 gadu vecuma, ja nav augstākas kategorijas vadītāja apliecības.
Viss ir forši līdz brīdim kamēr uz velo neuzkāpj vācu vai zviedru tūrists no kruīzkuģa! Piedāvāsi viņiem kārtot eksāmenu? Jeb būs dubultie standarti - ārzemniekiem nevajag velo tiesības, bet vietējiem vajag? Kā piedāvā atrisināt šo jautājumu?
Es tev pačukstēšu priekšā - ārzemju tūristi, bija pamatarguments, kāpēc atcēla obligātās velotiesības, jo pašvaldībnieki sāka berzēt rokas un teica ka stāvēs ar kvīšu grāmatiņu pie katra kruīzkuģa un kas min pedāļus, tam "giv mī jōr bicicle driver licence"!!!
Tātad piekrīti par OCTA.
Par dažāda līmeņa mehanizētajiem transportlīdzekļiem. Pasaulē ir valstis ar ļoti atšķirīgu reglamentējumu elektrovelo, mopēdu un/vai elektroskūteru vadīšanai.
Ir valstis, kur ar B kategoriju var braukt ar A1 kategorijas tr. līdzekli un kur nevar. Piemēram LT, vismaz nesen (nezinu kā ir šobrīd) nevar.
Cik ir to tūristu, kas to reāļi izmanto?
Un vēl - tik pat labi, atverot īres trantuļeta lietotni, var palūgt atķeksēt, ka ir lietas kursā par vietējiem CSN un apņemas tos pildīt.
Bet tā rezultātā mums nelielas saujiņas tikai potenciālo tūristu dēļ, uz ielām ir simtiem velodorņu, kuri brauc tbilstoši saviem pašizdomātiem CSN...
Tīri tā - cik daudz ir to nerezidentu, proti burtiski tūristu, kuri izmanto velo un stāvdrāžīres pakalpojumus? Cik cilvēku dēļ mums vasarās uz ielām ir "le pipec"?
Melnās drēbēs tērpti velodandāļi uz melniem velosipēdiem bez neviena lukturīša vai atstarotāja bija un būs! Velodandāļi kuri brauc pēc pašizdomātiem CSN ir ļoti maz - 1000 reizes mazāk nekā autovadītāju, kuri brauc pēc saviem sētas noteikumiem!
Vakar nācās saukt policiju un sašņorēt vienu dzērāju pie stūres kurš Dzīvojamā Zonā tīšām BRAUCA VIRSŪ VELOSIPĒDISTAM! Un pats smieklīgākais ka mentiem viņš mēģināja ieklārēt ka brauktuve ir domāta tikai auto, bet pārējiem ir jāpārvietojas pa zālīti Dzīvojamā zonā! Žēl ka tikai 1,1 promile! Auto neatņems!
Procentuāli velodandāļu ir krietni vairāk, kā arī velobraucēju, kuri vispār nezina CSN
Nē!
Tev nav ne statistikas ne arī kādas citas informācijas tikai plika izfantazēta propoganda, kurā tu neredzi autovadītāju pārkāpumus un smagās autovadītāju izraisītās avārijas!