Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
1 2 3 4 5 6 7 8 ..76
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

imzz rakstīja: Tu esi tā kā drusku apsēsts ar to elektrolīzi. Visi skaitļi ir Googlē. Te ir tāds neliels aprēķins:

Pasaules okeānu pazemināšanai par 1 mm vajag sadalīt 362 km3 ūdens. Pusmetram 181000 km3. 1 m3 ūdens sadalīšanai vajag 4400 kWh. Visas Pasaules saražotā enerģija ir apm 22 Twh gadā. Tas ir 2.2*10^10 kWh.

181000 km3 sadalīšanai vajadzēs: 4400*181000*10^9=

7.96*10^17. Izdalām to ar 2.2*10^10 ( Pasaules saražotais elektroenerģijas daudzums gadā, tiesa tikai 2012.g. dati ),

un dabūjam 3.62*10^7 gadi. Tātad , tikai 36 miljoni gadu elektrolīzei. Mazliet pacietības vajadzēs. Bez tam process okeānus nedaudz uzkarsēs, jo elektrolīzes lietderības koeficients ne tuvu nav 100%, un pastiprinātas ledus kušanas rezultātā pienāks vairāk ūdens klāt , nekā tiks sadalīts. Un vēl jautājums , kur likt ārkārtīgos skābekļa un ūdeņraža daudzumus, jo ūdeņradi dedzināt nedrīkst.

yearbook.enerdata.net/electricity/electricity-domestic-consumption-data.html

paskati to tabulu - Ķīnai vien 5683 TWh

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

iciks rakstīja - "Dīzelis + gāze - vai Tu vispār esi painteresējies, cik tādu pie mums ir? CSDD statistika saka, ka 0,001% no visiem... ak nē, kravas auto ir 0,027%."

Nu, bet ja ir LABĀ GRIBA samazināt to piesārņojumu, tad taču var kādiem auto uzlikt un pamērīt, vai ne? Varbūt var mierīgi turpināt braukt ar to dīzeli pa pilsētu, ja tur viss ir labi saregulēts. Varbūt vajag sponsorēt to visu, ja tas tiešām ir efektīvi?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Risinājums pilnīgi muļķīgs manā skatījumā, bet atkāpjoties no satura - kam piedāvā būt "sponsoriem"? Faktiski visi patiesie nodokļu maksātāji ir arī autobraucēji. Vai, tavuprāt, izmaksas paliks lētākas, ja šāda pielāgošana tiks veikta apmaksu organizējot par to pašu cilvēku naudu, bet izmantojot nodokļu (lasi - sertifikācijas, birokrātijas un otkatu) sistēmsistēmas "pakalpojumus" tiešas samaksas vietā?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu, pieņemam, ka vecā parauga 2.5 litru Audi dīzeļkvatra ar to labo rindas dzinēju labi atremontēta un ar uzliktu papildus gāzi iekļaujas kaut kādos normatīvos. Eiropas Savienība, kas taču ir deklarējusi ekoloģiskos mērķus, atvieglo kādus maksājumus, kas vajadzīgi, lai kārtīgi saremontētu un uzstādītu to iekārtu. Dīzeļa un gāzes čeki ar datumiem un pareizā apjoma proporcijā, protams, jāuzrāda un tad var saņemt kaut kādus atvieglojumus, kas stimulē braukt ar šo kombināciju.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Atbildi uz pamata jautājumu - kas par tiem atvieglojumiem maksās?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

No sākuma - pats braucējs maksās un valsts atvieglos kaut kādu nodokli pašā uzstādīšanas procesā. Tas vienā exceļa tabulā.

Pēc tam - lietotājs atgūs savas izmaksas, jo ir cenu starpība starp gāzi un dīzeli. Pie tam ātrāk nekā tad, ja viens pats bez atlaidēm to visu apmaksātu. Tas otrā exceļa tabulā.

Tad - sabiedrība iegūs mazāku piesārņojumu, mazāk būs bronhītu un plaušu vēžu un mazāk vajadzēs ārstēt un mazāki izdevumi un pilsonis ilgāk maksās nodokļus - tas trešajā exceļa tabulā.

Ja pavisam optimistiski - varbūt kāds pārvāksies no Pierīgas un pašu lielpilsētu, jo nemaz tik piesārņota un sastrēgumiem nomocīta tā pilsēta vairs nav. Un atkal - mazāk jābrauc, mazāki sastrēgumi. Tās ietekmes kumulējas un papildina viena otru.

Nevajag visu rēķināt vienā tabulā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Kas maksās par to "valsts atvieglos kaut kādu nodokli" - kam piedāvā uzlikt aizstājošo nodokli? Un otrā excelī pilsonis nodokļus nemaksās ilgāk, bet tieši otrādi ilgāk saņems pensiju vēl vairāk iztukšojot valsts budžetu.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

2.5l, Audi,dīzeļkvatra!Ne vienkārši dīzelis bet dīzeļkvatra,jūs saprotat ēzeļi,ES ESMU DIEVS!!!

P.s.Kas viņam čaiņikā darās...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Heiteris arī klāt, lai pie... topiku. Lai būtu prasts dīzelis bez kvatras. Vai tomēr Allroad.

www.fleetowner.com/ideaxchange/knock-out-nox-propane-autogas Te raksta, a smagajiem auto 20% NOX mazāk.

www.energy.gov/eere/vehicles/downloads/propane-diesel-dual-fuel-co2-and-nox-reduction te 42%

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

"Lai būtu prasts dīzelis bez kvatras" un linki uz smago komerctransportu. Tiešām - kas tev galvā darās?

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
2 1 Atbildēt

Kad braucu komandējumos tad mani kolēģi totālā pipelē mīlēja runāt par Audi,kādu nu kurš pirks,pofig cik štukas(Ls).Kopš tā laika pagājuši jau kādi 7 gadi bet kā brauca tā arī tagad brauc ar veciem spaiņiem.Es domāju kad jums ir kas kopīgs,tev vajadzētu ar viņiem iepazīties, būs par ko parunāt un ķem boļe neizsmeļama tēma par Audi.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Klau, Raimond, šobrīd Rīgā, saskaņā ar aktuālajām laika ziņām, trīsatomu gāzes koncentrācija gaisā sasniedz ~6000ppm. Runā, ka vasarā būšot līdz pat 40000ppm. Vai tas tev nerada šausmīgu stresu?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Es Rīgā esmu apmēram divreiz mēnesī. Pāris reizes vasarā ir bijis tā, ka no laukiem iebraucot, tiešām reāli jūt to piesārņojumu. Citādi - tā mani ikdienā neskar.

Kādu laiku protestēju pret vietējiem kuriķiem, kuriem likās, ka var dedzināt plastmasu un vecas fuiiakas, jo tas viss jau sadeg un pazūd, laikam tomēr kaut kādā augstākā līmenī ir saprasts, ka tā vis envarēs un tie kuriķi vairs to manu lauku gaisu nepiesārņo. Jūs tur Rīgā - kā ir, tā ir, kas man. Es pāris idejas izteicu.

Es domāju, ka Tev vienkārši nepatika, ka es nepavilkos uz Tavam CO2 apstrīdēšanas provokācjām, pret šīm idejām, kur CO2 vispār nav pieminēta, īsti neko daudz iebilst nevar, tāpēc mēģini veco labo ad hominem paņēmienu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Piesārņojumu? Tu vispār saprati, par ko ir runa?

Par ad hominem taisnība - nolaidos līdz tavam līmenim, jo tu pirmais šo paņēmienu sāki izmantot.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ei, sataisiet to funkciju, ja labo un papildini savu tekstu, lai parādās asgādinājums, ka kāds jau iekomentējis un tavs labojums pazudīs!

Linki uz vieglo tehniku būs tad, kad organizācijas, kas deklarē ekoloģiskos mērķus, tādus pētījumus tepat Latvijā veiks un tos pētijumus internetā saliks.

Gan jau, ja labi pameklē, kādu vieglo auto ar tādu kombināciju arī var atrast. Ar visiem mērījumiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ir tādas kombinācijas. Vienīgā problēma - šādas iekārtas uzstādīšanas izmaksas būtiski neatšķiras vieglajam vai smagajam auto. Attiecīgi atšķirība, kuru tu atkal ignorē, ir nevis pašas iekārtas testos un pētījumos (jo tie ekonomijas cipari būtiski neatšķirsies), bet izmaksās attiecībā pret transportlīdzekli un tā pielietojumu. Iekārta, kas ir izdevīga un jēgpilna vairākus simtus tūksošu eur vērtam auto ar tonnās mērāmu degvielas patēriņu, diez vai būs adekvāts risinājums vecam vieglajam. Tā dīzeļgāzes iekārta ir ~2x dārgāka, nekā benzīngāzes un Latvijā ir teorētiska iespēja tādu uzstādīt - teorētiska tādēļ, ka tās atmaksāšanās nobraukums pie pašreizējām degvielas cenām ir 500 - 700kkm.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 0 Atbildēt

Jebkurās idejas apspriežot ir risks, ka tā tiks nonivelēta līdz primitīvam stulbam kašķim.

Tā ir tikai viena no idejām, kuru var apspriest un rēķināt. Ne pārāk jaunu dīzeļu ir daudz un šis ir tikai viens no variantiem. Jebkurā gadījumā lētāks, kā pirkt jaunu auto.

Alternatīvais ierosinājums, ja pareizi sapratu, ir atmosfēriskie benzīna dzinēji. Kaut gan, kāpēc ne, aprīko ar gāzi un sanāk pat kaut kāda ekonomija.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
1 0 Atbildēt

Visi sūdi sākās ar tavu avataru,plus audī dīzeļkvatra,mani kolēģi arī nav no Rīgas,es pat viņus nevaru nosaukt par lauku pāķiem jo viņi ir kudi tupāki par viņiem.Kad tu pieminēji tur kaut kādu vecu miskasti kurai motors pārlasīts un tad vēl gāzes iekarta iebāzta tad tu nolaidies līdz manu kolēģu līmenim,godīgi sakot-pjanijs bazars jeb tukš pauris.

Fanam ir ekonomija jo laikam viena gāzes truba viņam pakaļā iesprausta,nu un protams vēl gāzes balons,var teik uz gaisu iet,karoče,po ļimanadu.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

2/3 komentu ne par tēmu.

Labi, aprēķināsim, cik efektīva būtu un cik izmaksātu šī viena iecere dīzeļa sniegumu uzlabot, to aprīkojot ar gāzi. Pieņemsim dažus skaitļus, vēlāk, ja nebūs precīzi varēs pārrēķināt.

NOX samazinājums - 20%

Degvielas izmaksu ietaupījums - 20%

1000 EUR starpības atmaksāšanās

laikā vidējais nobrauktais attālums - 500 000 km

Izmaksas uz 1 auto - 1000 EUR

Visa pārējā salabošana - 1000 EUR

Auto daudzums 1.variantam - 10 000

Auto daudzums 2.variantam - 100 000

Pārbūvei izvēlas auto ar paredzamu 10 gadu darbības laiku

------------------------

1. variants - 10 miljoni tikai uz gāzes uzlikšanu, 20 miljoni, ja saved kārtībā daļiņu filtru un ko tur vēl.

2. variants - 100 un 200 miljoni.

Iespēja īpašniekam atgūt iztērētos līdzekļus BEZ visādiem materiāliem atbalsta mehānismiem no valsts diezgan minimāla. Tik, cik ar aprīkotu auto drīkst barukt pilsētā. Tomēr tīrāku pilsētu dabū gan un daļu līdzekļu jau tomēr arī dabū atpakaļ. Ja tie atbalsti ir, tad citi aprēķini.

Nu, apmēram tā.

------------------

Cik maksātu tāds sabtranss, kas jebkuru draiveri ar vislīkāko iespējamo maršrutu aizvestu no mājām līdz darbam un atpakal. Cik procenti būtu jāazived, lai situācija būtiski uzlabotos. Vai arī, kādam būtu jābūt nomas elektro automašīnu tīklam, kuras var atstāt pie visneiedomājamākajām sabtransa pieturām vai stacijām, lai izdarītu to pašu un nevajadzētu katru dienu braukt ar savu auto.

CO2 pat nepieminēju.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

CO2 pieminēji. Pašās beigās. Uzsverot ka nemaz netaisies šo problēmu iekļaut savos aprēķinos un visiem pārējiem ir jāievēro šis nosacījums.

Īsā atbilde - tas viss maksātu dah..ja un nekas no tā nebūtu jāmaksā, ja neeksistētu enerģijas nodoklis.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ne tā. Es mēģināju apmēram parādīt variantu, ja risina tikai NOX piesārņojuma problēmu pilsētā uzlabojot jau iegādātus, braucošus auto ar dīzeļdzinēju, kam ir paredzams vēl 10 gadus braukt. Ja gribam aizstāt 100 000, tad maksāsim 100 miljonus un ja nav nekāda valstiska nodokļu atbalsta, tad atgūsim tik, cik nu varam sarēķināt - 25-30-50%.

Tā tāda bāzes platforma, kur visi cipari skaidri saprotami un koriģējami.

Tur var ielikt klāt visādus atbalstus, atlaides, kopējās nobrauktas degvielas daudzumu un tās ietaupījumu, tirdzniecibas bilanci, jo ražo to degvielu ne jau Latvijā. Tāpat pie tāda apjoma tā iekārtu cena jau nu arī nepaliks tāda, kāda ir.

Un, protams, CO2 arī saražos mazāk, bet par to mēs nerunājam, jo tas piegāna topiku. Tikai par NOX.

------------

To var salīdzināt ar citām idejām, piemēram, preču piegādes pilsētā vispār noteikt tikai ar elektrotransportu vai ar gāzi aprīkotiem auto un jau piminētajiem atmosfēriskajiem neforsētajiem dzinējiem ar vai bez gāzes. Vai visādām organizatoriskām sabtransa pārmaiņām, ko jau pieminēju.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Prieks, ka tev ir tik daudz liekas naudas, ka vēlies par visiem tiem sūdiem maksāt. Vienīgi žēl, ka esi gatavs atbalstīt ārkārtīgi indīgo litija bateriju ražošanas paplašināšanu, ignorējot tādu sīkumu, ka jau telefonu bateriju apsaimniekošana ilgtermiņā ir mazāk skaidra, kā kodolatkrotumu. Par sabiedrisko transportu gan piekrītu - ir jādomā risinājumi, kas padarītu to efektīvāku un noderīgāku.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

piesārņojuma situāciju Rīgā var un vajag atrisināt ar satiksmes organizācijas uzlabošanu. Vajag radīt iespēju atstāt pilsētu bez aizķeršanās 4 virzienos: Jūrmala, Jugla, Daugavpils un Bauska&Jelgava. Es brīnos, ka pat nav normāli izveidots stratēģiskais virziens Rīga - Lidosta. Es šeit domāju vispirms Kalnciema -Melnsila ielas krustojumu. Melnsila ielu vispār vajadzētu slēgt šajā vietā, gājējiem izveidot tuneli vai tiltu, un visu transportu palaist zem Kalnciema tilta gala pie Zasulauka stacijas ( kas ir dabisks 2 līmeņu krustojums ) šajā vietā ( ko daudzi izmanto jau tagad, lai apbrauktu krustojumu ar Melnsila ielu ):

www.google.com/maps/@56.9409676,24.0571701,3a,75y,159.04h,88.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sosLhWhl7tAkGKI-W4gB5JA!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

iauto.lv/forums/topic/27597-vieta-situacija-un-apraksts

ezis 71 Esi atvēris ielas attēlu,augšējā kreisajā stūrī trīs punktiņi,uzspied uz viņiem un izvēlies"Kopīgot vai iegūt attēlu",kopēt saiti,tas arī viss.

--------------------

Jā, ar organizāciju daudz ko var izdarīt. Vēl jau var paņemt entos maršrutus braucējiem no tā sauktajiem guļamrajoniem, cik tie būtu ērti 10-20-40 cilvēku grupai, kuru varētu pārsēdināt speciālā NOX reduction busā ar visādam atlaidem, tiesībam braukt pa sabtransa joslām, izmantot speciālas stāvvietas utt.

Jātiek jēgā par dīzeļiem, vai artiem kaut ko var darīt - viens no variantiem tagad ir dīzeļu pārbūve par LPG vai CNG auto ar aizdedzi. Ja to izmaksu pieņem kā 2000 - 3000 EUR, tad parādās interesanta dilemma.

Vispirms, jau par tādu naudu vai vēl piemetot pāris tūkstošu, var nopirkt un kapitāli atremontēt gana labu atmosfērisko 2-3 litru benzīnieku un uzlikt tam gāzi. Abos variantos nekāda NOX. Atmaksāšanās termins dizeļa pārbūves variantā gana liels.

Vispār jau, ja tā retrospektīvi paskatās, par kādiem projektiem mūsu mīļajā dzimetenē ir izgāzti miljoni, tad šie te 10-100 miljonu pasākaumi uz 10 gadiem, no kuriem tomēr trešdaļa vai puse atmaksātos un pārējais būtu vispārējs ieguvums, tad nemaz tik lielas tās summas nav.

Tikpa labi tās summas var izmantot salīdzināšanai, cik maksā pilsētā ierikot kaut kādus milzīgus filtrus, kas to gaisu filtrē un izķer to NOX un C daļiņas, vismaz ir ar ko salidzināt. Tāpa ir visādas fotokatalitiskas SiO2 virsmas, kaut kadi ķērpji, kas attīra gaisu, membrānas un sazin kas vēl. Sākuma summas salīdzināšanai ir.

www.lpgshop.co.uk/diesel-to-lpg-conversion-kits/

www.omnitekcorp.com/altfuel.htm

www.esteco.com/modefrontier/computer-aided-conversion-engine-diesel-methane

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Varbūt vēlies paskaidrot, kāda ir tava motivācija spītīgi turēties pie nepieciešamības tērēt miljonus seku novēršanai, atsakoties pievērsties cēloņiem. Vai tev ir kāds plāns būt "pietuvinatajam" šajā biznesā?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Īsi un vienkārši - te ir skaitļi. Ja nepareizi, saki, kuri, pārrēķināsim. Un principi un visādas idejas un domas.

www.esteco.com/modefrontier/computer-aided-conversion-engine-diesel-methane

www.go-lpg.co.uk/diesel.html

www.doityourself.com/stry/6-signs-you-need-an-engine-rebuild

www.co2offsetresearch.org/aviation/IndirectEmissions.html dubulta NOX ietekme gan pozitīva uz CH4, gan negatīva

palasīšanai

Pie tam, kādā brīdi var izrādities, ka par tādu ciparu var nopirkt 50 kvadrātkilometru fotokatalītiskās virsmas krāsu, kas to visu uzreiz arī atrisina un nekādi uzlabojumi nav jāveic, ja stāsts ir par NOX piesārņojumu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Forši skaitļi, kas saistīti ar seku novēršanas biznesu. Atbildi uz jautājumu, kādēļ tevi tik ļoti interesē tieši tas, nevis cēloņu novēršana.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tie dīzeļi taču JAU ir sapirkti un brauc pa pilsētu. Viņus taču atpakaļ neviens neņems un atmosfērisko benzīnnieku, aprīkotu ar gāzi pretī neizsniegs. Tāpēc vajag apsvērt, cik maksā kombinētais dīzelis-LPG, cik pilnais CNG vai LPG pārbūves variants un cik - vispār nomainit motoru uz atmosfērisko benzīnnieku ar gāzi ekonomijai.

www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0926337310000081

research.utwente.nl/en/publications/nox-photocatalytic-degradation-employing-concrete-pavement-contai

www.sciencedirect.com/science/article/pii/S030438940700564X

link.springer.com/article/10.1007/s10661-007-9722-2

pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jp500116n

fotokatalītiska NOX sašķelšana

Jāzina, cik tas maksātu. Varbūt 10 miljonus uz 10 gadiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Atbildēsi, kādēļ par katru cenu centies bīdīt tieši šo biznesu?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Pirms pamest šo shēmotāja tēmu, uzrakstīšu kopsavilkumu.

Valdība izdomā radikāli paaugstināt enerģijas nodokli, uzsvaru liekot uz gāzes kantoru klientiem. Gāzes kantora īpašnieks Alberts X, dzerot trīsgraudnieku ar Raimondu M, raud, ka biznesam kaput. Raimonds M nav ar pliku roku ņemams un izdomā ideju - vajag savākt sociālajos tīklos ekovaidētāju pulciņu, kuru vārdā var uzrakstīt eironaudu projektu par kādiem 10 ļimoniem, lai "zaļi" organizētu dīzeļgāzes iekārtu uzstādīšanu. Projekts aiziet griezdamies un, protams, ar klientu 15% līdzmaksājuma līdzmaksājuma aizstāšanu ar 30%, no atlikuma tiek sagatavoti "reklāmas materiāli" - dīzeļgāzes Foršās Kājenes ar ko brauc paši idejas autori Alberts un Raimonds, reklamējot pacaniem, ka dīzeļgāze ir pačots, nevis santīmsekss. Diemžēl augsto reklāmas materiālu uzturēšanas izmaksu dēļ eironauda iet uz beigām. Par pēdējiem vasjuku grašiem tiek iegādāts normāls dīzeļgāzes Amaroks, ar ko aizbraukt medībās un pareklamēt foršo ideju zaļajam zemniekam Augustam B. Augusts B jau ir dzirdējis par Raimonda M veiksmes stāstu un nešaubīgi saprot zaļo ideju svarīgumu un noorganizē, ka pareizajā pozīcijā strādājošais traktorists Raimonds V uzsāk dīzeļ-OIK iestrādi normatīvajos aktos, vienlaikus norādot Raimondam M, ka tikmēr jāveido vēl daži dīzeļgāzes uzņēmumi, jo pareizi OIK-sertificēt nevarēs tikai vienu vien. Raimonds M ar Albertu X atzīmē veiksmi biznesā nu jau trīsgraudnieka vieto lietojot trīszvaigznīti... Priekškars.

Otais cēliens - visi, ieskaitot ekovaidētājus, maksā dīzeļ-OIK.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Pilnīgas pasakas. Es interesējos par tehnoloģijām. Tāpēc tēma auto portālā - vai varam taupīt enerģiju, nepiesārņot gaisu un, kas ir pats neiedomājamākais - vai varbūt reizi pa reizei varam nebraukt vispār un izmantot sabtransu, par ko foruma biedrs apšauba, ka es avatarā vispār esmu pelnījis Audi simbolu. Pēc neveiklā izteikuma par dīzeļkvatru vēl viens biedrs izsakās nicīgi par maniem tekstiem un domu gājienu.

Lai vai kā, iecerētā sākotnējā doma, ka vaŗēs uzreiz pievērsties piesārņojuma mazināšanai, taupīšanai, satiksmes organizēšanai un citiem pasākumiem, lai globālās sasilšanas un CO2 un NOX būtu mazāk, sākas pirmā problēma - nekādi neizdodas vienoties, ka CO2 vispār ir problēma.

Tomēr NOX problēma pilsētā tiek atzīta.

Tad nu uz šī kopējā atzinuma pamata tomēr sākas kaut kas, kas vismaz atgādina jēdzīgu diskusiju un domu apmaiņu. Nesaprašanās ir par to, kāpēc vispār dīzeļi ir pilsētā, un ir viedoklis, ka tas ir tāpēc, ka ekoloģiskajiem aktivistiem ievajadzējās lielākas un arī mazjaudas, mazlitrāžas, turbinētos dīzeļus, nevis tiek lietoti vecie labie 2-3-4 litru atmosfēriskie benzīna dzinēji, kuriem vispār nekādu NOX praktiski nav.

Tad nu sākas iespēju apzināšana un sākts tiek ar dīzeļa iespējām. Tās ir 3. Kombinētais dizeļa dzinējs ar LPG vai CNG, kas samazina NOX pēc pieņēmuma par 20%. Pilnīga dīzeļa pārbūve par LPG vai CNG auto. Dīzeļa motora maiņa pret prastu atmosfērisku benzīna dzinēju un LPG iekārtu, lai būtu ekonomija un nebūtu NOX. Pie tam ir izdevies izvairīties no CO2 apspriešanas kā tādas, NOX un sastrēgumi pilsētā ir slikti un viss.

Paralēli tiek mēģināts attīstīt sižeta līniju par organizatoriskiem pasākumiem, kas autobraucējam atvieglotu braukšanu un varbūt daļu braucēju vismaz pāris reizes nedēlā pārsēdinātu un uzlabotu sabieidiriskoi transportu. Pāris komentāros parādās dažas idejas par galvenajiem virzieniem un principiem.

Lai vai kā, tiek iegūti daži skaitļi, pie tam to izejas dati ir visiem redzami un jebkurš var pamator, ka tie ir nepareizi un pārrēķinat iegūtos rezultātus.

Problēma tik tā, ka pie benzīna, jau no rūpnīcas nākušām bifuel, LPG un CNG un elektroauto, kā arī satiksmes organizācijas diskusija tā arī nav nonākusi, sākts ir ar dīzeļa rēķiniem un skaitļi ir diezgan neiepriecinoši. 100 000 dīzeļauto aprīkošana ar kombinēto dīzeļa LPG sistēmu izmaksā 100 miljonus. Ja tas būs uz 10 gadiem, tad 10 miljonus gadā. Cenu starpība degvielas izmaksām īsti nesedz iekārtas cenu pie tam NOX samazinājums nav absolūts. Bez kaut kādas valstikas vai citādas sponsorēšanas iespējams atgūt varbūt 30 varbūt 50%. Dīzeļa izplūdes sistēmas uzturēšana arī kaut ko maksā.

Lai vai kā, visi cipari ir skaidri, jebkurā bridī var pateikt, ka nevajag 100 000 auto, pietiek ar 40 000 un iekārta pie tāda pieprasijuma maksās nevis 1000 bet gan 700 un valsts vai pilsēta 200 piesponsorēs klāt un visu var pārrēķināt.

Un tad, ja ir kaut kādi izejas skaitļi, var rēķināt citas tehnoloģijas, satiksmes organizācijas pasākumi utt.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 0 Atbildēt

Beidz reklamēt savu gāzi.

Ja kāds gribētu atrisināt šo "problēmu", tad to atrisinātu. Ja ļoti liela gribēšana, var iet Ķīnas piemēram - limitēt auto rģistrāciju. Piemēram, - reģistrēt 1000 auto gadā. Cilvēki tur stāv gadiem rindā uz auto iegādi ( piereģistrēšanu). Un pamazām aizliegt ( uzlikt lielus nodokļus veciem auto).

Tad auto varēs atļauties retais, un atrisināsies gan piesārņojuma, gan sastrēgumu problēma.

Bet NEVIENAM to NEVAJAG. Uzņēmumi, kuri jau desmit gadus lobē un fantazē par klimata pārmaiņām ( piemēram VW) ir pret tādam pavērsienam. Visu to "ekologu" mērķis ir samazināt konkurenci pret strauji augošiuem Ķīnas un Indijas uzņēmumiem ( kāpēc viņi netiek Eiropas tirgū? ), un ražot neuzticamus, dārgus, "tehnoloģiskus" auto.

Tā, ka necepies. Ne jau tu lemsi, kā būs.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tas "pamazām aizliegt" punkts jau tomēr notiek - reku ja gribi vojāžeri ar rijīgu nemotoru, un nevis transportieri - maksā ragā.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Tā, mēģinasim vēl kādus rēķinus.

tātad - 20% NOX samazinājums.

Kā varētu samazināt braukšanu par 20% pilsētā vispār vai tieši NOX ražotājiem..

Ja būtu speciāli mikroautobusi, kas ved 10 cilvēkus, kuri nebrauc ar auto pa visiem viņu līkajiem maršrutiem.

Kas tur mums bija - 100 000 rēķināju NOX samazinājumu par 20%, tagad būs 20 000 vešana ar 2000 busiem.

kaut kā tā.

CO2 nepieminam, citādi, paši saprotiet!

Pie tam, ja to transporta līdzekļu būs mazāk, būs mazāki sastrēgumi un mazāk motori strādās tajos uzsākšanas, bremzēšanas, atkal uzsākšanas režīmos.

Variants - cilvēki sarunā un nebrauc vieni savā auto, bet paņem 2 līdzbraucējus un par to i kaut kādi labumi. Gan busus, gan auto sarunā paši cilvēki, izveido maršrutus sarunā, kas par ko maksā, pierāda savu ekoloģisko braukšanu un par to saņem labumus utt.

Tie busi vai auto ideālā gadījumā ir hibrīdi vai elektroauto, citādi - gan jau CNG vai LPG.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ja nu spēj ieklausīties neierastā viedoklī, kas būs pretrunā ar vegānu stumto ideoloģiju. www.youtube.com/watch?v=vpTHi7O66pI

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt
Janeks90 Reģ.: 14.01.2019
0 0 Atbildēt

Kaut kādas idejas ir interesantas un ideālajā pasaulē darbotos. Bet realitātē cilvēki domā un dara savādāk. Valdība neatbalstīs daudzus ekoloģiskos priekšlikumus, jo taču naudas nav, lai gan pa kabatām būs sadalīts. Un tāpat ar valsts atbalsta programmam. Kāds uz tā rēķina negodīgi vārītos.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Lai kaut kas strādātu, tas vispirms ir jāizrēķina. Pie tam brīdi pa brīdim mainās tehnoloģijas. Un ekonomikas arī, tāpat attieksmes.

Samazināt braukšanu par 20% pilsētā - mikroautobusi, kas ved 10 cilvēkus, kuri nebrauc ar auto - 20 000 vešana ar 2000 busiem.

Tie busiem svarīgi patiesībā ir 2 reisi - viens no rīta uz darbu un otrs vakarā pēc darba. Protams, ar visam sabtransa joslām un varbūt vēl kādām priekšrocibām. Pārējā laikā tie apkalpo kaut kādus standarta maršrutus, bet no rīta ved bariņu darbinieku no Carnikavas vai Salaspils uz visām viņu darba vietām.

Viens ir ja tie busi visi ir jāpērk, cits, ja tos nomā no kaut kādiem kantoriem, to visu var rēķināt.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

100 000 dīzeļauto aprīkošana ar kombinēto dīzeļa LPG sistēmu izmaksā 100 miljonus. Ja tas būs uz 10 gadiem, tad 10 miljonus gadā.

2000 ar gāzi aprīkoti busi, pieņemsim, maksā 30 000 reiz 2000 = 60 miljonus. Tik tur vēl vajag šoferim algu, degvielu, amortizācijas izdevumus, ko apmaksā braucēji. Pie tam busiem starp rīta un vakara reisu ir iespējams veikt dažus parastos standarta maršrutu reisus.

Šis variants izskatās labāks.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Ķīnā jau izgudrots elektro tramvajs, kas neiet pa sliedēm un ko nevada vadītājs(alga atkrīt).

futurism.com/china-has-begun-testing-a-brand-new-type-of-electric-transportation

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Izskatās gan "labāk" - pat ja tiem šoferu busiņiem maksās tikai šī brīža minimālo algu, tik un tā cipars 10 gados sastādīs ~150 miljonus tikai algā vien. Rēķinātājs...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Kāpēc nevar būt normāla diskusija tikai par koncepcijām un skaitļiem?

imzz Reģ.: 27.02.2015
3 0 Atbildēt

Nav jau to ciparu par visu. Piemēram , cik % bērnu , kuri dzīvo Pārdaugavā, reģistrēti Rīgas centra skolās un "pulciņos" un tāpēc jāved uz turieni un atpakaļ ar auto? ;)

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

www.ss.com/lv/transport/transports-rent/minibuses/filter/page2.html

Ja nomā busu par 30EUR stundā - sanāk 6 EUR no cilvēka par 2 stundu nomu. Šoferim vēl 20EUR - 8EUR no cilvēka.

Bez subsīdijām un atlaidēm. 10 cilvēki nebrauc ar savu auto, bet tiek atvesti ar vienu busu.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Tas ir diezgan dārgi. Es neesmu iedziļinājies īsajos gabalos - garajos gabalos mans golfs degvielu patērē tādos daudzumos, cik izmaksā viena autobusa biļete - šeit no galviņas sanāk bik mazāk, nekā stundā mans golfs spēj patērēt uz šosejas; droši vien stumdoties pa pilsētu sanāktu tas pats.

Tas, ja kas, ir arī iemesls, kāpēc es autobusus izmantoju tikai situācijās, kad mašīnai ir vienvirziena brauciens - baigā jēga censties pieskaņoties autobusiem, procesā padiršot kaut kādas stundas, ja es piemetu amortizācijas izmaksas un aizbraucu ar mašīnu...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu manā koncepcijā tie domāti speciāli autobusi ar speciālu, pielāgotu maršrutu. Vispār uz tām vietā pretendē, teiksim 15 vai 20 braucēji. Jānim šodien pēc darba jābrauc citas lietas jākārto, tas nebrauc, Ilzei tieši šodien arī nesanāk, bet kādiem 10 citiem - sanāk. Gribētu vēl kādi 2, bet tiem šoreiz vietu nav. Citreiz autobusā tikai 6 braucēji, kā sanāk.

Tad nu to visu organizē ar maksimālu pietuvināšanos darba vietai - citam pieved pie pašām durvīm, cits noies pāris kvartālus kājām, cits pārsimt metru, bet visi tiek aizvesti un varbūt arī atvesti. Pa dienas vidu, ja tas ir līgtais buss, tas dara ko citu, ja speciālii pašu pirkts - piepelnās ar parastiem pasažieriem standarta maršrutos.

Nauda nāk atpakaļ no braukšanas maksas, auto amortizācijas izmaksām, degvielas izmaksām, stāvvietu izmaksām.

Optimālā variantā tie 2000 busu aizvāc 20 000 individuālu autobraucēju tajā dienā no satiksmes.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Nekādi 20 000 individuālo autobraucēju no satiksmes neaizvāksies, jo viņiem patīk braukt ar auto, nevis taviem busiem. Ja tāda busu sistēma būtu pieprasīta masveidā, tad tā jau pastāvētu.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Priekuļi - Ziepniekkalns.

Priekuļi - Cēsis 0,70 EUR

Cēsis - Rīga autobuss 4.15 EUR, bet ar vilcienu pats jautrākais,kasē:3.50 EUR,vilcienā pie konduktora 4 EUR, Rīgas centrs - Ziepniekkalns 1.15 EUR,nav e-talons tad pie vadītāja 2 EUR.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Pie stacijas Cēsīs vismaz ir kārtīga autostāvvieta 50 auto vai nav?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Gan jau ka nav, priekš kam tur tādu? Liepājas autoostas priekšā ir ap 30 vietām - pilnīgi pietiek gan tiem, kas atbrauc kādu savākt, gan tiem, kas nomet mašīnu uz dažām dienām lai kaut kur aizbrauktu ar autobusu.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Nav gan bet turpat blakus ir tirgus,tur gan liels stāvlaukums.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 1 Atbildēt

Tas ir viens no faktoriem, kas ļauj visādiem cilvēkiem, kas nedzīvo gluži pie stacijas, bet 2-5-20-30km tālāk, līdz tai stacijai tikt, aizbraukt ar to vilcienu un vakarā gana ērti tikt mājās.

Lai vai kā, stāsts nav par braukšanu ar sabtransu katru dienu, ja izdotos 1,2 vai 3 reizes nedēļā nebraukt, tas jau būtu kaut kas.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Maza liriska atkāpe (bet varbūt, ļoti pat tēmā). Esmu vairākkārt ķēris kaifu, no Ziepniekkalna ar autobusu ļoti ātri vakarā aizbraucot līdz: 1) Dailes teātrim; 2) Stockmann; 3) Cirkam -> Nacionālajam teātrim u.c. Kā sabtransu ikdienā nelietojošam cilvēkam, viena brauciena izmaksas Narvesen -1,15€ pret kaut vai stāvvietas izmaksām -

Uzskatīsim, tādējādi tomēr mazāk piesārņoju savu mīļo pilsētu, aicinot tā darīt iespēju robežās arī citus.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ko iesaki, piemēram, cilvēkiem, kam ikdienas maršruts ir Ādaži-Mārupe? Diemžēl īsākais un lētākais ceļš ved pa Brīvības ielu Rīgā un sabiedriskais transports nav reāli izmantojams. Bet Rīgas iedzīvotājiem jāmaksā par viņu ceļu sakopšanu, jāsēž kopā ar viņiem korķos un jāelpo viņu izplūdes gāzes. Izņēmuma kārtā aizbraukt "savas mīļās pilsēta ietvaros" uz teātri vai kino vispār nav apspriežams jautājums - satiksmes problēmas rada ikdienas plūsma.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Tādam cilvēkam neko neieteiktu. Tikai pasmietos.

Nopērk dzīvokli dibenā, un tad žēlojas. Ja gribēji ieekonomēt, tad priecājies. Ieekonomēji.

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

kas ir dibens - mārupe vai ādaži??

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 0 Atbildēt

Tur divi risinājumi. 1) darbs tuvāk mājām; 2) mājas tomēr adekvātā attālumā no darba. Es nopietni.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Cik ir adekvāts attālums? Kādēļ pēkšņi tas ir nopietni? Ādaži (guļamrajons) - Lidosta (pielidostas ekonomiskā zona) ir tikai 33km. Kad runājam par to, kā Ogre, Sigulda un Jelgava brauc uz Rīgu strādāt no lielāka attāluma, tā viss ir pareizi - tikai Ušakovs vainīgs, ka nav Park&Ride. Kā divi miesti Rīgu izmanto trnazītā, atstājot tur tikai sastrēgumu un piesārņojumu, tā vainīgs attālums? Dubultmorāle joprojām rullē?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Es tā darītu, nepiečakarējies vārdiem. Kā dara citi, īsti ne mans bizness

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
2 0 Atbildēt

Jelgavā pēc vilciena pienākšanas ir sastrēgums stāvietā pie izbrauktuves .

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tad jau gana daudzi nebrauc ar auto līdz pašai Rīgai, lai gan varētu.

Kapitāli sakārtotas un paplašinātas stāvvietas lidz 100km no Rigas gan jau kaut ko atrisina.

Un daļa braucēju jau nedzīvo ne tajā Jelgavā, ne Carnikavā, ne Aizkrauklē, bet vēl kaut kur 5-10-30km nostāk.

Bradypus - Ko iesaki, piemēram, cilvēkiem, kam ikdienas maršruts ir Ādaži-Mārupe? Diemžēl īsākais un lētākais ceļš ved pa Brīvības ielu Rīgā un sabiedriskais transports nav reāli izmantojams.

Pats vienkāršākais - atrast vēl divus tādus, kam vajag ja ne gluži to Mārrupi, tad vismaz Āgenskalnu vai ko citu un braukt uz maiņām. Viena mašīna ar 2 līdzbraucejiem, kuru dēļ jānobrauc dažu kilometru loks ir labāk, nekā 3 mašīnas ar kaktrā savu cilvēku.

1 2 3 4 5 6 7 8 ..76
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti