Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

OCTA turpmāk būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem 12

 

Foto: iAutolv

Nozare.lv | 14.novembris 2024 16:31

Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz noteikt, ka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem.

Apdrošināšana skrejriteņiem rosināta, jo arī ar tiem izraisītajos negadījumos personām radītie zaudējumi var būt salīdzinoši smagi. No šī gada 1.aprīļa elektroskrejriteņu reģistrācija Ceļu satiksmes drošības direkcijā ir obligāta, un plānots, ka pienākums tos apdrošināt stāsies spēkā nākamā gada 1.janvārī.

Prognozēts, ka elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā patlaban mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā.

Ar grozījumiem palielināti zaudējumu atlīdzību limiti. Par personai negadījumā nodarīto zaudējumu līdzšinējo 5,2 miljonu eiro vietā atlīdzību varēs izmaksāt līdz 6,45 miljoniem eiro neatkarīgi no cietušo personu skaita.

Savukārt par kaitējumu mantai limits no līdzšinējiem 1,05 miljoniem eiro plānots 1,3 miljonu eiro apmērā neatkarīgi no trešo personu skaita.

Ar pieņemto likumprojektu noteikts garantēt ātru un pilnīgu kompensāciju cietušajiem gadījumā, ja par negadījumu atbildīgā transportlīdzekļa apdrošinātājam ir pasludināts maksātnespējas process vai uzsākta likvidācija.

Noteikts, ka zaudējumus segs no Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda, ja maksātnespējas process vai likvidācija būs uzsākta Latvijā reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai vai arī Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai un zaudējumi būs nodarīti Latvijas rezidentam.

Tāpat ar grozījumiem precizētas normas saistībā ar negadījumiem, kuros iesaistītas transportlīdzekļa vilktas piekabes, kā arī iestāžu sadarbību informācijas apmaiņā un personas datu apstrādē.
 

 
Visi komentāri
 
uupis 14.novembris 2024 17:48
0 0 Atbildēt

Nu bet kad beidzot būs OCTA un Pārvietošanās atļau ja GĀJĒJIEM???

Kad beidzot būs 7000 eur obligātais soda naudu depozīts visiem LV iedzīvotājiem, lai tiesu izpildītājiem nav jāskraida katram personīgi pakaļ???

mnde 15.novembris 2024 8:14
1 0 Atbildēt

eletrostāvdrāzis tomēr ir mehānisks transportlīdzeklis, gluži kā elektrificierēts vellapēds.

Tiem ir gan ātrums, gan svars, gan dūša un, vizbiežāk, savi CSN.

Daudzos gadījumos ir neapturama vēlme nozust no sadursmes vietas, jo ir drosme mult un nav naudas segt trešajai personai nodarītos zaudējumus.

Esmu tikai PAR OCTA visa veida mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kā arī par vellapēd vadītāja apliecību arī pēc 18 gadu vecuma, ja nav augstākas kategorijas vadītāja apliecības.

uupis 15.novembris 2024 10:50
0 0 Atbildēt

Viss ir forši līdz brīdim kamēr uz velo neuzkāpj vācu vai zviedru tūrists no kruīzkuģa! Piedāvāsi viņiem kārtot eksāmenu? Jeb būs dubultie standarti - ārzemniekiem nevajag velo tiesības, bet vietējiem vajag? Kā piedāvā atrisināt šo jautājumu?

uupis 15.novembris 2024 10:56
0 0 Atbildēt

Es tev pačukstēšu priekšā - ārzemju tūristi, bija pamatarguments, kāpēc atcēla obligātās velotiesības, jo pašvaldībnieki sāka berzēt rokas un teica ka stāvēs ar kvīšu grāmatiņu pie katra kruīzkuģa un kas min pedāļus, tam "giv mī jōr bicicle driver licence"!!!

mnde 15.novembris 2024 11:26
0 0 Atbildēt

Tātad piekrīti par OCTA.

Par dažāda līmeņa mehanizētajiem transportlīdzekļiem. Pasaulē ir valstis ar ļoti atšķirīgu reglamentējumu elektrovelo, mopēdu un/vai elektroskūteru vadīšanai.

Ir valstis, kur ar B kategoriju var braukt ar A1 kategorijas tr. līdzekli un kur nevar. Piemēram LT, vismaz nesen (nezinu kā ir šobrīd) nevar.

Cik ir to tūristu, kas to reāļi izmanto?

Un vēl - tik pat labi, atverot īres trantuļeta lietotni, var palūgt atķeksēt, ka ir lietas kursā par vietējiem CSN un apņemas tos pildīt.

Bet tā rezultātā mums nelielas saujiņas tikai potenciālo tūristu dēļ, uz ielām ir simtiem velodorņu, kuri brauc tbilstoši saviem pašizdomātiem CSN... 

Tīri tā - cik daudz ir to nerezidentu, proti burtiski tūristu, kuri izmanto velo un stāvdrāžīres pakalpojumus? Cik cilvēku dēļ mums vasarās uz ielām ir "le pipec"?

uupis 15.novembris 2024 12:13
1 1 Atbildēt

Melnās drēbēs tērpti velodandāļi uz melniem velosipēdiem bez neviena lukturīša vai atstarotāja bija un būs! Velodandāļi kuri brauc pēc pašizdomātiem CSN ir ļoti maz - 1000 reizes mazāk nekā autovadītāju, kuri brauc pēc saviem sētas noteikumiem!

Vakar nācās saukt policiju un sašņorēt vienu dzērāju pie stūres kurš Dzīvojamā Zonā tīšām BRAUCA VIRSŪ VELOSIPĒDISTAM! Un pats smieklīgākais ka mentiem viņš mēģināja ieklārēt ka brauktuve ir domāta tikai auto, bet pārējiem ir jāpārvietojas pa zālīti Dzīvojamā zonā! Žēl ka tikai 1,1 promile! Auto neatņems!

Mnde 15.novembris 2024 12:48
1 0 Atbildēt

Procentuāli velodandāļu ir krietni vairāk, kā arī velobraucēju, kuri vispār nezina CSN

uupis 15.novembris 2024 13:14
0 1 Atbildēt

Nē!

Tev nav ne statistikas ne arī kādas citas informācijas tikai plika izfantazēta propoganda, kurā tu neredzi autovadītāju pārkāpumus un smagās autovadītāju izraisītās avārijas!

0pis 15.novembris 2024 13:19
0 0 Atbildēt

Par ko satraukums? 99% elektroskūteru pieder nomas kantoriem. Apdrošināšana, sadalīta domājamās daļās, sadārdzinās braucienu par 5 centiem. Vai tā ir problēma, par ko deldēt taustiņus?

uupis 15.novembris 2024 13:35
0 0 Atbildēt

Kurā kategorijā ir monoriteņi? Tie gadījumā nav pie skūteriem?

0pis 15.novembris 2024 13:49
0 0 Atbildēt

Ta nedala jau pēc riteņu skaita, bet pēc piedziņas. Cik Rīgā ir monoratu, 10 sanāks?

uupis 15.novembris 2024 16:07
0 0 Atbildēt

Diezgan! Un smuki močī!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 6

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 5

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti