Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Nu negribējās savu loha komentāru te rakstīt...bet nu ir atkal dzīves pieredze...

1. ja ir publiska šāda informācija par T defektiem. Tad saprotiet paši visā tiesiskajā plašumā tas ir ļoti jau daudz informācijas izsprucis no maisa

2. Nevajag tik sarežģītas problēmas, atliek atstāt švaki pielādētu akuci un aizbraukt ilgstošā komandējumā. Japa to laiku tur būs nosēdies 12v kas baro smadzenes. Čau kakau, varēsi meklēt ofic atjauninājumu utt. Stāvēsi uzvalkā lidostas parkingā ar savu plastikāta gabaliņu rokā un priecāsies par sniegoto kupenu

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 2 Atbildēt

Tik te ir viena problēma - auto mehānika, iekšdedzes dzinēji un elektrība.

Kamēr stāsts ir par motoriem, kārbām, auto piekari - pietiek speciālistu, zinātāju, vienkārši auto lietotāju, kas zina.

Kā sākas elektrība un ķīmija - tā to zinātāju skaits, kas saprot, kas un kā vairs nemaz nav tik liels. Tehnika, teorija, nianses.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Un ko tad īsti no tā sagaidiji, ja runajam par transportu, tad kustigās detaļas ir vienas no būtiskākajām t.i. mehānika ir viena no svarīgakajām daļām iekš auto, un EV gadijumā tā cieš visvairāk, gan svara gan griezes momenta iespaidā, taču ne mārketings tukši dirš ka EV nav ne servisojamu šķidrumu, nekā ...

Un tad man atklati sakot jau ir vienalga kāda ir ķīmija, jo .an alerģiju izraisa jau iepriekšminetais bulšits.

P.S. bet vienu gan ir jāatzist, ka uztaisit Tesla no brīvi pieejamiem komponentiem tas ir kaut kas jauns, tiesa ne vienmer tas ir ar labu rezultātu (kā SSD disku gadijumā). Bet tad atkal.man neliek mieru doma - detaļas širpotrebs, un principā ne tās labākās un kvalitatīvskas, taču "noplēš" nontevis kā par pilnvērtīgu luxus auto. Šķiet Munro un kolēģi vērtēja ka izmantotas tehnologijas tīri tehniski ļauj Tesla uzvarīties vismaz par 30% no katra auto, ja to ražo lielā skaitā ..

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Šis varētu būt vēl viens izcils EV auto:

www.sony.net/SonyInfo/vision-s/news.html

P.S.Magna Steyr būvē auto, un Sony "infoteinment" sistēmu.

Magna Steyr ir tiek as ražo piem. MB G-wagen, BMW/Toyota Supra utml.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
1 1 Atbildēt

Tā gan, bet par 1000km gan ir stabili samelots ;)

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Laaciz rakstīja: Viss jau skaisti. Bet... Tad visiem pasaules ražotājiem jāvienojas par identiska dizaina baterijām visiem auto. No Super mini līdz Pick-up truck. Plus baterijām visām jābūt vienādām pēc ietilpības, nu teiksim 100 kWh, neatkarīgi no auto veida. Baterijai no Fiesta būtu jāsader ar Ranger un otrādāk. Vai arī tad katram auto veidam sava izmēra baterija. Un tad kā zināt, kuras baterijas turēt vairumā, kuras nē? Ja pa LV ielām pārvietotos teiksim 250k e-auto cik jābūt šīm stacijām un cik bateriju krājumiem jābūt, lai nodrošinātu šādu baterijas maiņu pieprasījumu. Un kur ir garantija, ka man iemainīs labu bateriju nevis būtiski degradējušos vai kā citādi bojātu?

Pilnīgs negatīvisms. Kur pozitīvās idejas? Secinājumi?

iauto.lv/zinas/pasaule/36570-akumulatoru-maina-uzlades-vieta-kinas-nio-met-izaicinajumu-tesla-video

iauto.lv/zinas/pasaule/36639-prezentets-nio-elektroautomobilis-ar-gaitas-rezervi-1000-km-foto

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Pozitīvisms līst pāri malām no autoražotaju puses, sākot ar Teslu kā iesāka "liet ūdeni", ta visi jaunie EV ražotaji nevar vien šo "makaronu karināšanas" stafeti beigt.

Es pie sevis vērtēju, ka jebkas ko "modernās" kompānijas stāsta par 30% apsteidz viņu ražoto realitāti...

Kaut kā tā!

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Un tātad Ķīna

1.gājiens

2.gājiens

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

raimondsm rakstīja:

Laaciz rakstīja: Viss jau skaisti. Bet... Tad visiem pasaules ražotājiem jāvienojas par identiska dizaina baterijām visiem auto. No Super mini līdz Pick-up truck. Plus baterijām visām jābūt vienādām pēc ietilpības, nu teiksim 100 kWh, neatkarīgi no auto veida. Baterijai no Fiesta būtu jāsader ar Ranger un otrādāk. Vai arī tad katram auto veidam sava izmēra baterija. Un tad kā zināt, kuras baterijas turēt vairumā, kuras nē? Ja pa LV ielām pārvietotos teiksim 250k e-auto cik jābūt šīm stacijām un cik bateriju krājumiem jābūt, lai nodrošinātu šādu baterijas maiņu pieprasījumu. Un kur ir garantija, ka man iemainīs labu bateriju nevis būtiski degradējušos vai kā citādi bojātu?

Pilnīgs negatīvisms. Kur pozitīvās idejas? Secinājumi?

iauto.lv/zinas/pasaule/36570-akumulatoru-maina-uzlades-vieta-kinas-nio-met-izaicinajumu-tesla-video

iauto.lv/zinas/pasaule/36639-prezentets-nio-elektroautomobilis-ar-gaitas-rezervi-1000-km-foto

Ja nebūsi pamanījis, iauto regulāri parādās info par visādiem superkāriem, elektromobiļiem u.c. auto, kas nupat ir prezentēti, bet vajag tik investoru un lietas iet. Kaut kā parasti netiek lidz rakstam par sērijveida ražošanu.

Teorētiski es garāžā esmu izveidojis elektromobiļa ieceri. Ar 1200 km 1 uzlādē. Pierādi, ka ne

Secinājums: vāvuļot var, bet lai sākumā parāda tos brīnišķīgos ražojumus arī darbībā. Man tās teslas nepatīk, bet mašīnas faktiski ir, pa ielām braukā un ārā nejūk. Kas ar to ķīniešu brīnumu būs - laiks rādīs.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Pareizi, pareizi,

Kad Ķīna jau būs izveidojusi savu konceptu maināmu akumulatoru transportam, tad būs īstais laiks.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

raimondsm rakstīja: Nu, var jau strīdēties un visu ko apšaubīt, bet tas nu reiz ir fakts, ka ziemas paliek aizvien siltākas.

Jā, tas nu reiz ir fakts.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Cik tādas ziemas pēdējo 20 gadu laikā ir bijušas.

Kad pirmo reizi šoziem bija - 10°C un aukstāks, cik dienas?

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Cik ziemu? Dafiga. Ja atmiņa kā zelta zivtiņai un tālāk par 3-4 ziemām neatceries, tad nevajag teikt, ka nav.

Pietiekami atceros, ka gan uz sākumskolu, gan uz videni gāju lielos salos (-20 un zemākas temperatūras). Zivis ķēru no 40 cm ledus un bridu pa konkrēti biezu sniegu.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Kurā gadā?

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Pēdējo 20 gadu laikā un ne jau vienu ziemu vien. Precīzi nepateikšu, jo tajā laikā man nebija pat ne mazākās nojausmas, ka pēc kāda laika man būs jāpierāda šie fakti un tāpēc netiku atzīmējis ne datumu, ne temperatūru.

Vari neticēt, īpaši nepārdzīvošu. Tev pierādīt kaut ko tāpat nav vērts, jo Tava galvenā sūtība ir jebkuru tēmu pārvērst garā un netveramā tukšvārdības savārstījumā.

Nešaubos, ka te sekos garš un izvērsts skaidrojums, ka pirms 20 gadiem ziemu nav bijis un tās nemaz nav varējušas būt.

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Ja nemaldos, tad tieši pirms 10 (9? 11?) gadiem bija tas nenormālais sniegs, kas sniga, sniga un nekusa. Visa Rīga bija piedzīta, visi pagalmi, mašīnu katru rītu ar lāpstu raku ārā, bet nebija pat kur mest to sniegu vairs.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

Sākās. Kurā gadā, cik tādas ziemas, utt utjp. Es tikai parādīju ka nevar paņemt šodienas datu ekstrēmu un uz tā balstīt ilgtermiņa prognozi. Bet potaša karalim jau to nesaprast, jāapkaro mīti par ogļu stacijām...

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Ko var drist. Skaidrs, ka

a) ziemu garums samazinās, un

b) tās paliek siltākas

Bet vispārējā tendence jau neizslēdz arī to, ka ir iespējamas īsti aukstas ziemas dienas.

PN - es atceros -40 grādus 1978. gada ziemā

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Es atceros ziemas, kad slapjš sniegs un plus grādi bija kādas 10 dienas pa visu ziemu. Pārējā laikā ap -5°C-10°C, kādas 10 dienas arī zem -20°C. Dažās ziemās kādu nedēļu bija -20°C -30°C

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

mazliet par šķību "ekoloģiju", un kāpēc ir normāli ka mūsdienu motori "rij" eļļu. Papildus gan būtu jāpiebilst, ka arī eļļas paliek arvien šķidrākas utt.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka šis aukstuma periods beidzas. Kad būs nākamais? Cik ilgs bija šis periods?

2020.gads kopumā

public.wmo.int/en/media/press-release/2020-was-one-of-three-warmest-years-record

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Vienīgais kas mani baigi interesē, cik daudz, cik plaši un dažādi mērījumi veikti 1850 gadā un kas tagad nonāk šo metereoloģisko novērojumu kopā ? Vai nav tā ka tiek salīdzinātas nesalīdzināmas datu kopas, jo kādreiz metroloģiskos novērojumus veica tikai tik cik tam bija absolūta nepieciešamība, tagad automātiskas stacijas to pat ceļmalās dara.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti