Tesla Y
Nobraukāju nedēļu ar Tesla Y Dual motor. Ir viedoklis.
Salons fantastisks. Apmierina viss: gan apdare, gan softs. Par salona minimālismu esmu stāvā sajūsmā. Divi kloķi, divi ruļļi un planšete. Planšete ataino TIKAI nepieciešamo informāciju. T.i. ātrumu, baterijas atlikumu un piedāvāto kruīza ātrumu. Izklaidē ar atpazīto objektu atainojumu un Google maps. Viss. Tā pārējo ražotāju panelī izvietotā mirguļojošā draza paliek arvien apšaubāmāka un nesaprotamāka. Priekš kam tie štrunti tur vajadzīgi?
Pārējo visu nodrošina AI, kas Teslas gadījumā gandrīz neradīja man īgnumu. Un es protu būt īgns par nepietiekamu funkcionalitāti (tas bija iemesls kāpēc atteicos no Apple ekosistēmas). Teslai pāris iebildumi par: histērisku klimatkontroli un neadekvāto telefona appu, kas pie saglabāta brīdinājuma uzvedas neadekvāti.
Gazbremzes pedāļa softs ir fantastisks. Lai pierastu pietika aptuveni 20 min, dozēšana un vadība superprecīza.
Sniegums auto fantastisks: ātrumu uzņem un bremzē principā ar vienādu paātrinājumu
Un tagad par slikto:
Tas auto nav pilnvērtīgs auto. Kamēr to lieto lokāli (t.i. atgriežas mītnes vietā un tur uzlādē), viss ir lieliski - lēti, ērti un parocīgi.
Savukārt ja ar elektroauto ceļo. situācija ir dramatiski savādāka. Pat elektrificētajā Norvēģijā. Baidos iedomāties kas sagaida piem. Polijā.
Īsumā drāma ir ar lādēšanu. Pēc +/- 200 km nobraukšanas jaunajai paaudzei vajag atpūsties (Norvēģijā 200 km nav neko ātri), ko varētu apvienot ar lādēšanu. 200km lādēšana pamatā ir aptuveni 1 h. Tātad jāātrod lādētājs, kurš izvietots vietā, kur 1h nav garlaicīgi (šeit atceramies, ka ceļojam un apkārtne nav pazīstama). Braucam pēc Teslas lādētāju kartes. Konstatatējam, ka piedāvājums ir reti neinteresants. Iedarbinot pārējo lādētāju appus (brauciena gaitā salasījās 3 appi lādēšanai), ir acīmredzami, ka Teslas dati ļoti novecojuši un uzrāda ne vairāk par 30% pārējo lādētāju. Un atšķirībā no benzīna tankiem, lādēsanas stacijas vispār nav redzamas garām braucot. Kad beidzot atrodam vietu, kur varētu 1h padzīvoties, ir pagājusi vēl viena stunda. 200 km izmaksas 21-24 EUR, kas Norvēģijā ir aptuveni vienādas ar benzīna cenām tādam pašam posmam.
Rezultātā ceļojot katru dienu tiek pazaudētas 2h uz lādēšanu bez cenas ieguvuma.
Brauciena laikā tikai vienas naktsmājas bija nodrošinājušas papildus servisu lādēsanai. Tur lēnā lādēšana (~ 13h 200km) izmaksāja 7-9 EUR. Pārējās naktsmājās kratījās vaļā no šī.
Secinājums: lielisks auto, kas labi lietojams tikai lokāli. Un ja tas auto ir tikai lokāls, tam cena ir pilnīgi un galīgi neadekvāta
Parunāsimies par JAUNIEM auto. Jūsu pieredze - kuri auto ir visuzticamākie, kuriem labākā cena
Ierosinu te parunāties par visiem aktuālo tēmu
Pie malas stereotipus un pagātnes auras, autobūve kardināli mainījusies, vairs galīgi nav prātīgi salīdzināt 2016.gada un 1986.gada identiskas markas auto.
Kā Jūs domājat?