Ja nekas nav mainījies, tad TAS vellapedistam būs atļauts tikai un vienīgi uz regulējamām gājēju pārbrauktuvēm. Slinciens meklēt to Timrota Zebru, kur Lukstiš un Zivtiš to klārēja.
ursis rakstīja: ja auto nav,es no velo nelienu nost,ja ir plūsma ,bet vajag ... raušos nost un stumju,neviens autists nav protestējis(es par gājēju pārbrauktuvēm).
Kaut nu kaut puse pārprasto tiesību velokamikadžu tā darītu.
Es aºī, ja gribu priekšroku braucot ar velo nepaslinkoju - un raušos nost. Neredzu jēgu rāpties nost šķērsojot tukšu ielu...
P.S. Paskatoties cik aprīkoti ar gaismām un atstarotājiem tie vellapēdisti ir naktī - bail paliek. Žēl, ka nav normas - naktī braucot ar neaprīkotu felleri - to prom uz "obezjaņņiku"...
Velosipēdisti varēs braukšus šķērsot regulējamas gājēju pārejas, liecina ceturtdien Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos (CSN).
Iecerēts atļaut velosipēdu vadītājiem šķērsot regulējamas gājēju pārejas braukšus, turklāt tādā ātrumā, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu, portālu Diena.lv informēja Satiksmes ministrijā (SM)..
anonimikis rakstīja: Velosipēdisti varēs braukšus šķērsot regulējamas gājēju pārejas, liecina ceturtdien Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos (CSN).
Iecerēts atļaut velosipēdu vadītājiem šķērsot regulējamas gājēju pārejas braukšus, turklāt tādā ātrumā, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu, portālu Diena.lv informēja Satiksmes ministrijā (SM)..
www.diena.lv/...
Tas, ka var izmantot regulējamas gājēju pārejas nenokāpjot no ričuka - labi! Labi arī tas, ka "nedrīkst izmantot" neregulējamas gājēju pārejas.
Nav tikai skaidrs - kas notiek ar priekšrocībām? Kā vienmēr kaut ko izdomā, nolemj, pieņem, bet kā izrādās ne līdz galam pārdomātu un definētu...
anonimikis rakstīja: kas tur neskaidrs ar priekšrocībām? pie regulējamas gājēju pārejas tak otrā virzienā deg sarkanā gaisma.
Paskaidroju
Tas, ka nogriežotieis pa labii (pa kreisi)_ man ir jālaž tajā pat virzienā ejošais gājējs kurš no trotuāra ir nokāpis ielas šērsošanai, man ir jālaiž velosipēdists, kurš brauc pa brauktuvi un vēlas taisnvirzienā šķērsot krustojumu.
Jautājums - vai man ir jālaiž no trotuāra nobraukušais un "gājēja ātrumā" braucošais velopisēdists. Vai viņam ir priekšroka?
Jautājums - vai man ir jālaiž no trotuāra nobraukušais un "gājēja ātrumā" braucošais velopisēdists. Vai viņam ir priekšroka?
Pa manam - ja tur ir luksofors, kurā gājējam deg zaļš, tad jālaiž. Ja luksofora nav, tad nav jālaiž.
Ir viens būitisks sīkums - velopisēdists UZ VELOPISĒDA - NAV GĀJĒJS, BET TRANSPORTLĪZEKLS, ibio!
Līdz ar to gājēju luksofora gaisma CSN noteiktajā kārtībā neattiecas uz viņu...
Tas, ka šim transporlīdzeklim iir/būs daži izņēmumi - tiesības braukt pa trotuāru - NETRAUCĒJOT GĀJĒJUS un pa jaunam drīkstēs šķērsot regulējamas gājēju pārejas...
Tā teikt ldz galam neatrunāts un miglaini izplūdis jaunievedusm ur jautājumu varāk kā atbilžu.
es jau savulaik apgalvoju, ka neviena ekspertīze neņemsies noskaidrot vai tie pa asfaltu un velosipēda rāmi izšķaidītie smadzeņu gabaliņi stūma to lisapēdu vai tomēr brauca gājēja ātrumā pa pāreju....
un ja arī ņemsies, tad vai lisapēdistam no tā būs taustāms labums
Palaidniex rakstīja: Ir viens būitisks sīkums - velopisēdists UZ VELOPISĒDA - NAV GĀJĒJS, BET TRANSPORTLĪZEKLS, ibio!
224. …Netraucējot gājējus, atļauts braukt pa nomali, bet velosipēdu vadītājiem - arī pa ietvi.
Ja atļauts pa ietvi tad atļauts.
Tagad ejam tālāk
227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka…
Tātad pilnīgi vienalga krustojums, brauktuve, trotuārs.
Tas ka 224. aizliedz izbraukt uz brauktuves – neattiecas uz krustojumiem!
138. punkts reglamentē braukšanu krustojumos, bet nereglamentē lisapēdista krustojuma šķērsošanu, jo viņam ir atļauts mīties pa trotuāru un tātad arī šķērsot krustojumu jebkurā virzienā un viņam nav jāpārtop par gājēju…
ūpim derētu palasīt sadaļu, kā velopisēdistam ir jāšķērso krustojums, kur jāatrodas uz brauktuves, kā veikt krustojumā manevrus lai nogrieztos pa kreisi utt...
P.S.
Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām UN velosipēdu vadītājiem ir priekšroka...
Tas nozīmē, ka IR arī VIETAS, kur velopisēda vadītājam NAV priekšroka...
HIPPY rakstīja: Nav tikai tur kur veloceliņš šķērso ielu.
Un kā ir velopisēdistam izmočīt no pagalma un pa taisno vai pazliet slīpi močīt uz pāri ielai esošo veici? Lisopēdam ir priekšroka, vai priekšroka iet bojā?
HIPPY rakstīja: Nav tikai tur kur veloceliņš šķērso ielu.
Un kā ir velopisēdistam izmočīt no pagalma un pa taisno vai pazliet slīpi močīt uz pāri ielai esošo veici? Lisopēdam ir priekšroka, vai priekšroka iet bojā?
HIPPY rakstīja: Nav tikai tur kur veloceliņš šķērso ielu.
Un kā ir velopisēdistam izmočīt no pagalma un pa taisno vai pazliet slīpi močīt uz pāri ielai esošo veici? Lisopēdam ir priekšroka, vai priekšroka iet bojā?
nebrauc auzās – ar kājām ejot tu tā dari?
Ja nebrauc mašīnas un es netraucēju auto kustībai - tā dara ļoti daudzi.
Ir arī tādi, kas to dara neskatoties apkārt un neapzināti lecot zem ratiem.
Pagaidām neesmu redzējis nevienu argumentu, kas kaut kādā brīdi dotu velopisēdistam jelkādas priekšrocības izbraucot uz brauktuves no pagalma, blakusteritorijas, nobraucot no trotuāra, izbraucot uz brauktuves no ceļa nomales. Neatkarīgi - krustojums vai nav krustokums...
HIPPY rakstīja: Nav tikai tur kur veloceliņš šķērso ielu.
Un kā ir velopisēdistam izmočīt no pagalma un pa taisno vai pazliet slīpi močīt uz pāri ielai esošo veici? Lisopēdam ir priekšroka, vai priekšroka iet bojā?
nebrauc auzās – ar kājām ejot tu tā dari?
Ja nebrauc mašīnas un es netraucēju auto kustībai - tā dara ļoti daudzi.
Ir arī tādi, kas to dara neskatoties apkārt un neapzināti lecot zem ratiem.
Pagaidām neesmu redzējis nevienu argumentu, kas kaut kādā brīdi dotu velopisēdistam jelkādas priekšrocības izbraucot uz brauktuves no pagalma/blakusteritorijas, nobraucot no trotuāra, izbraucot uz brauktuves no ceļa nomales. Neatkarīgi - tas norisinās krustojumā vai ārpus tā...
HIPPY rakstīja: Nav tikai tur kur veloceliņš šķērso ielu.
Un kā ir velopisēdistam izmočīt no pagalma un pa taisno vai pazliet slīpi močīt uz pāri ielai esošo veici? Lisopēdam ir priekšroka, vai priekšroka iet bojā?
nebrauc auzās – ar kājām ejot tu tā dari?
Ja nebrauc mašīnas un es netraucēju auto kustībai - tā dara ļoti daudzi.
Ir arī tādi, kas to dara neskatoties apkārt un neapzināti lecot zem ratiem.
Pagaidām neesmu redzējis nevienu argumentu, kas kaut kādā brīdi dotu velopisēdistam jelkādas priekšrocības izbraucot uz brauktuves no pagalma/blakusteritorijas, nobraucot no trotuāra, izbraucot uz brauktuves no ceļa nomales. Neatkarīgi - tas norisinās krustojumā vai ārpus tā...
Kā ta ne – tāpēc ka tas ir velosipēds – tātad vienmēr priekšroka
tak jau izlēmām - velopisēdistam ir priekšroka iet bojā!
Viņām tak pēc CSN ir jāatrodas starp 1. un 2. joslu...
Nu vēl jau jālamājas arī uz policiju... Autovadītāju iz... par jebko. Šeit liek video ar LŪGUMU ievērot CSN! Kur ir video turpinājums ar sodu, kādu šis īpatnis ir saņēmis???
velo un gājēju pārejas - kuram taisnība