Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te mazs ieskats tehnoloģiju kompāniju ražošanas atstātajā "ekoloģiskajā nospiedumā":

www.theregister.com/2021/01/14/sk_hynix_raises_1_billion/

P.S. Investējiet naudu "ūdens attīrīšanā" ( un pārdošanā), atkritumu savākšanā un pārstrādē ;)

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Ekoloģijas un zaļās enerģijas problemātikas daži piemēri:

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Šito marginālo 'gāzi grīdā' tipa sludinātāju esmu dzirdējis.

Bet uz to jau iet - tikai 'jānoturas' līdz ITER tipa rekatori dos enerģiju bez ierobežojuma, tad visi kas negribēs varēs ēst no rīta līdz vakaram hamburgerus, un braukt uz otru pasaulsmalu ar 500 kw elektromobiļiem.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Bet pēc būtības taču norādītās problēmas eksistē, jeb uzskati ka neeksistē ?

Ja gāzē otrā virzienā ar saules un vēja parkiem, tad ir minētie jautājumi kas ir jāatrisina , tajā skaitā enerģijas pārprodukcija noteiktā laikā un tās trūkums citā laikā. Tam var būt atbildes piem. lādejamu auto izskatā, vai ūdeņraža ieguvē, bet tas nenozīmē ka tur arī neparādīsies kādas vēl jaunas problēmas, pat ja putnu utml. problēmu var ignorēt.

Stabilā elektroenerģijas piegādā ir spēks, un mums LV tāda ir. Štatos tā daudzviet joprojām ir problēma, un reizēm saules/vēja enerģija ir pat pieņemams risinājums ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Viņš gan "spiež uz jūtām", pieminot tuksneša bruņurupuču bēdīgo likteni, tomēr galvenajās līnijās viņam ir taisnība: maz jēgas lielvalstu enerģētiku balstīt uz vēju un sauli, tam vienkārši vajadzēs pārāk daudz materiālu un platību.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tā lūk tas eko-patērētājs tiek appists, nereti cerot uz placebo efektu:

www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/ptac-liela-dala-zalo-pazinojumu-ir-maldinosi.d?id=52885829

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Vakar Rimi ievēroju produktu, kur burvju produkta ražotājam bija licies par maz ar BIO un bija piekabināts vēl EKO!

Bet jāatzīst, ka to pārtkas piedevu cik mums ir, DK piem nav nemaz pieejams. Es arī gribu tādu valdību, kas to šarlatānismu izvāc no aptiekām un veikaliem.

Man liekas ka tas nav godīgi, ka Sirds aspirīnu un Krila eļļu kabatas tīra tiem, kuriem naudas jau tā ir maz

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 1 Atbildēt

Amazon ASV pērk 700 ar saspiestu dabas gāzi , CNG, darbināmus smagos auto. Citi dzinēju veidi, elektriskie, īsti neesot smagajiem ( fūrēm ) piemēroti. 2019.gadā Amazon pasūtīja 100 000 (?!) laikam jau faktiski 10 000 elektriskos busus no Rivian Automotive LLC. preču izvadāšanai pēdējās jūdzes attālumā. Ūdeņraža auto rakstā netika pieminēti.

www.reuters.com/article/us-amazon-engines-natural-gas-exclusive/exclusive-amazon-orders-hundreds-of-trucks-that-run-on-natural-gas-idUSKBN2A52ML

www.theverge.com/2021/2/3/22264174/amazon-rivian-electric-delivery-van-la-test-cities

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tiem kam reāli.jāstrādā nav laika dārgiem eksperimentiem, jo H2 dampji vēl tikai ripo pirmos nopietnos reālas dzīves eksperimentus.

darklight Reģ.: 29.10.2013
8 0 Atbildēt

Es tā īsti nesapratu tavu mesidžu. Ja Amazon ellē ratā aiz okeāna nav nopirkuši nevienu ūdeņraža auto, tad tas norāda, ka ūdeņradis nekam neder un mums tādu arī nevajag?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Pa lielam ir ļoti iespējams ka tā ir, jo šobrid būt "zaļam" var but jautajums par to vai bizness vispār ir rentabls, jo pārvadājumos tas guvums peļnas izskata ir ar "pamatigu garoziņu", un pat relatīvi lielam biznesam var izrādīties ka peļņa parādas tikai bridi kad mazlietotu kravinieku pārdod pēc līzes ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Domāju gan, ka nevajag. Pret ūdeņradi ir tik daudz argumentu, ka šie eksperimenti ar ūdeņraža degvielu priekš auto izskatās pēc politiķu kaprīzes:

1. ja arī H2 pēc svara ir 3 reizes energoietilpīgāks par benzīnu vai dīzeļdegvielu, tad , toties ,pēc tilpuma 1l benzīna atbilst 2700 l ( nesaspiesta ) ūdeņraža

2.H2 ražošanas process: parasti sintēze no metāna un ūdens, tātad, ņemam dabas gāzi ( kas jau IR degviela ) un, pieliekot darbu un vēl enerģiju, radām jaunu degvielu. Pēc tam, tērējot vēl vairāk enerģijas, saspiežam to.

3. Baloni transporta līdzekļos: tiem jābūt pirmklasīgiem gan no spiediena izturības, gan blīvējumu viedokļa. Un skaidrs, ka pēc dažiem gadiem tie būs jāmaina pret jauniem kaut vai tehnisko noteikumu dēļ. Ūdeņradim ir vismazākais molekulas izmērs, ar laiku baloni sāks to laist pa mikroplaisām vai blīvējumiem.

4. Degvielas šūnas ir dārgas un nav mūžīgas, to mūžs ļoti atkarīgs no ūdeņraža tīrības. Un vai ūdeņraža uzpildes stacijas to tīrību garantēs, tas vēl ir jautājums.

5. Ūdeņraža ražošanas/uzpildes stacijas ir visdārgākais uzpildes staciju veids, to skaits nekad nebūs liels.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

5. tas būs atkarigs no.veida ka vispār elektroenerģiju ražos un vares uzglabat, ja ta ka tagad jau vietam jadoma kur to saules/vēja enerģiju bāzt ta ražošanas pīķa laika, tad H2 var būt pat labs "akumlators".

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Enerģiju īslaicīgi var uzglabāt daudzos veidos, kaut vai saspiežot gaisu, ja tev patīk kaut ko saspiest. Vismaz atkritīs ķīmiskais process.

Atgriežas arī mehāniskās baterijas - spararatu sistēmas jaunā veidā:

www.energydigital.com/smart-energy/worlds-largest-flywheel-energy-storage-system

Enerģiju ūdeņradī uzglabāt grūti, jo tam vajag vai nu lielas spiedtvertnes un kompresorus, vai dirižabli Hindenburgs 2, vai dažādus vēl dārgākus risinājumus.

google: why is it difficult to store hydrogen ?

Hydrogen is difficult to store because has very low volumetric energy density.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

nu H2 ir atrastas metodes drošai un efektivai glabāšanai, ta ka nav tik traki (srry no mobila sameklet tos raxtys ir pain in ass, bet kad sanax atrast iemetīsu). Bet par ražošanu piekrītu, nav tas labākais variants, toties H2 tu vari gan stacionāra gan mobilā versijā izmantot, un tam ir liela jēga transporta kontekstā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Reālas dzīves prolēmas ar vēja turbinu uzturēšanu:

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Līdzīgas problēmas ar ūdens turbīnām, kas samazina to efektivitāti:

Hūvera dambja HES:

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kurzemes Vārdā hvz cik ilgi šie pārpublicē kaut kādus izlasītus un apcirptus raksteļus no saviem numuriem kas drukāti pirms 30 gadiem; piektdien izlasīju ka pirms 30 gadiem bijis plāns līdz deviņdesmito gadu beigām Liepājā un Daugavpilī uzcelt pa TECam...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Salīdzinājums ar Teslu ziemas vs vasaras braukšana:

un mazliet braukšanas stratēģijas, lai tas strādātu labāk. ;)

Tiesa 8 stundas uzlādes laika, lai pievarētu Eiropā 3K+ km, ir drusku pain in the ass, jo man patiktu vilkt ~ 1200-1600 km vienā gabalā, tad 8 stundas gulēt utml. Bet ja ir variants ar 4 vadītājiem - varbūt ka pat palielāks Tesla var strādāt braucot uz Eiropu, bet nebūs ne puse no ērtības kas tev ir braucot ar teiksim BMW 5 series GT vai Toyota Venza 3.5 ;)

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Teslas superchargers ir tiešām jaudīgi un nodrošina apm. 72 kW jaudu.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
4 3 Atbildēt

Nākotnē būs vajadzīgas ļoti lielas jaudas lai pabarotu elektriskos auto. Japānis Toyoda jau pateica, ja visi braukās ar elektrību tad Japānā beigas visam labajam, elektrību nespēs tik daudz saražot.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tās jaudas var dabūt no dabasgāzes koģenerācijas stacijām.

Dabasgāze ir ekoloģiskākais no fosilajiem resursiem.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

www.eia.gov/international/analysis/country/JPN

Japāna 2019. gadā bija piektā lielākā naftas patērētāja un ceturtā lielākā jēlnaftas importētāja pasaulē. 2019. gadā Japāna ierindojās arī kā pasaulē lielākā sašķidrinātās dabasgāzes liquefied natural gas (LNG) importētāja un trešā lielākā ogļu importētāja aiz Ķīnas un Indijas. Japānai nav starptautisku naftas vai dabasgāzes cauruļvadu, un tā paļaujas vienīgi uz tankkuģu liquefied natural gas (LNG) un jēlnaftas pārvadājumiem.

www.gem.wiki/Japan_and_coal

2011. gadā Japānai bija aptuveni 243 GW uzstādītās elektriskās ražošanas jaudas, no kurām 73 GW 2012. gada sākumā bija no parastās termiskās elektriskās ražošanas jaudas, ko darbina ar oglēm, naftas produktiem vai gāzi. Saskaņā ar Japan Electric Power Information Center datiem, no 2012. gada vidus ir 61 termoelektrostacija, un vēl 6 tiek būvētas: 3 ražošanā izmanto dabasgāzi un 3 izmanto ogles. 2010. gadā ogles veido aptuveni 25 procentus no elektroenerģijas ražošanas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Japānai tā arī ir būtiska problēma, jo viņu iepirktā enerģija kaut vai tikai no Krievijas ir iespaidīga. Un protams samie jau var megināt izlikties zaļi, bet ja Krievija vai Ķīna kurinas ogles lielaka apjomā dēļ Jap pieprasijuma - ta bus pseido ekoloģija.

Visur citur izskatas ka lavinveida pāreja uztaisitu sūdus, bet pat 5x ātrāka pāreja uz EV uz atru roku škiet ka netraucetu un pat enerģijas cenu baigi nesadārdzinatu. Bet nu viens ir teorija, otrs ir piem. Cov izraisitas elektronikas utml. piegāžu problēmas.

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

tu te pats ieliki tā amurikāņa Teslas ziemas brauciena video. Paskaties, vi'\nam ir arī stāsts ar aprēķiniem, kāpēc elektrifikācija ir ne tikai iespējama, bet arī ekonomiski pamatota.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

To es esmu redzējis labi sen, bet aprēķins ir uz štatiem, tiesa tajā nav ņemts vērā pasākums, ka ASV elektrības tīkls ir salīdzinoši ļoti nestabils un gļukains, un daudzām lietām "zaļā enerģija" ar saviem gļukiem ir labāk nekā kad tās vispār nav, bet kopumā viss nav nemaz tik skaisti. Bet citādi protams - ja biznesam būs vieta - tas to centīsies aizpildīt.

P.S. nopietni - Japānai ir pavisam cita situācija, Eiropai arī cita (bet laba) situācija utt. Japāna savus elektrības robus nevar aizpildīt patiešām zaļi, vismaz ne tik ātri kā "zaļām pakaļām" gribētos.

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Labi sen?

www.youtube.com/watch?v=7dfyG6FXsUU&t=745s

Publicēts pirms 5 dienām

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

NU tad moš tas ko sen redzēju nebija no šī džeka, bet arī šī džeka video redzēju, tikai baigi likās ka sen atpkaļ.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Man lūk patīk šāda attīstība:

Un arī šis:

www.caranddriver.com/aston-martin/valkyrie

P.S. pie tam abi izpilda ekoloģijas prasības kas uz tiem attiecināmas ;)

eidis Reģ.: 07.11.2001
2 0 Atbildēt

Kā man kādreiz skaidroja viens īstens zaļais - pārāk komplicēts zaļais risinājums nav nekāds zaļais. Jo patērē pārāk daudz resursus (naudu, kurināmo un laiku) izstrādē un izgatavošanā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Negaidīju bet netīšām uzkāpu uz šādu ASV enerģētikas "sadrumstalotības" problēmu:

arstechnica.com/science/2021/02/texas-power-grid-crumples-under-the-cold/

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt
imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Kamēr Rietumu pasaule spriež par fosilo degvielu ēras beigām, Āfrikā tā vis nedomā: Čadas republika savu vēstuli ANO par Čadas ezera iekļaušanu pasaules mantojuma statusā atsauc, tā vietā dodot priekšroku līgumiem ar naftas un derīgo izrakteņu ieguves firmām.

www.theguardian.com/world/2020/sep/24/chad-halts-lake-world-heritage-status-request-over-oil-exploration-unesco

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Jahtu cienītājam Abramovičam būvē jaunu jahtu Solaris par 500 milj. EUR. Atliek tikai cerēt, ka būs ļoti ekoloģiska. Vairāk domāta viesu izklaidei jo maksimālais ātrums nepārsniedz 18 mezglus. ( 33 km/st )

www.dailymail.co.uk/news/article-9290231/Roman-Abramovichs-new-430million-superyacht-Solaris-nears-completion-German-shipyard.html

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Intresanti ka izmantos Azipodus kā dzinējspēku, tas kapitāli uzlabo manevrētspēju, un ja atbilstošu izturību iestrādā - var pat grauzt ledu, ja nu kādreiz kaut kur ne tur iemaldās ...

new.abb.com/news/detail/51568/abbs-azipod-propulsion-selected-for-a-100-meter-long-luxury-superyacht

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: nu H2 ir atrastas metodes drošai un efektivai glabāšanai, ta ka nav tik traki (srry no mobila sameklet tos raxtys ir pain in ass, bet kad sanax atrast iemetīsu). Bet par ražošanu piekrītu, nav tas labākais variants, toties H2 tu vari gan stacionāra gan mobilā versijā izmantot, un tam ir liela jēga transporta kontekstā.

Tas ko solīju iepriekš - šī ir vien no ļoti drošām H2 uzglabāšanas metodēm, ne gluži ideāla vieglajam transportam dēļ svara, bet kopsummā stacionāros pielietojumos, kuģos utml. diezgan lietojama shēma:

news.pminnovationblog.com/blog/how-low-pressure-hydrogen-storage-tanks-increase-safety-and-efficiency

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Zīmīgi, ka tevis pievienotajā materiālā nav minēta neviena lietotā hidrīda formula ne arī projekta izmaksas. Ūdeņraža absorbcija, veidojot metālu hidrīdus, ir zināma sen, un uzglabāšanai tā ir dārga metode. Labākie hidrīdi bāzējas uz Lantāna, Cirkonija, Titāna bāzes. Lētākiem savukārt ir slikti procesa termodinamiskie rādītāji.

www.sciencedirect.com/topics/engineering/hydrogen-storage-alloys

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ja ta nelaime ir ka to resyrsu kuru pedeja pusgada laikā bija uzgajis tā ari nespeju atrast, tur bija stipri konkrētāk, un diemžēl man nav ne jausmas kādā virziena rakos, kad uz to uzkāpu. C'est la vie!

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Krievu diplomātu maiņa atstāj Ziemeļkoreju visekoloģiskākā veidā

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Intersanti kā šis attīstīsies - varētu būt pamatīgs ieguvums ekoloģijai:

www.delfi.lv/bizness/komerczinas/latvija-izstradata-tehnologija-kas-izmantojama-aviacija-un-uz-zemes.d?id=52970777

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Noteikti tas ir viens no daudziem pētījumiem attiecībā uz turbīnu lāpstiņu pārklājumiem. uz "turbine blades metal ceramic coating" google ir 2 680 000 atsauces.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti